Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

A venit momentul... 1995 W124 200D automat.

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • A venit momentul... 1995 W124 200D automat.

    Buna seara !


    A venit momentul sa ma apuc de ea. De masina, nu de altceva. Au sosit discurile spate, suportul stanga motor, bieletele si bucsile stabi spate, telescopul de la directie si telescoapele spate. Mai trebuie sa apara discurile fata, toate furtunele de frana, bucsile stabi fata, discurile de frana fata si cablul de kilometraj. Cutia automata/motorul vor primi si ele fluide si filtre noi. Dar... Si urmeaza astfel:

    1. Nu-mi merge nici un bec de la iluminarea bordului, nici in consola centrala sau la cea a schimbatorului.

    2. Acul de presiune ulei sta sus si doar cu contactul pus, fara a porni motorul, cazand la zero cand se taie contactul.

    3. Martorul de ABS este aprins si ramane asa in regim de mers.

    Acum, ce am facut eu:

    1. Verificat panoul de sigurante din compartimentul motor, toate sigurantele OK (ceramice old-school). Lipseste din capac si hartia cu dispunerea sigurantelor, deci habar n-am care cu cine voteaza, ca sa stiu pe ce sa pun mana. Are cineva harta cu layout-ul sigurantelor ?

    2. Nimic deocamdata, banuiesc ca e senzorul de presiune, din rezultatele cautarii de pe forum. Care senzor inca nu l-am cautat pe motor, si probabil ca sunt doi, ca am si bec martor de presiune mica in bord. Care pe unde sunt montati, senzorii astia ?

    3. Inca nimic, astep sugestii. Bulbul este pe carcasa diferentialului, nu l-am atins deocandata, firul care pleaca de la el pare intact pana unde l-am putut urmari cu mana. Sa fie bulbul, sa fie contacte imperfecte in mufa acestuia, sa fie altceva (pompa ABS, etc.) ?


    Orice idee pe cele trei teme este binevenita.


    Stima,


    Dragos

  • #2
    Salut

    1.Problema cu iluminatul poate sa ti se traga de la potentiometrul de pe ceasuri,poate sa fie ala dus,poate fi o problema si pe la ceasuri sa fie ceva circuit puscat si de aia nu merge iluminatul...mai cauta pe forum s-a mai discutat de asta,si ai sa gasesti si schema sigurantelor,este postata o poza de colegul TUMAR

    2.Eu am 124 pe benzina,sunt doi senzori unul pe baie care da nivelul uleiului si e conectat la becul din bord,si la mine la beenzina cel de presiune e chiar langa filtrul de ulei...tre vazut si la tine...or sa isi dea cu parerea colegii cu diesel sigur


    3.Pentru ABS tre sa verifici releul din spatele bateriei,cel argintiu care are o siguranta pe el,verifica siguranta aia daca e ok,daca e arsa tre schimbata apoi daca nu e de acolo tre sa verifici cablurile la senzorii ABS fata,pentru ca ele se cam duc din cauza miscarii rotilor,eu am taiat cablurile si am inlocuit cu alt cablu nou si mi-a mers ABS


    Verifica astea,si o sa mai vina si colegii cu sugestii,bafta multa

    Comment


    • #3
      Senzorii de la ABS se pot masura cu un aparat de masura,aparatul pus pe continuitate,daca aparatul indica ceva inseamna ca senzorul ii bun si mergi mai departe cu masuratul la senzorii ramasi,in total sunt trei adica doi pe fata si unul pe spate in diferential.Astea sunt cele mai ieftine operatii ce se pot face la ABS si ce a mai spus colegul Sorin.Daca toti senzorii sunt buni atunci verifici calculatorul si pompa de la ABS.Succes.
      CJ-20-AMN.

      Comment


      • #4
        Buna ziua !


        Am facut ceva progrese, in sensul ca:

        1. Am gasit layout-ul sigurantelor si releelor pe ceva forum german de W124. Nu am sau nu gasesc potentiometrul de intensitate a luminior in bord. Urmeaza sa sap pe problema.

        2. Am gasit switch-ul de presiune ulei in partea de jos a carcasei flitrului de ulei. Switch-ul e plin de ulei, deci defect, si cand iau mufa de pe el, acul cade jos, adica face ce trebuie. Urmeaza sa comand un nou switch.

        3. Inca nu am cautat in spatele bateriei, sa vad care-i treaba cu releul de ABS si siguranta indicata, dar se va intampla si asta, poate tot azi.


        Am uitat sa mentionez ca tetierele spate nu coboara la apasare butonului din consola centrala. Am gasit un furtun de vacuum iesit de la farul din dreapta, l-am montat la locul lui, dar tot nimic cu tetierele. Dar nu e asa important. In plus, potentiometrul de reglaj al inaltimii farului nu mai exista, sau e cazut sub bord, o sa verific. Oricum, nu este ceva prioritar.


        Stima,


        Dragos
        Last edited by Heavy D.; 09-01-2011, 12:54 PM.

        Comment


        • #5
          Salut,potentiometrul intensitatii luminii in bord se afla pe cadranul ceasurilor,in partea din stanga,e butonul negru de la care resetezi si kilometrajul,daca rasucesti de el stanga dreapta iti da mai multa lumina in bord sau mai putina...la tine e posibil sa fie dus dc nu mai merg deloc,cauta si pe forum ca o sa gasesti schema sigurantelor in engleza

          Comment


          • #6
            Buna seara !


            @sorinvuta:


            Aha, finally, ala era butonul de intensitate... Cum cablul de kilometraj banuiesc ca e rupt, ca nu merge nici vitezometrul nici contorul, nu am avut motive sa manipulez acolo. Acum am, datorita tie...

            Ma descurc in cinci limbi, in afara de aia nativa, ca de-aia am facut scoala, deci e OK panoul si in germana. O sa-l printez pe ceva hartie desteapta la scara corecta si apoi o sa-l trag in folie, dupa care va ajunge la locul lui, sub capacul cutie sigurantelor.

            Maine la 8.00 ma apuc de schimbat chestiile consumabile pe spate, si apoi, in functie de cat stres fac piulitele bucsilor de la stabi, poate ajung sa fac ceva si pe fata. Daca nu, si luni este o zi. Sau marti, eventual, ca am ceva marunt de facut si la Jeep...

            Deocamdata multumesc colegilor sorinvuta si pintea paul, iar maine vin cu amanunte despre decurgerea operatiilor si eventualele probleme intampinate/solutii gasite.


            Stima,


            Dragos

            Comment


            • #7
              Newsflash

              Buna seara !


              Astazi s-au rezolvat urmatoarele:

              - telescoape spate noi (Sachs, made in Germany, pe gaz).
              - bucsi bara stabi spate (Swag), cu mare stres demontarea celor vechi, patru suruburi extrem de incapatanate, dar nu mai mult ca mine.
              - bielete stabilizatoare spate (Swag).
              - suport motor stanga (Ruville).
              - bucsi bara stabilizatoare fata (doua Swag si doua Febi, ca asa s-a nimerit).
              - telescop directie (Stabilo parca).

              Am lasat in stand-by discurile si furtunele noi pe spate, pentru ca sabotii franei de parcare sunt dusi, iar luni, cand vin si acestia, o sa rezolv tot pachetul. Inclusiv furtunele si discurile fata, binenteles, ca asteapta si ele. Si switch-ul de presiune ulei vine tot atunci, precum si filtrele (ulei, motorina, aer, cutie automata). Poate reusesc sa ma incadrez in opt ore de munca cu toata treaba.

              Am invartit de butonul magic al intensitatii luminoase din bord, si s-a facut lumina in cadrane (mai palid in cel stanga, probabil becuri arse) si in consola centrala. Dar in consola schimbatorului automatei e tot noapte, mai vad ce-i acolo dupa ce rezolv chestiile mai hardcore.

              Inca odata multumesc, si weekend placut !


              Stima,


              Dragos

              Comment


              • #8
                Odiseea continua...

                Buna seara !


                In episodul de astazi, pacientul a acceptat cu succes urmatoarele organe:

                - furtune de frana noi fata/spate, plus conducte pe fata noi intre ABS si etriere, iar pe spate tot noi intre repartitor si etriere.
                - saboti frana de parcare noi, precum si tot setul de arculete de retinere pe taler a acestora.

                Atasez cateva poze, apoi explicatii, ca a fost razboi mare cu furtunele alea...

                In primul rand, nu am crezut ca niplurile furtunelor se pot suda in asa hal de la rugina. In al doilea rand, presupunand ca toate niplurile au hexagonul neabuzat de chei decalibrate si se desfac, schimbarea furtunelor de frana se face exclusiv intr-o anumita ordine, si anume, astfel, indiferent ca este vorba de cele fata sau spate:

                1. Se desface niplul conductei din furtun, sus la caroserie. Furtunul n-ar trebui sa miste, pentru ca in suport este ambutisat un profil cu multe laturi (multiplu de sase) de primire a hexagonului furtunului. Cum profilul asta e foarte putin adanc, de obicei furtunul cel vechi va tinde sa se invarta si el odata cu nipul de pe conducta, caz in care trebuie tinut contra cu cheie sau cleste de instalator (daca hexagonul e dus, cum a fost la mine).

                Si mai bine este sa tai furtunul vechi si sa bagi o inelara pe el pana la hexagonul in cauza, dar acest lucru tine doar daca profilul sau este perfect si nu mancat de rugina.

                2. Se extrage furtunul din suportul lui, dupa indepartarea arcului-calaret. Sunt sanse mari ca acesta sa se rupa, fiind din tabla de otel de arcuri, dar subtire si extrem de supus intemperiilor. In cazul meu, toate patru au fost ruginite catastrofal si la extragere s-au rupt. Si la montare trebuie improvizat, binenteles...

                3. Se desurubeaza furtunul de pe etrier. Daca s-a taiat furtunul in primul pas si hexagonul furtunului la partea de catre etrier este bun, treaba cu inelara tine. La mine n-a tinut, si fiindca am schimbat si discurile, etrierele au trebuit oricum demontate, Apoi, cu etrierul in menghina, un cleste de instalator are putere mare de convingere asupra unei jumatati de furtun incapatanat.

                Ordinea de montare este inversa, adica furtun in etrier, apoi trecut prin suport, apoi niplul de pe conducta insurubat pe noul furtun.

                In cazul meu, nimic n-a mers dupa plan. Astfel, in lupta au mai fost implicate dalta si flex-ul, precum si o trusa de bercuit conducte nou-nouta, care si-a facut treaba cu brio. Nu s-a desfacut nici un niplu de pe conducte, si ca atare au trebuit taiate conductele chiar dupa nipluri. Dupa care, vechile conducte de pe fata au fost demontate din pompa de ABS si aruncate, ulterior concepandu-se altele noi, din teava de cupru de 5mm. Niplurile din pompa de ABS (M10x1) au avut hexagon impecabil, dar nu am vrut sa risc, si am folosit inelara trecuta peste teava.

                Cum niplurile de la celalat capat (tot M10x1) au fost sacrificate (vezi pozele), au trebuit altele noi. Din pacate, ceea ce se gaseste in comert este dintr-un otel ordinar foarte moale, iar hexagonul este de obicei ingust. Ca atare, m-am reorientat. Si am folosit bujii incandescente arse, care erau aruncate aiurea prin sertarele mecanicilor.

                Am selectat cele cu filetul dorit, si le-am taiat, utilizand doar portiunea cu hexagonul (8mm latime) si filetul (10-12mm), plus doi milimetri. Electrodul incandescent a iesit usor, gaura ramasa a fost exact de 5mm, si cu cateva ajustari si apretari din pila, s-au creat niste nipluri beton...

                O mentiune aici. Daca chiar se va ajunge pana la faza asta (creare nipluri din bujii incandescente), sa se incerce cu pila duritatea materialului din zona hexagonului bujiei, ca sunt si d-alea foarte moi, care se rotunjesc la primul efort mai serios, dar si foarte tari, de nici nu prinde pila pe ele. Acestea din urma sunt cele ideale.

                La mine nici aerisitoarele n-au vrut, doua erau oricum rupte, si am aerisit direct pe la intrarea furtunelor in etriere. Cu rezultate foarte bune, mai ales ca am schimbat tot lichidul de frana si am aerisit prin cadere libera. Caderea lichidului, nu a mea...

                Acum, cu discuri/saboti frana parcare/furtune noi, aerisire, reglare frana parcare, etc., sunt mai linistit. Toate placutele sunt noi (de la vechiul proprietar), si cu timpul, daca fac etrierele figuri, ori ma bag la altele noi, ori iau seturi de reparatie si rezolv si treaba cu aeristoarele, in sensul ca o sa-mi fac eu din crom pe un hexagon cu un numar mai mare.

                A fost o zi lunga si grea, lucrand cot la cot cu mecanicul.

                In poze se observa si bucatile ramase din bujii, starea pieselor vechi, precum si o scula conceputa ad-hoc (in latina, instant sau pe loc) pentru imblanzirea arcurilor care retin sabotii franei de parcare pe talerul lor. Care scula, dupa ce am lucrat cu ea in varianta 1.0, s-a modificat, sudand pe ea un maner, si acum arata ca un "T". Deci a aparut varianta 1.1.

                Se mai vede acolo si modul in care ceva mecanic idiot a inteles sa monteze etrierul fata stanga, astfel incat furtunul sa faca o spirala artistica...

                Furtun frana fata W124.JPG Sacrificii 2.JPG Port paralel in W124.JPG Scula pentru arcurile sabotilor.JPG

                Si ca surpiza sa fie completa, in portabagaj am gasit dupa tapiterie, pe aripa din stanga, atarnand, mufa din poza. Care mufa e identica cu cea a cablului meu de imprimanta.

                Cum nu-mi imaginez ca cineva si-a montat imprimanta in portbagaj, si cum pana acum nu am vazut imprimanta cu un W124 la celalat capat de cablu, poate ma lamureste cineva ce cauta acolo. Oricum urmeaza sa fac tinichigerie si vopsire complete, dar poate este ascuns ceva Transformer ticalos pe cablul ala, si nu se stie...

                In episodul viitor se vor schimba filtrele, fluidele, bulbul de presiune ulei si becurile de pozitie pe fata, care lipsesc cu desavarsire...


                Stima,


                Dragos
                Last edited by Heavy D.; 09-06-2011, 19:02 PM.

                Comment


                • #9
                  Mufa respectiva poate fi de la telefon ceva ma gandesc...sau vreo instalatie muzicala de peste meleaguri ceva magazie de Cd-uri cine stie,oricum bafta la reparatii,si eu la al meu 124 de cand l-am luat am schimbat o groaza de alea,si stiu ce inseamna satisfactia de a lucra pe o asa masina...

                  Comment


                  • #10
                    The next episode...

                    Buna seara !


                    Asa cum anuntam ieri, am facut azi schimbul de fluide/filtre si am montat si oil pressure switch-ul nou. Manifestare intersanta a acului de presiune dupa montare: cu contactul pus, presiunea de ulei a sarit la maxim. Apoi, cu motorul pornit, nu a miscat din maxim, iar la oprire, tot acolo a ramas. Dar numai pentru vreo juma' de ora.

                    Avand ceva drum in oras cu treburi, am vazut ca ceasul de ulei a inceput sa arate ce trebuie, semn ca si bulbul cel nou isi face treaba. Cu motorul usor incalzit, la relanti presiunea e undeva pe la 2Bar, la turatia de mers civilizat se apropie de 3Bar. Deci, totul e OK.

                    Ieri am sarit poza cu furtunul de frana incolacit, montat anterior de ceva mecanic defect, dar vine azi. Din ciclul "Nu faceti ca ei", iata miracolul:

                    Codita de purcel.JPG


                    Stima,


                    Dragos

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Heavy D. View Post
                      Buna seara !

                      Ieri am sarit poza cu furtunul de frana incolacit, montat anterior de ceva mecanic defect, dar vine azi. Din ciclul "Nu faceti ca ei", iata miracolul:

                      [ATTACH]62634[/ATTACH]


                      Stima,


                      Dragos
                      Salut Dragos! Cu furtunul se rezolva simplu. Desfaci etrierul din cele doua suruburi de prindere, apoi il rasucesti cu totul, ca sa nu mai desfaci furtunul. Inainte de asta scoti placutele. Ar trebui sa fie simplu, nu mai necesita aerisire a instalatiei.
                      Numai bine!
                      Last edited by tumar; 09-07-2011, 20:35 PM.
                      Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

                      Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit!

                      Comment


                      • #12
                        Salut, tumar !


                        Oricum am schimbat toate cele descrise in posturile anterioare, iar furtunul acela tip "codita de purcel" s-a demontat ca si celelalte, cu cutter-ul...

                        Ma gandeam doar ca, fiind mecanic, tre' sa fii extrem de idiot sau pur si simplu sa nu-ti pese de client sau de masina, daca faci asa ceva. Mai sunt si d-astia, din pacate, din fericire nu chiar la tot pasul.


                        Stima,


                        Dragos

                        Comment


                        • #13
                          Buna seara !


                          Zilele trecute am verificat daca cheia de contact potriveste in broasca de pe usa pasagerului, in eventualitatea ca masina ramane fara vacuum. Surpriza a fost ca cheia intra in broasca, dar nu se potriveste, deci nu pot descuia usa pasagerului cu cheia. Cu alte cuvinte, daca pierd vacuumul, n-o sa mai pot intra in masina.

                          Este ceva solutie salvatoare la situatia asta, sau va trebui sa organizez o cheie si sa montez in usa pasagerului broasca potrivita la acea cheie ? Ca alta cheie in afara de cea de contact nu am...


                          Stima,


                          Dragos

                          Comment


                          • #14
                            Cel mai simplu ca sa ramai numai cu o cheie e sa iti iei din dezmembrari contact plus butuci usi plus butuc portbagaj,sau schimbi butucii de la usi si umbli cu doua chei,eu asa am si nu e grav sincer acu depinde cat de pornit esti pe asta si apropo pompa aia nu o sa te lasa asa cu una cu doua...masinile astea te duc o viata chiar si daca traiesti mult

                            Comment


                            • #15
                              Salutam!
                              Poti sa faci si butucul de la usa dupa cheie(modifici "cateii" in butuc), sau daca te tine instalatia(buzunarul) poti comanda butucul de la contact la reprezentanta dupa seria de caroserie, banuiesc ca acela a fost schimbat si nu butucul de la usa.
                              Numai bine!
                              Fiecare om pe care il intalnesc in drumul meu imi este superior prin ceva.De aceea incerc sa invat cate ceva pe langa fiecare.(Sigmund Freud)

                              Daca privesti in sus si nu simti invidie, daca privesti in jos si nu simti dispret, atunci esti un om deosebit!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF