Salutare
Asa cum scria si in prezentarea pe care am facut-o la inscriere a sosit momentul sa imi achizitionez alta masina. In acest moment am un Ford Mondeo Ghia diesel 130 CP. Asta va fi punctul de plecare deoarece vreau ceva superior atat ca motorizare cat si optiuni si confort. Pana in acest moment am studiat BMW 525 diesel si 525 benzina fabricatie 2005 si Audi A6 acelasi an. Din pacate cu un E Klasse nu am avut ocazia sa merg si din acest motiv nu a reprezentat o optiune reala. Sambata la service am avut ocazia sa ma urc intr-un W211 (din pacate nu sa si merg) si mi-a placut extraordinar de mult interiorul si confortul. In masura in care se poate as dori sa ma ajutati in a lua o decizie.
In urma "investigatiilor" pe care le-am facut pe mobile.de si alte site-uri m-am oprit asupra urmatoarelor modele (diesel si benzina) an fabricatie 2005:
DIESEL
E220 - motorizare diesel 4 pistoane 150 CP. Cred ca este un motor la limita minima admisa pentru greutatea unui E klasse. Motorul mai mic de 2000 cmc cred ca este oarecum subdimensionat si mai potrivit pt clasa C. In acest moment conduc 130 CP pe o caroserie care este destul de apropiata ca si greutate de clasa E deci consider ca 150 CP ar fi destul de ok dar nu ar fi o diferenta destul de mare fata de ce conduc acum. Am mai citit ca dieselul in 4 cilindri de la MB ar fi zgomotos. Adevarat? Mie la Ford nu mi se pare. Banuiesc ca si MB modelul 2005 are rampa comuna la injectoare si turbina cu geometrie variabila nu?
E270 - motorizare diesel 5 pistoane 177 CP- nu stiu de ce dar nu ma incanta deloc ideea de 5 pistoane. Sa nu uitam ca BMW la motorizarea 2500 cmc oferta 6 pistoane si 177 CP astfel incat BMW 525 castiga teren in fata acestui model 2685 cmc / 177 CP. Personal nu prea ma incanta ideea de 5 pistoane. Voi ce parere aveti?
E280 - motorizare diesel 6 pistoane 2987 cmc. Aici am gasit doua variante de putere. Un motor de 190 CP si un motor de 177 CP. La prima vedere varianta de 190 CP pare ok dar prin comparatie un BMW 530 diesel dezvolta 218 CP. La varianta de 177 CP am gasit o capacitate a motorului de 3222 cmc. Asa este? Daca nu va rog sa ma corecteze cineva, deoarece mi se pare putere foarte mica la un motor asa mare. Personal cred ca este o greseala, capacitatea fiind de 2987 cmc la ambele si diferenta de putere este data de V6 si L6.
E320 - motorizare diesel 6 pistoane 2987 cmc. Si aici am gasit 2 variante de puteri diferite: 224 CP si 204 CP. Din nou la varianta de 204 CP apare o capacitate cilindrica 3222cmc si L6. La cel de 2987 cmc si 6V puterea este de 224 CP. Din punctul meu de vedere este cel mai echilibrat dintre aceste motoare si se "bate" linistit cu 530.
Cam astea sunt optiunile diesel pentru mine. Ordinea preferintelor:
E320 - 224 CP
E280 - 190 CP
E280 - 177 CP (doar daca am avut dreptate cu capacitatea de 2997, daca este 3222 nu mai imi place)
E220 - 150 CP.
Ce ar trebui sa stiu despre aceste modele? Ce ma intereseaza pe mine este fiabilitatea motorului, rezistenta turbinei si a injectoarele. Ce probleme ati auzit ca ar avea pe parte de alimentare turbo + inj?
BENZINA
E200 Kompressor - 1793 cmc 163 CP. Din nou mi se pare oarecum submotorizat acest model. Este echivalentul unui motor Audi 1800 cmc Turbo care dezvolta tot 163 CP. Nu prea stiu eu cum este Kompressorul asta. Poate ma lamuriti voi sau mai citesc eu. Totusi este un motor care a fost pastrat si dupa anul 2006 in oferta MB. Sa nu uitam ca ofera 240 Nm la 3000-4000 Rpm si diferenta de putere fata de E240 este de doar 14 CP. Cred ca este de preferat modelului E240. Ce parere aveti?
E240 - 177 CP la 2597 cmc si un cuplu de 240 Nm la 4500 Rpm. Pare un motor destul de lenes. Din nou este batut de BMW si Audi. BMW ofera 170 CP la 2170 cmc si Audi ofera 177 CP la 2400 cmc. Foarte important de mentionat este ca atat MB cat si BMW, Audi nu mai folosesc aceste motoare, ceea ce ar trebui sa ne dea de gandit. Despre aceste motoare am auzit ca sunt destul de "lenese" la cat de gurmande sunt. De evitat.
E280 - 231 CP la 2997 cmc. Mi se pare cea mai potrivita alegere. Probabil consuma dar la 231 CP macar stii de ce te duci cu el la pompa nu? Cred ca dintre modelele benzina este cel mai indicat, daca iti permiti sa sustii financiar consmul. Real oare cat consuma? Aici nu inteleg de ce modelul E320 benzina are doar 224 CP la 3197 cmc? De asemenea am vazut pe mobile.de ca majoritatea E280 sunt echipate cu o cutie automata 7G tronic despre care am citit ca ar fi buna si fiabila.
La benzina concluzia ar fi:
1) E280 - 231 CP - oare ce il face atat de special de este mai puternic decat E320 benz?
2) E200 K sau E 240 (nu stiu imi place)
Legat de automatele MB ce putem spune? Sunt fiabile? Au probleme des? 7G tronic din ce an a fost introdusa? Se gaseste si pe diesel si pe benzina?
Si inca o problema foarte importanta, MB cand a introdus Euro 4 la modelele mentionate de mine mai sus? Banuiesc ca in 2004 - 2005 atat diesel cat si benzina erau Euro 4 nu?
Sper ca acest thread sa fie o baza de discutie si cu timpul sa o dezvoltam si pe parte de dotari, fiabilitate, stil condus E Klass etc.
Astept parerile posesorilor, pasionatilor, incepatorilor...toata lumea
Asa cum scria si in prezentarea pe care am facut-o la inscriere a sosit momentul sa imi achizitionez alta masina. In acest moment am un Ford Mondeo Ghia diesel 130 CP. Asta va fi punctul de plecare deoarece vreau ceva superior atat ca motorizare cat si optiuni si confort. Pana in acest moment am studiat BMW 525 diesel si 525 benzina fabricatie 2005 si Audi A6 acelasi an. Din pacate cu un E Klasse nu am avut ocazia sa merg si din acest motiv nu a reprezentat o optiune reala. Sambata la service am avut ocazia sa ma urc intr-un W211 (din pacate nu sa si merg) si mi-a placut extraordinar de mult interiorul si confortul. In masura in care se poate as dori sa ma ajutati in a lua o decizie.
In urma "investigatiilor" pe care le-am facut pe mobile.de si alte site-uri m-am oprit asupra urmatoarelor modele (diesel si benzina) an fabricatie 2005:
DIESEL
E220 - motorizare diesel 4 pistoane 150 CP. Cred ca este un motor la limita minima admisa pentru greutatea unui E klasse. Motorul mai mic de 2000 cmc cred ca este oarecum subdimensionat si mai potrivit pt clasa C. In acest moment conduc 130 CP pe o caroserie care este destul de apropiata ca si greutate de clasa E deci consider ca 150 CP ar fi destul de ok dar nu ar fi o diferenta destul de mare fata de ce conduc acum. Am mai citit ca dieselul in 4 cilindri de la MB ar fi zgomotos. Adevarat? Mie la Ford nu mi se pare. Banuiesc ca si MB modelul 2005 are rampa comuna la injectoare si turbina cu geometrie variabila nu?
E270 - motorizare diesel 5 pistoane 177 CP- nu stiu de ce dar nu ma incanta deloc ideea de 5 pistoane. Sa nu uitam ca BMW la motorizarea 2500 cmc oferta 6 pistoane si 177 CP astfel incat BMW 525 castiga teren in fata acestui model 2685 cmc / 177 CP. Personal nu prea ma incanta ideea de 5 pistoane. Voi ce parere aveti?
E280 - motorizare diesel 6 pistoane 2987 cmc. Aici am gasit doua variante de putere. Un motor de 190 CP si un motor de 177 CP. La prima vedere varianta de 190 CP pare ok dar prin comparatie un BMW 530 diesel dezvolta 218 CP. La varianta de 177 CP am gasit o capacitate a motorului de 3222 cmc. Asa este? Daca nu va rog sa ma corecteze cineva, deoarece mi se pare putere foarte mica la un motor asa mare. Personal cred ca este o greseala, capacitatea fiind de 2987 cmc la ambele si diferenta de putere este data de V6 si L6.
E320 - motorizare diesel 6 pistoane 2987 cmc. Si aici am gasit 2 variante de puteri diferite: 224 CP si 204 CP. Din nou la varianta de 204 CP apare o capacitate cilindrica 3222cmc si L6. La cel de 2987 cmc si 6V puterea este de 224 CP. Din punctul meu de vedere este cel mai echilibrat dintre aceste motoare si se "bate" linistit cu 530.
Cam astea sunt optiunile diesel pentru mine. Ordinea preferintelor:
E320 - 224 CP
E280 - 190 CP
E280 - 177 CP (doar daca am avut dreptate cu capacitatea de 2997, daca este 3222 nu mai imi place)
E220 - 150 CP.
Ce ar trebui sa stiu despre aceste modele? Ce ma intereseaza pe mine este fiabilitatea motorului, rezistenta turbinei si a injectoarele. Ce probleme ati auzit ca ar avea pe parte de alimentare turbo + inj?
BENZINA
E200 Kompressor - 1793 cmc 163 CP. Din nou mi se pare oarecum submotorizat acest model. Este echivalentul unui motor Audi 1800 cmc Turbo care dezvolta tot 163 CP. Nu prea stiu eu cum este Kompressorul asta. Poate ma lamuriti voi sau mai citesc eu. Totusi este un motor care a fost pastrat si dupa anul 2006 in oferta MB. Sa nu uitam ca ofera 240 Nm la 3000-4000 Rpm si diferenta de putere fata de E240 este de doar 14 CP. Cred ca este de preferat modelului E240. Ce parere aveti?
E240 - 177 CP la 2597 cmc si un cuplu de 240 Nm la 4500 Rpm. Pare un motor destul de lenes. Din nou este batut de BMW si Audi. BMW ofera 170 CP la 2170 cmc si Audi ofera 177 CP la 2400 cmc. Foarte important de mentionat este ca atat MB cat si BMW, Audi nu mai folosesc aceste motoare, ceea ce ar trebui sa ne dea de gandit. Despre aceste motoare am auzit ca sunt destul de "lenese" la cat de gurmande sunt. De evitat.
E280 - 231 CP la 2997 cmc. Mi se pare cea mai potrivita alegere. Probabil consuma dar la 231 CP macar stii de ce te duci cu el la pompa nu? Cred ca dintre modelele benzina este cel mai indicat, daca iti permiti sa sustii financiar consmul. Real oare cat consuma? Aici nu inteleg de ce modelul E320 benzina are doar 224 CP la 3197 cmc? De asemenea am vazut pe mobile.de ca majoritatea E280 sunt echipate cu o cutie automata 7G tronic despre care am citit ca ar fi buna si fiabila.
La benzina concluzia ar fi:
1) E280 - 231 CP - oare ce il face atat de special de este mai puternic decat E320 benz?
2) E200 K sau E 240 (nu stiu imi place)
Legat de automatele MB ce putem spune? Sunt fiabile? Au probleme des? 7G tronic din ce an a fost introdusa? Se gaseste si pe diesel si pe benzina?
Si inca o problema foarte importanta, MB cand a introdus Euro 4 la modelele mentionate de mine mai sus? Banuiesc ca in 2004 - 2005 atat diesel cat si benzina erau Euro 4 nu?
Sper ca acest thread sa fie o baza de discutie si cu timpul sa o dezvoltam si pe parte de dotari, fiabilitate, stil condus E Klass etc.
Astept parerile posesorilor, pasionatilor, incepatorilor...toata lumea
Comment