Salutări colegi !
Astăzi voi explica cum am rezolvat câteva probleme legate de SRS . Atrag atenția că executarea de lucrări de mentenanță la oricare dintre componente sau în întregime la ceea ce înseamnă sistemul SRS de către persoane fără pregătire tehnică de specialitate poate duce la pagube și accidente !!!
Odată cu aprinderea lămpii SRS din bord, am căutat să aflu codurile de defect memorate de calculatorul aferent sistemului SRS și pentru aceasta am avut în acel moment la dispoziție un tester Delphi DS150E . În urma scanarii , am găsit următoarele
DTC Description
9223 - Driver side airbag; resistance high
- Permanent
9243 - Passenger side airbag squib circuit high resistance
- Intermittent
92A2 - Left front window airbag ignition squib; resistance too low
- Permanent
92C2 - Right front window airbag ignition squib; resistance too low
- Intermittent
90A6 - Front passenger seat occupied and child seat recognition; faulty or defective
- Permanent
9024 - Front passenger seat occupied and child seat recognition; faulty or short circuit
- Permanent
902C - Front passenger seat occupied and child seat recognition; faulty or defective
- Intermittent
902D - Front passenger seat occupied and child seat recognition; open circuit
- Permanen
Deci , am încercat să le grupez pe categorii , astfel
a. 9223 - Driver side airbag; resistance high
9243 - Passenger side airbag squib circuit high resistance ,
însemnînd o rezistență electrică prea mare a conexiunii electrice (contactelor) la airbagurile laterale din scaunele șoferului și a pasagerului.Acest lucru se datorează corodării superficiale sau parțiale a contactelor , murdărirea acestora cu diferite substațe accidental sau la cosmetică auto de interior, etc.
b. 92A2 - Left front window airbag ignition squib; resistance too low
92C2 - Right front window airbag ignition squib; resistance too low
însemnînd o rezistență electrică prea mică a conexiunii electrice (contactelor) la airbagurile laterale aflate în stilpii laterali de la parbriz .Acest lucru se datorează unui contact electric aproape inexistent .
c.9024 - Front passenger seat occupied and child seat recognition; faulty or short circuit
90A6 - Front passenger seat occupied and child seat recognition; faulty or defective
902C - Front passenger seat occupied and child seat recognition; faulty or defective
902D - Front passenger seat occupied and child seat recognition; open circuit
însemnînd că senzorii de recunoaștere scaun copil și ocupare scaun pasager este nealimentat cu tensiune/în scurtcircuit /defect .
Primul lucru după această diagnoză , am făcut un plan cu ce să încep.
Am inceput cu PRIMUL PAS OBLIGATORIU !!!
DECONECTARE BATERIE DIN PORTBAGAJUL MAȘINII !!!
Orice acțiune la sistemul SRS fără a deconecta bateria , duce la accidente prin acționarea airbagurilor în mod neintenționat și la pagube nedorite !!!
După deconectarea acesteia , am trecut la rezolvarea problemelor de la pct. b, fiind un acces mai ușor la mufele celor doua capsule pirotehnice .A necesitat demontarea tapițeriei de pe cei doi stîlpi.
Surpriza nu s-a lasat așteptată mult,căci la stîlpul drept,siguranța de blocare a mufei era deschisă,iar la cel stîng lipsea din mufă . Am curățat contactele electrice cu un spray de contacte
electrice și apoi am închis siguranța. La stîlpul drept nu am avut la acel moment o altă siguranță. După montarea și a celei din stînga , am montat definitiv și pe aceea parte tapițeria stîlpului.
Acum am trecut la următoarea etapă,înarmat cu cafea,tutun și oarecare răbadare .
Analizînd codul 92A2 și imaginile ce le-am avut la dipoziție , am concluzionat că există două rînduri de mufe , astfel poziționate
- în spătarul scaunului ptr. a conecta capsa pirotehnică a airbagului ,
- sub șezutul scaunului , unde defapt se găsesc mai multe mufe , așa că am trecut la ce părea mai simplu de făcut , curățarea tot cu spray de contacte electrice a mufelor de sub șezut .
Treaba a mers ușor , dar poziția de lucru nu este plăcută .
ATENȚIE !!!
Înainte de a deconecta vreo mufă,faceți cîteva fotografii pot fi de folos . Firele ce vin din șezutul scaunului , ar fi bine să le imobilizați cu fașete de plastic subțiri , altfel pot fi smulse de
încălțămintea pasagerului spate sau alte obiecte ajunse pe sub scaun accidental .Verificați și cordonul cu fire ce vine din podeaua mașinii . Dacă este necesar , reparați firele prin cositorire ,
nu prin înădire !!!
Minune! Am reconectat bateria, am refăcut diagnoza și au dispărut problemele de la pct. a , și codul 92A2 de la acest scaun .Am deconectat din nou bateria. Dacă era prezent codul , atunci cu răbdare , trebuia să desfac tapițeria spătarului âncepând cu cele 2 șuruburi aflate la capătul lui de jos. Urma apoi să ridic de tapițerie până ajungeam cu aceasta la mufa respectivă .
La scaunul pasagerului am urmat aceeași pași ,dar am demontat scaunul din cele 4 șuruburi , lucru ce mi-a ușurat nespus de mult munca. Am refăcut izolația coordonului de fire ce vine din podeaua mașinii( separat comanda scaunului, separat firele subțiri) ,am prins tronsoanele de fire de șezut cu fașete .
Rezultatul final este că am rezolvat aproape toate defectele apărute , senzorii ocupare scaun pasager și recunoașere scaun copil fiind defecți .
Pentru a rezolva și această problemă, am comandat un emulator și după un timp ce parcă nu se mai termina,a sosit și acesta . Cu emoție ptr. chinezăria montată ,am legat bornele
bateriei și am reconectat diagnoza. Surpriză a fost ca la momentul când am pus contactul , SRS a pâlpâit , a rămas aprins apoi. Am luat contactul și l-am pus din nou , dar SRS nu s-a mai aprins.
Astfel s-au rezolvat problemele apărute la sistemul SRS . Atașez mai jos poze cu capsele pirotehnice si poziționarea lor, asta pentru cei care au nevoie.
NU MĂSURAȚI CU OHM-METRU ( SAU ORICE APARAT DE MĂSURĂ ) SĂ VEDEȚI CE REZISTENȚĂ PREZINTĂ SAU CONTINUITATE ARE CAPSA PIROTEHNICĂ !!!
ESTE INTERZIS CU DESĂVÎRȘIRE !!! ASTFEL VEȚI DETONA CAPSA !!!
-
Dacă ajută pe cineva postul meu , sper să fie cu folos . Drumuri bune !!!
scaun sofer1.jpg pasager4.jpg scaun sofer.jpg pasager5.jpg pasager1.jpg airbag geam dr..jpg airbaggeam stg..jpg
Astăzi voi explica cum am rezolvat câteva probleme legate de SRS . Atrag atenția că executarea de lucrări de mentenanță la oricare dintre componente sau în întregime la ceea ce înseamnă sistemul SRS de către persoane fără pregătire tehnică de specialitate poate duce la pagube și accidente !!!
Odată cu aprinderea lămpii SRS din bord, am căutat să aflu codurile de defect memorate de calculatorul aferent sistemului SRS și pentru aceasta am avut în acel moment la dispoziție un tester Delphi DS150E . În urma scanarii , am găsit următoarele
DTC Description
9223 - Driver side airbag; resistance high
- Permanent
9243 - Passenger side airbag squib circuit high resistance
- Intermittent
92A2 - Left front window airbag ignition squib; resistance too low
- Permanent
92C2 - Right front window airbag ignition squib; resistance too low
- Intermittent
90A6 - Front passenger seat occupied and child seat recognition; faulty or defective
- Permanent
9024 - Front passenger seat occupied and child seat recognition; faulty or short circuit
- Permanent
902C - Front passenger seat occupied and child seat recognition; faulty or defective
- Intermittent
902D - Front passenger seat occupied and child seat recognition; open circuit
- Permanen
Deci , am încercat să le grupez pe categorii , astfel
a. 9223 - Driver side airbag; resistance high
9243 - Passenger side airbag squib circuit high resistance ,
însemnînd o rezistență electrică prea mare a conexiunii electrice (contactelor) la airbagurile laterale din scaunele șoferului și a pasagerului.Acest lucru se datorează corodării superficiale sau parțiale a contactelor , murdărirea acestora cu diferite substațe accidental sau la cosmetică auto de interior, etc.
b. 92A2 - Left front window airbag ignition squib; resistance too low
92C2 - Right front window airbag ignition squib; resistance too low
însemnînd o rezistență electrică prea mică a conexiunii electrice (contactelor) la airbagurile laterale aflate în stilpii laterali de la parbriz .Acest lucru se datorează unui contact electric aproape inexistent .
c.9024 - Front passenger seat occupied and child seat recognition; faulty or short circuit
90A6 - Front passenger seat occupied and child seat recognition; faulty or defective
902C - Front passenger seat occupied and child seat recognition; faulty or defective
902D - Front passenger seat occupied and child seat recognition; open circuit
însemnînd că senzorii de recunoaștere scaun copil și ocupare scaun pasager este nealimentat cu tensiune/în scurtcircuit /defect .
Primul lucru după această diagnoză , am făcut un plan cu ce să încep.
Am inceput cu PRIMUL PAS OBLIGATORIU !!!
DECONECTARE BATERIE DIN PORTBAGAJUL MAȘINII !!!
Orice acțiune la sistemul SRS fără a deconecta bateria , duce la accidente prin acționarea airbagurilor în mod neintenționat și la pagube nedorite !!!
După deconectarea acesteia , am trecut la rezolvarea problemelor de la pct. b, fiind un acces mai ușor la mufele celor doua capsule pirotehnice .A necesitat demontarea tapițeriei de pe cei doi stîlpi.
Surpriza nu s-a lasat așteptată mult,căci la stîlpul drept,siguranța de blocare a mufei era deschisă,iar la cel stîng lipsea din mufă . Am curățat contactele electrice cu un spray de contacte
electrice și apoi am închis siguranța. La stîlpul drept nu am avut la acel moment o altă siguranță. După montarea și a celei din stînga , am montat definitiv și pe aceea parte tapițeria stîlpului.
Acum am trecut la următoarea etapă,înarmat cu cafea,tutun și oarecare răbadare .
Analizînd codul 92A2 și imaginile ce le-am avut la dipoziție , am concluzionat că există două rînduri de mufe , astfel poziționate
- în spătarul scaunului ptr. a conecta capsa pirotehnică a airbagului ,
- sub șezutul scaunului , unde defapt se găsesc mai multe mufe , așa că am trecut la ce părea mai simplu de făcut , curățarea tot cu spray de contacte electrice a mufelor de sub șezut .
Treaba a mers ușor , dar poziția de lucru nu este plăcută .
ATENȚIE !!!
Înainte de a deconecta vreo mufă,faceți cîteva fotografii pot fi de folos . Firele ce vin din șezutul scaunului , ar fi bine să le imobilizați cu fașete de plastic subțiri , altfel pot fi smulse de
încălțămintea pasagerului spate sau alte obiecte ajunse pe sub scaun accidental .Verificați și cordonul cu fire ce vine din podeaua mașinii . Dacă este necesar , reparați firele prin cositorire ,
nu prin înădire !!!
Minune! Am reconectat bateria, am refăcut diagnoza și au dispărut problemele de la pct. a , și codul 92A2 de la acest scaun .Am deconectat din nou bateria. Dacă era prezent codul , atunci cu răbdare , trebuia să desfac tapițeria spătarului âncepând cu cele 2 șuruburi aflate la capătul lui de jos. Urma apoi să ridic de tapițerie până ajungeam cu aceasta la mufa respectivă .
La scaunul pasagerului am urmat aceeași pași ,dar am demontat scaunul din cele 4 șuruburi , lucru ce mi-a ușurat nespus de mult munca. Am refăcut izolația coordonului de fire ce vine din podeaua mașinii( separat comanda scaunului, separat firele subțiri) ,am prins tronsoanele de fire de șezut cu fașete .
Rezultatul final este că am rezolvat aproape toate defectele apărute , senzorii ocupare scaun pasager și recunoașere scaun copil fiind defecți .
Pentru a rezolva și această problemă, am comandat un emulator și după un timp ce parcă nu se mai termina,a sosit și acesta . Cu emoție ptr. chinezăria montată ,am legat bornele
bateriei și am reconectat diagnoza. Surpriză a fost ca la momentul când am pus contactul , SRS a pâlpâit , a rămas aprins apoi. Am luat contactul și l-am pus din nou , dar SRS nu s-a mai aprins.
Astfel s-au rezolvat problemele apărute la sistemul SRS . Atașez mai jos poze cu capsele pirotehnice si poziționarea lor, asta pentru cei care au nevoie.
NU MĂSURAȚI CU OHM-METRU ( SAU ORICE APARAT DE MĂSURĂ ) SĂ VEDEȚI CE REZISTENȚĂ PREZINTĂ SAU CONTINUITATE ARE CAPSA PIROTEHNICĂ !!!
ESTE INTERZIS CU DESĂVÎRȘIRE !!! ASTFEL VEȚI DETONA CAPSA !!!
-
Dacă ajută pe cineva postul meu , sper să fie cu folos . Drumuri bune !!!
scaun sofer1.jpg pasager4.jpg scaun sofer.jpg pasager5.jpg pasager1.jpg airbag geam dr..jpg airbaggeam stg..jpg
Comment