Jeep-ul meu (Cherokee 2.1TD) are de la mama lui ceas de boost (presiunea generata de turbina), si e frumos sa vad cum misca acul cand ma-nfig mai serios in pedala aia mica. Asta daca am timp sa ma uit la ac...
Announcement
Collapse
Informatii si clarificari privind datele personale
Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
__________________________________________________ ________________________________
I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________
II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii
Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont
Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.
Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________
III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).
Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less
nu aud turbina w124 e250td
Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
-
Asta e tot ce ai putut culege din ce s-a scris pana aici? Cred ca ai suficiente cunostinte ca sa dai niste informatii...E220 cdi W210, 2001
E320 W210, 1997
C180 W202, 1994
W123 200D, 1978 cu inima de W124
Romani 2:4 ...nu vezi tu ca bunatatea lui Dumnezeu te indeamna la pocainta?
Comment
-
Demaraj...
Buna ziua !
@Ford_V6:
Estimez ca te-a luat tastatura pe dinainte sau s-a dorit a fi umor, se mai intampla si e in regula. Intamplator, pentru partea de demaraj am altceva, ca Jeep-ul e bun pentru alte tipuri de activitati, desfasurate acolo unde nu se ajunge cu un mijloc de transport ordinar.
La Jeep nu era vorba de demaraj, ci de faptul ca la urcarea unei pante abrupte pe ceva ravena sau drum forestier, unde nu vezi decat cerul si copacii care tind sa-ti ia oglinzile, overfenderele sau alte chestii la care tu tii si de care masina ta are nevoie, nu am timp de ceasuri, ci ma ocup exclusiv de a tine masina pe calea ei, preferabil pe roti si nu pe-o parte...
Daca vrei sa discutam alte chestii, ma gasesti pe PM, aici nu e loc de off-topic.
Dragos
Comment
-
Salutare
Dupa ce am citit randurile de mai sus ma cam bufnit rasul. Din cate ma inteles eu Ovi vrea sa stie cum ar trebui sa se comporte un motor turbo in mintile lui iar majoritatea ati raspuns cu totul pe langa subiect.
Din cate stiu eu un motor turbo ar trebui sa fie mai sprinten pentru ca datorita turbinei ar trebui sa unfle ture mai rapid decat unul NA (normal aspirat), practic ar trebui sa simti dupa 2500rpm ca motorul se tureaza mai repede, asta doar daca turbina isi faca treaba.
Webasto-ul iti incalzeste lichidul de racire al motorului pentru o pornire mai usoara la rece si pentru incalzirea habitaciului, in felul asta viata motorului creste considerabil daca il pornesti pe timpul ierni cu ajutorul Webasto-ului.
Indicatorul acela de bust isi are rostul doar pentru un proprietar care are habar ce face motorul de sub capota si cum il poti regla in asa fel incat sa scoata puterea mult dorita.
O sa va dau o explicatie in legatura cu puterea fabuloasa care poate fi produsa de unele motoare.
Motoarele de mercedes de generatie veche au fost concepute pentru o durata de viata indelungata deaceea performantele acestor motoare au fost limitate pentru ca doar in felul asta pot duce pana la peste 1 000 000km.
In timp tehnologia a evoluat si cei care mai au si ceva finante au inceput sa modifice anumite parti ale acestui ansamblu.
Printre primele motoare care a primit acest tratament a fost cel mai fiabil motor construit vrodata si anume motoarele de pe w123 300D 5l NA OM 617. 912 care dezvolta de la 80-88CP,cele turbo OM617.920 110CP varianta fara EGR si OM 617.925 125CP cu EGR.
Apoi au urmat si motoarelede pe W124 250 5l NA OM 602.912 90CP Turbo OM602.962 126CP
300 6l NA OM 603.912 109CP Turbo OM603.960 143CP
Si in cele din urma motorul de pe W210 300D 6l NA OM 603.912 134CP Turbo OM 603.962 175CP
Aceasta generatie face parte din motoarele ce nu au fost echipate cu calculator de pompa de injectie (ECU) deci nu se poate face Chip tuning (si sa vrei sa faci nu ai pe ce) sorry.
Tuning-ul acestor motoare se face prin schimbarea elementilor din pompa de injectie, de la elementi de 5,5 pana la elementi de 8cmc si prin schimbarea turbinei si sa nu uit adaugarea IC-ului pentru racirea aerului aspirat.
Motorul Turbo OM617 a fost dus pana la peste 400CP dar cu o investitie considerabila.
Motorul Turbo OM603 a fost dus peste 500CP lafel cu o investitie considerabila.
Pentru a va putea face o idee o modificarea unei pompe de injectie costa intre 500-1200E
Sa nu uit, turatia acestor motoare se regleaza din guvernatorul pompei de injectie care poate duce in unele cazur si pana la 7000rpm.
Pentru a va inbogati cunostintele va recomand cu caldura STD forum veti gasi o gramada de informati utile.
Poate in felul asta nu mai batem campi!
Daca acest post este considerat off-topic poate fi sters.
SporLast edited by cutaresku; 03-06-2013, 21:26 PM.
Comment
-
Aer de superioritate inutil, specific unui semi-doct (a se vedea exprimarea).
Cand ai descoperit forumul STD?
Daca esti mecanic, pasionat (sunt curios de unde ai dat copy paste la tipurile de motoare enumerate), ajuta dezinteresat, ca esti binevenit. Sa-mi arati si mie diesel cu 7mii rpm.
Nu-i rusine sa inveti sau sa incerci sa afli, cel putin in cazul meu, insa e bine ca avem astfel de hiper-specialisti, extra-meseriasi la 24 de primaveri. N-am nevoie de raspuns.https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament
Comment
-
Va multumesc tuturor pt raspunsuri. Am inteles!!! Pana la urma singura mea pb era ca nu auzeam turbina. Pana acum eram obisnuit sa aud turbinele, adika stiam ca tre sa scoata un fluierat si cum nu am mai avut motor peste 1.9 nu am stiut dak asa trebuie sa traga. Imi cer scuze dak am pus o intrebare prea banala. Nu am nevoie de putere in plus, doar de cea din constructie, 93kw.
off topic: E prima mea masina care are totul original, nemodificat, netaiat, bandajat. Sunt cateva lucruri care nu functioneaza, dar care cred ca se pot repara.
Comment
-
Turbine, boost & stuff
Buna seara !
@cutaresku:
MirceaBer are chef de râs in ultimul timp, e bine că și-a ales un forum cu teme comice pentru asta, mai ales că ne dam silința cu toții să-l binedispunem. Tot MirceaBer coteaza elementii pompei in cmc, nu in milimetri, si probabil n-are idee nici cum se calculeaza debitul unui astfel de element, cand producatorul il marcheaza ca fiind de 170cmc...
Mai jos doua harti de dyno pentru un 605 gâdilit:
OM605 dyno 1.JPG OM605 dyno 2.JPG
In ambele cazuri, peak-urile de power sunt la 5400rpm, iar cele de cuplu la 4500 - 4700rpm. Daca n-ai sti ca e vorba de un 2.5l, ai putea zice ca 450CP si 660Nm sunt oarecum normale...
In alta ordine de idei, asa cum un benzinar din F1 de 2.4 V8 poate fi construit astfel incat sa urce la 19000rpm si sa dezvolte fara turbina circa 800CP la acea turatie, iar de la anul un V6 de 1.6 cu turbina probabil va avea cam aceeasi putere dar la 15000rpm, sigur se poate construi/modifica un motor diesel mic sa aiba performante serioase.
Dupa cum scriam zilele trecute, finlandezul ala talentat si dotat financiar si-a construit un OM605 care era in stare de 500CP si 700Nm undeva catre 6500rpm. Ca turatie, e cam cu 40% mai mult decat poate un OM605 turbo venit de la mama lui si nemanipulat, adica cu 126CP si 230Nm, ceea ce este remarcabil. Hărțile de dyno de mai sus sunt ale lui în fazele intermediare de modificare...
Acum se pune problema si cu ce bani s-a facut asta, si sunt ferm convins ca initiatorul acestui topic si user-ul poul, care a intrebat si el ceva, nu au astfel de planuri. Ca idee, in urma unor discutii avute acum cativa ani cu ceva cunostinte din WRC, pretul unei cutii de viteze ca si unitate de schimb pentru o masina de WRC race-ready era atunci de circa 60000 Euro.
Ansamblul cutie de viteze/diferential/planetare la un Ford Focus WRC din 1999 costa atunci 69000 lire sterline, iar ambreiajul ala destept vreo 15000 lire.
Vezi aici costuri de WRC:
Deci să nu mai vorbim de diesele de 7000rpm sau alte chestii non-tangibile de muritorul de rand, si să rămanem la ale noastre, așa cum sunt ele, cu sau fără turbo, automate sau manuale, cu ASD sau fără, etc...
Dragos
Comment
-
F1 de 2.4 V poate urca si la peste 20 de mii de rpm, regulamentul le opreste doar la 18 mii.
Cat priveste turatia la diesel, daca imi aduc aminte motor stock de pe ford focus 1.8TDDI trecea de 6 mii de ture. La mine taie in mers la 4600 si pe loc la 4200, in general am vazut ca se termina pe la 5000 la autoturisme.
Insa ce puteri scot aia din 2500cmc mi se pare exagerat, nu-mi imaginez ce biele au pus acolo sa reziste; ma uit la 2012 Audi R18 E-Tron Hybrid Quattro (probabil cel mai tehnologizat diesel care a alergat intr-o cursa oficiala) care din 3.7L declara ca scot pe la 510cp si 850NM, si parca tot vreo 4 turbine are daca imi aduc bine aminte. Chiar si fara limitarile din regulament, ma gandesc ca nu poate fi dus asa mult peste valorile astea.
Comment
-
Salutare
Imi cer scuze daca am ofensat membrii acestui forum.
Nu am avut nici o intentie sa va supar, o sa imi vad de treburile mele si o sa ii las pe cei care au mai multa experienta sa vorbeasca.
Urmaresc STD forum de vre-o 4 ani.
Scuze de off-topic o zi buna tuturor
Spor
Comment
-
Salut!
Cand am pus intrebarea despre turbina la inceputul topic-ului, nu stiam cum trebuie sa traga motorul asta. Zilele trecute am descoperit o mufa scoasa de pe filtrul de aer. Banuiesc ca e un senzor de aer pe care l-am curatat. Nu stiu dak in procesul de scoatere a filtrului sau dak era inainte scos, un furtun de vacuum de langa filtru. L-am bagat la loc. Surpriza! Masina trage ca nebuna. Toate bune si frumoase, numa' ca acu' pornesc, mentionez ca pedala de frana e tare dimineata, trage bine dupa care ma trezesc ca vreau sa depasesc sau sa accelerez si degeaba. Dak opresc motoru' si-l pornesc din nou, o ia de la capat. La Sharan intra turbina in avarie dar era totul electronic. Aici poate fi la fel? Sau e vorba de vacuum-uri, pompa?
Comment
Comment