Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Schimbat lichid frana - numai la reprezentanta?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    M-am documentat legat de modelul asta si intradevar e mai complicat ca la mine la w210 dar desi e mai complicat dupa parerea mea este mai putin fiabil si nu e mai bun cu nimic.
    In lumina celor citite recomand sa mergi la un service cumsecade si cu dotarile necesare.
    Se pare ca o imbatranire se intampla totusi in timp asa ca e nevoie sa fie schimbat, o dacie merge cu viteze mici si nu prea are cine stie ce frane nici asa pe cand un w211 e o masina care scoasa pe autostada ajunge la viteze mari si are nevoie de frane pe masura. Asta e vremea reparatiilor home made incepe sa apuna.

    Cam astea ar fi motivele pe scurt , citat "
    Pentru a preveni evenimentele nedorite in trafic, lichidul de frana trebuie inlocuit in mod regulat, la termenele prescrise de producator. Lichidul sistemelor hidraulice de franare este de tip sintetic si nu un ulei mineral. Ceea ce trebuie stiut despre lichidele de franare este ca acestea sunt fluide hidraulice care indreapta presiunea directa a franarii catre cilindri din sistemul de franare al autovehiculelor.



    Un lichid de frana eficient trebuie sa fie rezistent la frig, caldura, imbatranire, oxidare. De asemenea, nu trebuie sa fie coroziv si, cel mai important aspect, trebuie sa fie compatibil cu toate materialele de etansare. Pentru franele cu disc care au incarcaturi termice foarte mari, lichidul de franare trebuie sa aibe un punct de fierbere foarte ridicat pentru a asigura o operare fara rateuri. Se stie ca la coborarile prelungite de la munte, te poti trezi fara frane daca lichidul este imbatranit. Acest efect este o urmare a faptului ca lichidul de frana este higroscopic, adica absoarbe umiditatea din aer.



    Continutul de apa produce diminuarea progresiva a punctului de fierbere, adica a temperaturii cand lichidul se transforma in vapori, nemaifiind in gradul de a transmite la sistemul de franare forta exercitata de sofer pe pedala. Atunci cand lichidul este nou, punctual de fierbere nu se atinge nici in utilizarea cea mai intensa, dar, odata cu trecerea timpului, acesta poate cobori la valori care pot reprezenta o problema grava. Astfel, atunci cand inlocuiti un lichid de frana imbatranit trebuie sa va luati o marja de siguranta suficienta intre temperatura critica a lichidului de franare si temperatura maxima a acestuia, care poate aparea la incarcaturi mari .Este bine de stiut ca intervalul de aplicare a unui lichid de franare se extinde intre - 45 si + 300 grade Celsius.


    Clasificarea lichidelor de frana a fost elaborata de catre SAE (Society of Automotive Engineers) .De asemenea, mai exista doua norme adiacente recunoscute international FMVSS (Federal Vehicle Safety Standard) si ISO( International Standardization Organization).



    O alta consecinta a umiditatii este corodarea diverselor componente metalice ale sistemului si chiar afectarea garniturilor de etansare. In urma acestui proces pot aparea pierderi de lichid de frana, iar atunci cand nivelul scade sub limita minima, poate patrunde aer in instalatie cu efectul reducerii drastice a eficientei franarii. Astfel, devine indispensabila inlocuirea periodica a lichidului de frana. Constructorii recomanda intervale de schimbare a lichidului de frana intre 1 si 3 ani.



    Pentru inlocuirea sau completare trebuie sa respectati prescrierile constructorului autoturismului “DOT3” sau “DOT4”, indicative care reprezinta respectarea normelor fixate de Departament of Transportation. DOT 3 are un punct de de fierbere minim de 205 grade Celsius, cand este nou, si 140 grade Celsius cand este imbatranit. Pentru lichidul DOT 4 valorile sunt de 230, respectiv 155 cand lichidul este degradat.



    Mare atentie in situatia in care doriti completarea cu lichid de frana deoarece o diminuare lenta este normala din cauza uzarii placutelor, insa una repetata este simptomul caracteristic al unei pierderi care trebuie eliminata cat mai repede posibil. "
    +40758148228 whats app active

    Proud owner of Lady Blue W140.

    Comment


    • #17
      Originally posted by cristi_fulger View Post
      Lichidul de frana se schimba la doi ani conform reprezentantei. Eu l-am schimbat la ei la revizie si crede-ma ca am ramas masca cum procedeaza. Apasa pedala numai cand indica calculatorul! Plus ca leaga o butelie care baga lichidul sub presiune in circuit. Deci pana si asta se face acum cu calculatorul... Probabil ca se umbla si prin SBC. Acum nu stiu daca un service particular ar putea face asta. Doar sa aiba programul... Nu stiu ce sa zic dar recomandarea mea este ca pentru acest schimb sa mergi la reprezentanta. Nu costa mult iar cu franele nu te joci.
      Asta e "rahatu mancat" pentru prima oara, in care explici ca lichidul trebuie schimbat la 211 la reprezentanta pentru ca asa zic ei si au instrumentele necesare. Sa inteleg ca la alte modele sa schimba la alt interval de timp. La 203, 210 de exemplu, tot la acelasi interval se schimba, si culmea, nu au SBC.

      Cineva mai spunea ca are un 210 si nu a schimbat niciodata lichidul. Daca merg bine franele ii recomand nici sa nu il schimbe.

      Comment


      • #18
        Observ ca nu ai citit corect ce am scris eu: se schimba la doi ani "CONFORM REPREZENTANTEI". Nu ca trebuie schimbat obligatoriu la doi ani si numai la ei pt w211. Asa mi-au zis cei de acolo. Asa recomanda. In aceasta problema, eu unul, nu ma consider mai destept decat ei. La fel, in al doilea post, am scris ca ALEGEREA NE APARTINE! Dar pentru frane si cu sistemul asta SBC, EU nu m-am riscat sa fac in alta parte. Consider ca asta este tot ce aveam de zis si nu voi mai raspunde la niciun alt comentariu pe acest thread!

        Comment


        • #19
          Eu am 210 si nu am facut , inca ... Da o sa fac . Din ce m-am documentat e cazul sa se faca. Asta e ca si cu mecanicu care mi-a tinut teorie 10 min ca de ce sa schimb uleiu in diferential si cutie ca doar are ulei. Da are ulei ii raspund da e uzat. Nuuu ca e original si mai bun . Lol si crezi ca pun ulei de gatit ti-am adus pt schimb cel mai performant ulei sintetic care l-am aflat la vascozitatea data de producator. Bombanind il schimba si ghici minune acuma merge mai usor si schimba mai frumos. Asa ca asta e svhimbam si lichidu de frana ca asa zice cartea.De era dacie nu i schimbam nimic ca le urasc o tot vindeam da la mb e alta situatie. Il lasam asa daca nu exista riscul sa apara coroziuni si alte baiuri.
          Last edited by white8snow; 04-24-2011, 21:13 PM.
          +40758148228 whats app active

          Proud owner of Lady Blue W140.

          Comment


          • #20
            Va multumesc pentru comentarii. Sunt fost extrem de utile.

            Imi puteti spune ce lichid e frana folositi?

            Pe forum am gasit ca trebuie specificatia MB330.1 sau MB331.0. Este vreo legatura intre aceste specificatii si DOT4 sau DOT4+?

            Ce lichid (marca) folositi si unde poate fi gasit?

            Va multumesc
            Viorel

            Comment


            • #21
              Cea ce spuneti era valabil pina in 2007.

              Cea ce spune reprezentanta din Ferentari e un lucru, ce spune Manualul din uzina reparatie este alt lucru.

              Uite eu cu un zodiac cu tastatura (de la masa lui Mercedes) si o cheie inelara pot schimba lichidul de frina din SBC in orice bucatarie sau pe orice bordura. Nu trebuie sa apelez undeva unde exista numai gresie si faianta.
              Nu trebuie dectit 2 insi.

              Zic asta fiindca dupa 2007 a patruns technica si la noi, in orice mahala, iar oricine care stie sa talmaceasca un manual de reparatie iti poate face aceasta operatiune fara probleme. Acuma mai depinde si pe ce mina nimeresti.
              Uni nu stiu decit sa afirme niste chestii nu te si rezolva, oameni care fac gafe cu reparatii gasesti peste tot, inclusiv in reprezentante.

              Asa ca schimbarea lichidului de frina nui mare brinza, o poti face in orice oras unde intilnesti un meserias cu antrenament Mercedes si care se respecta cu scule. In ziua de azi sint alte probleme mult mai complicate la SBC pentru repararea lui si sper sa nu ajungeti acolo. Eu ma descurc cu unele.

              Retineti!!!!!!!!!!!!!
              Nu va apucati sa frecati SBC-ul aiurea fiindca daca il dati peste cap nici mama reprezentantei nu va mai ajuta.
              Iar repararea lui variaza de la 200-1700Euros.
              Doar completati nivelul cu DOT4 si atit.


              Oricum daca va fi nevoie sa schimbati lichidul ve-ti primi alarma in bord computer. Sau daca ve-ti merge la tester veti vedea DTC specific cu inlocuirea lichidului.
              Umpleti

              Originally posted by cristi_fulger View Post
              Observ ca nu ai citit corect ce am scris eu: se schimba la doi ani "CONFORM REPREZENTANTEI". Nu ca trebuie schimbat obligatoriu la doi ani si numai la ei pt w211. Asa mi-au zis cei de acolo. Asa recomanda. In aceasta problema, eu unul, nu ma consider mai destept decat ei. La fel, in al doilea post, am scris ca ALEGEREA NE APARTINE! Dar pentru frane si cu sistemul asta SBC, EU nu m-am riscat sa fac in alta parte. Consider ca asta este tot ce aveam de zis si nu voi mai raspunde la niciun alt comentariu pe acest thread!

              Comment


              • #22
                Originally posted by nora-marian View Post
                Daca masina functioneaza perfect ...; ia o seringa si scoate din vas lichidul si pune un lichid nou in restul instalatiei ramine foarte putin, in felul asta se inprospateaza si nu face nici reactie cum facea o data.
                Aveti idee daca(1) si in cat timp(2) amestecul dintre vechiul lichid si noul lichid devine omogen. Ma gandesc la intreaga instalatie de la rezervor pana la pistonase.

                Cam cat lichid se poate scoate cu seringa din rezervor pentru a fi inlocuit?

                Daca se realizeaza omogenizare dupa un timp relativ scurt, cu o cantitate de 0.5L la un astfel de schimb se poate inlocui 0.88L (3 etape) sau 0.94L (4 etape) de lichid nou.

                Poate fi o solutie simpla si cu costuri mici (se pierde 0.6L-3etape sau 1.06L-4etape de lichid).

                Pot fi alte aspecte care fac o astfel de solutie neviabila?

                Multumesc
                Viorel

                Comment


                • #23
                  Poate stie cineva.
                  Mersi
                  Viorel

                  Comment


                  • #24
                    Salutare tuturor!
                    Revin cu unele completari asupra problemei de fond. Acum cateva zile, cand pornesc masina dimineata, ce credeti ca imi apare in bord?! "Service Brake. Visit Workshop!"... Initial m-am gandit la ce este mai simplu si anume la saboti frana de mana( placutele fusesera schimbate vara trecuta deci le-am exclus). Intru aici si citesc despre problema...SBC...
                    M-am dus la ei, am lasat masina pt diagnoza... Concluzie: trebuie inlocuita unitatea SBC. Comanda in Germania( nu era pe stoc), in doua zile soseste, sunt chemat la ei, in cateva ore problema rezolvata!
                    COST: 275 LEI( gratis unitate SBC noua, diagnoza, manopera)!!! Platit doar lichid frana si curatitor. De ce doar atat? Revizii facute la timp la reprezentanta( SF TEX), km reali, carte service, LICHID FRANA SCHIMBAT LA DOI ANI cum am mai precizat!
                    Concluzie: cei cu w211, duceti-va sanatosi si schimbati lichidul in spatele blocului dar pregatiti in acelasi timp si in jur de 2000 Euro( ii strangeti usor pt ca faceti maaaare economie!) asa....in caz va cade SBC-ul...
                    P.S. http://www.sftex.mercedes-benz.ro/co..._/ro/home.html
                    Eu zic ca nu e chiar un service de cartier cu meseriasi ageamii...
                    Numai bine!
                    Last edited by cristi_fulger; 05-11-2011, 10:46 AM.

                    Comment


                    • #25
                      Perfecta dreptate

                      Originally posted by cristi_fulger View Post
                      Salutare tuturor!
                      Revin cu unele completari asupra problemei de fond. Acum cateva zile, cand pornesc masina dimineata, ce credeti ca imi apare in bord?! "Service Brake. Visit Workshop!"... Initial m-am gandit la ce este mai simplu si anume la saboti frana de mana( placutele fusesera schimbate vara trecuta deci le-am exclus). Intru aici si citesc despre problema...SBC...
                      M-am dus la ei, am lasat masina pt diagnoza... Concluzie: trebuie inlocuita unitatea SBC. Comanda in Germania( nu era pe stoc), in doua zile soseste, sunt chemat la ei, in cateva ore problema rezolvata!
                      COST: 275 LEI( gratis unitate SBC noua, diagnoza, manopera)!!! Platit doar lichid frana si curatitor. De ce doar atat? Revizii facute la timp la reprezentanta( SF TEX), km reali, carte service, LICHID FRANA SCHIMBAT LA DOI ANI cum am mai precizat!
                      Concluzie: cei cu w211, duceti-va sanatosi si schimbati lichidul in spatele blocului dar pregatiti in acelasi timp si in jur de 2000 Euro( ii strangeti usor pt ca faceti maaaare economie!) asa....in caz va cade SBC-ul...
                      P.S. http://www.sftex.mercedes-benz.ro/co..._/ro/home.html
                      Eu zic ca nu e chiar un service de cartier cu meseriasi ageamii...
                      Numai bine!
                      Cristi tata ai perfecta dreptate, sincer eu cand am avut probleme cu cheia tooooata lumea sia dat cu parerea, si unu daca a nimerito cat de cat restu au dat cu batu in balta sa nu zica ca nu se pricep, va dau un sfat, cel putin la noi aici se aplica, de fiecare data cand am o problema la masina si trebuie sa iau o piesa sa spunem sau trebuie dusa in service, prospectez piata de preturi, si intotdeauna prima oara sun la reprezentanta mercedes......de ce? Pentru ca de multe ori am gasit preturi mult mai mici decat in restul pietei inclusiv inafara localitatii, asa ca sfat nu exludeti ideea folositiva de mijloacele care le aveti la indemana, plus in cazul in care nu stiati mercedes ofera o garantie la ceea ce face (chiar daca masina are 100 de ani), adica nenea gigel monteaza x piesa da la y timp se intampla ceva, nu a fost stransa bine, te duci la el io dai de cap si el te trimite la plimbare, la mercedes te duci si iti remediaza problema "moaca" cum zice romanul, ca nah.....

                      Deci studiati bine inainte.....
                      Facebook Club Galati: https://www.facebook.com/pages/Merce...49454748669225

                      Mercedes Benz C180 (W202), 1.8 benzina, 122 cp, 1995 A.K.A. FURIA ROSIE

                      + Dacie 1310 din 1971 stare originala made by Renault
                      si o fosta Dacie 1410 1995 prastie...
                      si ultimul venit UN OU ALBASTRU Audi A2 , 1.4 benzina, 2000

                      Comment


                      • #26
                        Si inca ceva sa nu uit

                        SCUZE DE OFFTOPIC, stiu ca pe multi o sai oftic la culme acuma, dar sincer daca asa e romanu', va-ti luat "mertzane" cum zic unii, ......de ce? Unii poate ca stiu, pentru ca sunt masini germane, de renume, durabile si o lista intreaga in care pot fi descrise, intr-un cuvant masini extraordinare; dar de ce vati luat o astefl de masina, daca sunteti dispusi sa o tratati ca pe o dacie: sarma, scotem su seringi lichide si facem 'spemilioane de operatii ca sa ......ce ??? Va-ti luat asemenea, masina fiti dispusi sa le intretineti nu spun acuma pt orice gata numai originale, dar totusi macar la lucrurile care conteaza fiti macar dispusi sa respectati masina, ca altfel nu o sa va mai respecte nici ea.....si dupa o sa va intrebati: de ce ma aruncat in copac...............................
                        Facebook Club Galati: https://www.facebook.com/pages/Merce...49454748669225

                        Mercedes Benz C180 (W202), 1.8 benzina, 122 cp, 1995 A.K.A. FURIA ROSIE

                        + Dacie 1310 din 1971 stare originala made by Renault
                        si o fosta Dacie 1410 1995 prastie...
                        si ultimul venit UN OU ALBASTRU Audi A2 , 1.4 benzina, 2000

                        Comment


                        • #27
                          Foarte la obiect comentariul si direct. Macar de sistemele de care depinde siguranta vietii noastre nu va bateti joc si nu umblati cu improvizatii.... Ganditi-va si la ceilalti. Ceilalti fiind si cei cu care circulati dumneavoastra in masina dar si cei care participa in trafic.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by cristi_fulger View Post
                            Salutare tuturor!
                            Revin cu unele completari asupra problemei de fond. Acum cateva zile, cand pornesc masina dimineata, ce credeti ca imi apare in bord?! "Service Brake. Visit Workshop!"... Initial m-am gandit la ce este mai simplu si anume la saboti frana de mana( placutele fusesera schimbate vara trecuta deci le-am exclus). Intru aici si citesc despre problema...SBC...
                            M-am dus la ei, am lasat masina pt diagnoza... Concluzie: trebuie inlocuita unitatea SBC. Comanda in Germania( nu era pe stoc), in doua zile soseste, sunt chemat la ei, in cateva ore problema rezolvata!
                            COST: 275 LEI( gratis unitate SBC noua, diagnoza, manopera)!!! Platit doar lichid frana si curatitor. De ce doar atat? Revizii facute la timp la reprezentanta( SF TEX), km reali, carte service, LICHID FRANA SCHIMBAT LA DOI ANI cum am mai precizat!
                            Concluzie: cei cu w211, duceti-va sanatosi si schimbati lichidul in spatele blocului dar pregatiti in acelasi timp si in jur de 2000 Euro( ii strangeti usor pt ca faceti maaaare economie!) asa....in caz va cade SBC-ul...
                            P.S. http://www.sftex.mercedes-benz.ro/co..._/ro/home.html
                            Eu zic ca nu e chiar un service de cartier cu meseriasi ageamii...
                            Numai bine!
                            Am mai citit de chestia cu schimbarea SBC. Argument serios de scimbat lichid de frana la reprezentanta.
                            Multumesc de sfat.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by shakale View Post
                              SCUZE DE OFFTOPIC, stiu ca pe multi o sai oftic la culme acuma, dar sincer daca asa e romanu', va-ti luat "mertzane" cum zic unii, ......de ce? Unii poate ca stiu, pentru ca sunt masini germane, de renume, durabile si o lista intreaga in care pot fi descrise, intr-un cuvant masini extraordinare; dar de ce vati luat o astefl de masina, daca sunteti dispusi sa o tratati ca pe o dacie: sarma, scotem su seringi lichide si facem 'spemilioane de operatii ca sa ......ce ??? Va-ti luat asemenea, masina fiti dispusi sa le intretineti nu spun acuma pt orice gata numai originale, dar totusi macar la lucrurile care conteaza fiti macar dispusi sa respectati masina, ca altfel nu o sa va mai respecte nici ea.....si dupa o sa va intrebati: de ce ma aruncat in copac...............................
                              Extrem de util.
                              Mersi

                              Comment


                              • #30
                                zgomot ciudat roata dreapta fata

                                am o bataie la un mercedes e classe dreapta fata...am fost la mai multe service-uri , inclusiv reprezentanta, si mi-au spus ca masina nu are nimic..mai exact pe drum normal se aude ca o bataie(cloc...cloc..)...recent am descoperit ca in momentul in care apas pe ea, ca si cum as verifica amortizorul, se aude zgomotul respectiv ....sa fie oare flansa de la amortizor? ....are cineva idee

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF