Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Caracteristici si comparatii clasa E - sfaturi achizitie

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Caracteristici si comparatii clasa E - sfaturi achizitie

    Salutare

    Asa cum scria si in prezentarea pe care am facut-o la inscriere a sosit momentul sa imi achizitionez alta masina. In acest moment am un Ford Mondeo Ghia diesel 130 CP. Asta va fi punctul de plecare deoarece vreau ceva superior atat ca motorizare cat si optiuni si confort. Pana in acest moment am studiat BMW 525 diesel si 525 benzina fabricatie 2005 si Audi A6 acelasi an. Din pacate cu un E Klasse nu am avut ocazia sa merg si din acest motiv nu a reprezentat o optiune reala. Sambata la service am avut ocazia sa ma urc intr-un W211 (din pacate nu sa si merg) si mi-a placut extraordinar de mult interiorul si confortul. In masura in care se poate as dori sa ma ajutati in a lua o decizie.
    In urma "investigatiilor" pe care le-am facut pe mobile.de si alte site-uri m-am oprit asupra urmatoarelor modele (diesel si benzina) an fabricatie 2005:

    DIESEL

    E220 - motorizare diesel 4 pistoane 150 CP. Cred ca este un motor la limita minima admisa pentru greutatea unui E klasse. Motorul mai mic de 2000 cmc cred ca este oarecum subdimensionat si mai potrivit pt clasa C. In acest moment conduc 130 CP pe o caroserie care este destul de apropiata ca si greutate de clasa E deci consider ca 150 CP ar fi destul de ok dar nu ar fi o diferenta destul de mare fata de ce conduc acum. Am mai citit ca dieselul in 4 cilindri de la MB ar fi zgomotos. Adevarat? Mie la Ford nu mi se pare. Banuiesc ca si MB modelul 2005 are rampa comuna la injectoare si turbina cu geometrie variabila nu?

    E270 - motorizare diesel 5 pistoane 177 CP- nu stiu de ce dar nu ma incanta deloc ideea de 5 pistoane. Sa nu uitam ca BMW la motorizarea 2500 cmc oferta 6 pistoane si 177 CP astfel incat BMW 525 castiga teren in fata acestui model 2685 cmc / 177 CP. Personal nu prea ma incanta ideea de 5 pistoane. Voi ce parere aveti?

    E280 - motorizare diesel 6 pistoane 2987 cmc. Aici am gasit doua variante de putere. Un motor de 190 CP si un motor de 177 CP. La prima vedere varianta de 190 CP pare ok dar prin comparatie un BMW 530 diesel dezvolta 218 CP. La varianta de 177 CP am gasit o capacitate a motorului de 3222 cmc. Asa este? Daca nu va rog sa ma corecteze cineva, deoarece mi se pare putere foarte mica la un motor asa mare. Personal cred ca este o greseala, capacitatea fiind de 2987 cmc la ambele si diferenta de putere este data de V6 si L6.

    E320 - motorizare diesel 6 pistoane 2987 cmc. Si aici am gasit 2 variante de puteri diferite: 224 CP si 204 CP. Din nou la varianta de 204 CP apare o capacitate cilindrica 3222cmc si L6. La cel de 2987 cmc si 6V puterea este de 224 CP. Din punctul meu de vedere este cel mai echilibrat dintre aceste motoare si se "bate" linistit cu 530.

    Cam astea sunt optiunile diesel pentru mine. Ordinea preferintelor:

    E320 - 224 CP
    E280 - 190 CP
    E280 - 177 CP (doar daca am avut dreptate cu capacitatea de 2997, daca este 3222 nu mai imi place)
    E220 - 150 CP.

    Ce ar trebui sa stiu despre aceste modele? Ce ma intereseaza pe mine este fiabilitatea motorului, rezistenta turbinei si a injectoarele. Ce probleme ati auzit ca ar avea pe parte de alimentare turbo + inj?

    BENZINA

    E200 Kompressor - 1793 cmc 163 CP. Din nou mi se pare oarecum submotorizat acest model. Este echivalentul unui motor Audi 1800 cmc Turbo care dezvolta tot 163 CP. Nu prea stiu eu cum este Kompressorul asta. Poate ma lamuriti voi sau mai citesc eu. Totusi este un motor care a fost pastrat si dupa anul 2006 in oferta MB. Sa nu uitam ca ofera 240 Nm la 3000-4000 Rpm si diferenta de putere fata de E240 este de doar 14 CP. Cred ca este de preferat modelului E240. Ce parere aveti?

    E240 - 177 CP la 2597 cmc si un cuplu de 240 Nm la 4500 Rpm. Pare un motor destul de lenes. Din nou este batut de BMW si Audi. BMW ofera 170 CP la 2170 cmc si Audi ofera 177 CP la 2400 cmc. Foarte important de mentionat este ca atat MB cat si BMW, Audi nu mai folosesc aceste motoare, ceea ce ar trebui sa ne dea de gandit. Despre aceste motoare am auzit ca sunt destul de "lenese" la cat de gurmande sunt. De evitat.

    E280 - 231 CP la 2997 cmc. Mi se pare cea mai potrivita alegere. Probabil consuma dar la 231 CP macar stii de ce te duci cu el la pompa nu? Cred ca dintre modelele benzina este cel mai indicat, daca iti permiti sa sustii financiar consmul. Real oare cat consuma? Aici nu inteleg de ce modelul E320 benzina are doar 224 CP la 3197 cmc? De asemenea am vazut pe mobile.de ca majoritatea E280 sunt echipate cu o cutie automata 7G tronic despre care am citit ca ar fi buna si fiabila.

    La benzina concluzia ar fi:

    1) E280 - 231 CP - oare ce il face atat de special de este mai puternic decat E320 benz?
    2) E200 K sau E 240 (nu stiu imi place)

    Legat de automatele MB ce putem spune? Sunt fiabile? Au probleme des? 7G tronic din ce an a fost introdusa? Se gaseste si pe diesel si pe benzina?

    Si inca o problema foarte importanta, MB cand a introdus Euro 4 la modelele mentionate de mine mai sus? Banuiesc ca in 2004 - 2005 atat diesel cat si benzina erau Euro 4 nu?

    Sper ca acest thread sa fie o baza de discutie si cu timpul sa o dezvoltam si pe parte de dotari, fiabilitate, stil condus E Klass etc.

    Astept parerile posesorilor, pasionatilor, incepatorilor...toata lumea

  • #2
    Masina familiei mele este un w211 270cdi din 2002 , printre primele modele aparute pe piata la ora aia, a fost comandata cu toate optionalele posibile ( a fost cumparata de o reprezentanta VW), este superba ...asa am zis si acum 2 ani cand am vazut-o in targ, asa zic si acum in prezent, chiar daca uneori mai face nazuri la anumite parti electronice...

    Ce sa spun despre motor...iti spun sincer ca nu este un motor reusit dar nici de lepadat, este un motor destul de zgomotos, partea de managment electronic se face vinovata pt. chestia asta...are un ECU cam prost optimizat.

    De accea iti recomand motoarele facute dupa 2005-2006, si in special iti recomand E320 editia actuala (2005- prezent, cu 225cp si cutie in 7 trepte in standard - este best-buy)
    E320 ( cu 204 cp s-a fabricat intre 2002-2005, este cel cu cilindreea mai mare de 3220, total nerecoamndat din cauza impozitului de 20 mil !!+ e din generatie mai veche (zgomot mai mare+ cutie cu 5 trepte), pe cand la noul E320 impozitul este in jumate ..)

    E320cdi este cam cel mai reusit motor la ora actuala...este extraordinar de silentios (al meu pot spune ca este tractor pe langa acesta...). Cutia desemenea este fantastica , este un mare + ca vine in standard....iti recomand sa te uiti pe cate-va clipuri pe youtube cu diferite motorizari de e-klasse, (e320- 224cp /e320-204cp...vei ramane placut impresionat de cum va schimba cutia vitezele)

    Cat despre echipare...bineinteles ca un model avangard iti va sade cel mai bine, si sa fie gratinat cu cat mai multe optionale ( ar fii de preferat sa gasesti ceva cu AirMatic (suspensie pa aer reglabila), Navi mare cu Dvd (schimba aspectul bordului , dar are si multe alte facilitati), inc. scaune + ventilatie, un acoperis panoramic, si nu in ultimul rand o piele de cea mai buna calitate de culoare bej - sper ca nu am fost prea pretentios)

    Ai mai jos 2 exemple din partea mea:
    http://cautare.mobile.ro/vehicule/sh...o&pageNumber=1
    http://cautare.mobile.ro/vehicule/sh...05&tabNumber=1

    A 2-a din cate vad din poze are urmatoarele optionale: Comand DVD, incalzire scaune + ventilatie, suspensie Airmatic, DISTRONIC ! (pilot automat ce se adapteaza dupa viteza masinii din fata), trapa, parktronic, magazie cd-uri, jaluzea electrica pe luneta +jaluzele pe geamurile laterale spate, climatronic pe 4 zone si reglaz scaune din portiera, inclusiv memorarea lor.

    Un mic demo referitor la acceleratia unui E320CDi 3.0l 224cp - 7g tronic: http://www.youtube.com/watch?v=Yi-uX...eature=related
    Last edited by flavius89; 02-03-2009, 13:59 PM.
    MB W211 E 270 CDI 210Cp 480Nm BT 89SPP

    Comment


    • #3
      Foarte frumoase intradevar, desi am vazut cu aceasta motorizare si mai ieftine dar fara ventilatie si trapa. Legat de kilometraj, marea majoritate sunt in jur de 150,000km - 180,000 km ceea ce este de asteptat la o masina diesel de 4 ani.
      Cat rezista un motor diesel fabricat de MB? Stiu ca sunt pe strada masini din 1980 care inca merg dar eu ma refer la cele generatie actuala cat de obosite sunt la 180,000km.Oare turbina si injectoarele mai tin?
      Legat de cutia de viteze automata, dupa un rulaj de 180,000 km cat de bine si lin mai schimba? Nu este posibil sa crape destul de repede?

      Comment


      • #4
        Iti recomand undeva in maxim 150.000km, motorul tine mult si bine 300-400.000 km dar cu ceva piese puse pe el (in special injectoare)...faza e ca nu motorul este problema la un kilometraj imbelsugat, ci restul caroseriei si componentelor electronice (parti ale suspensiei, compresor airmatic destul de pretentios, sbc-ul (sisteme electronic de franare - ce tine undeva la 120-150.000km in medie). Cutiile au fost si sunt foarte bune pe w211 ( se recoamnda un schimb de ulei pe la fiecare 80.000km). Turbinele sunt foarte bune la w211 , extrem de putine cazuri am auzit de turbine duse la modelul acesta...bmw-ul stiu ca are o problema serioasa la capitoul acesta.
        Last edited by flavius89; 02-03-2009, 14:39 PM.
        MB W211 E 270 CDI 210Cp 480Nm BT 89SPP

        Comment


        • #5
          Pai daca o iei la putin sub 150,000 km ai toate sansele sa crape si sbc-ul si injectoarele si mai stiu eu ce,, exact la tine nu?
          Mai am o nelamurire: E320 si E280 au exact 2987 cmc amandoua. Sa fie acelasi motor V6 si diferenta sa fie data de soft? La 3000 cmc motor turbo V6 se obtin fara problema din optimizare soft acei 30 CP/ Asta sa fie diferenta?
          De motoarele benzina ce parere aveti?

          Comment


          • #6
            Originally posted by Octavian1234 View Post
            Pai daca o iei la putin sub 150,000 km ai toate sansele sa crape si sbc-ul si injectoarele si mai stiu eu ce,, exact la tine nu?
            Nu neaparat...a fost doar o recomandare, depinde si de anul de fabricatie, si mai ales !! cum a fost intretinuta, si ce fel de motorina a bagat neamtul in ea...am vazut e E220 w211 cu 250.000 taxi, motor ce mergea mai bine decat un alt E220 cam din acelasi an, frecat prin iasi cu 120.000km ....totul depinde de cum il intretii, de accea iti recomand numai motorul acesta, stiu modele care la 200.000km ce nu avea nici 1 injector schimbat dni cele 6, asta spune multe...

            Referitor la ultima intrebare, diferenta intre E280cdi si E320 , da, totul este identic, si injectoare, turbina...singura diferenta consta in optimizarea ECU-lui , au dorit sa faca o varianta mai economica ..si au scos E280.

            Tin sa mai precizez ca ambele motoare pot fii resoftate prinr-o remampare la o firma de chiptuning profesionala , poti scoate in jur de 260cp (pragul maxim de siguranta), multi zic ca se merita, si eu la fel ( la acelasi stil de mers scade consumul cu aprox. 10% + o mutere de invidiat atunci cand ai nevoie).

            Cat despre benzinare nu stiu mare lucru, stiu doar ca atunci cand pronunti cuvantul mercedes, automat acesta va include in discutie o motorizare diesel....pur si simplu pe w211 benzinarele nu sunt cautate , daca te uiti pe mobile. de si faci o statistica vei vedea ca din toate w211 , aprox 85% sunt diesel...daca vrei neaparat benzina, te uiti peste gard, la concurenta (bmw, 523i, 525i)...pur si simplu sunt mult mai buni la capitolul asta...

            La w211 iti recomand E200kompresor, 1.8l 163cp, dar la capitolul consum nu sta deloc bine , i-a si 20% in oras...in rest vad ca le-ai detaliat tu destul de bine E240, E320...si asa este, ai perfecta dreptate...

            Le: ar mai fii o optiune, mai exista varianta cu face-lift de dupa apriplie-mai 2006 E220 cdi 170cp 2.2cdi, este varianta revizuita a batranului 2.2cdi de 150cp, au facut treaba buna si cu acest motoras, este mult mai silentios decat vechiul 2.2 de 150 , dar mai persistent in a fii auzit decat E320 V6...este o varianta buna de luat in calcul in cazul in care nu doresti sa platesti impozit/taxe/asigurari foarte mari....cine stie ce ne astepata in scumpa noastra tara...cat despre preturi mi se par un pic mai marisoare cu 1500-2000 de eur fata de e320 din 2005.
            Last edited by flavius89; 02-03-2009, 18:07 PM.
            MB W211 E 270 CDI 210Cp 480Nm BT 89SPP

            Comment


            • #7
              Recomandarea mea ar fi V6-le pe benzina, daca vrei sa te bucuri de masina intr-adevar. Uita de Diesel.....dieselu era o treaba buna acu 10 ani cand motorina era 50% din pretu benzinei.
              La mine pe acest motor pun moneda pe cant si sta. Ala comfort si silentiozitate. Lasa CDI-urile pentru taxi. Crede-ma ca nu-ti va parea rau....Cand schimbi o turbina si scoti vreo 2000 sau cat dracu o costa uiti de consumu mai mic la diesel si-ti dai seama ca n-ai facut nici o afacere.
              Nu mai zic ca benzinaru il iei mai ieftin si mai dotat si cu mai putini km. Fii destept !

              Comment


              • #8
                Realizam 2 searchuri pe mobile.de:
                1. E280 2005+, 3.0l 230cp benzina -varianta propusa de dumneavoastra....veti gasi 290 de masini , preturile sunt cam tot pe acolo cu un E320 cdi, dar cei drept la mai putini km,
                2. E320cdi 2005+ , varianta propusa de mine de 224cp....veti gasii peste 1300 masini....gama de modele este mult mai variata si ai de unde alege...

                Deasemenea va invit sa cercetati acest motor diesel v6, 3.0l pus pe E280cdi si E320cdi ..sa imi spuneti in special cum se aude...asta daca il puteti auzii in habitaclu...
                Daca ne uitam intr-un catalog de specialitate , vom gasii ca dieselarul de 3.0l prinde suta in 6.8 sec, iar benzinarul aspirat in 7.2 sec, sa nu uitam si de consumul in oras...deasemenea veti gasii o diferenta uriasa la cuplul motor , de 580nm in detrimentul diesului vs, aproape in jumate ....300nm la e280..

                recomandarea mea: E280cdi /E320cdi + remapare la 240cp pt. 280cdi implicit 270cp pt. 320cdi - va devenii o bestie super economica.
                Last edited by flavius89; 02-03-2009, 19:22 PM.
                MB W211 E 270 CDI 210Cp 480Nm BT 89SPP

                Comment


                • #9
                  Originally posted by flavius89 View Post
                  Realizam 2 searchuri pe mobile.de:
                  1. E280 2005+, 3.0l 230cp benzina -varianta propusa de dumneavoastra....veti gasi 290 de masini , preturile sunt cam tot pe acolo cu un E320 cdi, dar cei drept la mai putini km,
                  2. E320cdi 2005+ , varianta propusa de mine de 224cp....veti gasii peste 1300 masini....gama de modele este mult mai variata si ai de unde alege...

                  Deasemenea va invit sa cercetati acest motor diesel de v6, 3.0l pus pe E280 si E320 ..sa imi spuneti in special cum se aude...asta daca il puteti auzii in habitaclu...
                  Nu inteleg rostul postului tau. Sincer....n-am inteles ce vrei sa demonstrezi. Ca e recomandabil sa-si ia diesel sau ce? Fii mai explicit.
                  Ca si zgomot stiu dieselul nou. E ok. Dar nu cred ca se poate compara cu benzina vreodata. N-am zis ca-i rau....doar ca dieselul e mai scump de intretinut si de REPARAT mai ales.
                  Daca la pret sint la fel, tot pt. benzina as opta pt. ca vine cu mult mai putini km si reali, spre deosebire de dieseluri care sint calarite si date inapoi la km. Spun din cunostinta si experienta, am avut C 220 CDI adus din afara si in timp mi-am schimbat modul de a gandi.
                  Din fericire n-am schimbat turbina, injectoare si pompa, am dat-o la timp....la benzina prefer sa platesc consumul mai mare, in felul asta dau bani in rate sa zic asa.........la diesel faci aparenta economie la pompa, dar per total pierzi cand bagi bani in reparatii.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Octavian1234 View Post
                    Salutare



                    E220 - motorizare diesel 4 pistoane 150 CP. Cred ca este un motor la limita minima admisa pentru greutatea unui E klasse. Motorul mai mic de 2000 cmc cred ca este oarecum subdimensionat si mai potrivit pt clasa C. In acest moment conduc 130 CP pe o caroserie care este destul de apropiata ca si greutate de clasa E deci consider ca 150 CP ar fi destul de ok dar nu ar fi o diferenta destul de mare fata de ce conduc acum. Am mai citit ca dieselul in 4 cilindri de la MB ar fi zgomotos. Adevarat? Mie la Ford nu mi se pare. Banuiesc ca si MB modelul 2005 are rampa comuna la injectoare si turbina cu geometrie variabila nu?
                    E220 CDi are intr-adevar 4 cilindri dar cilindreea e de 2148cmc deci mai mare de 2000cmc.

                    Eu zic sa alegi o motorizare turbo diesel (fie el 220 CDI sau 320 CDI). Astfel vei avea si o valoare de revanzare mai buna.
                    Last edited by Diesel; 02-03-2009, 19:44 PM.

                    Comment


                    • #11
                      Tocmai de aceea peste 80 % din w211 din germania sunt diesel...chiar daca motorina are acelasi pret cu benzina.

                      Ps: ca tot venii vorba de sbc, sa nu te temi ca aceasta componenta este de fapt o "consumabila" , ea ar trebuii schimbata gratuit la reprezentata...dar sincer nu stiu cat timp va mai tine aceasta binecuvantare....
                      Last edited by flavius89; 02-03-2009, 20:35 PM.
                      MB W211 E 270 CDI 210Cp 480Nm BT 89SPP

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by flavius89 View Post
                        Tocmai de aceea peste 80 % din w211 din germania sunt diesel...chiar daca motorina are acelasi pret cu benzina.
                        Omule nemtzii le iau de noi de aia nu se sperie de costurile de reparatii. Le tin cat au garantie si le expatriaza sa le repare altii.....smart nu ? Nu cred ca predomina dieselu din cauza superioritatii tehnice....

                        Comment


                        • #13
                          Ok, tu o tii cu a ta si eu cu a mea....daca o mai tinem asa nu ajungem nicaieri, si asa mai este un topic deschis pe tema asta de "scantai": benzina vs diesel ...la urma urmei omul este liber sa decida..., eu mi-am exprimat punctul de vedere si cu asta basta.
                          MB W211 E 270 CDI 210Cp 480Nm BT 89SPP

                          Comment


                          • #14
                            Dreptate aveti amandoi si chiar vreau sa va multumesc pentru sfaturi si pareri. Intradevar motoarele despre care s-a discutat sunt cele care imi plac si mie cel mai mult: E280 benzina 231 CP, E280 diesel 190 CP sau E320 224 CP. Am sa incerc sa imi spun si eu parerea legat de varianta diesel vs, varianta benzina. Ca sa pot face asta am sa plec de la faptul ca in principiu fac cam 20.000 km pe an. In mod curent fac cam 100 km pe saptamana in Bucuresti (casa, birou, cumparaturi etc) si 250 km in weekend plecarile din Buc deoarece stau foarte rar la sfarsitul de saptamana aici. Asta inseamna undeva la 1500 km pe luna dar bineinteles pot aparea si drumuri mai lungi si concediile etc. Sa zicem 20,000 Km anual. Consumul dat de producator pentru aceste motoare ar fi urmatorul:
                            320 diesel - consum mixt pe site MB 7.3 - 7.6 l/100km
                            280 benzina - consum mixt pe site MB 9.3 - 9.7 l/100km
                            Stiu ca sunt consumuri in conditii ideale. Voi ce stiti de consumul la modelele astea? Pe la cat se situaeaza unul real? Cu 50% mai mult decat cel dat de producator? Dublu?
                            Desi cuplul diesel este mult mai mare si puterea dezvoltata este net superioara la turatie mica, benzina compenseaza prin turatiile ridicate la care poti urca. Un V6 benzina in ture este muzica (desi am vazut ca nici BMW 525 diesel nu suna rau deloc). Pe acceleratie diselul are un plus si asa cum a punctat Flaviu 6.8 fata de 7.3 Nu este o diferenta sesizabila 0.5 sec dar sunt momente cand 0.5 sec poate face diferenta. Chiar sunt curios la o cutie automata cat de sesizabila este diferenta de 0.5 si cat de violenta este accelerarea la o "calcare" pana la podea. Oare MB are functie de kick down ca BMW, sa retrogradeze 1 sau 2 trepte pentru cresterea puterii si accelerarii intr-o depasire? Parca am vazut ca au buton sport/confort.
                            Toata lumea stie ca optiunea buget va fi intotdeauna diesel desi cred ca la motoarele de capacitate mare consumul tinde sa se egalizeze. Intradevar un diesel 1.6, 1.9, 2.0 este economic dar un 3.0 necesita motorina ca nu arde doar aerul bagat de turbo. Mai ales cu o cutie 7G daca incepi sa o simti cred ca poti sa scoti consumuri frumoase. Daca aceasta cutie este fiabila si nu pica (cum am auzit ca se intampla cu automatele) motorul este clar protejat de eventualele erori umane la schimbarea vitezelor. La benzina unde nu este un cuplu mare ar merge si o manuala 6 trepte dar la diesel va dati seama ce socuri apar daca nu schimbi bine si la moment optim.

                            In acest moment sunt posesor de diesel si sunt multumit de el. Totusi, ca sa fiu sincer nu este un sentiment placut cand imi fac griji tot timpul pentru turbina si injectoare. De asemenea reviziile intotdeauna la diesel sunt mai scumpe decat la benzina si ma gandesc daca la Ford o revizie nu este de neglijat la pret nici la MB nu o sa fie apa de ploaie. La benzina reviziile se fac chiar la un numar de km mai ridicat decat la diesel unde sunt mai dese.
                            Urmatorul aspect este ca masina se achizitioneaza second-hand deci cu sanse ridicate de a se strica mai repede componentele. Ma gandesc ca un motor aspirat pe benzina, este mai simplu in conceptie si mai usor de intretinut. Pana la urma un injector de benzina se curata de cateva ori pana ajungi sa il schimbi. Motorul pe benzina lucreaza la presiuni mici deci nici pompa nu este solicitata, mai raman bujiile, bobina inductie si fisele care sunt solicitate mai mult(sau bobinele daca are pt fiecare piston). Totusi asa cum ati spus si voi MB este renumit pt tehnologia diesel si am incredere ca sunt motoare reusite si silentioase. Cum spunea un prieten al meu, vezi pe strada MB diesel din 1980 dar atunci nu aveau atata electronica care sa se strice. Am auzit ca MB stat destul de rau pe partea electrica si se defecteaza destul de des. Ce parere aveti si ce ati auzit?
                            La benzina intradevar il iei cu km mai putini dar si motorul benzina rezista in timp mai putin decat un diesel. La cat merg eu pe an daca iau unul la 120,000 Km pana la 180 -200,000 nu cred ca are nici pe naiba nu?
                            In momentul chiar imi este greu sa iau o decizie, de aceia m-am inscris pe acest forum. Parca as inclina catre benzina. Cu revanzarea intradevar se pierde ceva. Chiar nu stiu de ce a prins atat de bine dieselul la romani. In strainatate nu cred ca sunt disputele chiar asa mari si am vazut foarte multe motoare benzina (si de capacitate destul de mare). Parca vara trecuta aveam impresia ca s-au rarit dieselurile prin strainatate. Mai astept pareri.
                            Salutare

                            Comment


                            • #15
                              Tu de unde vrei sa ti-o achizitionezi? Din tara sau mergi in De si o cauti...?

                              Daca stam sa analizam problema dintre aceste 3 modele...unul din ele (e280 benzina) se confrunta cu o mare problema....lipsa de popularitate....sa dai cu pusca si nu gasesti macar 1 !!! la vanzare pe autovit...asta spune ceva...si daca mergi in germania si bati parcurile de masini la rand ai sanse de 5% din partea mea sa gasesti un E280...si ala poate sa nu iti placa ( cu exceptia reprentantelor SH mercedes)
                              Este o problema la modelul acesta....nu ai de unde alege...
                              Pe cand daca ne uitam la E280Cdi problema se schimba...sunt aproximativ 20de masini pe autovit, incepand de la 21k de eur ( vezi ca e ceva interesant la 25k din 2006...poate mai lasa omu din pret)
                              Cat despre E320...si aici modelul acesta il gasesti greu la vanzare, am vazut 3 pe autovit...

                              Parerea mea...tu cauta-le pe toate 3...si cea care ti se pare mai interesanta ca raport calitate/pret, dotari, intretinere....atunci respectiva sa iti fie aleasa...

                              Ps: intr-adevar daca zici ca circlui asa putin (tot atat circul si eu...)...sincer s-ar merita e280, e mai usor de intretinut...dar intervine problema descrisa mai sus
                              Tocmai m-am uitat pe mobile.de, din 2005 pana in prezent sunt peste 1800 de E280cdi, preturile pornind destul de jos (cam de la 15k de eur) iar cele care sunt mai dotate si intretinute (de la 17.000)...pare o afacere buna sa ti-o aduci din De, dar taxa de 3.400eur...suna cam urat.
                              Last edited by flavius89; 02-04-2009, 11:41 AM.
                              MB W211 E 270 CDI 210Cp 480Nm BT 89SPP

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF