salutare. primul post, citesc pe aici de vreo cateva luni, va zic mersi inainte de altceva, pentru unele informatii pe care le-am mai tot cules de pe aici.
am un Mercedes 200D, din '75 si acum i-am facut-o.
de ceva vreme ambreiajul nu-si mai facea treaba cum trebuie, nu mai debreia si imi era tot mai greu sa schimb vitezele (marsarierul era groaznic, mai ales, uneori opream motorul ca sa intru in marsarier la rece si apoi porneam cu el cuplat)...
stiu ca nu e deloc bine, dar nu am avut timp sa ma pun cu taca-miu sa ma uit la el sa rezolv ambreiajul. si asa, de nevoie, am mers vreo 2 saptamini asa. era nasol, dar din pacate am mana tare si schimbam din forta (ambreiajul ajuta si el, nu era mort de tot).
oricum, intr-o seara am iesit cu spatele dintr-o parcare, am bagat 1-a si cand sa pornesc, nimic, acceleram in gol. 1-a si a 2-a erau moarte. am sperat sa fie numai siguranta dintre parghia de sub schimbator si tija aia, dar din pacate mi s-a rupt pargia aia (sau cum ii zice, placuta de metal de sub maneta, una din cele trei, cea de pe vitezele 1 si 2).
am dus-o din viteza a 3-a pana acasa, dar de atunci nu am mai avut timp sa ma uit la ea.
acum, intreb, odata ce rezolvam ambreiajul (buba veche la masina asta, dar aia se face) oare cat de greu e de schimbat parghia/placuta aceea, ca am tras cu ochiul numai un pic, si mi s-a parut ca sunt atatea piese si piesulite pe sub schimbator ca mi s-a facut groaza. oare se poate face acasa, cu unul care se stie mai bine (taica-miu, inca nu a apucat sa vada masina, a fost plecat), sau e de mana de mecanic?
sau eventual vreo schema, va rog, daca are cineva... e cu schimbator in podea, 4 viteze, 3 parghii de legatura catre cutie (1+2, 2+3, R). m-ar interesa mai mult o imagine... sau orice, sa stiu cam tot ce este in portiunea direct de sub maneta, sa pregatesc terenul.
am un Mercedes 200D, din '75 si acum i-am facut-o.
de ceva vreme ambreiajul nu-si mai facea treaba cum trebuie, nu mai debreia si imi era tot mai greu sa schimb vitezele (marsarierul era groaznic, mai ales, uneori opream motorul ca sa intru in marsarier la rece si apoi porneam cu el cuplat)...
stiu ca nu e deloc bine, dar nu am avut timp sa ma pun cu taca-miu sa ma uit la el sa rezolv ambreiajul. si asa, de nevoie, am mers vreo 2 saptamini asa. era nasol, dar din pacate am mana tare si schimbam din forta (ambreiajul ajuta si el, nu era mort de tot).
oricum, intr-o seara am iesit cu spatele dintr-o parcare, am bagat 1-a si cand sa pornesc, nimic, acceleram in gol. 1-a si a 2-a erau moarte. am sperat sa fie numai siguranta dintre parghia de sub schimbator si tija aia, dar din pacate mi s-a rupt pargia aia (sau cum ii zice, placuta de metal de sub maneta, una din cele trei, cea de pe vitezele 1 si 2).
am dus-o din viteza a 3-a pana acasa, dar de atunci nu am mai avut timp sa ma uit la ea.
acum, intreb, odata ce rezolvam ambreiajul (buba veche la masina asta, dar aia se face) oare cat de greu e de schimbat parghia/placuta aceea, ca am tras cu ochiul numai un pic, si mi s-a parut ca sunt atatea piese si piesulite pe sub schimbator ca mi s-a facut groaza. oare se poate face acasa, cu unul care se stie mai bine (taica-miu, inca nu a apucat sa vada masina, a fost plecat), sau e de mana de mecanic?
sau eventual vreo schema, va rog, daca are cineva... e cu schimbator in podea, 4 viteze, 3 parghii de legatura catre cutie (1+2, 2+3, R). m-ar interesa mai mult o imagine... sau orice, sa stiu cam tot ce este in portiunea direct de sub maneta, sa pregatesc terenul.
Comment