Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Despre bujii cu scanteie.

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Despre bujii cu scanteie.

    Se discuta despre probleme cauzate de sistemul de aprindere.
    Acuma ca vine sezonul rece (ca iarna nu prea mai avem), vreau sa arat ceva din experienta mea - daca vrea cineva sa citeasca, sa dea un sfat complementar, OK.
    Daca gresesc un cuvant, nu ma mai atacati DOAR pentru acel cuvant, uitand sa completati ceea ce era bine.
    Luati de bune cele ce va convin si adaugati-le experientelor dvs., trageti concluzii.

    Toate bujiile au o durata de viata recomandata de producator. Valabil in zona de amplasare a biroului lor de proiectare. Oricum, la noi, aceste durate trebuie impartite la 2.

    Din constructie sunt doua categorii de bujii:
    -/ cu un electrod de masa;
    -/ cu 3 sau 4 electrozi de masa (pe acestea eu le-am verificat si m-au satisfacut).
    Constructie din ideea de a maximiza capacitatea scanteii in caz ca se oxideaza unul sau doi electrozi.
    Din punct de vedere electric, TOATE BUJIILE TREBUIE SA AIBA ACEEASI REZISTENTA ELECTRICA de izolatie intre electrodul central si cei periferici de masa - (+/- 5%).
    Dupa materialul electrodului central, sunt cilidrice clasice (nichel) si aproximativ tronconice (cei din platina-iridium) (de fapt paraboloid de rotatie)
    De aceea nu trebuie considerate "duse" cele cu aspect de con.
    Un element care il putem controla este distanta dintre electrozi. Doar la rece recomand.
    Dupa scoatere, se spala si se sterge bine de impuritati locasusul fiecarei bujii. Cu carbcleaner si electric sec. Se sterge cu carpa care nu lasa scame.
    Montarea bujiilor trebuie facuta cu mana pe 90% din lungimea filetului. Doar la final se strang cu cheia. Astfel se evita stricarea filetului carcasei motorului.
    Se strange cat mai bine piulita din capul bujii pentru a se asigura un contact electric cat mai bun, fera jocuri = pierderi de intensitate a scateii transmise.
    Spor la treaba.
    Cred ca merita verificarea, mai ales toamna.

  • #2
    Legat de bujii (cred). Ieri la Predeal au fost 2.5 Grade dimineata. Am pornit masina, a pornit normal, apoi dupa 1 minut a inceput sa tremure si sa mearga in mai putini cilindri decat are. Asta dupa ce socul termic a revenit la normal. Si a continuat asa pana ce temperatura motorului a ajuns la 80 de grade. Intre timp, la 50 de grade a trecut pe gaz, si nicio problema. Pe benzina, pana la 80 de grade a continuat tremuratul. Deasemenea a aparut un delay la pedala de accelaratie pe benzina, de la ralanti, calcata brusc, da in nas un pic, apoi merge normal. O fii de la bujii?
    Last edited by Zeus; 10-28-2012, 17:20 PM.

    https://www.clubmercedes.ro/forum/ha...676-regulament

    Pentru functionarea corespunzatoare a conturilor si pentru evitarea blocarii acestora, va rugam sa NU mai folositi adrese de email yahoo.
    Va rugam sa le schimbati din User Settings.

    Comment


    • #3
      Eu sunt sceptic cand este vorba de schimbarea combustibilului. Am intrebat candva daca se merita dupa o experienta de minim 3 ani.
      Mai multe stie colegul ADIDC.
      La schimbare, bujiile trebuie schimbate cu cele de GPL. Speciale, cu distanta mai mica intre electrozi. 0,7 / 0,6mm sau cum recomanda fabricantul bujiilor functie de calitatea electrodului central-materialul.
      Dar nu am aflat ce recomanda fabricantul motorului.
      Pana intra in functionare normala, banui ca vor exista dezagremente.
      Problema mea a fost: cat si ce anume se va afecta la motor noul combustibil pentru care NU A FOST PROIECTAT INITIAL MOTORUL.
      Ca daca trebuie sa fac rectificare la 20.000km, nu ma mai pasioneaza.

      Comment


      • #4
        Mda, am deschis cutia Pandorei si nu vreau sa fac mizerie pe topicul asta. Rog a nu se raspunde problemei mele, ramaneti ontopic pe informatiile date de colegul epurare_coco.
        Multumesc!

        https://www.clubmercedes.ro/forum/ha...676-regulament

        Pentru functionarea corespunzatoare a conturilor si pentru evitarea blocarii acestora, va rugam sa NU mai folositi adrese de email yahoo.
        Va rugam sa le schimbati din User Settings.

        Comment


        • #5
          Hai sa fie mai concis si sa arate ca un manual.Sper sa nu se supere nea coco.
          Unul dintre cele mai importante elemente ale unui motor este reprezentat de bujie (care este, adesea, ignorata).

          O bujie, cu cat este mai puternica si mai mare, cu atat arderea este mai buna.

          O bujie mai mare va aprinde aerul/combustibilul mai bine.

          Rata de ardere si expaniunea flacarii frontale fac pistonul sa-si schimbe directia si sa produca o putere mai mare.
          Puterea maxima este atinsa atunci cand scanteia frontala este in punctul de maxima expaniune. Este foarte important sa se intample asta in acelasi timp cu fiecare cilindru. Bujia produce aceasta ardere, asa ca o bujie puternica poate produce o ardere consistenta.

          O bujie performanta nu ar trebui trecuta cu vederea. Aceasta este o parte esentiala in procesul de ardere.
          Bujiile au o ardere nominala. Daca mergi cu o bujie care este foarte incinsa, se poate provoca o ardere prematura, care ii poate cauza motorului.

          Tehnologia acestor bujii s-a dezvoltat in multi ani, acum folosindu-se materiale noi care au o rezistenta mai scazuta si cicluri de viata mai lungi. Un set de bujii moderne va rezista, in mod normal, aproximativ 65.000 km.
          Bujiile care au cupru in varf pot fi dezmaltuite cu ajutorul unui smingher sau cu o perie de sarma. Acest lucru va mentine economia si eficienta motorului, caci smaltul nu permite o scanteie consistenta si puternica.

          Exista un numar de tipuri diferite de electrozi. Obiectivul general este acela de a obtine o scanteie mai mare. Bineinteles, si una ce dureaza mai mult. O bujie buna provoaca o ardere mai buna. Exista electrozi cu varf, dubli sau tripli.

          Ca cei mai multi soferi, nici tu nu vei observa o diferenta intre acestea si un set bun de bujii standard din cupru. Vei lua o singura bujie, netinand cont de numarul de electrozi, desi cele cu mai multi electrozi pot dura mai mult.
          Cel mai important punct atunci cand pui o bujie noua, este sa o pui direct. La anumite motoare, vei putea sa ajungi cu degetele la bujie destul de usor, pe cand la altele vei avea nevoie de o unealta – daca acest lucru se aplica si la motorul tau, tine unealta ca si cum ai tine un stilou un mana si nu folosi nicio parghie.

          Blocul motor este mai moale decat bujiile, astfel incat se pot intampla multe atunci cand le infiletezi.
          Treci la urmatoare bujie si repeta ce ai facut mai devreme. Atunci cand le-ai inlocuit pe toate, uite-te la fiecare bujie veche. Ar trebui ca toate sa aiba aceeasi culoare ce indica o balanta intre ardere si alimentare.

          O bujie buna are niste funingine de culoare gri inchis pe ea.

          O funingine gri deschis, alba sau neagra indica faptul ca motorul consuma prea mult.

          O bujie uleioasa sau unsuroasa poate indica o problema a motorului si ar trebui sa verifici mai bine despre ce este vorba.

          Fisurile de pe bujie pot indica probleme cu caldura excesiva si ar trebui sa vezi despre ce este vorba, mai ales daca acestea se gasesc pe 2 sau mai multe bujii.

          Gama termica depinde de caracteristica si particularitatile motorului, deci este necesar sa se monteze numai tipul de bujii indicate de constructor.
          Montajul altor tipuri de bujii pot provoca arderi aleatoare ceea ce poate duce la distrugerea motorului.

          Comment


          • #6
            Bujii

            Doua poze cu bujii defectuoase si una(nu am pus-o ca reclama) in care se arata alcatuirea unei bujii cu doua metale, platina si iridium precizat de nea coco.
            Attached Files

            Comment


            • #7
              Intrebare:

              Originally posted by epurare_coco View Post
              Se discuta despre probleme cauzate de sistemul de aprindere.
              Acuma ca vine sezonul rece (ca iarna nu prea mai avem), vreau sa arat ceva din experienta mea - daca vrea cineva sa citeasca, sa dea un sfat complementar, OK.
              Daca gresesc un cuvant, nu ma mai atacati DOAR pentru acel cuvant, uitand sa completati ceea ce era bine.
              Luati de bune cele ce va convin si adaugati-le experientelor dvs., trageti concluzii.

              Toate bujiile au o durata de viata recomandata de producator. Valabil in zona de amplasare a biroului lor de proiectare. Oricum, la noi, aceste durate trebuie impartite la 2.

              Din constructie sunt doua categorii de bujii:
              -/ cu un electrod de masa;
              -/ cu 3 sau 4 electrozi de masa (pe acestea eu le-am verificat si m-au satisfacut).
              Constructie din ideea de a maximiza capacitatea scanteii in caz ca se oxideaza unul sau doi electrozi.
              Din punct de vedere electric, TOATE BUJIILE TREBUIE SA AIBA ACEEASI REZISTENTA ELECTRICA de izolatie intre electrodul central si cei periferici de masa - (+/- 5%).
              Dupa materialul electrodului central, sunt cilidrice clasice (nichel) si aproximativ tronconice (cei din platina-iridium) (de fapt paraboloid de rotatie)
              De aceea nu trebuie considerate "duse" cele cu aspect de con.
              Un element care il putem controla este distanta dintre electrozi. Doar la rece recomand.
              Dupa scoatere, se spala si se sterge bine de impuritati locasusul fiecarei bujii. Cu carbcleaner si electric sec. Se sterge cu carpa care nu lasa scame.
              Montarea bujiilor trebuie facuta cu mana pe 90% din lungimea filetului. Doar la final se strang cu cheia. Astfel se evita stricarea filetului carcasei motorului.
              Se strange cat mai bine piulita din capul bujii pentru a se asigura un contact electric cat mai bun, fera jocuri = pierderi de intensitate a scateii transmise.
              Spor la treaba.
              Cred ca merita verificarea, mai ales toamna.


              Buna seara! Am si eu un benzinar(cu gpl)de 140 din '98!Spuneti-mi va rog, ce bujii îmi recomandati?Mulțumesc!
              Last edited by iacov; 02-22-2015, 21:36 PM.

              Comment

              Working...
              X
              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF