Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

W203 - Gazele peste valori + probleme la relanti & accelerare - Păreri?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • W203 - Gazele peste valori + probleme la relanti & accelerare - Păreri?

    Seara bună! Hop și eu, din nou, cu "piticii mei" în ceea ce privește milfa mea. Nu pot să mă rabd dacă ceva nu mi se pare 100% în regulă sau cu ideea că o piesă îi pe ducă . Care de altfel, se traduce, într-un abonament al mașinii la bugetul casei... și în curând, poate un pat confortabil... la ușă, pe preș.

    Să revenim la problemă, pe scurt:
    1. La relanti, parcă nu merge "rotund" parcă se chinuie puțin (ciclic) însă problema mai mare este că, o dată la câteva zeci de secunde (nu într-un anumit tipar), parcă, relantiul dă să "cadă" (ca și când ar frâna ceva) pentru o fracțiune de secundă (fără să se miște acul turometrului) însă sesizabil.
    2. Gazele au ieșit peste valorile normale (destul de măricele). - conform spuselor de la ITP.
    3. Câteodată, când accelerezi mai puternic (să zicem că ești la un 2500-3000rpm și îi dai "talpă") parcă are o ezitare după care accelerează brutal.

    Câteva valori, poate, unii mai experimentați, văd ceva în neregulă (la relanti):
    Calculated load value 13,7%
    Coolant temperature 69,0°C
    Calculated load value 13,7%
    Short-term fuel adaptation bank 1 0,0%
    Long-term fuel adaptation bank 3,9%
    Intake manifold pressure 31kPa
    Engine speed 757rpm
    Calculated ignition point (cyl. 1 bef.TDC) 19,50°
    Intake air temperature 22,0°C
    Air mass 2,4g/s
    Throttle position 2,7%
    Lambda sensor bank 1 sensor 2 0,440V
    Lambda sensor bank 1 sensor 1 1,003V
    Short-term fuel adaptation bank 1 sensor 2 0,0%
    Air-fuel ratio (lambda) bank 1 sensor 1 1,470
    Injection Time 1,3 ms
    Camshaft-signal, inlet 115.1°
    Camshaft-signal, exhaust 115.0°
    Mai erau și alte valori, însă, astea le-am extras crezând că sunt relevante.

    Ca idee:
    • Sunt măsurate la relanti.
    • Încă nu ajunsese la 80°C, ci 69°C, însă, valorile cam tot astea au rămas și când a ajuns . Am să fac și un test în mers zilele astea.
    • Soft folosit pentru a măsura valorile de mai sus (au fost 2): WOW Wurth și Delphi Autocom.
    • Știu că Star-ul este "sfânt" însă până apuc să mă programez la reprezentanță (săptămâna trecută când am fost la revizie, lucrau 2 mecanici și 1 persoană ce făcea de toate), sunt curios de câteva păreri.
    • Consumul este foarte bun, nu consumă mai mult ca de obicei.
    • Erori pe testerele astea ieftine (cele menționate) nu erau erori, mă rog, (am avut 2, dar legat de altceva: la climă ceva și maneta de cruise control).
    • Furtunașele de aerisire carter, nu le-am inspectat toate, decât cel de deasupra (iar după cod, pare schimbat, este modelul mai nou).

    Orice părere este bine-venită.

    Vă mulțumesc!
    Last edited by Raulw; 05-23-2020, 22:02 PM. Reason: w203

  • #2
    PS: m-a "luat valul" și am uitat să menționez detaliile mașinii.

    Motor: 1.8 kompressor - m271
    An: 10/2003
    Km: 213.000
    Utima intrare în service (service B): acum 1 săptămână cu o singură mențiune, că trebuie schimbat un braț, în rest, nu știu dacă se testează pentru erori în cardul service-ului B.

    Altele, dacă sunt relevante
    • Filtru de benzină: aprox. 9.000km - original, reprezentanță.
    • Bujii: aprox. 9.000km - original, reprezentanță.
    Last edited by Raulw; 05-23-2020, 22:37 PM.

    Comment


    • #3
      Air-fuel ratio (lambda) bank 1 sensor 1 1,470

      LA relanti lambda trebuie sa fie 1 sau pe acolo. Eu cred ca iti trage aer fals pe undeva.
      Nu stiu care e consumul de aer la relanti, la mine e 3.8-4.5g/s, la rece fiindm ai mare, dar eu am v6 si e mai gurmand.
      Sa ne spuna alti coelgi cu 1.8k cat au cu motorul cald.

      Comment


      • #4
        Sharky merci fain de răspuns!
        Mie la rece, îmi măsoară undeva la 3.2-4.2 dar după câteva minute bune, ajunge la valoarea din tabel. Să vedem ce zic și alți colegi, că și mie mi se pare cam puțin 2.4 și atunci, răspunsul la distracție... ar fi debimetrul.
        Cu sonda/sondele alea lambda nu îmi este prea clar... că lambda sensor bank 1 sensor 2 este 0,4V-0,5V și lambda sensor bank 1 sensor 1 este 0,998-1,005V (din ce am citit, ar fi normale) dar ce mă bagă în ceată, este, ce ai spus, Air-fuel ratio (lambda) bank 1 sensor 1 1450-1490 - nu știu ce reprezintă (dezavantajul la testere multimarcă). Cred că aia se calculează cumva, ceva legat de amestec stoichiometric.
        Last edited by Raulw; 05-24-2020, 01:34 AM.

        Comment


        • #5
          1 e stoicometric si daca vrei sa treci itp acolo tre sa fie.
          valorile sondelor lambda.

          Fa test cu vacuum sau cu fum. Faci vacuum pe admisie sau impingi fum in admisie si vezi pe unde rasufla.
          cand ai 1.4 relanti dar in ture chiar si in gol scade catre 1 e clar ca ai aer fals.

          Debitmetru obosit e compensat de sonde dar aer fals prea mult nu mai poate fi compensat.
          Elimina orice suspiciune de aer fals. O poti face gratis.

          Comment


          • #6
            Sharky, m-am dus și am mai făcut un test, cu ambele soft-uri (dă-i "copilului" jucării), am testat și sub altă formă valorile și "ding".... 1450-ule este de fapt 1450mV și este vorba de wide range/ wide band.
            Citeam acum, din mai multe surse, că wide range/ wide band, ideal ar trebui să fie 2,7-3,3V (fiind "punctul de întâlnire", 1 stoichiometric) și este invers față de short range/ narrow band, adică, valoare mai mică, înseamnă amestec bogat.
            Având în vedere astea: valorile lambda short range/ narrow range sunt bune (conform cu ce am citit) 1 respectiv 0,5 iar valoarea wide range/ wide band este mult sub 2,7-3,3V rezultă... mai ceva ca măgarul în ceață .
            O să fac și un test de vacuum, să văd luni, ce găsesc deschis și cu loc liber și o să sun și la reprezentanță să văd când au loc.

            Comment


            • #7
              Niște grafice cu ce ziceam mai sus, exceptând faptul că în grafice, wide range/ wide band este dat la 2.3 - 2.5 fiindcă în unele grafice este 2.6, iar în altele chiar și 3, mie îmi stă la 1.45-1.50V (foarte mic, oricum ai lua-o), rezultă deci, amestec bogat.




              Ca idee, dacă mă gândesc mai bine, nu am luat în calcul în toată povestea un comportament (s-a întâmplat de vreo 3-4 ori în ultimii 3 ani) care ar putea avea legătură (după mintea mea) cu problemele astea (cele menționate mai sus), și anume, sistemul de alimentare.
              De ce zic asta?
              Am pățit când am lăsat contactul mai mult, după ce s-a oprit bâzâitul de la pompă (s-a oprit din armat) și am vrut să pornesc, a dat să pornească și a murit, ca și când ar fi rămas fără benzină sau nu ar fi avut destulă presiune (însoțit de un sunet, zici că a refulat presiune) - asta dă a problemă de sistem de alimentare...
              Nu am un manometru, acum, la îndemână, că aș verifica și asta chiar dacă după mintea mea, o presiune scăzută, ar trebuie sa meargă mai mult spre amestesc sărac decât bogat sau pur si simplu, pompa (sau regulatorul de presiune) nu funcționează în parametri, uniform tot timpul.
              Attached Files

              Comment


              • #8
                Vezi ce inseamna acea valoare pana una alta.
                La motorul tau nu ma pricep, dar problema furtunurilor de vacuum care trag aer fals e faimoasa.
                Fa niste teste in sarcina, frana de motor, vezi cum evolueaza. E de la sine inteles ca in frana de motor lambda sare spre infinit si in sarcina spre 0.8.
                Vezi de respecta regula.
                In general in sarcina si in ture chiar daca ai aer fals, nu e asa mult cat sa influenteze.

                Comment


                • #9
                  Știu de ele, am tot citit de ele. Adevărul este că nu le-am inspectat pe toate, inclusiv valva uni-sens (având in vedere cât este de desfăcut)... însă primul, fiind vizibil cât de cât (imediat sub cutia filtrului de aer) pare schimbat (este în stare foarte bună + după model, pare modelul mai nou, nu primul). Să zicem că ar fi problemă cu alea, ar trebui să dea amestec sărac și/sau eroarea P0170, din câte am citit.
                  O să fac și niște teste în sarcină până una alta, asta dacă nu am noroc și prind loc la reprezentanță/service, repede.
                  Vă țin la curent cu ce aflu și bine-înțeles, cu rezolvarea finală.

                  Comment


                  • #10
                    Verifica vacuumurile de pe masina. Ai aer fals la 2.4 grame, masina isi ia aer dupa maf, poate furtunul de aspiratie vapori chiuloasa ori altceva, poate chiar pe la o ring joja neetansa(daca e echipata) .

                    Comment


                    • #11
                      Salut
                      am si eu ceva asemanator la un w203 230 Kompresor de 1.8 l - la relanti nu este rotund - iar acul se misca putin. Gazele au iesit ok, am schimbat bujiile, pompa de benzina- dar la fel. De asemena, citeodata - in special in plaja 1000-2000 rpm - cand merg constant - simt cum ca si cum ar varia turatia- dupa 3000 rpm nu mai face
                      atasat o poza cu ce coduri de eroare am gasit - cele pe cinlindrii tot apar dupa resetare dar tot la alti cilindrii
                      Aveti vre-o idee?
                      Attached Files

                      Comment


                      • #12
                        ROV, merci de răspuns! Da, am mai tot citit și eu... și se pare că la relanti, ar trebui să fie 12kg/h care este undeva la 3.3g/s. Ce este ciudat, că restul valorilor sunt bune, de tras, trage, iar consumul este bun. Ce mă bagă în ceață mai tare... după cum am spus mai sus, este că, de ex., din câte știu dacă ar trage aer fals, teoretic LTFT-ul și STFT-ul ar trebui să fie aiurea.
                        Între timp, am găsit loc liber la reprezentanță miercurea viitoare.

                        Comment


                        • #13
                          gombosc, la tine, după mintea mea, ar putea fi: sonda lambda 1 (ori sonda în sine, ori cablajul), regulatorul de presiune (de pe rampă) sau injectoarele, DAR având în vedere că ai eroare de amestec bogat, eroare de sonda lambda superioară combinat cu missfire aleatoriu, eu aș tinde mai mult spre regulatorul de presiune.

                          Comment


                          • #14
                            Cei de la service imi zic ca nu are regulator de presiune. Poate cineva sa-mi trimita o poza cu unde este?

                            Comment


                            • #15
                              Sunt doua regulatoare de presiune.
                              Unul montat pe pompa de inalta. Acolo ai un regulator de presiune si un senzor pentru debit.
                              Al doilea regulator de presiune se afla in capatul rampei. Intr-un capat se afla un senzor de presiune, in celalalt capat o valva pentru eliberare presiune. Aceasta poti sa o diagnostichezi si singur. Pur si simplu blochezi / obturezi /strangulezi furtunul de retur si vezi cum merge motorul fara sa mai dea pe retur.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF