Va salut dragi prieteni posesori de MB,
De asta primavara am o problema , sau mai bine zis ea are o suferinta , pe care nu reusesc sa o remediez. Cateodata, doar cand vrea ea, nu mai porneste la cald. Spre ex, opresc sa alimentez cu motorul venind de pe drum cald aproximativ 80-90 grade motorul, stau cat stau 5-10 minute la alimentare, apoi porneste normal la sfert dupa care se opreste in 2-3 secunde. Apoi are nevoie de 4-5 chei consecutive sa reporneasca. La a 4 a cheie da sa o ia, iar la a 5 a porneste de parca nu ar fi avut nimic. Fenomenul apare cateodata.Poate sa nu faca nimic si cateva saptamani, iar cand ti-e lumea mai draga isi aduce aminte de problema. Ce am facut pana acum: diagnoza star( nimic, nici o eroare, doar chestii minore fara legatura cu injectoare/ presiuni/alimentare/ EPC/Ecu...), schimbat TOATE o-ringurile din circuitul de motorina, filtru motorina nou.
Detalii despre masina: 270 cdi, aprox 400 mii km, automata, schimba impecabil, motorul suna frumos, nu da nici un fel de fum( in afara de un mic puf la pornire), a fost vazuta de doi oameni priceputi si cu experienta indelungata in MB in care am incredere de mai multe ori pana acum( nu dau nume ca sa nu nasc polemici), masina face in marea majoritate drumuri in afara tarii( D, NL, etc) si specific asta ca sa se stie ca a mers in marea majoritate cu carburant de calitate. A fost cumparata anul trecut in primavara din NL la vreo 300+ mii km, cu intretinere facuta ca la carte, eu urmand ca si pentru celelelalte 4 MB ale mele aceleasi intretineri periodice si sezoniere, in primul rand din respect pentru marca.
Ce observ in continuare la ea: bule acumulate( atunci cand nu porneste la cald) in intrarea si iesirea din filtru. La rece intotdeauna a pornit impecabil la sfert, fara balbaieli sau ezitari fie ca afara erau -20 grade sau +40. Dupa oprire la rece sau la cald, se aude ca un fasait sau mai bine zis un tzarait in zona furtunelor de alimentare filtru motorina-pompa joasa-pompa inalta dupa care apar imediat bulele deasupra filtrului, in prima faza la intrarea in filtru si daca stau inca 10-15 min apar si la iesire. Dau la cheie si observ ca bulele de aer se misca in sensul spre pompa de joasa. Daca am bule doar la intrare in filtru, masina porneste normal fara sa se mai opreasca dar daca apar si la iesire din filtrul de motorina atunci se opreste imediar necesitand inca 4-5 chei pentru repornire( isi da singura la cheie).Am invatat sa o pornesc si asa, cu problema asta dar totusi vreau sa o remediez ca sa nu mai omor electromotorul si bateria.. Daca am bule la iesire din filtru si imediat dupa ce porneste o accelerez peste 2500 rpm trece cu o mica scadere a turatiei peste hopul acela de aer care probabil ajunge in pompa sau rampa de inalta presiune.
Intrebarea mea este: a avut cineva dintre voi vreo problema legata de sorbul din rezervor, sau conductele de sub masina? Stiu ca si pe sorb exista doua oringuri pe tur si retur dar din pacate vin impreuna cu conductele tur /retur si costa 600 lei impreuna, doar pe original plus ca se schimba foarte greu.Daca dau banii astia pe ele si nu remediez problema, s-ar putea sa dorm doar in masina si sa mananc la restaurant toata viata.
Mie pana acum , din cele constatate, imi este clar un lucru. Aerul vine din spate dinspre rezervor, cel putin asa imi apar bulele din cate am observat.
Orice sfat sau sugestie sunt binevenite.
Promit ca asa cum am facut intotdeauna , voi posta si remedierea, pentru a fi de folos comunitatii noastre, a celor care traiesc o alta stare de spirit alaturi de steaua cu 3 colturi MB.
Stima tuturor.
De asta primavara am o problema , sau mai bine zis ea are o suferinta , pe care nu reusesc sa o remediez. Cateodata, doar cand vrea ea, nu mai porneste la cald. Spre ex, opresc sa alimentez cu motorul venind de pe drum cald aproximativ 80-90 grade motorul, stau cat stau 5-10 minute la alimentare, apoi porneste normal la sfert dupa care se opreste in 2-3 secunde. Apoi are nevoie de 4-5 chei consecutive sa reporneasca. La a 4 a cheie da sa o ia, iar la a 5 a porneste de parca nu ar fi avut nimic. Fenomenul apare cateodata.Poate sa nu faca nimic si cateva saptamani, iar cand ti-e lumea mai draga isi aduce aminte de problema. Ce am facut pana acum: diagnoza star( nimic, nici o eroare, doar chestii minore fara legatura cu injectoare/ presiuni/alimentare/ EPC/Ecu...), schimbat TOATE o-ringurile din circuitul de motorina, filtru motorina nou.
Detalii despre masina: 270 cdi, aprox 400 mii km, automata, schimba impecabil, motorul suna frumos, nu da nici un fel de fum( in afara de un mic puf la pornire), a fost vazuta de doi oameni priceputi si cu experienta indelungata in MB in care am incredere de mai multe ori pana acum( nu dau nume ca sa nu nasc polemici), masina face in marea majoritate drumuri in afara tarii( D, NL, etc) si specific asta ca sa se stie ca a mers in marea majoritate cu carburant de calitate. A fost cumparata anul trecut in primavara din NL la vreo 300+ mii km, cu intretinere facuta ca la carte, eu urmand ca si pentru celelelalte 4 MB ale mele aceleasi intretineri periodice si sezoniere, in primul rand din respect pentru marca.
Ce observ in continuare la ea: bule acumulate( atunci cand nu porneste la cald) in intrarea si iesirea din filtru. La rece intotdeauna a pornit impecabil la sfert, fara balbaieli sau ezitari fie ca afara erau -20 grade sau +40. Dupa oprire la rece sau la cald, se aude ca un fasait sau mai bine zis un tzarait in zona furtunelor de alimentare filtru motorina-pompa joasa-pompa inalta dupa care apar imediat bulele deasupra filtrului, in prima faza la intrarea in filtru si daca stau inca 10-15 min apar si la iesire. Dau la cheie si observ ca bulele de aer se misca in sensul spre pompa de joasa. Daca am bule doar la intrare in filtru, masina porneste normal fara sa se mai opreasca dar daca apar si la iesire din filtrul de motorina atunci se opreste imediar necesitand inca 4-5 chei pentru repornire( isi da singura la cheie).Am invatat sa o pornesc si asa, cu problema asta dar totusi vreau sa o remediez ca sa nu mai omor electromotorul si bateria.. Daca am bule la iesire din filtru si imediat dupa ce porneste o accelerez peste 2500 rpm trece cu o mica scadere a turatiei peste hopul acela de aer care probabil ajunge in pompa sau rampa de inalta presiune.
Intrebarea mea este: a avut cineva dintre voi vreo problema legata de sorbul din rezervor, sau conductele de sub masina? Stiu ca si pe sorb exista doua oringuri pe tur si retur dar din pacate vin impreuna cu conductele tur /retur si costa 600 lei impreuna, doar pe original plus ca se schimba foarte greu.Daca dau banii astia pe ele si nu remediez problema, s-ar putea sa dorm doar in masina si sa mananc la restaurant toata viata.
Mie pana acum , din cele constatate, imi este clar un lucru. Aerul vine din spate dinspre rezervor, cel putin asa imi apar bulele din cate am observat.
Orice sfat sau sugestie sunt binevenite.
Promit ca asa cum am facut intotdeauna , voi posta si remedierea, pentru a fi de folos comunitatii noastre, a celor care traiesc o alta stare de spirit alaturi de steaua cu 3 colturi MB.
Stima tuturor.
Comment