Buna seara !
Ceea ce nu pricepe majoritatea lumii este ca in cazul unui sistem de transmisie 4x4 permanent sau nepermanent, nu toate dimensiunile unei roti sunt importante, ci doar diametrul ei. Nu conteaza nici latimea sau ET-ul jantei.
In cazul rotilor de 17" indicate, diferenta intre dimensiunile fata/spate este de 0.75mm per balon, ceea ce este deloc esential pentru electronica de gestiune a transmisiei sau a altor sisteme care lucreaza cu informatiile respective. De la o diferenta de presiune intre anvelopele fata si spate pot aparea diferente mai mari de 0.75mm in diametrul rotii, la fel si de la o sarcina mai mare pe axa spate.
Functia de diferential central este preluata de ansamblul de roti planetare aflat in spatele pachetului de discuri de frictiune care a picat. Si nu va faceti griji, la orice sistem 4x4 permanent bazat pe un cuplaj de frictiune, acesta se va duce la un moment dat. Mai exista un fel de cuplaj problematic, viscocuplajul, pe care unii si-l amintesc de la elicea ventilatorului de racire a radiatorului si care este prezent in unele sisteme de tractiune integrala.
Ambreiaj 4x4 GLK 1.JPG Ambreiaj 4x4 GLK 2.JPG
Pe partea de cutie de transfer, exista cinci rulmenti si un lagar cu ace, si potentiala schimbare a unui rulment nu va afecta mecanic partea de transfer sau de cuplaj. Dar un reglaj incorect al jocului la rulmenti poate duce la sunete ciudate de sub masina, si sigur nu vrei asta de la o masina "premium". Cum de obicei specificatiile astea nu le gasesti la tot pasu', clar ca nu e bine sa te apuci de schimbat rulmentii aia in fata blocului. Dar asta nu inseamna ca nu se poate face. Si daca stii si cum, ai un avantaj...
Cutie transfer GLK 4Matic in sectiune.JPG
Oricum, e plin netul de 4Matic-uri cu viata proprie, si toate au ajuns mai devreme sau mai tarziu la schimbarea transmisiei/cutiei de transfer. Deh, calitatea nu mai e ce era odata...
Dragos
Ceea ce nu pricepe majoritatea lumii este ca in cazul unui sistem de transmisie 4x4 permanent sau nepermanent, nu toate dimensiunile unei roti sunt importante, ci doar diametrul ei. Nu conteaza nici latimea sau ET-ul jantei.
In cazul rotilor de 17" indicate, diferenta intre dimensiunile fata/spate este de 0.75mm per balon, ceea ce este deloc esential pentru electronica de gestiune a transmisiei sau a altor sisteme care lucreaza cu informatiile respective. De la o diferenta de presiune intre anvelopele fata si spate pot aparea diferente mai mari de 0.75mm in diametrul rotii, la fel si de la o sarcina mai mare pe axa spate.
Functia de diferential central este preluata de ansamblul de roti planetare aflat in spatele pachetului de discuri de frictiune care a picat. Si nu va faceti griji, la orice sistem 4x4 permanent bazat pe un cuplaj de frictiune, acesta se va duce la un moment dat. Mai exista un fel de cuplaj problematic, viscocuplajul, pe care unii si-l amintesc de la elicea ventilatorului de racire a radiatorului si care este prezent in unele sisteme de tractiune integrala.
Ambreiaj 4x4 GLK 1.JPG Ambreiaj 4x4 GLK 2.JPG
Pe partea de cutie de transfer, exista cinci rulmenti si un lagar cu ace, si potentiala schimbare a unui rulment nu va afecta mecanic partea de transfer sau de cuplaj. Dar un reglaj incorect al jocului la rulmenti poate duce la sunete ciudate de sub masina, si sigur nu vrei asta de la o masina "premium". Cum de obicei specificatiile astea nu le gasesti la tot pasu', clar ca nu e bine sa te apuci de schimbat rulmentii aia in fata blocului. Dar asta nu inseamna ca nu se poate face. Si daca stii si cum, ai un avantaj...
Cutie transfer GLK 4Matic in sectiune.JPG
Oricum, e plin netul de 4Matic-uri cu viata proprie, si toate au ajuns mai devreme sau mai tarziu la schimbarea transmisiei/cutiei de transfer. Deh, calitatea nu mai e ce era odata...
Dragos
Comment