Pentru ca m-am lovit de problema asta cu EGR-ul am sa va descriu in cateva cuvinte si cum se face. Nu sunt de meserie si de aceea consider ca oricine poate face aceasta operatiune.
1. Am achiitionat o tubulara torx de 10, un adaptor si o cheie cu crichet. Nu este cine stie ce cheltuiala, cred ca au fost toate 70 lei.
2. Am folosit un spray degripant Wd 40 si am dat pe cele doua suruburi apoi pe langa flansa EGR-ului... asa mai fara economie.
3. Mi-am aprins o tgara, am desfacut un suc si pregatindu-ma din greu pentru urmatoarea etapa asa ca am golit sticla rapid
.
4. Am bagat tubulara in adaptor si in cheia cu crichet, astfel incat am obtinut o lungime de 5-6 cm a ansamblului care m-a ajutat sa desfac usor iar cand roteam cheia trecea peste supapa EGR.
5. Am am scos mufa din valva egr apoi am fixat cheia bine pe surub si am desfacut primul care a mers usor, apoi pe al doilea care la fel ca primul si totul a fost simplu pana aici.
6. Am curatat si gresat cele doua surubele si le-am pus la adapost de mizerie
7. Toate bune pana aici, dar partea dificila incepe acum pentru ca era destul de intepenita valva si dadea semne ca nu vrea sa iasa. Asa ca am tras din nou cateva jeturi de spray degresant si o noua pauza de tigata.
8. Dupa 5 minute am revenit si am incercat rasuciri usoare stanga dreapta folosindu-ma si de o surubelnita mai sanatoasa. Pana la urma am reusit sa misc valva aproximativ 5mm stanga/dreapta si cu ajutorul unei surubelnite ascutite si late am "fortat" putin cele doua flanse de aluminiu dupa care a iesit supapa. Nu a fost extrem de greu pentru ca trebuie ridicat de valva aproximativ 3-4mm in sus si iese singurica. Acei milimetrii sunt toata partea "complicata".
9. Curatirea a decurs simplu, am folosit un spray din comert de vreo 20lei special pentru EGR, o periuta de dinti de copii si binenteles o pereche de ochelari de protectie.
A iesit binisor partea mecanica dar cred ca la mine altul e baiul si posibil in partea elecronica a EGR-ului unde nu pot face mare lucru.
Cam asta a fost experienta mea, am sa pun cateva fotografii si filmulete cu operatiunea.
Multumesc.
1. Am achiitionat o tubulara torx de 10, un adaptor si o cheie cu crichet. Nu este cine stie ce cheltuiala, cred ca au fost toate 70 lei.
2. Am folosit un spray degripant Wd 40 si am dat pe cele doua suruburi apoi pe langa flansa EGR-ului... asa mai fara economie.
3. Mi-am aprins o tgara, am desfacut un suc si pregatindu-ma din greu pentru urmatoarea etapa asa ca am golit sticla rapid

4. Am bagat tubulara in adaptor si in cheia cu crichet, astfel incat am obtinut o lungime de 5-6 cm a ansamblului care m-a ajutat sa desfac usor iar cand roteam cheia trecea peste supapa EGR.
5. Am am scos mufa din valva egr apoi am fixat cheia bine pe surub si am desfacut primul care a mers usor, apoi pe al doilea care la fel ca primul si totul a fost simplu pana aici.
6. Am curatat si gresat cele doua surubele si le-am pus la adapost de mizerie

7. Toate bune pana aici, dar partea dificila incepe acum pentru ca era destul de intepenita valva si dadea semne ca nu vrea sa iasa. Asa ca am tras din nou cateva jeturi de spray degresant si o noua pauza de tigata.

8. Dupa 5 minute am revenit si am incercat rasuciri usoare stanga dreapta folosindu-ma si de o surubelnita mai sanatoasa. Pana la urma am reusit sa misc valva aproximativ 5mm stanga/dreapta si cu ajutorul unei surubelnite ascutite si late am "fortat" putin cele doua flanse de aluminiu dupa care a iesit supapa. Nu a fost extrem de greu pentru ca trebuie ridicat de valva aproximativ 3-4mm in sus si iese singurica. Acei milimetrii sunt toata partea "complicata".
9. Curatirea a decurs simplu, am folosit un spray din comert de vreo 20lei special pentru EGR, o periuta de dinti de copii si binenteles o pereche de ochelari de protectie.
A iesit binisor partea mecanica dar cred ca la mine altul e baiul si posibil in partea elecronica a EGR-ului unde nu pot face mare lucru.
Cam asta a fost experienta mea, am sa pun cateva fotografii si filmulete cu operatiunea.
Multumesc.
Comment