Buna ziua, detin un Sprinter 313 din 2003 si de ceva vreme ma bate gandul sa-i pun un Chip Tuning... ce credeti, se merita investitia?
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
Merita pus chip tuning pe Sprinter ?
Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
-
Depinde...de la masina la masina...adica uzura turbina,injectoare...si de la sofer la sofer,stilul de condus...pana la urma e duba, de carat marfa....nu de fuga. Plusul de putere i-ar imbunatatii demarajele si ar ajuta cand e incarcata...la viteza, cred ca tine mai mult de cutie, si raportul diferentialului. In orice caz nimeni nu iti poate garanta 100% nimic, daca vrei neaparat chip-tuning, va trebuii sa-ti asumi si riscurile.
Parerea mea..de utilizator de 311...daca merge bine asa...nu o strica!
Comment
-
Originally posted by ionut1410 View PostSi asa e fortata destul turbina si motorul la 313 adica ... de la 130 la 150 cp iau injumatatit durata de viatza a motorului si asta cu biturbo original din fabrica
Comment
-
Originally posted by Bazil_mb View PostNu au nici o legatura motoarele unul cu celalalt, S-au montat doua turbine deoarece in primul rind se reduce lag-ul, pot controla mai usor cantitatea de aer, si se incadreaza in noxe... Cit despre durata de viata in general depinde de utilizator. E drept ca motorul 646 nu e la fel de rezistent.....
Comment
-
Cred ca chip tuning-ul a fost inventat din nevoia de a avea o putere mai mare pentru o perioada scurta,gen curse,pastrand utilajul existent si facand o mica investitie in el.Dar sa duci aceasta inventie in viata de zi cu zi,pe o masina de marfa care in mod normal ar trebui exploatata in altfel de conditii, este dupa mine ca si cum ai incerca sa faci dragoste cu bunica dupa ce-i dai o doza mare de viagra !!!Poate rezista saraca in prima seara,a doua,dar cu siguranta nu are viata lunga.
Eu cred ca neamtul cand a gandit motorul ala sa scoata 129 cp a stiut el de ce poate doar atat.In momentul in care tu-l pui sa scoata 160 doar din soft,fara sa maresti camera pistonului,sa modifici turbina,sa forjezi piesele de acolo pentru a le mari rezistenta si alte lucruri elementare care tin de tehnica tuningului profesional,nu cred ca faci decat sa fortezi motorul sa faca mai mult decat este el construit sa poata.Urmarea nu poate fi alta decat ..."proaste masini ma sunt si xxxxx astea!".
Ca unii vor veni sa contrazica asta,este echivalent ,dupa mine,cu acel caz in care unul fumeaza 50 de ani 2 pachete de tigari pe zi si moare de...batranete la 95 de ani!!!Adica exceptia care intareste regula...
Eu unul as prefera sa schimb masina si sa iau ceva mai puternic decat sa fortez motorul.Daca gresesc...ascult alte pareri.Stima.Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl
Comment
-
Nu gresesti deloc, insa nu trebuie ignorate nici ratiunile de marketing care impun scaderea sau cresterea de putere la aceeasi cilindree. La stage 2 (nu e cazul Sprinterului sau masinilor similare, desi s-au vazut), cu componente hardware diferite (turbo, injectoare, pompa etc), nu se mai aplica, zic eu, fara a fi priceput in ale tuningului, aceleasi constatari privind fortarea pieselor.
Ca si concluzie, subscriu, nu vad rostul chip tuningului la o astfel de utilitara.https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament
Comment
-
Apropo de tunning,ma suna duminica un prieten sa ma itrebe daca stiu pe cineva sa tuneze un motor de....DAF euro5,2100 masina,cap tractor ca sa se inteleaga!!!!Pai daca si tir-urile am ajuns sa le tunam ca nu ne mai ajung caii!!!Mare-i gradina ta Doamne,dar unii sar gardul cand poarta e deschisa!!!
Daca tot vrei putere,da nene bani pe motor de la inceput si ia-ti cat iti trebuie,da noi romanii asa facem ne luam Ferari si schimbam uleiul la ..vulcanizare ca e ieftin.Stima.Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl
Comment
-
De-a lungul vietii mele de sofer...am patit 2 chestii neplacute, dar invatare de minte:
1. la un BMw 530d cu jante pe 17" fabrica...am pus jante pe 19" cauciucuri talon 35....si cum erau cam uzate...am facut 2 pene in aceaiasi zi, noroc cu runflat....apoi indoit una... Am pus pe 18", dar demarajul a scazut, si erau foarte late, uneori atingea de aripa.... Morala...am zis ca niciodata nu mai pun decat ce e in talon.
2. la un service, al unei firme de transport..ce are 30-40 de Sprintere, noi....am vazut motor de 90mii km, desfacut, schimbat piston, supape...cica era si euro5...altul la 190mii...la fel motor facut complet...erau 511 respectiv 515.
Morala...mi-am zis ce norocos sunt, cu "dubita" mea....si sa nu ma apuc, sa o stric....pt ca si eu ma gandeam, ca 300euro nu ar fi mult pt 150cai
Si eu sunt de aceiasi parere...vrei putere...motor mare...2,7cdi....sau 3,2cdi..care e Zeus al dubelor
Comment
-
3,2 Cdi pe duba?Pe ce model este daca nu te superi ca nu stiam de asa ceva.
Cat priveste cauciucurile,poti pune baza ,ca ai patit tu,,dar despre desfacutul motoarelor conduse in general ,de altii,nu e o chestie relevanta avand in vedere ca vezi si tu zilnic pe strada ce specimene de soferi exista.Apoi vin in garaj si spun ca nu sunt bune motoarele si se strica repede.Punem pariu,ca daca ne luam amandoi cate un...cel mai "prost" motor de Sprinter,nou,s-ar putea sa mergem cu ele muuult mai mult decat media de pe piata??Poate,si doar pentru faptul ca sunt ale noastre si am dat bani pe ele...fata de un sofer angajat.Stima.Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl
Comment
-
Pai...scuze...3.0 V6 s-a pus pe Sprinter dupa 2007...cred ca inlocuitor pt 2,7cdi....indicativul ar fi 318,518...cam in jur de 180cai, sunt mai rare. Acest motor s-a pus si pe Vito/Viano...unde ajung si la +220cp. Nu mai retin unde am vazut...dar versiunile actuale, 319 ar produce 190cp...
Eu ma intalnesc des cu un 319 mediu,bijuterie...automat,scaun perna,pilot, nagivatie...full... si mereu imi place sa-l ascult cand demareaza, parca e avion
Comment
-
3000 v6 da e acelasi care e pe e 320 cdi si probabil de acolo confuzia si intradevar trage de rupe cu 190 cp da cand e vb de combustibil mama mama ... 6 tone 20 % vb aia daca nai intrat intrun peco lai ignorat ai puso ramai fara gaz) in schimb trage grozav panta care cu 313 o urc cu a 3-a cam la 4 tone ala urca cu a-6-a cu 5,5 - 6 tone
Mai atent la pian maestre!Last edited by cutaresku; 03-21-2013, 08:03 AM.
Comment
-
Ai omis regulamentul printre altele. Ai WARN.
https://www.clubmercedes.ro/forum/ha...676-regulament
Pentru functionarea corespunzatoare a conturilor si pentru evitarea blocarii acestora, va rugam sa NU mai folositi adrese de email yahoo.
Va rugam sa le schimbati din User Settings.
Comment
Comment