M-am documentat legat de modelul asta si intradevar e mai complicat ca la mine la w210 dar desi e mai complicat dupa parerea mea este mai putin fiabil si nu e mai bun cu nimic.
In lumina celor citite recomand sa mergi la un service cumsecade si cu dotarile necesare.
Se pare ca o imbatranire se intampla totusi in timp asa ca e nevoie sa fie schimbat, o dacie merge cu viteze mici si nu prea are cine stie ce frane nici asa pe cand un w211 e o masina care scoasa pe autostada ajunge la viteze mari si are nevoie de frane pe masura. Asta e vremea reparatiilor home made incepe sa apuna.
Cam astea ar fi motivele pe scurt , citat "
Pentru a preveni evenimentele nedorite in trafic, lichidul de frana trebuie inlocuit in mod regulat, la termenele prescrise de producator. Lichidul sistemelor hidraulice de franare este de tip sintetic si nu un ulei mineral. Ceea ce trebuie stiut despre lichidele de franare este ca acestea sunt fluide hidraulice care indreapta presiunea directa a franarii catre cilindri din sistemul de franare al autovehiculelor.
Un lichid de frana eficient trebuie sa fie rezistent la frig, caldura, imbatranire, oxidare. De asemenea, nu trebuie sa fie coroziv si, cel mai important aspect, trebuie sa fie compatibil cu toate materialele de etansare. Pentru franele cu disc care au incarcaturi termice foarte mari, lichidul de franare trebuie sa aibe un punct de fierbere foarte ridicat pentru a asigura o operare fara rateuri. Se stie ca la coborarile prelungite de la munte, te poti trezi fara frane daca lichidul este imbatranit. Acest efect este o urmare a faptului ca lichidul de frana este higroscopic, adica absoarbe umiditatea din aer.
Continutul de apa produce diminuarea progresiva a punctului de fierbere, adica a temperaturii cand lichidul se transforma in vapori, nemaifiind in gradul de a transmite la sistemul de franare forta exercitata de sofer pe pedala. Atunci cand lichidul este nou, punctual de fierbere nu se atinge nici in utilizarea cea mai intensa, dar, odata cu trecerea timpului, acesta poate cobori la valori care pot reprezenta o problema grava. Astfel, atunci cand inlocuiti un lichid de frana imbatranit trebuie sa va luati o marja de siguranta suficienta intre temperatura critica a lichidului de franare si temperatura maxima a acestuia, care poate aparea la incarcaturi mari .Este bine de stiut ca intervalul de aplicare a unui lichid de franare se extinde intre - 45 si + 300 grade Celsius.
Clasificarea lichidelor de frana a fost elaborata de catre SAE (Society of Automotive Engineers) .De asemenea, mai exista doua norme adiacente recunoscute international FMVSS (Federal Vehicle Safety Standard) si ISO( International Standardization Organization).
O alta consecinta a umiditatii este corodarea diverselor componente metalice ale sistemului si chiar afectarea garniturilor de etansare. In urma acestui proces pot aparea pierderi de lichid de frana, iar atunci cand nivelul scade sub limita minima, poate patrunde aer in instalatie cu efectul reducerii drastice a eficientei franarii. Astfel, devine indispensabila inlocuirea periodica a lichidului de frana. Constructorii recomanda intervale de schimbare a lichidului de frana intre 1 si 3 ani.
Pentru inlocuirea sau completare trebuie sa respectati prescrierile constructorului autoturismului “DOT3” sau “DOT4”, indicative care reprezinta respectarea normelor fixate de Departament of Transportation. DOT 3 are un punct de de fierbere minim de 205 grade Celsius, cand este nou, si 140 grade Celsius cand este imbatranit. Pentru lichidul DOT 4 valorile sunt de 230, respectiv 155 cand lichidul este degradat.
Mare atentie in situatia in care doriti completarea cu lichid de frana deoarece o diminuare lenta este normala din cauza uzarii placutelor, insa una repetata este simptomul caracteristic al unei pierderi care trebuie eliminata cat mai repede posibil. "
In lumina celor citite recomand sa mergi la un service cumsecade si cu dotarile necesare.
Se pare ca o imbatranire se intampla totusi in timp asa ca e nevoie sa fie schimbat, o dacie merge cu viteze mici si nu prea are cine stie ce frane nici asa pe cand un w211 e o masina care scoasa pe autostada ajunge la viteze mari si are nevoie de frane pe masura. Asta e vremea reparatiilor home made incepe sa apuna.
Cam astea ar fi motivele pe scurt , citat "
Pentru a preveni evenimentele nedorite in trafic, lichidul de frana trebuie inlocuit in mod regulat, la termenele prescrise de producator. Lichidul sistemelor hidraulice de franare este de tip sintetic si nu un ulei mineral. Ceea ce trebuie stiut despre lichidele de franare este ca acestea sunt fluide hidraulice care indreapta presiunea directa a franarii catre cilindri din sistemul de franare al autovehiculelor.
Un lichid de frana eficient trebuie sa fie rezistent la frig, caldura, imbatranire, oxidare. De asemenea, nu trebuie sa fie coroziv si, cel mai important aspect, trebuie sa fie compatibil cu toate materialele de etansare. Pentru franele cu disc care au incarcaturi termice foarte mari, lichidul de franare trebuie sa aibe un punct de fierbere foarte ridicat pentru a asigura o operare fara rateuri. Se stie ca la coborarile prelungite de la munte, te poti trezi fara frane daca lichidul este imbatranit. Acest efect este o urmare a faptului ca lichidul de frana este higroscopic, adica absoarbe umiditatea din aer.
Continutul de apa produce diminuarea progresiva a punctului de fierbere, adica a temperaturii cand lichidul se transforma in vapori, nemaifiind in gradul de a transmite la sistemul de franare forta exercitata de sofer pe pedala. Atunci cand lichidul este nou, punctual de fierbere nu se atinge nici in utilizarea cea mai intensa, dar, odata cu trecerea timpului, acesta poate cobori la valori care pot reprezenta o problema grava. Astfel, atunci cand inlocuiti un lichid de frana imbatranit trebuie sa va luati o marja de siguranta suficienta intre temperatura critica a lichidului de franare si temperatura maxima a acestuia, care poate aparea la incarcaturi mari .Este bine de stiut ca intervalul de aplicare a unui lichid de franare se extinde intre - 45 si + 300 grade Celsius.
Clasificarea lichidelor de frana a fost elaborata de catre SAE (Society of Automotive Engineers) .De asemenea, mai exista doua norme adiacente recunoscute international FMVSS (Federal Vehicle Safety Standard) si ISO( International Standardization Organization).
O alta consecinta a umiditatii este corodarea diverselor componente metalice ale sistemului si chiar afectarea garniturilor de etansare. In urma acestui proces pot aparea pierderi de lichid de frana, iar atunci cand nivelul scade sub limita minima, poate patrunde aer in instalatie cu efectul reducerii drastice a eficientei franarii. Astfel, devine indispensabila inlocuirea periodica a lichidului de frana. Constructorii recomanda intervale de schimbare a lichidului de frana intre 1 si 3 ani.
Pentru inlocuirea sau completare trebuie sa respectati prescrierile constructorului autoturismului “DOT3” sau “DOT4”, indicative care reprezinta respectarea normelor fixate de Departament of Transportation. DOT 3 are un punct de de fierbere minim de 205 grade Celsius, cand este nou, si 140 grade Celsius cand este imbatranit. Pentru lichidul DOT 4 valorile sunt de 230, respectiv 155 cand lichidul este degradat.
Mare atentie in situatia in care doriti completarea cu lichid de frana deoarece o diminuare lenta este normala din cauza uzarii placutelor, insa una repetata este simptomul caracteristic al unei pierderi care trebuie eliminata cat mai repede posibil. "
Comment