In 80% din cazurile pierderilor de freon se afla la radiatorul din fata masinii (condensator). Acesta este primul care ia contactul cu pietricelele. Se poate verifica destul de simplu, se vede pata de ulei pe radiator. Restul de 20% se afla la conducte, furtune, inbinari (o-ring), ventile, chiar si la radiatorul din bord (vaporizator). De retinut.... unde este pierdere de freon este si uns cu ulei. Verificarea compresorului se face numai cu manometre. Joasa presiune ( albastrul) trebuie sa stea la o presiune undeva intre 2 - 2,3 bari. Inalta presiune (rosu) trebuie sa stea undeva la 10,2 - 10,5 bari. Presiunile mentionate mai sus sunt cu motorul la relanti. Orice alte presiuni indicate de manomeru reprezinta disfunctionalitati ale instalatiei. Foarte importanta este cantitatea de freon introdusa, aceasta trebuie sa fie cea indicata de fabricant si se regaseste pe o placuta de la capota motorului.
Indicat este se se faca revizie la doi ani. Aceasta cuprinde recuperarea freonului vacumarea instalatiei cel putin 30 minute si apoi reumplerea instalatiei.
Indicat este se se faca revizie la doi ani. Aceasta cuprinde recuperarea freonului vacumarea instalatiei cel putin 30 minute si apoi reumplerea instalatiei.
Comment