Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Probleme Vascocuplaj?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Probleme Vascocuplaj?

    Salutare!

    Problema e ca nu am auzit sa functioneze ventilatorul masinii cand s-a incalzit motorul la ~90 de grade. Nu a trecut temperatura peste normal, indifferent cat am stat in ambuteiaj, dar nu am auzit ventilatorul. Am verificat siguranta si este ok. Am verificat ventilatorul (l-am legat direct pe + si - de la mufa) si merge de rupe. Am verificat mufa de conexiune si nu are probleme, doar ca nu am auzit sa functioneze ventilatorul...unde gresesc? Ce ar mai trebui sa verific? Cum as putea fii sigur ca functioneaza sau o sa functioneze correct cand o sa fie nevoie? Nu as dori sa ajung sa se supraincalzeasca apa de la motor... Multumesc!

  • #2
    La mine, electroventilatorul pleaca undeva la 95 grade. Daca folosesti clima, ventilatoarele pentru clima incep sa functioneze si in acelas timp raceste si radiatorul motorului. Nu cred ca este cazul sa te alarmezi, dar poti face o proba. Opreste clima si lasa motorul sa mearga la relanti, stai cu ochii pe bord. Daca temperatura motorului afiseaza peste 97-98 grade si nu pleaca ventilatorul, este o problema. Licfidul de racire (antigelul) fierge pese 100 grade, chiar daca ajunge in 100 nu este problema pentru chiuloasa dar trebuie oprit motorul daca nu a plecat ventilatorul ("atentie" sa ai antigel in motor). Sau mai simplu, poti face o diagnoza si atunci vezi exact daca functioneaza.
    Revizii si reparatii instalatii climatizare auto si casnice.
    Reparatii frigidere, congelatoare, lazi si vitrine frigorifine.
    Onorez comenzi si in Bucuresti
    Tel. 0736375626 Marian

    Comment


    • #3
      O mica corectie:
      -daca vezi ca ai ajuns la 100 de grade si nu a pornit electroventilatorul nu opresti motorul ci pornesti clima mai intai ca sa cobori un pic temperatura.
      Si totusi care e treaba cu vascocuplajul aici?

      Comment


      • #4
        Originally posted by sulinaservice View Post
        O mica corectie:
        -daca vezi ca ai ajuns la 100 de grade si nu a pornit electroventilatorul nu opresti motorul ci pornesti clima mai intai ca sa cobori un pic temperatura.
        Si totusi care e treaba cu vascocuplajul aici?
        Multumesc de corectare. Ai dreptate, la asta nu m-am gandit. Este mai bine ca racirea motorului sa se faca mergand, astfel se evita calarea (blocarea) motorului. Dar se presupune ca uleiul din motor este de buna calitate si isi face treaga.
        Revizii si reparatii instalatii climatizare auto si casnice.
        Reparatii frigidere, congelatoare, lazi si vitrine frigorifine.
        Onorez comenzi si in Bucuresti
        Tel. 0736375626 Marian

        Comment


        • #5
          Poi asta era treaba cu vascocuplajul...nu stiam cum sa fac sa imi dau seama daca atunci cand o sa fie nevoie, acesta o sa functioneze, pentru ca la alte masini ventilatorul respective porneste de la 90 de grade si sta aprins chiar dupa ce s-a oprit motorul. Am crezut ca asa e si la Mertz, dar daca doar la 95 porneste, atunci inca nu am ajuns la temp aia, cred.... Eram nelinistit sa nu ajung la o situatie nasoala rau. Multumesc pentru raspuns.

          Comment


          • #6
            Vascocuplaje nu exista pe motoarele CDI ci doar electroventilatoare. Electroventilatorul functioneaza pe curent iar vascocuplajul este invartit de motor si cuplajul elicei este realizat la o anumita temperatura de un silicon special. Motorul cand este supraancalzit se poate raci cel mai repede daca o lasi in frana de motor. La MB porneste rar electroventilatorul la turatia maxima deoarece au radiator mare de racire si multa apa in instalatie.

            Comment


            • #7
              Uite de ce intrebasem eu care e treaba cu vascocuplajul.

              Comment


              • #8
                Scoti mufa de la senzorul de temperatura a apei motorului cu el pornit si pui o rezistenta de 100-120 de ohmi intre pinii de la mufa.
                Last edited by gmihai24; 06-08-2013, 02:12 AM.

                Comment


                • #9
                  Nu am mai putut completa ca sa restartat mizeria de pc.

                  Pui o rezistenta de 100-120 de ohmi intre pinii mufei ce are ca valoare citita de ecu peste 100 de grade celsius, 175 de ohmi fiind pt 100 de grade celsius.

                  Comment


                  • #10
                    My bad... stiam ca ii zice vascocuplaj, dar evident ca am gresit si multumesc pentru corectare. Deci doar daca pun rezistenta o sa aflu. Ideea e ca inca nu mi s-a incalzit apa mai mult de 90, indiferent ce am facut cu masina, probabil din cauza ca e mare radiatorul si se raceste bine,cum zicea colegul mai sus, dar tot nu imi aduc aminte cand sau daca a pornit electroventilatorul vreodata... Multumesc de lamuriri!

                    Comment


                    • #11
                      Trebuie sa fi bucuros ca ai o racire buna a motorului. Te poti lauda.
                      Revizii si reparatii instalatii climatizare auto si casnice.
                      Reparatii frigidere, congelatoare, lazi si vitrine frigorifine.
                      Onorez comenzi si in Bucuresti
                      Tel. 0736375626 Marian

                      Comment


                      • #12
                        Eu niciodata nu am auzit la a mea cand functioneaza. E 200 CDI.

                        Comment


                        • #13
                          La mine w202, c180, m111 921, l-am craunit vreo ora pe loc ca sa plece ventilatorul.

                          Comment


                          • #14
                            La mine porneste electroventilatorul in conditiile in care merg prin "Bucuresti" in aer sunt peste 30 de grade si nu dau drumul la AC, se incalzeste motorul si pleaca electroventilatorul, dar maxim vreo 30 de secunde. Eu am un singur electroventilator mare amplasat in spatele radiatoarelor. Cand cuplez AC-ul, porneste eletroventilatorul si in acelas timp mentine temperatura motorului undeva la 85 grade. Asa ca daca se foloseste clima, nici temperatura motorului nu creste.
                            Revizii si reparatii instalatii climatizare auto si casnice.
                            Reparatii frigidere, congelatoare, lazi si vitrine frigorifine.
                            Onorez comenzi si in Bucuresti
                            Tel. 0736375626 Marian

                            Comment


                            • #15
                              Chestia e ca eu nu folosesc AC decat chiar atunci cand nu se poate altfel gen 130 la ora si 40 de grade afara. Plus ca si Mertzu meu e negru, deci in masina sunt 60 de grade . In rest, indifferent de temperatura de afara sau de faptul ca am stat in ambuteiaj la 40 de grade, nu mi-a urcat apa mai mult de 90-92 de grade. Ce-i drept urca de la 87 de grade pana pe la 92 cand e foarte cald afara si stau in aglomeratie in oras...asta e singurul caz cand urca temperature... si tot nu am auzit electroventilatorul.. O sa incep sa ma laud cu racirea mea..)

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF