Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

nu aud turbina w124 e250td

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • nu aud turbina w124 e250td

    Salut!
    Nu ar trebui sa aud turbina cand turez motorul? Nu se aude nimic, un fluierat, ceva... Nu am mai avut motor asa mare deci nu stiu dak "trage" cum trebuie. Mai am un Sharan, dar la asta se aude si din masina dak esti atent. Ar mai fi o intrebare: care este modul de functionare al webasto-ului? Incalzeste si motorul sau numai habitaclul? Am un buton cu o flacara. L-am apasat, porneste il aud, se aude si o pompa cred dar nu am vazut nu stiu ce efecte... Dupa ce pui contactul nu ar trebui sa urce acul la apa?

  • #2
    Turbina are rolul doar de a da un plus de putere motorului sau si de a scadea consumul?

    Comment


    • #3
      De a creste puterea motorului.
      Ca sa-ti dai seama daca functioneaza, asa empiric, trebuie sa vezi daca de pe la 2000-2500 creste consistent accelerarea.
      Daca este la fel ca la 1500-2000, atunci ai o problema.

      Comment


      • #4
        Daca masina e lesinata e clar ca nu intra, insa trebuie sa fii foarte incepator in ale covrigului sa nu simti (2000-2700 rpm) turbina.
        PS: la motorul tau, cu turbo de 300 td, ajungi la peste 250 cp (+ chip tuning), asta ca sa stii ce potential ai...
        https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

        Comment


        • #5
          Buna seara !


          @cutaresku:

          Vreau si eu sa stiu unde pui cipu' ala la un OM603...


          Dragos

          Comment


          • #6
            Nu sunt sigur c-am prins ideea...
            Insa, ce vreau sa spun e simplu: OM603 + OM606 (chiar si cele non-turbo) sunt cele mai de succes proiecte: superturbodiesel.com, cuvinte cheie de cautare OM603 turbo (par exemple).
            https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

            Comment


            • #7
              Salutare !
              Cred că voi faceţi o confuzie. Dacă colegu' are motor de 2500 cmc (aşa văd din prezentarea maşinii), atunci este OM 602 (5 cilindri, 2,5 litri), nu 603 (6 cilindri, 3 litri). Anyway, la niciunul dintre ele nu ştiu să se poată face chiptuning. Simplu: nu au cip, nu ai ce tuna, cum zicea şi Dragoş.
              Lord W126 500SE -> 2.5D
              Lady W123 230C -> 240D
              W124 -> 200D
              W208 CLK200 -> 2.0

              W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
              Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
              Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

              Comment


              • #8
                Exprimarea mea constat ca n-a fost cea mai buna, m-am referit la tunat/upgrade/marit putere etc. Ceva de genul asta, bazandu-ma pe ce citesc ca se poate face cu 603 si 606. Sincer, aveam vaga banuiala ca ECU este si nu prea la generatia respectiva...
                https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                Comment


                • #9
                  Da, când ziceai că OM 603 şi 606 sunt bază bună pt. upgade-uri, acolo aveai perfectă dreptate ! Eu am OM 602 simplu pe Lord, şi m-a trăsnit de multe ori să-l "trag în sus", dar la noi n-am văzut pe nimeni făcând aşa ceva, aşa că m-am lăsat păgubaş ...

                  Revenind la subiectul topicului: dacă peste 2500, hai 3 mii de ture, motorul nu începe să vâjâie (acel "fluierat" specific când intră turbina), ai o problemă. Şi DA, concomitent tre' să simţi că trage mai tare. Vis-a-vis de întrebarea legată de consum/putere: consumul NU scade, puterea în schimb se măreşte. N-aş putea să spun cum stă treaba la cuplul maxim (cât şi la ce turaţie) ...
                  Lord W126 500SE -> 2.5D
                  Lady W123 230C -> 240D
                  W124 -> 200D
                  W208 CLK200 -> 2.0

                  W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
                  Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
                  Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by cozmaovi View Post
                    Ar mai fi o intrebare: care este modul de functionare al webasto-ului? Incalzeste si motorul sau numai habitaclul? Am un buton cu o flacara. L-am apasat, porneste il aud, se aude si o pompa cred dar nu am vazut nu stiu ce efecte... Dupa ce pui contactul nu ar trebui sa urce acul la apa?
                    Aici poti citi mai multe despre Webasto...



                    Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

                    W126 280SE
                    W123 280CE
                    W126 500SEC
                    W220 500L

                    'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

                    Comment


                    • #11
                      Cipuri, turbine...

                      Buna ziua !


                      Aha, v-ati prins careva pana la urma...

                      @Levi & cutaresku:

                      Era clar treaba cu OM602-ul colegului initiator de topic, dar avand in curte un OM603 pe care-l pregatesc pentru altceva si stiu clar ca n-are gram de electronica, ECU sau alte avioane, ma gandeam ca daca-i grefez un cip pe pompa de injectie castig 100CP...

                      Nici unul din seria 601/602/603 nu au ECU, ca sa fie clar tuturor. Frumos ar fi sa se poata face chip-tuning si la motoarele cu carburator, ca mai am si unul d-ala in ograda...

                      Cunosc link-ul indicat, finlandezul jeemu a dus un OM605 la circa 500CP si 700Nm, dar nu pe gratis.


                      @cozmaovi:

                      Turbine... Maresc randamentul unui motor, fie el benzinar sau diesel. In functie de situatie, la diesele, la acelasi regim de utilizare comparativ cu un non-turbo, cel cu turbo ar putea consuma mai putin, dar irelevant. Turbinele nu se aud intotdeauna, dar daca functioneaza corect, atunci se simt. Jeep-ul meu (Cherokee 2.1TD) are de la mama lui ceas de boost (presiunea generata de turbina), si e frumos sa vad cum misca acul cand ma-nfig mai serios in pedala aia mica. Asta daca am timp sa ma uit la ac...

                      Raportat la un non turbo, cuplul motor creste, ca si puterea de altfel, iar curba de cuplu incepe urcarea mai devreme si coboara mai tarziu, ceea ce ajuta deosebit motorul, pentru ca nu este neaparat nevoie a-l urca mult in turatie ca sa faca ce vrei. In plus, poti sa schimbi mai rar si/sau la turatii mai mici, ceea ce mai cruta si ambreiajele, etc...

                      Exista diesele cu una, doua sau trei turbine din fabricatie. Benzinare cam la fel, ca Veyronul are patru bucati, si-s racite cu vreo 18 litri de apa doar ele.


                      Dragos

                      Comment


                      • #12
                        Off topic

                        Originally posted by Heavy D. View Post
                        daca-i grefez un cip pe pompa de injectie castig 100CP...
                        ... imaginea asta apare şi în visele mele umede ... Eu i-aş pune un turbo la al meu (şi un intercooler), dar nu le am cu d'astea şi n-am pe nimeni în zonă, după cum spuneam ...

                        Respect, cele bune !
                        Lord W126 500SE -> 2.5D
                        Lady W123 230C -> 240D
                        W124 -> 200D
                        W208 CLK200 -> 2.0

                        W209 CLK200 Kompressor -> 1.8 - ex, gone
                        Fricike W201 -> 2.6 - ex, R.I.P.
                        Piroska W168 Elegance -> 1.6 - ex, gone

                        Comment


                        • #13
                          Buna,
                          Si eu am aceeas motor ca si colegul OM 602 2500 turbo echipat cu o cutie automata, eu am avut probleme cu turbina deoarece nu a vrut sa porneasca am curatat toate contactele de la sistemul de EDS si a inceput sa misca dar nici acum nu sunt sigur ca functioneaza cum trebuie dar nu am avut timp nici macar sa scot la un drum mai lung, sper totus ca vine vara si rezolv in sfarsit problema.
                          Am si eu niste nelamuriri:
                          -la ce turatie trebuie sa porneasca turbina
                          -pana la ce turatie pot sa folosesc motorul (care este turatia maxima recomandata) precizez ca pana acum nu am lasat sa treaca de 2500 rot/minut
                          -pot sa pun un ceas de manometru ca sa masor presiunea generata de turbina
                          Multumesc

                          Comment


                          • #14
                            Turbina functioneaza in permanenta. Daca ai mers subturat este foarte posibil sa fie blocata de funingine, ai incercat solutia minune numita "talpa"?
                            Ceasul de boost nu e idee rea, insa din ce-am cercetat eu se monteaza oarecum dificil... In cazul meu trebuia demontata si gaurita galeria de admisie pentru a monta senzorul.
                            https://www.clubmercedes.ro/forum/hai-sa-ne-prezentam/912676-regulament

                            Comment


                            • #15
                              Turbine, boost & stuff

                              Bună seara !


                              Turbina se învârte tot timpul, dar pâna la o anumita turație (2000 - 2500) doar "în dorul lelii". Doar mai târziu (peste 3000rpm) face și treaba pentru care a fost pusă acolo.

                              Turații... Un diesel d-ăsta micu', adică pâna in 3.0 litri și gândit pentru autoturisme, are redline undeva pe la 5250 - 5500rpm, mai sus nu prea poate fizic să se ducă decât foarte puțin și cu mult efort (ax cu came, unghiuri la camele alea, număr/dimensiuni supape, arcuri mai tari la supape, etc.). Pe măsura ce crește capacitatea cilindrică la un diesel, de obicei scade numarul de cilindri, si cu aceeași măsură scade limita de turatie pâna la care el se poate tura.

                              De exemplu, motorul Cummins actual pe Dodge Ram dupa 2011, are 6.7 litri împarțiți la șase cilindri în linie (355CP și cam 1100Nm), iar turația lui de lucru este undeva între 1500 si 1800rpm, fiind limitat electronic undeva pe la 3000 rpm. Și are doar o turbină... Exista și Cummins de 3.3 sau 3.9, ambele în patru cilindri, și tot cam pe-acolo au turațiile de lucru și cea maximă admisă.

                              Ceasuri de boost... Există pur mecanice sau electrice. Cele mecanice au nevoie doar de un furtun care să la aduca aerul din galeria de admisie si un fir de curent pentru iluminare.

                              Ca de exemplu, astea doua de mai jos:

                              Ceas boost 35 PSI.jpg Ceas boost 100PSI.jpg


                              Pentru cei mai pretentiosi, exista cele electrice, cu sonda in galeria de admisie. Arata tot ca cele de mai sus si costa cam triplu, plus ca e mai mult efort la instalare, dar nimic insurmontabil:

                              Ceas boost 30 PSI electric.jpg Ceas boost 60 PSI electric.jpg


                              Cele electrice oferă și alte servicii. Nu te sug si nici nu te mângâie pervers, dar le poți stabili un prag la care să-ți porneasca o pompă, un ventilator, un bec, ceva electric, acolo. De obicei au diverse culori la iluminare, îți pot afișa un minim sau un maxim de boost (cu peak hold la ultimul), etc.

                              Au funcție de memorare de peak (peak memory/peak recall), ca să te poți lăuda la amicii care pricep la ce boost ai dus turbina și înca n-a sărit de pe motor. Deasemenea, se poate stabili un prag de boost la care să clipeasca un bec/led mai special (peak warn) ca să știi că nu mai ai mult pâna iti culegi garnitura de chiulasa din șanț, si așa mai departe.

                              Si cele mecanice, si cele electrice pot avea iluminarea cu bec clasic sau cu ledsi pot fi de diverse dimensiuni (2"1/16, 2"5/8, etc.)



                              Dragoș

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF