Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Spinter w906 euro 5 senzor ce influenteaza presiunea de ulei

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spinter w906 euro 5 senzor ce influenteaza presiunea de ulei

    Buna seara,

    Am o problema la un Sprinter w906 motor OM 651 EURO 5.
    S-a rectificat vibrochen-ul la biela si la palier la R1, cuzineti, suruburi biela si arbore noi, pompa ulei originala noua.
    S-au montat toate sus pe masina; pornim masina merge bine si frumos. Verificam presiunea cu un manometru si ne arata 1.9 bar si la relantiv si in turatii de 4000 RPM( masina aflandu-se inca in service ), incepem sa verificam care este problema si gasim ca modelul nostru are si un senzor A6511800315 ( vezi foto ), este montat in blocul motorului, deasupra pompei de ulei, care in cazul in care presiunea este prea mare din ce am aflat peste 10 bar ar reintoare in baia de ulei o parte din presiune.
    Nu am aflat insa cine ii spune calculatorului cand este aceasta presiune de 10 bar sau in cazul nostru cine ii transmite informatii eronate calculatorului, care este senzorul?
    Pe diagnoza nu exista nici o problema, toti senzorii de pe masina sunt buni.
    Attached Files
    Last edited by dogarel_86; 02-23-2018, 17:36 PM. Reason: explicatie poza

  • #2
    De cele mai multe ori, reparatorii de M651 dau vina pe aceasta valve, dupa ce monteaza totul la loc si motorul nu merge cum se asteptau.

    Din experienta, iti pot spune ca aceasta valva nu e vinovata de nimic. Nu are treaba cu presiunea si are o logica simpla si bine stabilita.

    Uite aici cateva explicatii:





    Vibrochenul la m651 este imposibil de rectificat - cota standard la care era cand era in mintile lui avea un tratament chimic. Dedesuptul tratamentului e doar fier mort. Odata rectificat, tratamentul s-a dus si ti-a ramas un fier mort slefuit.

    Mai mut decat atat, nu exista cuzineti la R1 ( decat manufacturati neprofesional ) din acelasi motiv, pt ca nu exista solutie de rectificat.

    Si mai mult decat atat, chiar si daca nu at fi fost rectificat - cuzinetii de la palier sunt aproape intotdeauna diferiti - nu sunt pereche, nu sunt la fel unul cu altul....
    Last edited by cl600; 02-23-2018, 18:37 PM.
    http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


    www.mbretrofit.ro

    Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

    Comment


    • #3
      Am inteles ce mi-ai scris, dar nu sunt in totalitate de acord.
      Referitor la tratamentul aplicat pe vibrochen nu am studiat acest lucru.
      Dar cuzineti de palier si biela care vin in cote de reparatie R1 si R2 nu sunt neprofesionali deoarece sunt facute de firme cu renume in acest domeniu si anume kolbenschmidt si inca una care nu imi vine in minte.
      Ok astea nu sunt asa de importante, idea ii ca as vrea sa stiu in funtie de ce parametrii este comandat acest senzor pentru a reintoarce o parte din presiune inapoi in baia de ulei??
      Asta ii intrebarea MARE?
      Daca dau jos mufa de pe senzor in timp ce masina merge la relantiv creste presiunea uleiului de la 1.9 la 4 bar in relantiv
      Logic nu avem cum sa avem probleme la cuzineti si nici la pompa de ulei deoarece sunt mecanice si nu au cum sa influenteze in acest caz presiunea de ulei, daca am explicat corect ce patesc.
      In idee ECU primeste niste info de la anumiti senzori cum ca ar fi presiune mare sau ceva probleme si din cauza acestor info ECU da comanda senzorului A6511800315 si deschide circuitul de ulei, astfel pierzandu-se presiunea de ulei.
      Am sa studiez si ce mi-ai trimis poate gasesc ceva info si acolo.

      Comment


      • #4
        Am facut motoare 651, mai ales cind am lucrat in reprezentanta. Reykjavik.

        Cea ce incearca colegul sa-ti zica treaba este asa: la rectificat arbore daca se ia span mai mult de 0.3 (depinde de ovalizare si la ce reparatie se incadreaza R1 R2 R3 etc) deabia atunci putem numi fier mort.

        Problema ta este masina de rectificat. Adica prinderea intre centre si bataia petrei de rectificare si rugozitatea. Daca masina de rectifict are peste 30ani dati seama si de calitatea lucrarii.
        Inainte de a monta arborele rectificat trebuia sa masori fusul exterior si respectiv interior cuzineti palier si maneton si calculai daca te incadrai in toleranta admisa.

        Daca te uiti in manualul de reparatie pe care ti la aratat colegul, este scris presiunea de lucru este estimata in jur de 4,7bari.
        Presiunea este estimata de harta motorului din ECU in functie de temperatura aer tubulatura si temperatura ulei si turatie. Nu exista corectie fiindca motorul nu este prevazut cu senzor presiune ulei. Doar supapa de siguranta care se deschide la 10bari pentru siguranta pompei.

        Eu am facut aceeasi reparatie dar cu arbore nou si cuzineti noi. Am montat manometru la chiuluasa iar presiunea era de 6 - 6,5 bari la relanti temperatura motorului fiind in jur de 30C.

        Tu zici ca ai 1,9 la relanty/ eu zic ca te incadrezi fiindca constructorul zice in alt manual minim 1,5 bari la relanty la 80C.
        Intrebare: la ce temperatura ai masurat presiunea?


        Originally posted by dogarel_86 View Post
        Am inteles ce mi-ai scris, dar nu sunt in totalitate de acord.
        Referitor la tratamentul aplicat pe vibrochen nu am studiat acest lucru.
        Dar cuzineti de palier si biela care vin in cote de reparatie R1 si R2 nu sunt neprofesionali deoarece sunt facute de firme cu renume in acest domeniu si anume kolbenschmidt si inca una care nu imi vine in minte.
        Ok astea nu sunt asa de importante, idea ii ca as vrea sa stiu in funtie de ce parametrii este comandat acest senzor pentru a reintoarce o parte din presiune inapoi in baia de ulei??
        Asta ii intrebarea MARE?
        Daca dau jos mufa de pe senzor in timp ce masina merge la relantiv creste presiunea uleiului de la 1.9 la 4 bar in relantiv
        Logic nu avem cum sa avem probleme la cuzineti si nici la pompa de ulei deoarece sunt mecanice si nu au cum sa influenteze in acest caz presiunea de ulei, daca am explicat corect ce patesc.
        In idee ECU primeste niste info de la anumiti senzori cum ca ar fi presiune mare sau ceva probleme si din cauza acestor info ECU da comanda senzorului A6511800315 si deschide circuitul de ulei, astfel pierzandu-se presiunea de ulei.
        Am sa studiez si ce mi-ai trimis poate gasesc ceva info si acolo.

        Comment


        • #5
          Originally posted by dogarel_86 View Post
          Am inteles ce mi-ai scris, dar nu sunt in totalitate de acord.
          Referitor la tratamentul aplicat pe vibrochen nu am studiat acest lucru.
          Dar cuzineti de palier si biela care vin in cote de reparatie R1 si R2 nu sunt neprofesionali deoarece sunt facute de firme cu renume in acest domeniu si anume kolbenschmidt si inca una care nu imi vine in minte.
          Ok astea nu sunt asa de importante, idea ii ca as vrea sa stiu in funtie de ce parametrii este comandat acest senzor pentru a reintoarce o parte din presiune inapoi in baia de ulei??
          Asta ii intrebarea MARE?
          Daca dau jos mufa de pe senzor in timp ce masina merge la relantiv creste presiunea uleiului de la 1.9 la 4 bar in relantiv
          Logic nu avem cum sa avem probleme la cuzineti si nici la pompa de ulei deoarece sunt mecanice si nu au cum sa influenteze in acest caz presiunea de ulei, daca am explicat corect ce patesc.
          In idee ECU primeste niste info de la anumiti senzori cum ca ar fi presiune mare sau ceva probleme si din cauza acestor info ECU da comanda senzorului A6511800315 si deschide circuitul de ulei, astfel pierzandu-se presiunea de ulei.
          Am sa studiez si ce mi-ai trimis poate gasesc ceva info si acolo.
          Nici eu nu sunt de acord, insa Mercedes folosește cuzineți diferiți la palier de f mulți ani.
          Asta ar fi prima chestie importantă ce ar trebui sa o studiezi și să o intelegi.
          Cuzineții se diferențiază după un cod de culoare.
          Unii sunt notați pe unul dintre capetele vibrochenului și restul sunt notați pe bloc.
          De aici poți începe studiul.
          Ce crezi tu că înseamnă R1, R2, etc, nu se aplică aici, mai ales pt motivul că unul sau mai multi erau inițial culoarea care reprezintă grosimea maxim acceptata.

          In documentul din link-ul trimis deja, e un capitol care se referă strict la valva ce te deranjează.
          Aceasta închide un circuit, ca motorul sa se încălzească mai repede. Nu are treabă cu presiunea.
          Cum spunea și colegul, daca ai măsurat chiar acel circuit, tocmai când motorul era rece atunci totul este in regula.
          Last edited by cl600; 02-27-2018, 09:34 AM.
          http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


          www.mbretrofit.ro

          Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

          Comment


          • #6
            Referitor la ce mi-ai scris CL 600 .Pe manualul ce mi l-ai trimis nici nu exista acest senzor despre care vorbesc eu, am studiat manualul.
            Si nu inteleg cum nu are treaba cu presiunea daca de pe acest senzor dau jos mufa si creste presiunea de la 1.9 la 4 bari.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mercedes-cdi View Post
              Am facut motoare 651, mai ales cind am lucrat in reprezentanta. Reykjavik.



              Tu zici ca ai 1,9 la relanty/ eu zic ca te incadrezi fiindca constructorul zice in alt manual minim 1,5 bari la relanty la 80C.
              Intrebare: la ce temperatura ai masurat presiunea?
              Da problema este in turatie nu la relantiv, am fost la reprezentanta si mi-au dat din program dupa serie de sasiu ca este suficient presiune de 0.9 bari la relantiv dar la turatia de 3750 RPM trebuie sa aiba minim 3 bari vorbim de motorul cald dus la 80 grade.
              La mine este constant 1.9 ca ii cald ca ii rece ca ii relantiv ca ii turat atat timp cat senzorul A6511800315 este mufat, cand iau mufa de pe el atuci isi revine presiunea.
              Am 4 in relantiv si 5,5 in turatii mari.

              Comment


              • #8
                Originally posted by cl600 View Post

                In documentul din link-ul trimis deja, e un capitol care se referă strict la valva ce te deranjează.
                Aceasta închide un circuit, ca motorul sa se încălzească mai repede. Nu are treabă cu presiunea.
                Cum spunea și colegul, daca ai măsurat chiar acel circuit, tocmai când motorul era rece atunci totul este in regula.
                Cred ca te referi la senzorul care se ocupa de racirea pistoanelor, si anume A6511800115, (daca bagi cod-urile pe google se vede diferenta intre senzori) care le au toate motoarele OM 651 si care apare in document dar eu nu vorbesc despre el.
                Si acela intradevar nu influenteaza presiunea.

                Comment


                • #9
                  Mea culpa, intr-adevar am crezut ca vorbesti despre valva oil spray.

                  Cu toate ca par a face acelasi lucru, pe motorul tau sunt ambele A6511800115 si A6511800315 ?

                  Pune seria masini sa vad ce e asta.
                  Last edited by cl600; 02-27-2018, 12:38 PM.
                  http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                  www.mbretrofit.ro

                  Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by cl600 View Post
                    mea culpa, intr-adevar am crezut ca vorbesti despre valva oil spray.

                    Cu toate ca par a face acelasi lucru, pe motorul tau sunt ambele a6511800115 si a6511800315 ?

                    Pune seria masini sa vad ce e asta.

                    wdb9061351n488431

                    Comment


                    • #11
                      Arata altfel, dar are acelasi rol.

                      Astfel toate opiniile de mai sus raman valabile.

                      1 - Nu exista cuzineti 'la reparatie' ( adica intr-un fel exista, doar ca au fost deja montati pe motorul original in ordinea notata pe vibrochen si bloc)
                      2 - vibrochenul nu se poate rectifica
                      3 - Valva electrica nu are treaba cu presiunea uleiului.


                      Valva despre care crezi ca are treaba cu presiunea (Y133), este pur mecanica si este integrate in pompa de ulei, la fel ca si valvele de la racitorul de ulei, etc...
                      Last edited by cl600; 02-27-2018, 17:52 PM.
                      http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                      www.mbretrofit.ro

                      Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by cl600 View Post
                        Arata altfel, dar are acelasi rol.

                        Astfel toate opiniile de mai sus raman valabile.

                        1 - Nu exista cuzineti 'la reparatie'
                        2 - vibrochenul nu se poate rectifica
                        3 - Valva electrica nu are treaba cu presiunea uleiului.


                        Valva despre care crezi ca are treaba cu presiunea (Y133), este pur mecanica si este integrate in pompa de ulei, la fel ca si valvele de la racitorul de ulei, etc...
                        OK partea cu reparatul vibrochen-ului acolo nu ma prea intereseaza deoarece nu noi le reparam ci alta firma care ne dau garantie si am reparat deja 6 motoare OM 651 si pana acuma nu am avut probleme ( logic vorbind daca pierdea presiunea de ulei pe la cuzineti sau in alta parte nu puteam influenta presiunea cu un senzor ) partea cealalta cu faptul ca este mecanic exista o valva mecanica pe pompa de ulei dar acea valva exista pe orice pompa, acea valva este facuta sa deschida in cazul in care pompa face o presiune mai mare de 10 bari, codul de pe senzorul A6511800315, se insurubeaza in bloc deasupra pompei de ulei, si are treaba cu presiunea de ulei deoarece altfel nu are cum prin simplul fapt ca scot mufa de senzor de presiune ulei deoarece asa se numeste senzorul sa imi creasca presiunea.
                        Cea mai simpla solutie ar fi sa nu mai pun mufa pe senzor si atunci avem presiune de ulei.

                        Comment


                        • #13
                          Aici incercam sa ne aducem contribuție, sa ajutam pe cei interesați mai ales cu rezolvarile situațiilor apărute.

                          M651, pe Sprintere și mai ales pe taxiuri reprezintă un subiect actual și f interesant.

                          Pune mai multe detalii despre firma care recondiționează, despre cuzineți și mai ales nu uita sa postezi rezolvarea.

                          Daca totul iese bine și eu așa sper, vei primi multe comenzi.

                          Deocamdată, f puțini au povesti de succes cu aceste motoare.
                          http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                          www.mbretrofit.ro

                          Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                          Comment


                          • #14
                            Capace Biela

                            Daca nu montezi mufa electrica la valva regulatore de presiune, ECU inregistreaza cod erroare si este posibil ca motorul sa mearga in regim de avarie. lasa mufa montata ca nu se intimpla nimic. In toate tarile mecanicii se confrunta cu tipul asta de defectiune si multi mecanici chiar si din reprezentante fug de tipul asta de reparatie.

                            Ca sa no mai lungesc: problema asta provine de la capacele de biela si poate revenii oricind.

                            Ca sa se evite problema cu rasucirea cuzinetului in biela, motorul 651 are nevoie de o mantenanta speciala la schimbul de ulei.


                            Originally posted by dogarel_86 View Post
                            Da problema este in turatie nu la relantiv, am fost la reprezentanta si mi-au dat din program dupa serie de sasiu ca este suficient presiune de 0.9 bari la relantiv dar la turatia de 3750 RPM trebuie sa aiba minim 3 bari vorbim de motorul cald dus la 80 grade.
                            La mine este constant 1.9 ca ii cald ca ii rece ca ii relantiv ca ii turat atat timp cat senzorul A6511800315 este mufat, cand iau mufa de pe el atuci isi revine presiunea.
                            Am 4 in relantiv si 5,5 in turatii mari.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Mercedes-cdi View Post
                              Daca nu montezi mufa electrica la valva regulatore de presiune, ECU inregistreaza cod erroare si este posibil ca motorul sa mearga in regim de avarie. lasa mufa montata ca nu se intimpla nimic. In toate tarile mecanicii se confrunta cu tipul asta de defectiune si multi mecanici chiar si din reprezentante fug de tipul asta de reparatie.
                              Daca se monteaza mufa intradevar sunt probleme si nu mai face nici curatarea filtrului de particule, dar idea este sa pui inca un senzor care il lasi pe mufa dar nu este in motor, si unul ramane in motor.

                              Sa imi dai te rog o explicatie logica la ce ai scris referitor la capacele de biela, de unde stie ECU ca sunt probleme la capace si sa reduca presiunea sau cum te-ai gandit cand ai zis treaba asta?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF