Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Etrier spate stg blocat???

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Etrier spate stg blocat???

    Salut!

    Azi am observant ca la viteza mica (pana in 30kmh) aud un huruit de la etrierul stg spate, ca si freca fier pe fier, doar ca nu continuu, se aude ca si cum ar fi discul ovalizat...Asta nu se intampla cand franez, ci la liber. Cand franez finutz se aude huruit continuu. Am desfacut roata jos si m-am uitat...Intradevar, placuta e varza, si sta foarte aprope de disc. E posibil sa fie blocat etrierul? Se comporta asa etrierul pentru ca placuta este foarte uzata?


    Mentionez ca frana pare ca prinde bine cu toate ca e varza placuta respective. Are cineva idee, trebuie schimbat etrierul, sau garniturile de la etrier, sau doar placutele si isi revine la loc etrierul?? Cum se verifica ??

    Multumesc si scuze daca m-am repetat...

  • #2
    Este cert ca-ti trebuiesc placute. Etrierul este prins de fuzeta cu doua suruburi situate in spatele etrierului, se desfac suruburile respective, se scoate etrierul cu atentie sa poti retine pozitia lui si locasele prin care intra. Se indeparteaza pacutele uzate, se inpinge pistonasul etrierului, prin sistemul parghie, pana intra definitiv in etrier. In timpul inpingerii pistonasului, ai grija sa nu rupi sau gaurii garnitura de cauciuc aflata acolo. Pistonasul se inpinge cu o oarecare greutate. Se pun placutele noi in locul celor vechi, se ficseaza etrierul pe fuzeta, se strang suruburile. Daca in momentul inpingerii pistonasului se vede umed, este lichid de frana. In cazul asta ai probleme cu etrierul si inplicit franele. daca nu te pricepi, poti apela la cineva care a mai schimbat placute de frana la batrana Dacie. Principiul de schimbare este cat se poate de asemanator. Spor la treaba.
    Revizii si reparatii instalatii climatizare auto si casnice.
    Reparatii frigidere, congelatoare, lazi si vitrine frigorifine.
    Onorez comenzi si in Bucuresti
    Tel. 0736375626 Marian

    Comment


    • #3
      Multumesc pentru raspuns.. Ma gandeam eu ca asta o fii fost problema...Totusi m-am uitat la celelalte roti si sunt uzate dar doar pe spate stg este uzat mai tare. Am verificat placutele de pe spate si sunt firme diferite iar pe roata cu probleme este fara senzor de uzura. Ma gandesc ca fostul proprietar o fii avut probleme cu etrierul sau discul si o fii schimbat doar placutele de pe roata stg spate, de unde si diferenta de uzura. Asa o sa fac...deja sunt programat pentru schimb de placute si lichid de frana.. Multumesc inca odata pentru raspuns.

      Comment


      • #4
        Indicat este, sa le schimbi pe ambele parti.
        Revizii si reparatii instalatii climatizare auto si casnice.
        Reparatii frigidere, congelatoare, lazi si vitrine frigorifine.
        Onorez comenzi si in Bucuresti
        Tel. 0736375626 Marian

        Comment


        • #5
          Eu nu as miza pe cineva care a schimbat etrieri , placute ,etc doar la batrana dacie...Diferenta esentiala este SBC-ul...atentie mare sa nu uiti sa-l dezactivezi mai intai...sau ma rog sa nu deschizi usa..etc....vezi ca sunt discutii destul de complete pe aceasta tema....Eu nu m-as apuca singur sau asistat de un mecanic care nu a mai facut operatia respectiva.NU cred ca e un "scor" asa de mare la acest schimb chiar si l;a reprezentanta...dar crede ca merita.Intereseaza-te bine inainte ....

          Comment


          • #6
            Poi, problema s-a rezolvat deja. Pistonasul era deschis la maxim pentru ca placutele erau terminate. S-a blocat pentru ca era deschis la maxim din cauza diferentei de presiune din sistem (din cate am inteles...).Schimbul de placute a fost facut complet, adica pe toata masina, nu doar roata afectata, si acuma e bine....S-a facut si schimbul de lichid de frana, cu aerisirea etrierelor manual si din tester. Multumesc pentru raspunsuri.

            Comment


            • #7
              Update!

              Se pare ca problema a reaparut la nici 3 luni de la schimbarea placutelor de frana si deblocarea etrierului stg spate. Se pare ca dinnou acest etrier face zgomote la franare usoara, si mie frica maine poimaine o sa trebuiasca schimb dinnou placutele... Exista vreo modalitate prin care sa il deblochez pentru o perioada mai mare de timp? Se poate desface etrierul? Din ce cauza se blocheaza si doar 1 din 4? Se poate sa fie din cauza repartizorului?

              Mentionez ca cele 4 etriere sunt originale din fabrica si de aia mie greu sa il schimb cu nushce etriere de 2 bani... Masina nu a stat pe loc mai mult de o saptamana in 3 ani de cand e la mine...Ce pot sa fac?

              Stima,
              Last edited by SirDeadline; 10-31-2013, 21:15 PM.

              Comment


              • #8
                Bună seara !


                Un etrier nu se schimbă cu totul numai în cazul în care suferă de ceva incurabil/iremediabil.

                In cazul tău, se demontează ambii etrieri spate, se scot pistoanele din ei, se curăță, se măsoară și apoi se comandă seturile de reparație corespunzătoare dimensiunii pistoanelor. Apoi se remontează corect pistoanele înapoi în etrieri, se montează etrierii în poziția de lucru, se face aerisirea și gata.

                Acolo unde vorbim de etrieri cu pistonul/pistoanele pe o singură parte, se cheamă că ai de-a face cu sistemul floating la care, pe lânga setul de reparatie necesar, va trebui să intermediezi starea ghidajelor/bolțurilor pe care culisează etrierii. Daca starea e buna, se curăță, eventual se gresează (nu întotdeauna e cazul, și nu se greseaza cu orice...) și se montează la loc, aerisire, etc...


                Dragoș

                Comment


                • #9
                  Multumesc pentru sfaturi! Mai ramane doar sa gasesc setul de reparatie si sa vorbesc cu mecanicul de operatiune... Deoarece sunt etrierii OEM, mie greu sa renunt la ei, mai ales daca nu e nevoie... Multumesc!

                  Comment


                  • #10
                    Buna, pentru mine : piese nou, or merco or alte ! si pt. etrieri si pt.disc. setul de reparatie + maina opera si nu ai garantie ca tine mult ! calculeazã !
                    Invata nu de dragul cunoasterii, ci ca sa te aperi de dispretul in care lumea ii tine pe ingnoranti. Charlie Chaplin. "Il faut apprendre, non pas pour l`amour de la connaissance, mais pour se défendre contre le mépris dans lequel le monde tient les ignorants." Charlie Chaplin.

                    Comment


                    • #11
                      Sa-mi bag...o trebuit sa citesc de 3 ori ce ai vrut sa scrii acolo ca sa inteleg... Oricum ai calcula, nu e asa deloc...de ce? simplu:

                      -set reparatie etrier spate -21 RON buc X 2 =42 RON
                      - lucrarea mecanicului 50 RON pereche
                      - lichid frana 18 RON

                      Etrier spate SH- 150-200 RON fara transport- care poate tine 1 an, poate 1 luna... Unul nou nici nu vreau sa ma gandesc cat costa....

                      Reparatia etrierului ii asigura o functionare buna pentru cel putin 1 an. Si niciodata nu poti sa compari calitatea pieselor pe producatori cu cele originale.... Ca ex. bucsile eu le am OEM de 12 ani jumate si inca sunt destul de ok... Cat crezi ca tin cele de la Lemforder? 3 ani?? Poate...

                      Comment


                      • #12
                        Buna seara !


                        Am etrieri reparati acum sapte ani care isi fac inca treaba asa cum trebuie. Si cum reparatia mi-o fac eu, treaba cu manopera pica.

                        Piesele non-OEM pot tine mai mult decat cele OEM, daca iei ce trebuie. Si daca chiar nu stii ce sa iei aftermarket, poti lua in continuare OEM, daca Lemforder sau altii tin trei ani...

                        Set reparatie OEM pentru etrier exista, si daca stii codul OEM, poti cere dealerului Mercedes exact acea piesa, nu te obliga nimeni sa iei de la altii. De exemplu, ATE are set reparatie pentru etrier de W124. Crezi ca nu are si pentru alte modele ?

                        Set reparatie etrier Benz W124 fata.JPG


                        Dragos

                        Comment


                        • #13
                          Poi am gasit set reparatie si asa o sa procedez... incercam sa ii explic omului ca e mai convenabil si ca pret si ca si calitate sa repar etrierii decat sa ii schimb cu altii pe producatori sau SH...

                          Lemforder e o firma respectabila, dar tot nu se compara cu OEM...e undeva pe la 75-80% calitativ fata de OEM si cea mai buna dintre firmele non-OEM... astept si alte pareri in privinta asta, pentru ca eu personal m-am convins... dai un ban in plus dar nu trebuie sa mergi annual la mechanic... pe termen lung e mai ieftin sa cumperi ceva mai scump si calitate mai buna... Parerea mea!

                          Comment

                          Working...
                          Logan | Dacia Logan |Anulare DPF