Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Vibratii la viteze de peste 80 km/h

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by mer_se280 View Post
    ...fara incidente...
    Daca nu depasesti excesiv viteza la care apar vibratiile si nu scapi masina de sub control nu are ce sa se intample.

    In cazul in care as fi avut acces pe o pista libera (de aeroport de exemplu) eu eram dispus sa testez la limita acest fenomen...Daca era sa se rupa ceva...sa se rupa. Macar rezolvam aceasta dilema. Avand in vedere faptul ca am aproape un an de cand a aparut aceasta problema si cel putin vreo 10.000 km (poate chiar mai multi) rulati de atunci se pare ca fenomenul nu afecteaza structural masina in mod deosebit.
    W123 280E Blue Green Metallic

    W126 280SE Champagne Metallic
    W126 280SE Black Blue Metallic
    W126 500SE Lapis Blue Metallic
    W126 500SE Midnight Dark Blue

    W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
    W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

    Comment


    • Inteleg ce vrei sa zici Dane dar ideea este ca stam cu gandul acolo de fiecare data cand circulama la limita vibratiei.

      Oricum nu va ramane de nerezolvat aceasta 'dilema'.
      Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

      W126 280SE
      W123 280CE
      W126 500SEC
      W220 500L

      'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

      Comment


      • Am fost azi la u service ca sa investighez in continuare ce poate provoca vibratia. Mecanicul mi-a zis ca vibratia provine de la amortizorul pe care ati schimbato si voi beieti.

        Ramane sa comand un amortizor si o sa vad diferenta pentru ca al meu este varza.
        Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

        W126 280SE
        W123 280CE
        W126 500SEC
        W220 500L

        'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

        Comment


        • Daca vrei sa verifici discurile e simplu ridici masina pe partea cu problema sau o suspenzi la fiecare roata, dai rotita jos si invarti de disc.
          Insist sa faci testul cu roata data jos pentru ca avand roata montata bratul de forta se face altfel si nu vei afla mare lucru.
          Normal orice disc de masina are fulaj pentru a putea impinge placuta inapoi in pozitie. In urma unei decaliri acesta creste deformand discul.
          Astfel cu roata data jos va trebui sa poti invarti la mana discul fara probleme si blocaje in cazul in care intampini rezistenta prea mare e clar ca ai o problema.
          Ca exemplu pe problema asta aveam aceeasi tip de ovalizare la Opel pe fata de la 140 in sus incepea sa atinga placuta de disc de credeam ca se frange masina in doua, la inceput am crezut ca e janta stramba am indreptat janta, echilibrat cauciuc, nimic, pana la urma dupa ce am schimbat discul s-a rezolvat problema.
          Last edited by e-man; 07-29-2011, 16:32 PM.
          Ex. W126 '83 380SE (300D cobra) saraca era de-a dreptul impaiata
          Ex. W126 '91 500SE automat( 300D w124-92-94) macinata de imense furii interioare si rugina in aceeasi masura.
          W126 '86 300SE automat (Reborn)
          W124 '92 250TD soon on the road

          Comment


          • Originally posted by e-man View Post
            Daca vrei sa verifici discurile e simplu ridici masina pe partea cu problema sau o suspenzi la fiecare roata, dai rotita jos si invarti de disc.
            Insist sa faci testul cu roata data jos pentru ca avand roata montata bratul de forta se face altfel si nu vei afla mare lucru.
            Normal orice disc de masina are fulaj pentru a putea impinge placuta inapoi in pozitie. In urma unei decaliri acesta creste deformand discul.
            Astfel cu roata data jos va trebui sa poti invarti la mana discul fara probleme si blocaje in cazul in care intampini rezistenta prea mare e clar ca ai o problema.
            Ca exemplu pe problema asta aveam aceeasi tip de ovalizare la Opel pe fata de la 140 in sus incepea sa atinga placuta de disc de credeam ca se frange masina in doua, la inceput am crezut ca e janta stramba am indreptat janta, echilibrat cauciuc, nimic, pana la urma dupa ce am schimbat discul s-a rezolvat problema.

            Multumesc pentru sfaturi.
            Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

            W126 280SE
            W123 280CE
            W126 500SEC
            W220 500L

            'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

            Comment


            • Am schimbat si eu discurile...Zero efect...
              W123 280E Blue Green Metallic

              W126 280SE Champagne Metallic
              W126 280SE Black Blue Metallic
              W126 500SE Lapis Blue Metallic
              W126 500SE Midnight Dark Blue

              W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
              W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

              Comment


              • Buna ziua !


                @e-man:


                Nici un disc de frana, ventilat sau nu, nu are si nici nu trebuie sa aiba "fulaj" pentru a impinge inapoi placuta in pozitia relaxata.

                Aceasta retragere inapoi a placutei se intampla exclusiv datorita elasticitatii garniturilor din jurul pistoanelor de frana, si nu datorita altor elemente.

                @STEFAN V8:

                Vibratii pot aparea de la orice joc aiurea in transmisie sau directie, si nu numai de la piese aflate in rotatie. Exemplu concret prin care am trecut eu, pe alta marca:

                La 60 - 80km/h, in momentul in care puntea fata trecea peste o denivelare (groapa sau damb), o apuca tremurul pana la limita de a-ti smulge volanul din mana. Stiind despre ce este vorba, ca au patit-o si altii, am taiat raul de la radacina.

                Cauzele acelei manifestari:

                1. Joc in articulatiile directiei (capete de bara). Joc mic (acceptabil) in fiecare, dar cumulat, era mare.
                2. Joc in articulatiile barii Panhard.
                3. Amortizor de directie dus.
                4. Geometrie directie prost reglata, dar care oricum trebuia refacuta ca urmare a schimbarii capetelor de bara.


                In cazul mai sus prezentat, denumirea tehnica a fenomenului este de "death wobble", adica tremurul mortii, ca daca esti mai slab de inger, cand se intampla treaba, de obicei ai contact cu elemente din botanica. Si nu iesi intotdeauna castigator...


                Stima,


                Dragos

                Comment


                • Exact asa se intampla si la mine cum spune colegul Heavy D...ajungea sa trec peste o denivelare nesemnificativ de mic si o apuca dracii de zici ca danseaza masina pe sosea.

                  Azi a sosit amortizorul de la directie. Abia astept sa vad daca se schimba ceva...daca nu atunci sapam mai adanc.

                  Toate cele bune!
                  Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

                  W126 280SE
                  W123 280CE
                  W126 500SEC
                  W220 500L

                  'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

                  Comment


                  • @Heavy D.
                    Tin totusi sa te contrazic,e adevarat ca nu sunt mecanic meseria mea este sa fac case frumoase, dar am si aceasta pasiune(mercedesurile).
                    De ce nu sunt de acord, deoarece acest aspect mi-a fost explicat de un inginer mecanic cu experienta serioasa in domeniu nu un frunzar de duminica.
                    La acest lucru se mai adauga si faptul ca in urma cautarilor mele in acest domeniu dupa ce am schimbat 2 seturi de discuri care s-au ovalizat in descurs de 2 luni(adica luna si setul de discuri cate unul pe fiecare punte) m-am hotarat sa le planez la strung pentru ca deja erau calite deci deja nu mai perdeam nimic din asta.
                    Eh despre acest fulaj mi-a povestit si strungarul la care le-am dus deoarece eu doream sa le faca perfect drepte.
                    Tousi daca stai sa te uiti la suportul de prindere al placutei pe o parte se afla pistonasul pe partea cealalta discul si nimic intre.
                    O data cu uzura placutei care atunci cand e noua impinge pistonasele la maxim retras pe cand atunci cand e uzata scoate pistonasele aproape la maxim iesit si nu exista nimic care sa poate face pistonul sa se retraga in pozitia de liber decat placuta impinsa din interior de disc creeand spatiu de trecere.
                    Tinand cont de acestea nu pot crede ca exista ceva pe acolo care sa poata trage placuta din pozitia de contact cu discul chiar daca am mai vazut e devarat si placute cu adeziv in dreptul pistonului care e pus sa ramana atasata placuta tamburului si nu discului si sa balabane pe acolo.
                    Sper ca nu te-am deranjat cu polologhia mea dar eu asta cred.
                    Last edited by e-man; 08-01-2011, 13:27 PM.
                    Ex. W126 '83 380SE (300D cobra) saraca era de-a dreptul impaiata
                    Ex. W126 '91 500SE automat( 300D w124-92-94) macinata de imense furii interioare si rugina in aceeasi masura.
                    W126 '86 300SE automat (Reborn)
                    W124 '92 250TD soon on the road

                    Comment


                    • Frane & stuff

                      Salut, e-man !


                      Nu cred ca s-a suparat cineva datorita celor spuse de tine.

                      In primul rand, inginerul de care vorbesti nu si-a facut temele ca lumea. In al doilea rand, discuri de frana ovalizate nu o sa vezi niciodata. Cu bataie axiala, in schimb, da, mai ales dupa cateva cicluri de incalzire/racire.

                      In al treilea rand, daca lasi un strungar sa-ti spuna ce sau cum trebuie facut la masina ta, ceva nu este in regula. Daca e strungar serios, primul lucru care-l va face la fixarea discului in universal este sa-l prinda de asa natura, incat sa aiba bataie radiala zero sau cat mai aproape de zero. Acest lucru se executa rotind discul in universal in mai multe pozitii, pana la obtinerea rezultatului dorit. In acelasi timp el trebuie sa urmareasca si obtinerea unei batai axiale cat mai mici, tocmai pentru a face o planare perfecta.

                      Acel ceva care nu-l vezi tu acolo, la etrier, este tocmai garnitura din jurul pistonului/pistoanelor, cea care nu lasa lichidul de frana sa treaca de piston. Nu vezi acea garnitura pentru ca este in spatele placutei, in jurul pistonului, si nu neaparat foarte la exterior. In plus, unele etriere au mai la vedere inca o garnitura de protectie impotriva prafului. Nu vorbim de acea garnitura, sa fie clar !

                      Acum, ca sa inveti ceva in plus si sa nu mai crezi orice ti se pune in fata, imagineaza-ti ca exista etriere cu pistoane pe ambele parti, doua/patru/sase sau chiar mai multe (Tarox, Wilwood, Brembo, etc.), o sa atasez ceva poze.

                      Daca ceea ce sustii tu ar fi adevarat, discul din acel sistem ar trebui sa aiba "valuri" pe el, ca sa departeze ambele placute in acelasi timp, si cea de pe interior, si cea de pe exterior. Cum asa ceva nu s-a inventat inca, va trebui sa ma crezi pe cuvant.

                      Pentru edificarea ta, daca vei lua un disc de frana nou si ii vei verifica planeitatea cu un ceas comparator, o sa vezi ca nu are bataie decat poate la nivelul sutimilor sau miimilor de milimetru. Ceea ce nu e bataie, de fapt...

                      Vezi aici etriere destepte:



                      Tarox are aplicatii in care se lucreaza cu 16 pistoane, cate opt pe fiecare parte...

                      Si aici vei gasi cate ceva despre tolerante ("perfectly level surface, machined to a tolerance approaching 0.015mm"):



                      Asa arata clestele in cauza:





                      Astia sunt altii, la fel de destepti, mai mult dedicati pe masini americane, dar buni si ca sa-ti construiesti tu un sistem de franare care sa supere orice Porsche:

                      Wilwood Engineering is a global leader and manufacturer of high-performance, Original Equipment (OE), disc brake solutions. We offer a full range of capabilities and services for delivering complete end-to-end solutions.


                      Si etrierul cu sase pistoane arata asa:



                      Discurile nu au bataie, dar isi fac cu timpul de la tensiunile interne datorita nenumaratelor cicluri incalzire/racire. Si cu cat materialul este mai prost, cu atat mai repede isi fac bataie. Iar la acest capitol, si placutele au ceva de spus, ca sunt moi, medii, tari, etc...


                      Stima,


                      Dragos
                      Last edited by Heavy D.; 08-01-2011, 19:24 PM.

                      Comment


                      • Ok multumesc cu informatiile detaliate, dar cred ca ar fi mai bine sa nu mai poluam topicul omului.
                        Ex. W126 '83 380SE (300D cobra) saraca era de-a dreptul impaiata
                        Ex. W126 '91 500SE automat( 300D w124-92-94) macinata de imense furii interioare si rugina in aceeasi masura.
                        W126 '86 300SE automat (Reborn)
                        W124 '92 250TD soon on the road

                        Comment


                        • Nu este vorba despre nici o poluare...este foarte util orice informatie pentru rezolvarea vibratiilor.
                          Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

                          W126 280SE
                          W123 280CE
                          W126 500SEC
                          W220 500L

                          'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

                          Comment


                          • Azi am schimbat amortizorul...ce-a veche era praf... si pe deasupra era si stramb.





                            A ramas sa fac testul sa vad daca mai apar vibratiile.
                            Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

                            W126 280SE
                            W123 280CE
                            W126 500SEC
                            W220 500L

                            'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

                            Comment


                            • Piesa aia este shock absorber, utilă atunci când roata (roţile) întâlnesc în traiectorii obstacole. O astfel de situaţie te poate surprinde (la viteze mari) cu mâna relaxată pe volan şi maşina ar devia brusc şi periculos de la direcţia comandată. Vibraţiile până la o anumită valoare, sunt eliminate (sau atenuate măcar) de elementele elastice ale suspensiei.

                              Eu nu pot trage decât o concluzie din ceea ce spuneţi voi. Peste o anumită viteză de deplasare, centrarea unor piese aflate în mişcare de rotaţie este afectată, şi acea excentricitate duce la rezonanţă şi se propagă în toată caroseria.

                              Comment


                              • Originally posted by mer_se280 View Post
                                A ramas sa fac testul sa vad daca mai apar vibratiile.

                                Azi am testat-o...vibratia puternica a disparut...inseamna ca am avansat ceva ...dar inca simt o vibratie asemanatoare in volan dar foarte,foarte putin...chiar nesemnificativ de mic. Inca investighez mai departe ca sa scap si de problema aceasta.

                                Toate cele bune.
                                Bruno Sacco... “for the designer, the automobile is one of the most complex design problems of all. The car is a synthesis between function and aesthetics on the one hand, and a number of other concrete and abstract factors which undergo constant change.

                                W126 280SE
                                W123 280CE
                                W126 500SEC
                                W220 500L

                                'Mercedes Benz...The Best or Nothing'

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF