Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

W212 - Problema retrofit stopuri cu semnalizare LED

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Dpdv electric nu e nici o problema decat de implementare. Mie nu mi se pare o solutie safe lasata asa ca in poza.
    MA refer dpdv mecanic, nu sunt bine fixate, iar dpdv economic piesele sunt prea scumpe pt ce fac. Ca sa nu zic ca ar fi mers si niste valori mai mici, pt disipare corecta.

    Is curios de argumente contra rezistentelor.
    Evident, consuma curent in plus, dar in rest, cu o implementare corecta nu reprezinta nici un pericol.
    Un bec e mult mai nasol ca o rezistenta chioara. Are sub 10% din rezistenta la rece, ceea ce genereaza un soc la fieacre clipire a semnalizatorului.
    Rezistenta e mult mai blanda.

    Cat timp legi cum terbuie si dimensionat corect nu are ce sa se intampla, IMO.
    Ca e tiganie, asta e.

    Comment


    • #17
      Acum crezi ca după 20 de ani de energy management e greu sa aprinzi un bec, fie el rece sau cald...
      Își mai închipuie cineva ca pt becul de semnalizare vin 14,4V asa pur și simplu?

      Electric, soluția cu rezistente este pe cât de greșită pe atat de periculoasa.
      In primul rand copcile ale albastre nu se folosesc în auto, la fel si sarmulitele roșii.

      In Al doilea rand, SAM-ul alimentează becurile pe rand și cu o tensiune PWM, modulata in frecventa și se bazează exact pe proprietățile filamentului din bec pt a integra valoarea finala.

      Astfel, sarcina s-a transformat din preponderent rezistiv în rezistiv și faptul ca nu se întâmplă vârful de consum la aprinderea LED-ul, îl face pe Sam sa nu limiteze curentul și sa ii dea rezistentei PWM pana ia foc.
      http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


      www.mbretrofit.ro

      Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

      Comment


      • #18
        PWM se poate da pana la 100%. 100% fiind cei 14V.
        Eu nu cred ca SAM-ul ala are un boost converter in el incat tensiunea sa sara peste cea de la alternator. Si nu vad de ce si-ar bate capul prea mult cand premiza e ca becul se descurca. IAr becul sa fie comandat in curent si nu in tensiune iar mi se pare un caz f putin probabil.
        In primul rand ar clipi tare ciudat, daca ar fi sa il alimentezi dintr-o sursa de curent de valoarea curentului prin bec la cald.
        S-ar aprinde prea lent.
        Nu stiu daca 212 e diferit de 211, dar o sa fac niste experimente maine cu masina mea.
        Is curios si eu ce fenomene se intampla.

        DAca rezistenta aia e calculata incat sa disipe puterea max calculata plus o margine de siguranta, ca doar nu te zgarcesti la 2-3 lei in plus, chiar nu vad cum ar putea lua foc.

        10R e chiar putin, chiar si in capsula aia.
        Eu as alege o valoare cat mai mare, la limita la care da eroarea, nu are sens sa disipi putere aiurea, mai ales in spatii inchise.

        Oricare ar fi, cred ca se poate hack-ui, dar cu cap si cu vreo 2-3 calcule de bun simt.
        ASta daca reprogramatul nu e o solutie. Daca e chiar musai sa ai un varf de curent, ca la un bec, mai poti pune un condensator si o dioda + rezistenta mai mica, tot ca si consumator. In felul asta pornirile vor fi mai violente.

        Nu desenez schema, cine nu intelege din descriere, e clar ca nu se pricepe, deci sa stea deoparte.
        Din categoria, "don't worry, i've f**ked up more expensive things than this one!" ))
        Last edited by Sharky; 10-08-2017, 00:30 AM.

        Comment

        Working...
        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF