Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Ridicare putere/ tuning motor m271 - restricționat de alimentare

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ridicare putere/ tuning motor m271 - restricționat de alimentare

    Noah salutare tututor! Hop și eu cu încă o postare de-a mea, "din aia kilometrică". Când omul se plictisește, își face de lucru.

    Înainte de a începe:
    1. Știu că M271 nu este motor bun pentru tuning, însă, este un motor bun (dacă este întreținut) și are ceva "potențial de creștere".
    2. Pe forum nu este un topic cap-coadă și cu detalii despre așa ceva.
    3. Fără supărare, nu mă interesează părerile (asta nu înseamnă că mă supăr dacă și le exprimă) celor conservatori, gen "este Mercedes, lasă-l stoc", "Mercedes nu este mașină sportivă", etc.
    Bun... acestea fiind spuse, să intrăm în detalii.


    I. INTRODUCERE


    Având în vedere că:
    1. Kompressorul stock: Crank 175mm / kompressor 72mm = 2,43 X 6.200rpm = 15.100 rotații/ minut
    2. Kompressorul cu fulie de tuning, 62mm: Crank 175mm / kompressor 62mm = 2,82 X 6.200rpm = 17.500
    3. Cu kompressorul stock, nu atinge maximul de boost (acceptat de computerul mașinii) numai la maximum de rotații.
    4. Stoc (din fabrică), când lucrează la full boost, amestecul aer/combustibil nu este optim (prea puțin combustibil) = pierdere putere (de ce? vezi "problema de mai jos").
    Ca idee:
    a. Eaton m45/65 este safe pe termen lung și la 18.000 și pe termen semi-lung la 18.500 (merge și la 20.000, dar nu ține mult)-bine-înțeles cu condiția să schimbi uleiul din kompressor la un interval decent + să ungi rulmenții cu Rheotemp 500/600 la un interval decent.
    b. Oricum, mai mult boost, nu poți, că deschide clapeta de "blow off" (de pe kompressor). Mă rog, poți dar aia înseamnă să pui un sistem de tip "piggy back/ tamper" pe senzorul de presiune + unul pe MAF (să nu citească mai mult, respectiv maximul de g/s / 4.9V) + să găsești variantă să răcești mai mult aerul - asta probabil pe viitor.


    Ca, completare:
    1. Resoftare de calitate, am să fac, dar după ce sunt puse toate la punct.
    2. Evacuarea stoc este restrictivă, am rezolvat-o printr-un traseu complet, compus din intermediară Lorinser și finală Eisenmann (costă 2 căruțe de bani, dar eficiente) street version, full inox. Poate pe viitor și niște galerii de evacuare custom pe un catalizator high flow de vreo 200 celule (ceva de calitate, însă nu Kleemann, că nu te poți atinge la ce preț are)
    3. Cu fulie de tuning, fără soft te ajută foarte mult în turații mici și medii, însă în turații mari, nu (de ce? vezi "problemă de mai jos")
    Ca idee: În momentul de față, mașina mea are mici modificări (încă NU este montat kompressorul de 62mm) în combinație cu amestec puțin bogat și evacuarea ne-restrictivă, sunt la nivel cel puțin cu c200K ba chiar în turații mici și medii peste (dpdv accelerări, roll-start-uri) peste, însă, în mari, "moare" (de ce? vezi "problema de mai jos"); de mai montez și fulia de 62, problema crește.


    II. PROBLEMA


    Se dau datele (strict pe m271):
    1. Pompa stoc, scoate: 4bar
    2. Regulatorul de presiune este de: 3.8bar
    3. Din câte știu și m-am documentat, pentru perioade scurte, poți forța pompa să facă în circuit și mai mult de 4 fără să "o omori".
    4. Regulatorul este simplu, fără furtun de vacuum să se auto-regleze în funcție de presiunea din galerie.
    5. Rampa de injecție este simplă, fără circuit de întoarcere.
    6. Regulator de 4 nu se găsește pentru m271

    Problema:
    • Îmi trebuie mai multă presiune, nu mult mai multă, însă, undeva la 4bar și pentru perioade scurte 4.2-4.3
    sau
    • Îmi trebuie injectoare de mai mulți cc la aceași presiune (presiune stoc).

    Ca idee, regulator de 4bari, pe m271 nu este, doar:
    a. asemănător, cel sport de la Bosch, dar are "o puță" ce intră în rampă, în plus.
    b. să fac "gheto tuning" cu un regulator stock îndoit sus, trebuie făcut pe probă să nu te trezești cu valori de 5bari și până la urmă mi se pare o "țigănie".



    Dezavantaje:

    1. Pentru soluția cu presiune mai mare:
    • crește consumul (nu că ar fi o problemă, dar ca idee)
    • merge cu amestec bogat tot timpul
    • stresează pompa (puțin)

    2. Pentru soluția cu injectoare mai mari:
    • crește consumul (nu că ar fi o problemă, dar ca idee)
    • merge cu amestec bogat tot timpul

    Ca idee: nici nu cred că sunt ceva injectoare să se potrivească pe m271 cu cc mai mare fiindcă și injectoarele de pe c230, sunt la fel ca pe 180 și 200.


    III. SOLUȚIE


    Soluțiile la care m-am gândit eu (ca să trec peste dezavantaje, poate greșesc):
    1. Să montez un regulator de presiune universal de tuning, reglabil (cu șurub reglare presiune), cu port de auto-reglare (în funcție de "boost") și cu manometru - pe furtunul ce vine în rampă.
    2. Să montez un splitter în T pe furtunul ce vine din galerie și merge spre supapa ce deschide EGR/Injecția secundară de aer, pe care să îl conectez la portul de la regulatorul de presiune universal.
    După ce montez vreau:
    1. Să reglez regulatorul la un 3.5bari (efectiv, să treacă de el și să fie regulat de cel stock, la 3.8bari)
    2. Să întroduc în el furtunul de pe vacuum ca să își facă auto-reglarea în funcție boost, crescând presiunea doar sub "boost" (3.5 + să zicem un 0.9 la maxim boost = 4.4bari la "full throttle")
    3. Eventual, să fac modificarea de -10garde (este setare în STAR) + alte mici modificări, să compensez căldura extra produsă de kompressor (nu intercooler mai mare, fiindcă nu rezolvi nimic în afară de aspect decât foarte greu)

    IV. NOTĂ INFORMATIVĂ (dacă tot am deschis subiectul):

    Pentru cei care se întreabă despre motorul M271 în combinație cu Eaton, treaba (pe scurt) stă în felul următor.

    Kompressor Eaton m65:

    1. Cuplaj
    • M65 cuplaj cu arc
    • M65 cuplaj cu trident
    2. Fulie
    • 72mm
    • 68mm
    • 65mm
    Motor:

    1. Compresie (aici sunt incluse si cele cu turbo):
    • 10.2:1
    • 9.5:1
    • 10.5:1
    • 8.5:1
    • 8.7:1
    • 9.3:1
    2. Pistoane
    • normale
    • forjate
    3. Soft.


    Câteva exemple:
    a. c180 (w203)-Eaton m65 standard (72mm)-motorul are compresie de 10.2:1 -143cp
    b. c200 (w203)-Eaton m65 standard (72mm)-motorul are compresie de 9.5:1 -163cp
    c. c200 (w204)-Eaton m65 cu o fulie mai mică (dacă nu greșesc, 68mm) + cuplaj prin arc (cred)-motorul are compresie de 8.5:1-156cp
    d. c230 (w203 2004+)-Eaton m65 cu o fulie mai mică (dacă nu greșesc, 65mm)+ cuplaj diferit (prin arc)-motorul are compresie de 8.7:1-193cp



    Orice idee este bine-venită. Orice experiență pe această temă, sunt nerăbdător să o aud.
    Dacă am greșit cu ceva în ceea ce vreau să fac, aștept feedback.

    Ca idee: Se pot face și alte modificări, pentru creștere de putere, însă vreau să păstrez totul în parametri cât de cât normali + să nu mă trezesc cu check engine. Ăsta fiind și motivul pentru care nu le-am menționat și am mers pe varianta fulie/soft/alimentare/evacuare.

    PS: poate este careva interesat, am de vânzare: Rheotemp 500, cuplaj de pe trident și ulei Eaton la flacon de 236ml.



  • #2
    Daca ai pune alte injectoare suplimentare? Oare ar da pompa destul debit? Cred ca le poti comanda cu un ecu de gpl, dar...e cu cantec.
    interesant proiect, dar cred ca iesi cu mai putina bataie de cap cu un diesel de 2.7.

    Comment


    • #3
      Nu poti pune o instalatie GPL cu alt sistem de injectie cu presiuni si debite care sa-ti dea ce vrei tu? Nu da cu parul, e doar o idee din putul gandirii, nu stiu cat de flexibile sunt solutiile GPL.
      Avantaj suplimentar: arde mai curat, deci chiar daca motorul merge cu amestec bogat, n-o sa-ti coxeze catalizatorul si evacuarea.

      Comment

      Working...
      X
      Logan | Dacia Logan |Anulare DPF