Salut.
Am un Mercedes 190, 2,0 benzina, pe carburator.
Acum o luna mi s-a gripat motorul si dupa cautari teribile am gasit alt motor, gol golut si l-am montat. Toate anexele sunt de la vechiul motor (care baga caldura de caldura).
Acum problema:
Nu am caldura ...
1) La inceput, cand porneam caldura, baga cald intre 10 si 15 secunde, apoi baga rece. Opream caldura, lasam 1 minut, apoi porneam iar si iar baga 10-15 secunde cald apoi rece.
2) Ieri am scos termostatul si l-am probat intr-un ibric cu apa. Cu vreo 20-30 de secunde inainte sa inceapa apa sa fiarba termostatul deschide (pe el scrie 87 de grade), apoi cand torn apa rece pe el inchide. Concluzia a fost ca termostatul lucreaza.
3) Am dat afara antigelul, am bagat 2 litri de otet, am lasat motorul pornit vreo 4 minute, am scos otetul, am bagat apa sa clatesc, am lasat iar motorul pornit vreo 5 minute, am dat afara apa si am bagat antigel. Am observat ca da caldura constant, dar o caldura amortita, foarte slabuta.
4) Azi am repetat operatiunea cu otetul, de data asta am bagat 4 litri si am lasat sa mearga motorul cam 10 minute. Concluzia aceeasi: caldura amortita, DAR pe parbriz un pic mai caldut decat pe laterale.
5) Am incercat cu alt termostat, tot asa.
6) Am fost la un coleg de munca (fost mecanic) el a observat ca pe furtunul de recirculare de la termostat la vasul de expansiune vine apa foarte putina si concluzia a fost ca pompa de apa nu functioneaza cum trebuie. Mentionez ca pompa de apa este pompa mea veche care a functionat perfect pana s-a dus celalalt motor, la fel si caldura. Mi-a scos termostatul afar de tot (a zis ca asa se recircula apa prin instalatie mai bine) si mi-a zis sa imi repar pompa de apa. Am observat ca temperatura motorului nu mai creste peste 70 de grade, dar nici caldura aceea, amortita cum era, nu mai exista, acum vine aproape rece. (Cu termostat temperatura motorului statea undeva intre 80 si 90 de grade, pe la mijloc. Urca din cand in cand spre 90 apoi scadea iar la mijloc).
Acum o sa merg sa montez termostatul la loc, sa profit macar de caldura aceea amortita.
Intrebarile mele sunt:
- Cum imi dau seama daca pompa de apa lucreaza sau nu?
- Ce solutie sa mai incerc sa revina caldura la normal?
Va multumesc anticipat pentru sfaturile voastre.
Am un Mercedes 190, 2,0 benzina, pe carburator.
Acum o luna mi s-a gripat motorul si dupa cautari teribile am gasit alt motor, gol golut si l-am montat. Toate anexele sunt de la vechiul motor (care baga caldura de caldura).
Acum problema:
Nu am caldura ...
1) La inceput, cand porneam caldura, baga cald intre 10 si 15 secunde, apoi baga rece. Opream caldura, lasam 1 minut, apoi porneam iar si iar baga 10-15 secunde cald apoi rece.
2) Ieri am scos termostatul si l-am probat intr-un ibric cu apa. Cu vreo 20-30 de secunde inainte sa inceapa apa sa fiarba termostatul deschide (pe el scrie 87 de grade), apoi cand torn apa rece pe el inchide. Concluzia a fost ca termostatul lucreaza.
3) Am dat afara antigelul, am bagat 2 litri de otet, am lasat motorul pornit vreo 4 minute, am scos otetul, am bagat apa sa clatesc, am lasat iar motorul pornit vreo 5 minute, am dat afara apa si am bagat antigel. Am observat ca da caldura constant, dar o caldura amortita, foarte slabuta.
4) Azi am repetat operatiunea cu otetul, de data asta am bagat 4 litri si am lasat sa mearga motorul cam 10 minute. Concluzia aceeasi: caldura amortita, DAR pe parbriz un pic mai caldut decat pe laterale.
5) Am incercat cu alt termostat, tot asa.
6) Am fost la un coleg de munca (fost mecanic) el a observat ca pe furtunul de recirculare de la termostat la vasul de expansiune vine apa foarte putina si concluzia a fost ca pompa de apa nu functioneaza cum trebuie. Mentionez ca pompa de apa este pompa mea veche care a functionat perfect pana s-a dus celalalt motor, la fel si caldura. Mi-a scos termostatul afar de tot (a zis ca asa se recircula apa prin instalatie mai bine) si mi-a zis sa imi repar pompa de apa. Am observat ca temperatura motorului nu mai creste peste 70 de grade, dar nici caldura aceea, amortita cum era, nu mai exista, acum vine aproape rece. (Cu termostat temperatura motorului statea undeva intre 80 si 90 de grade, pe la mijloc. Urca din cand in cand spre 90 apoi scadea iar la mijloc).
Acum o sa merg sa montez termostatul la loc, sa profit macar de caldura aceea amortita.
Intrebarile mele sunt:
- Cum imi dau seama daca pompa de apa lucreaza sau nu?
- Ce solutie sa mai incerc sa revina caldura la normal?
Va multumesc anticipat pentru sfaturile voastre.
Comment