Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Achizitie diesel vs benzina

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Achizitie diesel vs benzina

    Pe mai toate forumurile, indiferent de marca, cand se vorbeste despre o achizitie, se ajunge inevitabil la disputa dintre diesel si benzina. In general mai toate deciziile luate, se bazeaza pe consumul mai redus ai motorului pe compresie, dar oare acest calcul este corect, sau se bazeaza pe o opinie profesionala.

    MOTORUL DIESEL :

    Pro
    1) consum redus
    2) cuplu mai mare
    3) durata de functionare mai mare
    si cam atat

    Contra
    1) pret de achizitie mai mare
    2) cost de intretinere mai mare
    3) poluare mai mare
    4) confort mai scazut
    5) demaraj mai mic
    6) sensibilitate marita la calitatea conbustibilului
    7) sensibilitate la consumabile (pot reduce drastic viata motorului)
    8) defectarea mai rapida a transmisiei datorata cuplului
    9) taxe mai mari

    MOTORUL PE BENZINA :

    Pro
    1) logic - tot ce este contra la diesel

    Contra
    1) consum marit
    2) durata de viata mai scurta
    3)cuplu mai mic

    Sa detailam putin. Multi nu stiu, fara sa doresc sa jignesc pe cineva, cum se utilizeaza un motor diesel. "Moartea" lor este adusa de plimbatul prin oras, vizite scurte pana la mall, bar, sa iau prietena, etc. Motorul trebuie sa ajunga la temperatura optima ca sa puteti pornii. Ungerea este defectuasa, se infunda mai repede DPF-ul, traseul turbo se infunda mai repede, turbina deteriorata prematur, defectarea EGR. Aceste lucruri nu exista la benzina, cu o singura exceptie, iarna se lasa putin sa se incalzeasca uleiul. La fel la oprire, in mod normal se lasa masina 2-3 min. la relanti sa se raceasca turbo. Sunt putini cei care fac lucrurile astea, mai ales ca duce la un consum mai marit. E jenanta ideea care umbla pe internet, ca merg sportiv ca sa protejez (curat) turbo. Pai daca uleiul nu este in parametrii de vascozitate, motorul sufera doar de dragul turbine ?!!! O alta vorba, ca dac nu faci 30tkm pe an, nu se justifica; partial adevarat. Daca faci 30tkm in oras, o sa fii cel mai bun prieten cu baietii din service. Cuplul, este o chestie de mareting, fiind folositoare doar la greutate, permitandu-i motorului sa care o sarcina mai mare, dar nu mai rapede, cum este conceptia universal. Concluzia mea este ca motorul diesel, in timp ajunge mai scump decat benzina, costul pieselor in general fiind mult mai mare, alaturi de, pretul de achizitie, impozite si intretinere, facandul rentabil doar in cazul persoanelor juridice. Cel mai mare minus al benzinei este durata de viata, care dupa 200tkm, incepe sa piarda din compresie, ducand la o revizie destul de costisitoare.

    Lista de mai sus este deschisa, si da, stiu ca multi, adica majoritarii sunt posesorii de diesel, asa ca va rog nu aruncati cu pietre, ci doar aduce-ti argume solide, sa avem o discutie frumoasa si decenta.

  • #2
    Cum ai spus si tu mai sus ,dieselul e clar mai economic decat benzina dar si mai sensibil la motorina proasta fata de benzina proasta.Benzinarul castiga la silentiozitate.O mare problema in Ro e ca nu prea gasesti mercedes pe benzina.Benzina nu o sa simti niciodata ca te baga in scaun asa cum face dieselul,decat daca e ceva cu turbo dar aspirat niciodata.Taxe incomparabil mai mari la diesel(vorbim de MB) care au motoare 2.2 ca daca aveau 2.0 la diesel nu se mai punea problema de diferente mari de taxe.

    Comment


    • #3
      Dieselul este un motor mult mai complex decat motorul pe benzina, care pe langa intretinerea mai scumpa, necesita si atentia cotidiana sporita a utilizatorului/proprietarului.
      Ajunge putin mai greu la temperatura optima, drept urmare un timp mai indelungat de mers moderat fara bruscari si turatii mai inalte.
      Apoi cand vine vorba de oprirea motorului (valabil pentru diesel cu turbina), desi mi-a intrat in reflex obiceiul cu tinutul motorului pornit aproximativ 2 minute pentru racirea turbinei, trebuie sa recunosc ca nu-mi place deloc sa fac asta.
      Motoarele diesel de generatie mai noua, vin la pachet cu inca o "problema"- filtrul de particule. Parerea mea e ca e destul de costisitor acest filtru, ca si intretinere zilnica trebuie sa-l astepti sa se regenereze, trebuie sa fii atent cand incepe regenerarea, etc.
      DPF-ul poate implica reparatii si implicit costuri deloc neglijabile daca ai "norocul" sa se defecteze turbina si sa scape ulei in evacuare.
      Dieselul prin complexitatea lui pierde mult la capitolul "costuri pentru intretinere".

      Motorul pe benzina... n-am mai condus de prin 2005, de cand am vandut Dacia 1310. Ca parere personala, in afara de durabilitatea scazuta fata de disesel si consumul de combustibil mai mare, motorul pe benzina are numai avantaje fata de diesel.
      Last edited by daniel_tandara; 07-14-2013, 09:40 AM.

      Comment


      • #4
        Aici depinde si de gusturile fiecaruia , eu prefer un diesel pentru ca vreau sa simt ca am masina, niciodata , dar niciodata nu o sa se poata compara mersul unui diesel cu un motor pe benzina.
        Degeaba e silentioasa daca la ralanti cand cobor din masina nu aud rontaiala aia de diesel....parca ma unge la suflet.
        Referitor la costurile de intretinere, treaba sta cam asa :
        1. La diesel, e mai costisitor dar pica mai greu ca la benzina, raportat pret calitate cred ca se merita diesel (oricum sunt fan diesel si nu ma poate convinge nimeni de altceva )
        2. Benzinara....sunt ceva mai ieftine ca si piese dar pica de doua ori mai repede ca la diesel......si ajungem unde ?




        stima
        Banii nu aduc fericirea, dar e mai confortabil sa plangi intr-un mercedes decat pe o bicicleta...!!!

        Comment


        • #5
          Frumos spus "simti ca ai masina" Aceasi senzatie am avut si eu prima oara, am spus ca "masina mea nu are motor". O compratie imposibila, intre un V4 75CP benzina si V12 460CP diesel(tir); si totusi logica de intretinere si functionaliate, nu recomanta diesel-ul pentru familie, tinand cont ca peste 80% din drumurile efectuate sunt urbane. Ce doresc eu sa pun in evidenta, este incantarea cumparatorului, catre asa zisa economie facuta prin consum, o economie care nu se realizeaza. "Frumusetea este in ochii privitorului", pe cat de relativa pe atat de adevarta. Nu contest placerea cuiva pentru diesel.

          E cam exagerata afirmatia ca pica de doua ori mai repede. La fel ca la diesel, si benzina trebuie intretinuta, iar aici sunt cu mult mai multi cei care nu-si bat capul, sau nu vor sa investeasca. Am vazut masina de 160tkm, care nu avea schimbat uleiul la directie, uleiul la cutie, lichid de frana., si dupa se intreaba de ce a picat servo de exemplu.

          Te baga si benzina in scaun, dar in alt mod, mai rafinat, mai "de prima data", sa ma exprim asa. Cursivitatea acceleratiei la benzina ii confera eleganta masinii. La compresie lagul turbinei iti da impresia de putere aparuta de nicaieri. O parere personala este cea legata de cutia automata. Merge perfect cu un diesel, dar imi da cu virgula la benzina. Nu mai exista placerea de a conduce la un benzinar, o face prea feminina, o jucarie.

          Comment


          • #6
            Ar fi de facut cateva mici observatii.

            Unele ar fi legate de cuplu. Nu este atat de importanta valoarea cuplului, cat disponibilitatea lui pe o plaja de turatii cat mai larga.

            Si nu este important cupul motorului, ci cuplul care ajunge la roata. Cutia de viteze si diferentialul fac conversia dintre cuplu si turatie. E totuna daca avem un motor cu 6000 rpm si 300 Nm sau un motor cu 4000 rpm si 350 Nm.

            Cuplu mai mare nu provine de la motorul diesel in sine, ci de la supraalimentare.
            Un motor cu benzina supraalimentat poate avea distributia cuplului similara cu a unui motor diesel supraalimentat.
            Un motor diesel aspirat este un dezastru. Poti spera la maxim 60-70 cp din 2000 cmc.

            In prezent se tinde spre generalizarea utilizarii motoarelor pe benzina supraalimentate. Au taxe mai mici si randament mai bun. Asa ca va disparea avantajul fiabilitatii benzinarelor dat de lipsa turbinei.

            Motoarele diesel tin mai mult din cauza ca lucreaza la turatii mai mici.

            Motoarele cu aprindere prin compresie consuma mai putin pentru ca au un randament mai bun decat motoarele cu aprindere prin scanteie.

            Din pacate guvernantii s-au prins ca vrem sa-i fentam cumparand mai putin combustibil si platind deci mai putine taxe, asa ca au marit atat accizele la motorina cat si impozitarea motoarelor pe motorina - prin asa zisul timbru de mediu.

            Comment


            • #7
              Ca sa imi dau si eu cu parerea, pentru ca asta e sportul national in Romania, pentru mine personal a contat numai consumul cand am avut de ales intre diesel si benzina. Daca benzina nu te-ar rupe intraurban la consum , atunci mi-as fi luat neaparat un motor benzinar. E mai placut la condus si mai silentios decat un diesel, si daca e destul de puternic nu se simte diferenta de cuplu asa de mult. Benzina arde mai curat decat motorina si nu cauzeaza atatea probleme cu evacuarea, turbina, dpf etc.

              Concluzia mea: benzina e regina daca iti permiti, dar dieselul o bate pentru ca nu arde asa de rau la buzunar. Eu ma saturasem de consumuri de 16 in Bucuresti pe benzina, din cauza asta am trecut pe diesel si am redus la jumatate costurile. Cred ca in Romania dieselul e rege, mai ales 1.9 TDIul...

              Comment


              • #8
                Bine punctat d-nul Paul. Am o singura "reclamatie" , aceea cu provenienta cuplului. Doua motoare cu aceasi cilindree, cel pe motorina o sa aiba totdeauna un cuplu mai mare, iar ce ajunge la roata se numeste forta de tractiune. Din pacate vanzatorii ne iau ochii cu date care nu ne sunt necesare, caci dupa cum ati spus, una este cuplu alta este forta de tractiune, cea din urma, fiind mai greu de masurat, tinand de tipul de pneu, temperatura, umiditate etc.

                Consumul de 16l este enorm, si am curiozitatea sa intreb pe ce cilindree ? Personal mi-am facut planuri, dupa ce achizitionez "fierul", sa montez instalatie de gaz, si uite asa realizez ca am sarit un tip de combustibil din postul meu !!!

                Comment


                • #9
                  Consumul de 16 l-am avut cu un Daewoo Cielo, motor de 1.5 75 cai. Am facut consumuri si cu Logan 1.4 MPI si am scos 14. Asta e consum real, facut la pompa, cel de pe calculator e mincinos, mai ales in Bucuresti unde stai pe loc in trafic. Cel mai bun consum pe care l-am avut cu Cielo a fost de 13.

                  Daca pui GPL nu o sa te coste asa de mult, dar crede-ma ca daca mergi la ora de varf benzina nu iarta in oras. In Constanta nu stiu cat de aglomerat este, dar in Bucuresti, mai ales unde stau eu e un infern, te rupe la consum. Intr-un oras mai mic, mai putin aglomerat , cred ca ai putea sa te orientezi si spre benzina/GPL.

                  Comment


                  • #10
                    Eu nu inteleg ce legatura are tiltul: "Achizitie diesel vs benzina" cu topicul si cu sectiunea "Sfaturi la achizitie - C Klasse".
                    Mai ales ca vorbim de motoare V4 de 1.4 75 cai (conform post 5). Dar cine stie, o fi pus cineva si asa ceva pe vreo motocositoare, dar nu ma prind cine cere sfaturi.

                    Comment


                    • #11
                      Daca e postat la "Sfaturi de achizitie" si titlul e "Diesel vs Benzina", ar trebui sa sugereze ca ni se cere parerea in legatura cu achizitia unei masini diesel comparativ cu una pe benzina.
                      Poate ca era mai bine postat la " totul despre".

                      Comment


                      • #12
                        Eu am Octavia de 1.6 si imi consuma 11-12 in Timiosara cand e traficul infernal.Am ajuns la concluzia ca e mai bun un motor mai mare decat din astea mici(daca aveam 2.0 benzina consuma max la fel dar avea alta putere).Consumurile astea asa mari sunt din cauza ca unele masini sunt submotorizate.

                        Comment


                        • #13
                          Deoarece este un forum destinat marcii MB voi incerca sa notez cateva informatii despre tema discutata.Primul lucru pe care l-am constatat este ca nu intotdeauna capacitatea mare a motorului se resimte in consum ,ci si raportul dintre greutatea masinii si capacitatea motorului.W202 sunt masini grele comparativ cu alte masini de clasa lor de aceea un motor mic va genera un consum egal sau chiar mai mare decat al unui motor mare.C220 are un consum egal cu C250 ,asta pentruca la plecari de pe loc si depasiri are nevoie d emai multa putere ca sa urneasca masina.Nu mai vb de celelalte motoare mai mici (C180).Pentru un W202 cel mai optim motor este 2500 cc .
                          LEDFOTON - import si distributie corpuri de iluminat cu led.

                          Comment


                          • #14
                            O chestie de notat,motoarele diesel nu polueaza mai mult deca benzinarele,ci invers,nu trebuie sa te uiti la fum,asa fac toti,vai ce fum scoate si asta nu e valabil la toate,ci poluarea se calculeaza in functie de CO2 emis care sunt nocive.Poate o sa se trezeasca si astia din tara si o sa impoziteze in functie de emisii nu de capacitatea cilindrica,eu la asta noua cu motor de 2.2 l platesc mai putin decat le cea veche de 1.7 sau un Mercedes diesel 220cdi emite mai putine noxe decat un Kia si platesti mai putin.
                            Am atasat un tabel cu noxele comparative la noul C Class.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              Poluarea nu se reduce doar la CO2.
                              Diesel-ul produce multi alti compusi poluanti, unii dintre ei fiind considerati cancerigeni.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF