Salutare,
Am o problema cam ciudata la injectie (KE-Jetronic) pe care nu reusesc s-o inteleg in totalitate ...
Este vorba de amperajul la acutatorul electrohidraulic (EHA). Dupa ce-am montat masina la loc, si dupa vreo 50 de km facuti prin oras de proba, mi s-a parut ca scade acul la benzina cam repede. Am scos o bujie si parea cam afumata. M-am dus la o statie ITP sa-mi verifice noxele si stupoare: CO-ul a iesit 6,7 cand normal e undeva la 0,1 - 0,3.
Am pus multimetrul in serie pe EHA si din nou stupoare: 6 mA, cand de fapt amperajul ar trebuie sa fie in jur de 0 mA. Cu motorul pornit, dupa cateva secunde, amperajul a inceput sa scada, iar in decurs de aprox 30 de secunde s-a stabilizat la 0, cum ar fi fost normal de la inceput. Am mai reglat usor surubul de CO pana cand relantiul a fost perfect, acul economizorului lipt pe stanga, si amperajul 0/-1mA. Om oprit/pornit motorul de cateva ori si totul parea ca merge normal, cand din senin iarasi a urcat amperajul la 6-7 mA, fara sa-i fac nimic, ca apoi dupa 20-30 sec. sa revina iarasi la 0, din nou fara sa-i fac nimic si fara sa-mi pot da seama din ce cauza apar aceste fluctuatii ... Cum urca amperajul, se imbogateste si amestecul pentru ca imediat se simte miros intepator la esapament.
Pentru ca mai aveam cateva EHA la indemana, l-am inlocuit si pe moment am crezut ca problema e rezolvata, amperajul stand mult timp pe 0, ca mai tarziu din senin sa sara iarasi pana in 7mA ...
Am masurat si sonda Lambda, iar rezistenta pe fire a fost undeva in jur de 4,2 Ohm (sau mOhm), oricum in standarde. Deci teoretic ar trebui s-o exlud din lista vinovatilor, si chiar daca ar fi defectia, nu cred ca ar duce la o emisie de CO asa de mare ...
Si toate astea avand pe masina injectoare noi Bosch, releu supratensiune nou, releu nou pompa benzina, fise noi, bujii noi, sonda temperatura KE-Jetronic noua, pompa benzina Bosch noua, filtru benzina Mann nou, aer fals eliminat prin inlocuirea tuturor furunelor si garniturilor de la admisie, etc. etc.
Asadar intrebarea mea: ce poate produce aceste fluctuatii aleatorii ale curentului la EHA ? Modulul de aprindere ? Calculatorul injectiei ? Vreo idee ?
Inafara de aceasta problema la injectie si de scartaitul fetelor de usa, pot spune cu masina merge impecabil, cutia schimba PERFECT, motorul trage cum n-a mai tras niciodata, de directie si suspensie nici nu mai vorbesc ...
Si colac peste pupaza, Vineri plec in concediu, si as fi vrut sa plec cu masina, dar daca nu rezolv aceasta problema la injectie, voi fi nevoit sa plec cu Opel-ul sotiei ... :|
M-ar bucura orice sfat, oricat de traznit, pe care l-ati putea da. Poate sar eu ceva cu vederea ...
Am o problema cam ciudata la injectie (KE-Jetronic) pe care nu reusesc s-o inteleg in totalitate ...
Este vorba de amperajul la acutatorul electrohidraulic (EHA). Dupa ce-am montat masina la loc, si dupa vreo 50 de km facuti prin oras de proba, mi s-a parut ca scade acul la benzina cam repede. Am scos o bujie si parea cam afumata. M-am dus la o statie ITP sa-mi verifice noxele si stupoare: CO-ul a iesit 6,7 cand normal e undeva la 0,1 - 0,3.
Am pus multimetrul in serie pe EHA si din nou stupoare: 6 mA, cand de fapt amperajul ar trebuie sa fie in jur de 0 mA. Cu motorul pornit, dupa cateva secunde, amperajul a inceput sa scada, iar in decurs de aprox 30 de secunde s-a stabilizat la 0, cum ar fi fost normal de la inceput. Am mai reglat usor surubul de CO pana cand relantiul a fost perfect, acul economizorului lipt pe stanga, si amperajul 0/-1mA. Om oprit/pornit motorul de cateva ori si totul parea ca merge normal, cand din senin iarasi a urcat amperajul la 6-7 mA, fara sa-i fac nimic, ca apoi dupa 20-30 sec. sa revina iarasi la 0, din nou fara sa-i fac nimic si fara sa-mi pot da seama din ce cauza apar aceste fluctuatii ... Cum urca amperajul, se imbogateste si amestecul pentru ca imediat se simte miros intepator la esapament.
Pentru ca mai aveam cateva EHA la indemana, l-am inlocuit si pe moment am crezut ca problema e rezolvata, amperajul stand mult timp pe 0, ca mai tarziu din senin sa sara iarasi pana in 7mA ...
Am masurat si sonda Lambda, iar rezistenta pe fire a fost undeva in jur de 4,2 Ohm (sau mOhm), oricum in standarde. Deci teoretic ar trebui s-o exlud din lista vinovatilor, si chiar daca ar fi defectia, nu cred ca ar duce la o emisie de CO asa de mare ...
Si toate astea avand pe masina injectoare noi Bosch, releu supratensiune nou, releu nou pompa benzina, fise noi, bujii noi, sonda temperatura KE-Jetronic noua, pompa benzina Bosch noua, filtru benzina Mann nou, aer fals eliminat prin inlocuirea tuturor furunelor si garniturilor de la admisie, etc. etc.
Asadar intrebarea mea: ce poate produce aceste fluctuatii aleatorii ale curentului la EHA ? Modulul de aprindere ? Calculatorul injectiei ? Vreo idee ?
Inafara de aceasta problema la injectie si de scartaitul fetelor de usa, pot spune cu masina merge impecabil, cutia schimba PERFECT, motorul trage cum n-a mai tras niciodata, de directie si suspensie nici nu mai vorbesc ...
Si colac peste pupaza, Vineri plec in concediu, si as fi vrut sa plec cu masina, dar daca nu rezolv aceasta problema la injectie, voi fi nevoit sa plec cu Opel-ul sotiei ... :|
M-ar bucura orice sfat, oricat de traznit, pe care l-ati putea da. Poate sar eu ceva cu vederea ...
Comment