Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Montaj electric ?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Montaj electric ?

    Plecand de la acest topic, in care problemele expuse s-au rezolvat, continui aici cu un alt set de intrebari.

    Situatia actuala:
    - W126 cu inchidere centralizata vacuumatica
    - modul aftermarket pentru telecomanda comanda inchidere centralizata
    - masina se poate incuia atat din telecomanda cat si din cheie, totul ok
    - alarma montata in 1988 pe masina, perfect functionala, cu singurul dezavantaj: modul de armare. Armarea se face cu o cheie separata printr-un butuc separat (vezi poza de mai jos):


    Armarea functioneaza pe principiu simplu, la butucul alarmei duc 2 fire, iar acesta inchide sau deschide circuitul intre ele - asta e tot.

    Modulul telecomenzii este prevazut cu o functie suplimentara dupa cum urmeaza, functie pe care vreau s-o folosesc:
    La apasarea odata a butonului de inchidere, se incuie inchiderea centralizata si se da 1 semnal acustic si optic (la descuiere sunt 2 semnale). Dupa ce masina a fost incuiata, daca se mai apasa odata butonul de inchidere, masina fiind deja incuiata, iese un impuls separat pe un alt fir (0,5 secunde sau 3,5 secunde, este reglabil) de plus pentru functia de confort, functie care insa lipseste de pe masina mea. Totodata, la aceasta actionare modulul emite un semnal acustic si vizual de 3 ori (deci, diferentiat).

    Acest impuls suplimentar de plus vreau sa-l folosesc pentru armarea alarmei. Astfel, daca apas odata pe inchidere masina se incuie iar daca apas de 2 ori, se armeaza si alarma.

    a) Dupa cum a scris mai sus, pentru armarea alarmei este nevoie de a inchide sau deschide un circuit intre 2 fire, circuit care trebuie sa ramana inchis sau respectiv deschis pe intreaga perioada in care alarma ramane armata sau respectiv dezarmata.

    b) Din modulul telecomenzii eu nu primesc decat un impuls scurt (0,5/3,5s) de plus.

    Cum fac ca acest impuls (b) sa armeze alarma (a) ? Exista un astfel de releu ? Eu cred ca nu, pentru ca releul ar inchide/deschide circuitul doar atata timp cat ar primi semnal de plus. Mai mult ca sigur ca este nevoie de un montaj electronic. Nu mi-e frica de creion de lipit si cositor, dar cand vine vorba de scheme electrice/electronice imi cam prin urechile cand acestea depasesc nivelul unei simple diode de sens ....

    Astfel ca ii rog pe cei care se pricep sa-si dea cu pararea cum si daca exista solutie la problema de mai sus.

    Multumesc si toate cele bune !
    Last edited by Orvo; 07-08-2009, 11:27 AM.

  • #2
    Parerea mea e ca totul se rezolva inlocuind alarma veche cu una noua si legata direct la inchiderea centralizata a masinii. Insa si aici ai un mic dezavantaj. Ar trebui sa renunti la acel butuc suplimentar si sa astupi gaura sau sa-l pastrezi acolo ca amintire. O alarma noua te-ar duce undeva la 100-150 de ron. Bineinteles, nu una superinteligenta dar care isi face treaba destul de bine.

    Comment


    • #3
      Multumesc pt. sfat dar nu vreau o alarma noua si nici nu caut sa "ies mai ieftin". Vreau doar sa armez alarma odata cu inchiderea centralizata. Imi place alarma veche si robustetea ei. Dupa cum spuneam in postul anterior, a fost montata in 1988 si inca functioneaza impecabil. Are doar senzori in infrarosu de interior si senzor ridicare capota, fara senzori de perimetru insa. Asa ca are si aceasta alarma veche de 20 de ani farmecul ei si de aceea tin cu tot dinadinsul s-o pastrez.

      Are cineva o idee cum se poate realiza schema de mai sus ? Releu care inchide / deschide un circuit ?

      Toate cele bune !

      Comment


      • #4
        Originally posted by Orvo View Post
        Armarea functioneaza pe principiu simplu, la butucul alarmei duc 2 fire, iar acesta inchide sau deschide circuitul intre ele - asta e tot.
        Este important să-mi spui ce "transportă" cele două fire. Un +, o masă sau un semnal oarecare. Încerc să imaginez un fel de automenţinere fără aportul electronicii.

        Comment


        • #5
          Cred ca un plus sau o masa transporta cele 2 fire, ca pe vremea aia nu cred ca aveau alarmele nivele logice.Exista si releu si montaj care se poate face pentru schimbarea starii la iesire comandat de un impuls. Releul se numeste releu bistabil sau releu de impuls iar montaj se face cu LM555 cred, nu mai retin exact ca am terminat facultatea in '96, dar daca sapi pe net sigur gasesti.
          Toate cele bune

          Comment


          • #6
            Salut Butonule!
            De acord cu tine, cu un circuit timer se pot face multe, dar Orvo vrea altfel!
            M-am gândit la o altă soluţie, simplă şi deopotrivă robustă. În plus, nu mai depinde de natura semnalului care există pe acele fire. Un electromagnet, sau un actuator acţionat de acel impuls, să comande un traductor liniar-rotativ care schimbă starea contactelor. Principiul este cel de la pix. Apeşi o dată, iese mina, mai apeşi o dată, intră la loc. In lipsa acestui traductor, cred că se poate folosi un banal buton de veioză actionat de tija actuatorului.
            Ce părere ai?

            Comment


            • #7
              Sa ne traiti ca trebuiti d-nul Nelu, da se poate si asa foarte simplu, cu o supapa vacumatica daca tot avem prin masini.La un impuls supapa se deschide impinge o tija care actioneaza un intrerupator de veioza de exemplu, inchide circuitul, la urmatorul impuls tija actioneaza din nou intrerupatorul si deschide circuitul.
              Toate cele bune

              Comment


              • #8
                Iniţial la alea m-am gândit şi eu, dar capsulele vacuumatice nu au revenirea necesară de la capătul cursei pentru a iniţializa un nou impuls. Trebuie un ciclu complet de presurizare-depresurizare.

                Comment


                • #9
                  Tu doar armarea o poti face folosindu-te de iesirea comfort, la dezarmare tre sa te folosesti de firele de deschidere.Impulsul pe confort iti vine doar dupa ce ai inchis masina si mai apesi odata pe inchidere, deci tu cind deschizi masina iti ramine armata alarma ca confortul nu mai da impuls.Bine ca impulsul de dezarmare poti sa-l iei de pe deschidere.
                  Stiu ca mai demult am lucrat la un ford sau renault si avea actuatoarele din usi comandate pe impulsuri, deci cred ca s-ar potrivi la ceea ce vrei tu sa faci.
                  Toate cele bune

                  Comment


                  • #10
                    Multumesc mult pentru raspunsuri si imi cer scuze pentru intarzierea cu care raspund.
                    Da, ai dreptate cu functia confort. Semnal pentru dezarmare trebuie sa iau de la deschidere. Iar la un acutator m-am gandit si eu, chiar am unul aici, la plus inchide, la minus deschide. Dar acesta ar fi deja un montaj electromecanic, iar eu ma gandeam ca sigur exista in ziua de astazi un releu sau ceva asemanator care pe baza de impuls electric inchide sau sa deschide un circuit. Nu am apucat inca sa masor ce transporta cele 2 fire cu ajutorul caruia se armeaza/dezarmeaza alarma.

                    Revin cu detalii si va multumesc pt. ca v-ati batut capul cu asta.

                    Comment


                    • #11
                      Acesta este montajul de care ai nevoie. Este 100% electric şi foarte simplu de executat.
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Nelu Patrascu View Post
                        Acesta este montajul de care ai nevoie. Este 100% electric şi foarte simplu de executat.
                        Nici nu stiu cum sa-ti multumesc ! Este printat deja si e la un prieten care ma va ajuta sa-l realizez. (repara telefoane mobile, asa ca intelege mai bine ca mine schema). O sa postez lista de cumparaturi si poze cu montajul de indata ce e gata.

                        Multumesc mult inca odata !

                        Comment

                        Working...
                        X
                        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF