Datorita faptului ca consumatorii de noapte,gen sirocoul,frigider consuma mult din baterie pe timpul staționãrii iar in timp destul de scurt aceasta nu se mai incarca suficient din cauza ciclurilor de descarcare-incarcare repetate am hotãrât sa montez o baterie auxiliara care sa alimenteze acești consumatori.
Un mare plus al auxiliarei este ca poți porni motorul fara a opri sirocoul(se știe ca cãderea de tensiune de la pornire poate afecta electronica sirocoului).
Exista automatizãri care încãrca bateria auxiliara dupã pornirea motorului...dar prețul destul de piperat ma fãcut sa renunț la așa ceva.
Am ceva cunoștințe elementare de electrica auto,așa ca am gândit totul cat mai simplu si logic,ușor de verificat si întreținut.
Am pus o baterie clasica de 100 Ah in duba(se poate pune si sub scaun daca este loc),dar sa fie cat mai aproape de bateria mașinii pt.a nu lungi cablurile inutil.
Am tras un plus si un minus de la ea la masa cabinei,respectiv la borna de (+) a bateriei printr-o siguranțã de 30 Ah montata in spatele scaunului meu.
Automatizarea încãrcãrii am facut-o cu ajutorul unui releu de pornire care suporta pana la 40 A,un întrerupãtor cu brat basculant,un voltmetru,un buton simplu si un cooler de procesor.
Am trecut firul de (+) dintre baterii prin releul de pornire,comanda releului este data de întrerupãtorul basculant acționat de frana de mana.
Am montat pe circuitul de comanda al releului un buton lângã voltmetru pt.a întrerupe la nevoie comanda releului.
Așa ca in momentul in care frana de mana este lãsatã jos,se comanda releul care face legãturã intre baterii.
Dimineața întrerup încãrcarea (din butonul de langa voltmetru)timp de o ora sau 50-60 km pt.a se încãrca bateria de la motor dupã care închid circuitul si încãrcarea trece pe automat ațâța timp cat frana de mana este lãsatã si eu sunt in mers.
Eu folosesc frana de mana la fiecare staționare din cauza cutiei semiautomate,nu pot lãsa mașinã in viteza.
Releul l-am lãsat fara capac si am pus cooler-ul pt.ca are o tendințã de a se încãlzi.
Am atașat niste poze,pt.cei interesați.
Va rãspund cu placere la orice nelãmurire.
Un mare plus al auxiliarei este ca poți porni motorul fara a opri sirocoul(se știe ca cãderea de tensiune de la pornire poate afecta electronica sirocoului).
Exista automatizãri care încãrca bateria auxiliara dupã pornirea motorului...dar prețul destul de piperat ma fãcut sa renunț la așa ceva.
Am ceva cunoștințe elementare de electrica auto,așa ca am gândit totul cat mai simplu si logic,ușor de verificat si întreținut.
Am pus o baterie clasica de 100 Ah in duba(se poate pune si sub scaun daca este loc),dar sa fie cat mai aproape de bateria mașinii pt.a nu lungi cablurile inutil.
Am tras un plus si un minus de la ea la masa cabinei,respectiv la borna de (+) a bateriei printr-o siguranțã de 30 Ah montata in spatele scaunului meu.
Automatizarea încãrcãrii am facut-o cu ajutorul unui releu de pornire care suporta pana la 40 A,un întrerupãtor cu brat basculant,un voltmetru,un buton simplu si un cooler de procesor.
Am trecut firul de (+) dintre baterii prin releul de pornire,comanda releului este data de întrerupãtorul basculant acționat de frana de mana.
Am montat pe circuitul de comanda al releului un buton lângã voltmetru pt.a întrerupe la nevoie comanda releului.
Așa ca in momentul in care frana de mana este lãsatã jos,se comanda releul care face legãturã intre baterii.
Dimineața întrerup încãrcarea (din butonul de langa voltmetru)timp de o ora sau 50-60 km pt.a se încãrca bateria de la motor dupã care închid circuitul si încãrcarea trece pe automat ațâța timp cat frana de mana este lãsatã si eu sunt in mers.
Eu folosesc frana de mana la fiecare staționare din cauza cutiei semiautomate,nu pot lãsa mașinã in viteza.
Releul l-am lãsat fara capac si am pus cooler-ul pt.ca are o tendințã de a se încãlzi.
Am atașat niste poze,pt.cei interesați.
Va rãspund cu placere la orice nelãmurire.
Comment