Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Ventilator merge la maxim

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ventilator merge la maxim

    Hello

    De cateva zile imi porneste ventilatorul la aproximativ 1 minut dupa ce pornesc motorul si merge turat la maxim.
    Nu am bagat in seama si am mers asa cateva zile. Dupa un drum mai lung am verificat radiatorul, care era rece. Am zis ca e termostatul dus, ca am mai schimbat dealungul anilor inca vreo 3 bucati.
    Am schimbat termostat, acum sta la aproximativ 90 grade, dar ventilatorul tot la fel face. Indiferent de temperatura, pleaca imediat dupa pornirea motorului.

    Aveti idee pe unde e termocupla care il controleaza?

    Mersi
    Seba

  • #2
    salut

    ce motor si ce an e masina?

    in programul pe care il am comanda pentru ventilator vine din ECM la care este legat senzorul de temperatura racire motor.

    dar trebuie cred tinut cont ca ecm are comunicare can cu celelalte module, nu cred ca tine cont doar de acest senzor.

    daca vrei postez schema pe care o am si o pozitie aproximativa a senzorului in functie de combustibilul folosit (la benzinare difera putin locul fata de diesel)

    clima de care este, automatica sau semiautomatica?
    Last edited by gabimilo1; 06-30-2020, 12:24 PM.

    Comment


    • #3
      Hello, e un w203 c220 cdi din 2004. Am schimbat termostatul, care are si senzor pe el. Ma gandesc ca de acolo isi citeste temperatura. Am clima automata, dar nu cred ca asta conteaza. AStazi de dimineata i-am dat o cheie si dupa 5 secunde a pornit ventilatorul maxim.

      Comment


      • #4
        Stie cineva daca e pe radiator ceva senzor de temperatura/termocupla sau temperatura e citita strict de la senzorul de pe termostat?
        Multumesc

        Comment


        • #5
          Eu am 211 si totul e din sam.
          inca e reglabil din star. Asa ca sigur nu e vreo termocupla.
          Ori sam busit ori comanda in sine.
          Temperatura presupun ca o indica bine.

          Comment


          • #6
            Sau poate ventilatorul este la final de viata .

            Comment


            • #7
              uite schema de la instalatia de racire



              modulul ventilatorului are un plus de forta direct din siguranta F5 de 125 A, din ECM si din cealalta siguranta de sus, F51 de 7,5 A.

              De ECM este legat senzorul de temperatura motor, dar ecm este in legatura CAN BUS cu alte module.

              poate e normal un astfel de comportament, ma gindesc ca se face un fel de verificare a functionarii ventilatorului pe treapta de urgenta (maxima).

              altfel nu pot sa banuiesc decit modulul electronic al ventilatorului defect/ventilator defect

              nu se poate vedea comportamentul pe o interfata, poate trebuie ceva bifat/debifat pe acolo (asta in ideea ca ecm comunica prin CAN)?

              Attached Files
              Last edited by gabimilo1; 07-01-2020, 19:56 PM.

              Comment


              • #8
                Am ceva diagnoza rudimentara, care imi da doar codurile de eroare. Mult prea multe nu stie sa faca. Clima e oprita si temperatura motorului e mult prea mica incat sa dea comanda de start.
                Am verificat cutia de sigurante de sub capota si era uscata, am vazut la alti colegi ca de aici era problema. Asa ca Sam nu cred ca e de vina.

                Eu suspectez ventilatorul in sine, cred ca nu mai comunica cu ecu si atunci merge la maxim

                Comment


                • #9
                  Verifica continuitatea la firele care merg la ventilator,in special cele subtiri...am gasit la un 211 un fir intrerupt undeva pe la jumatea traseului...cam deasupra la roata stanga...

                  Comment


                  • #10
                    daca ai coduri de eroare posteaza-le.

                    Comment


                    • #11
                      Nu am nici un cod de eroare, asta e problema. Am scos/bagat mufa de pe termostat, sa vad daca e vreo schimbare si a aparut eroarea 115 parca. Am pus inapoi mufa, am sters erorile si nu a mai aparut nimic. Probabil trebuie un star cu care se poate vedea daca ii vine comanda aiurea de la clima sau ecu/senzor temperatura.

                      Pana dau de cineva cu star, o sa incerc cu un alt ventilator de imprumut.

                      Comment


                      • #12
                        Asta e pentru Steluta mea. Tot un W203, diesel 2003. http://mbepc.net/1/fg/c/69n/203008/0/82/#gsc.tab=0
                        Last edited by Penuasu.M; 07-07-2020, 10:23 AM.

                        Comment


                        • #13
                          Dupa cate se pare e un senzos dus. Face citire eronata si ventilatorul o ia de nebun. Poate trebuie doar calibrat. Incearca un STAR. Din cate stiu eu are trei senzori pentru lichidul de racire. Unul in vasul de expansiune, unul pe radiator si unul pe termostat. Nu stiu exact care din ei iti afiseaza in bord. Daca in bord iti arata temperatura corecta, ala e bun. Mergi pe ceilalti.
                          Verifica acolo.

                          Daca ai fi avut discontinuitate de fire, cel mai probabil se lasa cu masa si atunci ai fi avut un consumator pe baterie. Cam greu sa nu bagi de seama fiindca de lasa cu bateria goala relativ repede.

                          Am sa mai caut in EPC si revin cand gasesc ceva sigur.
                          ...parerea mea.

                          Comment


                          • #14
                            Multzam fain de link. Din schema cu radiatorul: http://mbepc.net/1/fg/c/69n/203008/0/50/015#gsc.tab=0 nu pare sa aiba un senzor pe radiator. Trebuie vazut daca primeste semnal de pornire de la temperatura sau de la clima si asta cred ca merge doar cu star.

                            Inca caut pe cineva cu un star in timisoara. Daca imi poate recomanda cineva vreo persoana, m-as bucura.

                            Comment


                            • #15
                              Pai atunci incearca sa scoti pe rand senzorul de temperatura de pe termostat si cel din vasul de expansiune( deconectezi mufele). Pe rand.
                              Si vezi care produce o schimbare. Ala e

                              Comment

                              Working...
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF