Se discuta despre probleme cauzate de sistemul de aprindere.
Acuma ca vine sezonul rece (ca iarna nu prea mai avem), vreau sa arat ceva din experienta mea - daca vrea cineva sa citeasca, sa dea un sfat complementar, OK.
Daca gresesc un cuvant, nu ma mai atacati DOAR pentru acel cuvant, uitand sa completati ceea ce era bine.
Luati de bune cele ce va convin si adaugati-le experientelor dvs., trageti concluzii.
Toate bujiile au o durata de viata recomandata de producator. Valabil in zona de amplasare a biroului lor de proiectare. Oricum, la noi, aceste durate trebuie impartite la 2.
Din constructie sunt doua categorii de bujii:
-/ cu un electrod de masa;
-/ cu 3 sau 4 electrozi de masa (pe acestea eu le-am verificat si m-au satisfacut).
Constructie din ideea de a maximiza capacitatea scanteii in caz ca se oxideaza unul sau doi electrozi.
Din punct de vedere electric, TOATE BUJIILE TREBUIE SA AIBA ACEEASI REZISTENTA ELECTRICA de izolatie intre electrodul central si cei periferici de masa - (+/- 5%).
Dupa materialul electrodului central, sunt cilidrice clasice (nichel) si aproximativ tronconice (cei din platina-iridium) (de fapt paraboloid de rotatie)
De aceea nu trebuie considerate "duse" cele cu aspect de con.
Un element care il putem controla este distanta dintre electrozi. Doar la rece recomand.
Dupa scoatere, se spala si se sterge bine de impuritati locasusul fiecarei bujii. Cu carbcleaner si electric sec. Se sterge cu carpa care nu lasa scame.
Montarea bujiilor trebuie facuta cu mana pe 90% din lungimea filetului. Doar la final se strang cu cheia. Astfel se evita stricarea filetului carcasei motorului.
Se strange cat mai bine piulita din capul bujii pentru a se asigura un contact electric cat mai bun, fera jocuri = pierderi de intensitate a scateii transmise.
Spor la treaba.
Cred ca merita verificarea, mai ales toamna.
Acuma ca vine sezonul rece (ca iarna nu prea mai avem), vreau sa arat ceva din experienta mea - daca vrea cineva sa citeasca, sa dea un sfat complementar, OK.
Daca gresesc un cuvant, nu ma mai atacati DOAR pentru acel cuvant, uitand sa completati ceea ce era bine.
Luati de bune cele ce va convin si adaugati-le experientelor dvs., trageti concluzii.
Toate bujiile au o durata de viata recomandata de producator. Valabil in zona de amplasare a biroului lor de proiectare. Oricum, la noi, aceste durate trebuie impartite la 2.
Din constructie sunt doua categorii de bujii:
-/ cu un electrod de masa;
-/ cu 3 sau 4 electrozi de masa (pe acestea eu le-am verificat si m-au satisfacut).
Constructie din ideea de a maximiza capacitatea scanteii in caz ca se oxideaza unul sau doi electrozi.
Din punct de vedere electric, TOATE BUJIILE TREBUIE SA AIBA ACEEASI REZISTENTA ELECTRICA de izolatie intre electrodul central si cei periferici de masa - (+/- 5%).
Dupa materialul electrodului central, sunt cilidrice clasice (nichel) si aproximativ tronconice (cei din platina-iridium) (de fapt paraboloid de rotatie)
De aceea nu trebuie considerate "duse" cele cu aspect de con.
Un element care il putem controla este distanta dintre electrozi. Doar la rece recomand.
Dupa scoatere, se spala si se sterge bine de impuritati locasusul fiecarei bujii. Cu carbcleaner si electric sec. Se sterge cu carpa care nu lasa scame.
Montarea bujiilor trebuie facuta cu mana pe 90% din lungimea filetului. Doar la final se strang cu cheia. Astfel se evita stricarea filetului carcasei motorului.
Se strange cat mai bine piulita din capul bujii pentru a se asigura un contact electric cat mai bun, fera jocuri = pierderi de intensitate a scateii transmise.
Spor la treaba.
Cred ca merita verificarea, mai ales toamna.
Comment