Va salut dragi prieteni posesori de MB,
De asta primavara am o problema , sau mai bine zis ea are o suferinta , pe care nu reusesc sa o remediez. Cateodata, doar cand vrea ea, nu mai porneste la cald. Spre ex, opresc sa alimentez cu motorul venind de pe drum cald aproximativ 80-90 grade motorul, stau cat stau 5-10 minute la alimentare, apoi porneste normal la sfert dupa care se opreste in 2-3 secunde. Apoi are nevoie de 4-5 chei consecutive sa reporneasca. La a 4 a cheie da sa o ia, iar la a 5 a porneste de parca nu ar fi avut nimic. Fenomenul apare cateodata.Poate sa nu faca nimic si cateva saptamani, iar cand ti-e lumea mai draga isi aduce aminte de problema. Ce am facut pana acum: diagnoza star( nimic, nici o eroare, doar chestii minore fara legatura cu injectoare/ presiuni/alimentare/ EPC/Ecu...), schimbat TOATE o-ringurile din circuitul de motorina, filtru motorina nou.
Detalii despre masina: 270 cdi, aprox 400 mii km, automata, schimba impecabil, motorul suna frumos, nu da nici un fel de fum( in afara de un mic puf la pornire), a fost vazuta de doi oameni priceputi si cu experienta indelungata in MB in care am incredere de mai multe ori pana acum( nu dau nume ca sa nu nasc polemici), masina face in marea majoritate drumuri in afara tarii( D, NL, etc) si specific asta ca sa se stie ca a mers in marea majoritate cu carburant de calitate. A fost cumparata anul trecut in primavara din NL la vreo 300+ mii km, cu intretinere facuta ca la carte, eu urmand ca si pentru celelelalte 4 MB ale mele aceleasi intretineri periodice si sezoniere, in primul rand din respect pentru marca
.
Ce observ in continuare la ea: bule acumulate( atunci cand nu porneste la cald) in intrarea si iesirea din filtru. La rece intotdeauna a pornit impecabil la sfert, fara balbaieli sau ezitari fie ca afara erau -20 grade sau +40. Dupa oprire la rece sau la cald, se aude ca un fasait sau mai bine zis un tzarait in zona furtunelor de alimentare filtru motorina-pompa joasa-pompa inalta dupa care apar imediat bulele deasupra filtrului, in prima faza la intrarea in filtru si daca stau inca 10-15 min apar si la iesire. Dau la cheie si observ ca bulele de aer se misca in sensul spre pompa de joasa. Daca am bule doar la intrare in filtru, masina porneste normal fara sa se mai opreasca dar daca apar si la iesire din filtrul de motorina atunci se opreste imediar necesitand inca 4-5 chei pentru repornire( isi da singura la cheie).Am invatat sa o pornesc si asa, cu problema asta dar totusi vreau sa o remediez ca sa nu mai omor electromotorul si bateria.. Daca am bule la iesire din filtru si imediat dupa ce porneste o accelerez peste 2500 rpm trece cu o mica scadere a turatiei peste hopul acela de aer care probabil ajunge in pompa sau rampa de inalta presiune.
Intrebarea mea este: a avut cineva dintre voi vreo problema legata de sorbul din rezervor, sau conductele de sub masina? Stiu ca si pe sorb exista doua oringuri pe tur si retur dar din pacate vin impreuna cu conductele tur /retur si costa 600 lei impreuna, doar pe original plus ca se schimba foarte greu.Daca dau banii astia pe ele si nu remediez problema, s-ar putea sa dorm doar in masina si sa mananc la restaurant toata viata.
Mie pana acum , din cele constatate, imi este clar un lucru. Aerul vine din spate dinspre rezervor, cel putin asa imi apar bulele din cate am observat.
Orice sfat sau sugestie sunt binevenite.
Promit ca asa cum am facut intotdeauna , voi posta si remedierea, pentru a fi de folos comunitatii noastre, a celor care traiesc o alta stare de spirit alaturi de steaua cu 3 colturi MB.
Stima tuturor.
De asta primavara am o problema , sau mai bine zis ea are o suferinta , pe care nu reusesc sa o remediez. Cateodata, doar cand vrea ea, nu mai porneste la cald. Spre ex, opresc sa alimentez cu motorul venind de pe drum cald aproximativ 80-90 grade motorul, stau cat stau 5-10 minute la alimentare, apoi porneste normal la sfert dupa care se opreste in 2-3 secunde. Apoi are nevoie de 4-5 chei consecutive sa reporneasca. La a 4 a cheie da sa o ia, iar la a 5 a porneste de parca nu ar fi avut nimic. Fenomenul apare cateodata.Poate sa nu faca nimic si cateva saptamani, iar cand ti-e lumea mai draga isi aduce aminte de problema. Ce am facut pana acum: diagnoza star( nimic, nici o eroare, doar chestii minore fara legatura cu injectoare/ presiuni/alimentare/ EPC/Ecu...), schimbat TOATE o-ringurile din circuitul de motorina, filtru motorina nou.
Detalii despre masina: 270 cdi, aprox 400 mii km, automata, schimba impecabil, motorul suna frumos, nu da nici un fel de fum( in afara de un mic puf la pornire), a fost vazuta de doi oameni priceputi si cu experienta indelungata in MB in care am incredere de mai multe ori pana acum( nu dau nume ca sa nu nasc polemici), masina face in marea majoritate drumuri in afara tarii( D, NL, etc) si specific asta ca sa se stie ca a mers in marea majoritate cu carburant de calitate. A fost cumparata anul trecut in primavara din NL la vreo 300+ mii km, cu intretinere facuta ca la carte, eu urmand ca si pentru celelelalte 4 MB ale mele aceleasi intretineri periodice si sezoniere, in primul rand din respect pentru marca
.Ce observ in continuare la ea: bule acumulate( atunci cand nu porneste la cald) in intrarea si iesirea din filtru. La rece intotdeauna a pornit impecabil la sfert, fara balbaieli sau ezitari fie ca afara erau -20 grade sau +40. Dupa oprire la rece sau la cald, se aude ca un fasait sau mai bine zis un tzarait in zona furtunelor de alimentare filtru motorina-pompa joasa-pompa inalta dupa care apar imediat bulele deasupra filtrului, in prima faza la intrarea in filtru si daca stau inca 10-15 min apar si la iesire. Dau la cheie si observ ca bulele de aer se misca in sensul spre pompa de joasa. Daca am bule doar la intrare in filtru, masina porneste normal fara sa se mai opreasca dar daca apar si la iesire din filtrul de motorina atunci se opreste imediar necesitand inca 4-5 chei pentru repornire( isi da singura la cheie).Am invatat sa o pornesc si asa, cu problema asta dar totusi vreau sa o remediez ca sa nu mai omor electromotorul si bateria.. Daca am bule la iesire din filtru si imediat dupa ce porneste o accelerez peste 2500 rpm trece cu o mica scadere a turatiei peste hopul acela de aer care probabil ajunge in pompa sau rampa de inalta presiune.
Intrebarea mea este: a avut cineva dintre voi vreo problema legata de sorbul din rezervor, sau conductele de sub masina? Stiu ca si pe sorb exista doua oringuri pe tur si retur dar din pacate vin impreuna cu conductele tur /retur si costa 600 lei impreuna, doar pe original plus ca se schimba foarte greu.Daca dau banii astia pe ele si nu remediez problema, s-ar putea sa dorm doar in masina si sa mananc la restaurant toata viata.
Mie pana acum , din cele constatate, imi este clar un lucru. Aerul vine din spate dinspre rezervor, cel putin asa imi apar bulele din cate am observat.
Orice sfat sau sugestie sunt binevenite.
Promit ca asa cum am facut intotdeauna , voi posta si remedierea, pentru a fi de folos comunitatii noastre, a celor care traiesc o alta stare de spirit alaturi de steaua cu 3 colturi MB.
Stima tuturor.


. Saptamana viitoare ma iau de el.
Problema cu aerul in filtru a ramas. Adica daca nu o accelerez la cald imediat dupa pornire la aprox 3000 ture , moare si apoi cere 5 chei ca sa reporneasca. Treaba este ca a facut o data si la rece dimineata. Am lasat-o la un olandez in curte seara ,venita de pe drum incinsa bine( afara vreo 0-2 grade noaptea), iar apoi dimineata figura cu opritul imediat dupa pornire. Am vazut aer deasupra filtrului in conductele transparente cu gramada, mai multe ca niciodata. A repornit la a treia cheie nu la a cincea ca la cald. Am intrebat mai multe service-uri cu oameni priceputi in marca si tip acolo in NL si mi-au spus dupa ce le-am zis ce am schimbat( toate oringurile + regulatorul din capul rampei) iar acestia mi-au spus ca au mai intalnit problema la ML cu carcasa filtrului de motorina , care dupa un timp incepe sa traga aer fals la anumite temperaturi, ori pe la garnitura de etansare( acel o-ring mare al carcasei filtrului) ori pur si simplu in timp carcasa din plastic( ebonita sau ce material este)s-a fisurat sau deformat de la atata temperatura si varsta. Voi ati mai intalnit asa ceva? Vizual carcasa filtrului pare ok. Unul chiar mi-a zis o poveste legata de filtrele de motorina Mann, pe care eu le folosec intotdeauna, precum ca ar fi prea fine si datorita uleiului de rapita din motorina pe care il baga astia in ultima vreme se seminfunda relativ repede in cateva mii km, si apare un efect de vacuum exagerat in instalatia de alimentare. Nu ca nu ar fi filtrele bune doar ca la capitolul etansare trebuie avuta mare grija mare mai ales in cazul nostru unde avem pompe de alimentare mecanice si care formeaza un vacuum puternic in instalatia de alimentare cu motorina. Carcasa o gasesc numai aftermarket la furnizorul meu de piese si parca nu m-as incurca sa schimb un drac cu altul mai ,,paros''.
.Am schimbat preventiv si garnitura cea mare de etansare a capacului filtrului. Am remontat tot si am umplut filtrul de motorina prin intrare pana a ajuns la nivelul cel mai de sus . Am pus conexiunile. A pornit ceva mai greu pt ca apucase sa ia aer spre pompa. Am condus vreo 1000 de km in ultimele 2 zile prin tara. Am oprit masina in fel si chip. In panta , in rampa, inclinata pe bordura, am urcat si coborat diverse, am pornit la -7grade dimineata fara probleme. Sa fie cu noroc dar cred ca problema s-a rezolvat. Spun ,,cred'' pentru ca a fost o chestie asa de simpla incat nu imi vine sa ,,cred''
.. Va voi tine la curent...
Comment