Probleme racire motor, cutie viteze automata w211 E220 CDI 150 CP euro 3, 2002.
Este vorba despre un Mercedes Benz E220 CDI(w211), 2002, 150 CP, euro 3, cutie automata, 200.000 km reali adusa recent din Germania. Codul motorului este OM 646.961. Problema este urmatoarea, cu testerul conectat, la 22 grade temperatura exterioara,prin oras imi sta apa pe bord o liniuta sub 100 grade(intre 89 si 93 grade pe tester) si cand merg mai tare imi sta fix pe 100 grade pe bord(intre 93 si 97 grade pe tester); la 32 grade temperatura exterioara,in afara orasului la mers de pana in 140 km/h imi sta apa pe bord o liniuta sub 100 grade(intre 89 si 93 grade pe tester), iar daca depasesc 140 km/h imi sta fix pe 100 grade pe bord(intre 93 si 97 grade pe tester), iar prin oras, imi sta numai pe 100 grade in bord, deci peste 93 grade pe tester. In sarcina, uleiul la motor, in medie imi sta cu 10 grade mai sus, iar cel de la cutie in medie cu 7-10 grade mai sus decat lichidul de racire in toate conditiile. Testul asta l-am facut fara AC pornit; daca il pornesc temperaturile mai scad cu 2-4 grade in toate conditiile.
Alte conditii:
-La 32 grade, temperatura exterioara cu masina in soare, la relanti cu AC oprit, am urmatoarele temperaturi pe tester: 95-96 grade lichid racire, 96-98 grade ulei motor, 96-100 grade ulei cutie viteze.
-La 32 grade, temperatura exterioara cu masina in soare, la relanti cu AC pornit, am urmatoarele temperaturi pe tester: 89.5-91.5 grade lichid racire, 94-96 grade ulei motor, 97 grade ulei cutie viteze.
-La 32 grade, temperatura exterioara, mers peste 170km/h cu AC oprit, am urmatoarele temperaturi pe tester: 99 grade lichid racire, 113 grade ulei motor, 111 grade ulei cutie viteze.
-La 30 grade, temperatura exterioara, mers constant 130km/h cu AC oprit, am urmatoarele temperaturi pe tester: 91-92 grade lichid racire, 103 grade ulei motor, 96-98 grade ulei cutie viteze.
Am comparat cu alta masina identica, an, motor; la cealalata temperatura pe bord sta cu o liniuta mai jos decat la mine, iar pe tester este aproape la fel, in aceleasi conditii. De aici am tras concluzia ca la mine poate este dereglata grafica din bord. Singura diferenta intre masina mea si cealalta, este, daca merg cu ea mai tare in afara, sa zicem 150 km/h timp de 3-4 min si dupa, o las sa mearga la 90km/h fara sa calc tare acceleratia, la a mea revine putin mai greu apa la o temperatura mai joasa decat la cealalta. Am schimbat la masina mea uleiul la motor(ulei original), uleiul la cutie(ulei original), termostatul, antigelul, i-am curatat radiatoarele pe exterior si intre ele, am scos furtunele de la racirea motorului din radiatorul de la motor si l-am spalat pe interior(perfect curat). Nu am reusit sa scot conductele de la uleiul de cutie din radiator, asa ca am facut toata operatia asta pe pozitie. Am spalat caloriferul din bord, scotand robinetul(care este defect, nu se inchide complet niciodata; se simte si cand dau drumul la clima, prima oara baga aer cald si dupa vine rece) si bagand furtunul cu apa pe una din tevi. Nu a iesit niciun pic de mizerie; inainte de operatie vasul de expansiune era si el perfect curat. Am montat totul la loc si la fel face. La ambele masini ventilatorul pleaca in jur de 95-96 grade pe tester la lichidul de racire, iar termostatul incepe sa deschida pe la 86-87 grade pe tester la lichidul de racire. Vreau sa stiu daca am vreo problema la masina sau daca astea sunt temperaturile normale de lucru pentru ca atunci cand temperatura la cutie ajunge peste 100-105 grade, are momente cand in treapta a 3-a imi fluctueaza putin turometrul la mers pana in 2000 rpm, dar nu face tot timpul.
Sunt nou pe forum si am postat din greseala topicul incomplet. Rog un moderator sa modifice.
Este vorba despre un Mercedes Benz E220 CDI(w211), 2002, 150 CP, euro 3, cutie automata, 200.000 km reali adusa recent din Germania. Codul motorului este OM 646.961. Problema este urmatoarea, cu testerul conectat, la 22 grade temperatura exterioara,prin oras imi sta apa pe bord o liniuta sub 100 grade(intre 89 si 93 grade pe tester) si cand merg mai tare imi sta fix pe 100 grade pe bord(intre 93 si 97 grade pe tester); la 32 grade temperatura exterioara,in afara orasului la mers de pana in 140 km/h imi sta apa pe bord o liniuta sub 100 grade(intre 89 si 93 grade pe tester), iar daca depasesc 140 km/h imi sta fix pe 100 grade pe bord(intre 93 si 97 grade pe tester), iar prin oras, imi sta numai pe 100 grade in bord, deci peste 93 grade pe tester. In sarcina, uleiul la motor, in medie imi sta cu 10 grade mai sus, iar cel de la cutie in medie cu 7-10 grade mai sus decat lichidul de racire in toate conditiile. Testul asta l-am facut fara AC pornit; daca il pornesc temperaturile mai scad cu 2-4 grade in toate conditiile.
Alte conditii:
-La 32 grade, temperatura exterioara cu masina in soare, la relanti cu AC oprit, am urmatoarele temperaturi pe tester: 95-96 grade lichid racire, 96-98 grade ulei motor, 96-100 grade ulei cutie viteze.
-La 32 grade, temperatura exterioara cu masina in soare, la relanti cu AC pornit, am urmatoarele temperaturi pe tester: 89.5-91.5 grade lichid racire, 94-96 grade ulei motor, 97 grade ulei cutie viteze.
-La 32 grade, temperatura exterioara, mers peste 170km/h cu AC oprit, am urmatoarele temperaturi pe tester: 99 grade lichid racire, 113 grade ulei motor, 111 grade ulei cutie viteze.
-La 30 grade, temperatura exterioara, mers constant 130km/h cu AC oprit, am urmatoarele temperaturi pe tester: 91-92 grade lichid racire, 103 grade ulei motor, 96-98 grade ulei cutie viteze.
Am comparat cu alta masina identica, an, motor; la cealalata temperatura pe bord sta cu o liniuta mai jos decat la mine, iar pe tester este aproape la fel, in aceleasi conditii. De aici am tras concluzia ca la mine poate este dereglata grafica din bord. Singura diferenta intre masina mea si cealalta, este, daca merg cu ea mai tare in afara, sa zicem 150 km/h timp de 3-4 min si dupa, o las sa mearga la 90km/h fara sa calc tare acceleratia, la a mea revine putin mai greu apa la o temperatura mai joasa decat la cealalta. Am schimbat la masina mea uleiul la motor(ulei original), uleiul la cutie(ulei original), termostatul, antigelul, i-am curatat radiatoarele pe exterior si intre ele, am scos furtunele de la racirea motorului din radiatorul de la motor si l-am spalat pe interior(perfect curat). Nu am reusit sa scot conductele de la uleiul de cutie din radiator, asa ca am facut toata operatia asta pe pozitie. Am spalat caloriferul din bord, scotand robinetul(care este defect, nu se inchide complet niciodata; se simte si cand dau drumul la clima, prima oara baga aer cald si dupa vine rece) si bagand furtunul cu apa pe una din tevi. Nu a iesit niciun pic de mizerie; inainte de operatie vasul de expansiune era si el perfect curat. Am montat totul la loc si la fel face. La ambele masini ventilatorul pleaca in jur de 95-96 grade pe tester la lichidul de racire, iar termostatul incepe sa deschida pe la 86-87 grade pe tester la lichidul de racire. Vreau sa stiu daca am vreo problema la masina sau daca astea sunt temperaturile normale de lucru pentru ca atunci cand temperatura la cutie ajunge peste 100-105 grade, are momente cand in treapta a 3-a imi fluctueaza putin turometrul la mers pana in 2000 rpm, dar nu face tot timpul.
Sunt nou pe forum si am postat din greseala topicul incomplet. Rog un moderator sa modifice.
Comment