Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Probleme cutie viteza

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Va salut,un prieten are un smart forfour 1.3 si are problema cu R... A facut update de soft la reprezentanta dar degeaba,in rest cutia functioneaza perfect,problema cu R face doar dupa ce masina sta mai mult timp adica cateva ore sau de seara pana dimineata nu vrea sa intre in R decat dupa 20 de incercari iar cand circuli cu masina intra in R fara probleme.Va rog sa-mi spuneti care ar fi urmatorul pas ce ar trebui facut,,,ce sa schimbe,multumesc anticipat.

    Comment


    • #17
      Mariobos la mine se intampla fix pe invers.

      Daca stationez de seara pana dimineata, intra perfect in R, dupa ce circul incepe "ruleta ruseasca" cand intra , cand nu intra!

      Mai repet oadata o itrebare cu scuzele de rigoare:

      "Pinionul de march-arriere" unde se gaseste , in cutie cumva?

      Comment


      • #18
        Problema cu "R" a fost rezolvata.

        Si respectiva problema a fost in cutie.

        Acum merge perfect.

        Comment


        • #19
          Problema cu R se rezolva la forfour doar cu schimbatul kitului de ambreiaj. Actuatorul de la forfour cat si cel de la fortwo 451 au autoreglaj, necesitand doar recalibrare pentru a debraia cat mai usor.
          Manopera pentru schimbatul ambreiajului costa de 400 lei si dureaza 3 ore.
          Last edited by Zeus; 07-26-2014, 21:29 PM.
          http://smartclubromania.ro/showthread.php?tid=3 facebook Laurentiu Adrian Smart

          Comment


          • #20
            In unele situatii , posibil sa se rezolve prin schimbarea ambreiajului. Eu iti zic ca la "tigaia" mea , au fost desfacute multe , iar ambreiajul nu avea nici pe dracu , deci nu de acolo era afactata treaba cu "R".

            Ce vreau sa zic e ca la probleme "ciudate" , nu trebuie generalizat!

            Comment


            • #21
              laurentiu 1 are perfecta dreptate. Exista un senzor de turatie care se prinde ca ramane ceva invartindu-se prin cutie si nu se cupleaza trrapta.
              Schimbati ambreiajul, complet si va merge jucaria din prima.
              http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


              www.mbretrofit.ro

              Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

              Comment


              • #22
                Din aproape 60 forfour-uri la care am remediat problema cu R nu am intalnit niciodata probleme in cutia de viteze, ci doar la ambreiajul uzat sau placa de presiune prea moale sau decalita, pentru ca se stie: la un forfour cutie automata, in momentul cand ai pus contactul, actuatorul ambreiajului este in actiune si apasa pe placa. Chiar daca stam cu maneta in pozitia N, ambreiajul este apasat, asa ca cine crede ca sta la semafor si trece schimbatorul in pozitia N(pentru a reduce uzura) , este doar o pacaleala pentru ca el ramane angajat in continuare(apasat) pentru a putea introduce in viteza.
                http://smartclubromania.ro/showthread.php?tid=3 facebook Laurentiu Adrian Smart

                Comment


                • #23
                  @cl600 cand spui "schimbati ambreiajul, complet" te referi la disc ambreiaj+ placa presiune+volanta?

                  @laurentiu 1 "actuatorul ambreiajului" nu are nici o treaba cu "actuatorul" care intra in contact fizic cu cutia de viteze, corect?

                  Comment


                  • #24
                    Kit, adica disc, placa si rulment.

                    Cutia ta are un 'actuator' care se ocupa de ambreiaj si in sistem usor mai complex ( are doua motorase, etc) de actuare a treptelor de viteze. Ambele sunt in 'contact' fizic cu cutia.
                    http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                    www.mbretrofit.ro

                    Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                    Comment


                    • #25
                      Daca este vorba de un singur "angrenaj" caruia i se spune "actuator" atunci aceasta nu prea "se ocupa de ambreiaj " si nici nu "apasa pe placa".

                      Acest actuator cu cele doua "motorase" ale lui si care intra in contact cu cutia prin doua "roti dintate" are rolul de a a schimba treptele de viteza. Deci contactul "fier pe fier" este intre cele doua "roti dintate" si cutie , adica cele doua "roti" intra in cutie.

                      Actuatorul asta , nu are vreo legatura directa cu ambreiajul, in sensul ca nu intra in contact "fizic" cu ambreiajul si nu el apasa pe "placa de presiune". Exista al dispozitiv care are rolul de "pedala" de ambreiaj si apasa pe placa de presiune.

                      Deci pana la urma , cred ca vorbim toti trei de un singur actuator , dar fiecare din perspectiva lui.


                      Dilema mea acum, este ce componenta da comanda in fractiuni de secunda catre acel dispozitiv « sa apese » ambreiajul ?

                      Si un fel de concluzie : actuatorul nu intra in contact « direct »/ « metalic » cu ambreiajul.
                      Last edited by cilianutop; 08-04-2014, 10:21 AM.

                      Comment


                      • #26
                        Cutia de viteze automata de la forfour si fortwo 451 are:
                        -un actuator(motor) la ambreiaj, care apasa pe tija rulmentului de presiune si debraiaza;
                        -doua actuatoare(motoare) cu roti dintate montate pe un suport pentru a schimba vitezele R,2,4,6 respectiv 1,3,5;
                        cutia de viteze automata de la fortwo 450, roadster 452 are:
                        -un acuator la ambreiaj, care apasa pe tija rulmentului de presiune si debraiaza;
                        -un actuator cu roata dintata pentru a schimba treptele de viteza respectiv R,1,2,3,4,5,6.
                        Cand spun kit ambreiaj ma refer la placa, disc, rulment.Volanta vine separat si costa cat un kit ambreiaj marca Sachs.
                        Last edited by laurentiu 1; 08-06-2014, 09:29 AM.
                        http://smartclubromania.ro/showthread.php?tid=3 facebook Laurentiu Adrian Smart

                        Comment


                        • #27
                          @laurentiu 1,

                          Cum iti dai seama daca placa de presiune este "prea moale sau decalita"?

                          Si as mai vrea sa stabilim impreuna un fel de schema pentru tot ceea ce se intampla cand un utilizator de SMART cu cutie "automata" doreste sa "bage in R".

                          Utilizatorul apasa pedala de frana , "semnalul" este trimis catre componenta X, mai departe "informatia" ajunge la actuatorul ambreiajului, care apasa pe rulmentul de presiune/placa si ambreiajul debraiaza. "Rezultatul" este transmis catre componenta Y, mai departe "semnalul" ajunge la actuatorul de la cutia de viteze ( cel cu doua rotite) , una din cele din cele doua rotite intra in conctact cu pininonul de marche-arriere/ inel sincron treapta I-II si in sfarsit avem R.

                          Din ceea ce am descris eu aici cine ar fi X si Y?

                          Pentru a ne apropia si mai mult de o descriere completa , mentionez ca actuatorul de la cutie este conecat electric cu ceva anume. ( probabil X sau Y). Inclin sa cred ca unul din X sau Y este calculatorul masinii ( ECU).

                          Chiar te tog sa aduci "uptate-uri' la ceea ce am spus eu.

                          Sincer, multi vorbesc de "actuator" , dar putini stiu si inteleg descrierea si funtionarea celui de la ambreiaj si celui de la cutie.

                          P.S Cutia de vieteze " electrica"/" robotizata" pare simpla, dar nu e.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by cilianutop View Post

                            Si as mai vrea sa stabilim impreuna un fel de schema pentru tot ceea ce se intampla cand un utilizator de SMART cu cutie "automata" doreste sa "bage in R".

                            Utilizatorul apasa pedala de frana , "semnalul" este trimis catre componenta X, mai departe "informatia" ajunge la actuatorul ambreiajului, care apasa pe rulmentul de presiune/placa si ambreiajul debraiaza.
                            Daca ai fi fost atent la functionarea ambreiajului, ai fi vazut ca in momentul cand pui contactul, actuatorul ambreiajului apasa pe tija rulmentului(fara ca pedala de frana sa fi fost apasata), iar conditia sa poti introduce in viteza este sa tii piciorul pe frana. Fara aceasta conditie ai putea introduce in viteza din greseala si masina ar pleca fara control.
                            Daca doresti sa-ti repari cutia de viteze iti stau la dispozitie si iti pot detalia mai multe la telefon: 0735768543.
                            http://smartclubromania.ro/showthread.php?tid=3 facebook Laurentiu Adrian Smart

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by laurentiu 1 View Post
                              Daca ai fi fost atent la functionarea ambreiajului, ... iar conditia sa poti introduce in viteza este sa tii piciorul pe frana. Fara aceasta conditie ai putea introduce in viteza din greseala si masina ar pleca fara control.
                              .
                              Vorbim si la telefon nu e problema. Idee sa scriem pe forum este sa ii ajutam si pe altii indirect , care au sau care vor avea probleme de acest gen, adica ciudate.

                              Nu e vorba de "atentie" ci de dorinta de a intelege niste fenomene la o "buburuza" , pe cat de smechera , pe atat de ciudata.

                              Masina nu "ar pleca fara control" atat timp cat pozitia manetei de viteze este in "N". Eu am schimbat si contactorul pedala de frana, nu l-am "clipsat" cum trebuie , a sarit , aveam stop pe frana "non-stop" , dar la schimbat in "R" si in A mergea perfect . ( evident fara sa mai apas pedala de frana, ca nu mai era nevoie)

                              Am inteles ideea ca atat tu cat si alti colegi sustineti ca "figurile" in "R" sunt din cauza kit-ului de ambreiaj. Eu le-am vazut demontate pe ale mele si "vizibil" nimic suspect. De la ambreiajul propriu-zis , imi vine greu sa cred ca ar fi ceva atat timp cat in "fata" merge perfect, in schimb de la placa si rulmentul de presiune este posibil, dar nici de aici nu imi este foarte clar atat timp cat 60-70 % din cazuri intra in "R".

                              Ramane sa discutam si la telefon!

                              Bafta!

                              Comment


                              • #30
                                Daca iti arat documentul oficial MB care atesta sfaturile deja primite, te linistesti?
                                http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                                www.mbretrofit.ro

                                Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                                Comment

                                Working...
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF