Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

CLK 230 Komp - crestere boost (fulie vibrochen)

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • CLK 230 Komp - crestere boost (fulie vibrochen)

    Salut,

    Am si eu nevoie de un sfat. Am comandat un "inel" care se monteaza peste fulia vibrochenului (cea care invarte compresorul), ideea fiind ca printr-un diamtru mai mare al fulie se obtine o turatie mai mare a compresorului, si implicit, o crestere a boost-ului (deci mai multi cai). Sunt convins ca cei mai multi dintre voi stiti despre ce e vorba, au fost discutate pe o gramada de forumuri.

    Acestea fiind spuse, nu reusesc sa gasesc un DIY cu sfaturi legate de montarea inelului. Si desi pare relativ simpla operatiunea, cel putin la prima vedere, am un sentiment ca nu e chiar atat de simplu.

    Deci, ca sa o scurtez, are cineva experienta cu asa ceva? De ce ar trebui sa tin cont cand ma apuc sa-l montez? Orice sfat e binevenit si apreciat.

    Multumesc.
    Attached Files

  • #2
    Era chiar atat de simpla. Daca mai are cineva aceleasi dileme vreodata, singura chestie la care trebuie sa fiti atenti este curatarea temeinica a fuliei (praf/rugina/depuneri) inaintea montarii inelului. Eu l-am dat jos de 3 ori pana am reusit sa-l centrez corespunzator (oscila destul de tare si pe termen lung, imi imaginez ca afecteaza cuzinetii la vilbrochen si rulmentii kompressor-ului). In rest, dureaza 15 min montajul, mi-a luat mai mult sa curat fulia.

    Comment


    • #3
      Cum se simte diferenta? Consumul a crescut mult?

      Comment


      • #4
        Consumul nu a crescut deloc, sau cel putin eu nu am sesizat nici o schimbare. Am media pe oras in jur de 12% (la fel ca si inainte). In privinta performantelor, diferenta e foarte pronuntata, trage mult mai violent, in special dupa 3000-3500 RPM. In ture mici e cam la fel, cred ca si de-aia nu s-a modificat consumul.

        Ideal ar fi ca mai departe, sa-mi fac un soft custom in care, pe langa avans, timp de injectie etc, sa rescriu si parametrii clapetei de recirculare, sa o fortez sa inchida mai devreme (deci boost mai devreme). Oricum, si fara soft, diferentele sunt mari.

        Comment


        • #5
          Salut! Pe la cat te-a dus toata investitia?

          Comment


          • #6
            Salut! Ce dimensiune are inelul la exterior?


            Sent from my Lumia 800 using Tapatalk

            Comment


            • #7
              Originally posted by Pilot120 View Post
              Salut! Pe la cat te-a dus toata investitia?
              Salut, 160e cu tot cu transport din Germania. L-am luat de pe Ebay.

              Originally posted by FoXenetu View Post
              Salut! Ce dimensiune are inelul la exterior?


              Sent from my Lumia 800 using Tapatalk
              Salut. Nu l-am masurat, dar daca ai nevoie de diametrul exterior, pot sa-l masor. Din cap, la prima strigare, cred ca 22-23cm.

              Comment


              • #8
                Salut! Poti pune un link de pe ebay sa imi fac o idee de preturi? Merci!

                Comment


                • #9
                  Click aici.

                  Stiu ca e listat la pret mai mare, dar eu i-am facut o oferta de 145e si a acceptat. 16e a mai costat shipping.

                  Comment


                  • #10
                    Cu cat aproximezi ca a crescut puterea? La w208 sau w209 ai pus piesa?

                    Comment


                    • #11
                      Fara dyno inainte si dupa sunt doar pareri...
                      https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Pilot120 View Post
                        Cu cat aproximezi ca a crescut puterea? La w208 sau w209 ai pus piesa?
                        W208, dar se aplica acelasi sistem si pt 209. Link-ul meu era pt 208, dar sunt si pt 209. In jur de 30 de cai e estimarea generala. Judecand dupa performantele actuale, tind sa cred ca e o estimare plauzibila.

                        Originally posted by cutaresku View Post
                        Fara dyno inainte si dupa sunt doar pareri...
                        As fi facut si dyno daca aveam mai aproape de Craiova. In acelasi timp, sunt destule fise pe forum-ul omolog din Australia. Cum ziceam, pare plauzibil.

                        Am facut un test (mai aproximativ) si anume, accelerare in paralel (ca sa nu zic "liniute" ca suna desuet pt multi posesori de MB ) versus un 530i de 231bhp. Inainte de modificare, era relativ stransa cursa, in sensul ca desi 230k era putin mai rapid (pe a 3-a in special), daca 530i pleca inaintea mea, recuperam foarte greu. Daca 530i ar fi fost puuutin mai usor, nu cred ca mai era nici o diferenta. Dupa modificare, diferenta e considerabil mai mare intre masini, pe a 2-a ma distantez cel putin o lungime de masina iar pe a 3-a, deja cursa nu mai are rost (2-3 lungimi si creste).

                        Per total, eu sunt foarte multumit. Mai e ceva de stors din motor, dar trebuie soft custom, si deocamdata nu sunt resurse pt asta.

                        Comment


                        • #13
                          Softul acela custom unde poti sa il faci? Alte componente ale motorului nu vor fi afectate?

                          Comment


                          • #14
                            Motorul rezista lejer la mult mai mult de 230 de cai la volanta, din cate am citit pe forumurile straine. Softul cred ca la WPP, pana la urma. Deocamdata sunt multumit, nu stiu daca toate lumea e familiarizata cu optiunile pe care ni le ofera Star-ul, dar unde prin menu, exista varianta corectiei de benzina, in functie de modificarile masinii (stage 1, 2 si 3) care se poate modifica pe relanti, acceleratie (WOT/part throttle) si inca un camp pe care nu mi-l amintesc. Am mai umblat un pic pe acolo si mi s-a parut ca ar fi OK acum. Deci nu ma mai grabesc cu softul, mai ales ca nu e ieftin.

                            Comment


                            • #15
                              Deci nu ai inlocuit fulia existenta, ai montat-o peste?

                              Ce curea ai folosit?
                              Membru Fondator A.P.L.I.B.D.N.B. - Asociația Pentru Lupta "Înpotriva" Beției Dezorganizate "Niște Bețiv"

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF