Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Termostat defect sau NU

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Cand esti noaptea pe drum cu kinder si nevasta nu mai stai sa ii sufli in pene.

    Comment


    • #17
      Azi am schimbat termostatul. Se pare ca masina avea termostatul defect cand am achiziționat-o. Acum in 5-6 minute de mers masina are o temperatura de aproximativ 80 grade. Pana acum ajungea la temperatura de 80 grade, unde ramanea asa (nu ajungea niciodata la 90grade), dupa aproximativ 20-30 minute.
      Iarna usoara va urez!

      Comment


      • #18
        Bravo , uite prin dicutii constructive mai gasim fiecare cate ceva usor de rezolvat pentru bunastarea masinii.

        Comment


        • #19
          Dupa n discutii pe diferite cai (forum, Facebook) nimeni nu a punctat inca faptul ca unele termostate "deschid" la temperaturi mai mici (gen 69 de grade) (ba, scuze, era un coleg pe FB care si-a "luat-o" de la ceilalti, care nu credeau ca exista asa ceva)... Ei bine, exista termostat care deschide la 69 de grade, la "subsemnatu`" in dotare, de cand am masina (2012 toamna), C180 `96 "model tarile calde" (import Italia). Imi merge si acum "ceas" si chiar de vroiam sa schimb si eu termostatul pe un model "tarile reci" dupa ce m-am sfatuit cu un amic, mecanic, am ramas la concluzia "ceea ce functioneaza nu se schimba"... Caldura am in masina, consumul nu vad sa fi crescut, motorul face spre 440K (160K de cand e la mine) fara semne de uzura cauzate de termostat.

          Deci, daca vedeti ca temperatura nu trece IARNA de 70-80 de grade in bord, nu e sigur ca e termostatul de vina. PLUS, se poate verifica extrem de simplu: puneti mana pe furtunul ce iasa din termostat imediat dupa ce porniti masina. Daca furtunul se incalzeste e evident ca termostatul e pe deschis... SIMPLU!

          Bafta si drumuri bune fara probleme!
          W123 280E Blue Green Metallic

          W126 280SE Champagne Metallic
          W126 280SE Black Blue Metallic
          W126 300SE Anthracite Grey Metallic
          W126 500SE Nautical Blue Metallic
          W126 500SE Midnight Dark Blue

          W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
          W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

          Comment


          • #20
            La motorina e normal sa scada sub 80 daca stai pe loc la relanti si dai serios caldura cu aeroterma.
            Sau daca ai coborat un deal.
            Dar daca pe urcare nu trece de 80, iar acele 80C sunt reale, nu masurari dupa acul din bord, posibil sa ai un termostat obosit.

            In general se deschid cum trebuie sau pe aproape, problema e ca odata deschise nu se mai inchid.
            Depinde de pret, eu la passat si la mertzan le-am schimbat cu 30 respectiv 60 lei. La banii astia nu am stat pe ganduri.
            Dar decizia a fost simpla din moment ce o masina e din 99 si alta din 2003.

            Comment


            • #21
              Cand cumperi termostatul este specificat la cate grade este calibrat sa deschida . Al meu este la 90grade . Cel vechi era blocat pe deschis. Acum daca al tau este calibrat la alta temperatura fi sigur ca si masina stie ca la 69 deschide termostatul si iti va pornii si ventilatorul tot la aceeasi temperatura. Sigur si senzorul de twmperatura antigel este calibrat la fel sa lucreze impreuna cu termostatul.

              Comment


              • #22
                Da, de acord cu tot ce zici!!! Eu am vrut doar sa specific aspectul ca NU TOATE masinile (MB-in cazul nostru) au "temperatura de lucru" "setata" la 90 de grade... Ma repet, am peste 160.000 Km cu masina, fara nicio problema din cauza ca termostatul deschide la 69... Iarna imi indica in bord intre 60 si 80 (banuiesc ca ar fi pe undeva la 69), IN MERS, iar vara undeva peste 80, IN MERS... In stionare urca, evident si iarna si vara... Nu stiu la ce temperatura porneste ventilatorul, nu am avut niciodata curiozitatea sa verific, dar am sa o fac la proxima ocazie!

                Pe vremuri, la 280SE am avut termostatul defect (blocat pe deschis)... Nu urca apa in mers peste 60 de grade... Am luat altul, deschidere la 87 de grade (parca) si s-a rezolvat situatia...
                Attached Files
                W123 280E Blue Green Metallic

                W126 280SE Champagne Metallic
                W126 280SE Black Blue Metallic
                W126 300SE Anthracite Grey Metallic
                W126 500SE Nautical Blue Metallic
                W126 500SE Midnight Dark Blue

                W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
                W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

                Comment


                • #23
                  Originally posted by Jhonny9my View Post
                  Cand cumperi termostatul este specificat la cate grade este calibrat sa deschida . Al meu este la 90grade . Cel vechi era blocat pe deschis. Acum daca al tau este calibrat la alta temperatura fi sigur ca si masina stie ca la 69 deschide termostatul si iti va pornii si ventilatorul tot la aceeasi temperatura. Sigur si senzorul de twmperatura antigel este calibrat la fel sa lucreze impreuna cu termostatul.
                  Nu cred ca masina are nevoie "sa stie" la ce temperatura deschide termostatul. Fie ca locuiesti in zone cu climat cald sau in zone nordice, termostatul e fabricat si utilizat(conform necesarului fiecarei zone) pentru a mentine temperatura motorului in parametrii optimi. Temperatura optima tot 80-90 de grade va fi si temperatura periculoasa tot >100 grade, fie el motor otto sau diesel. Daca unele termostate au temperatura de lucru mai mica, e doar o consecinta a faptului ca in zonele in care se impune folosirea lor, motorul se incalzeste mult mai repede. Pentru a mentine motorul in temperatura optima(sa nu se supraincalzeasca) va deschide mai devreme termostatul. Asadar, cred ca si ventilatorul(ca masura de protectie) tot pe la 90 de grade va porni.
                  Senzorul de temperatura nu este calibrat sa lucreze cu termostatul, trebuie doar sa citeasca temperatura reala a motorului, indiferent ca-i la tropice sau in nord.
                  Last edited by LauLaur; 01-27-2019, 22:21 PM.
                  Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                  Comment


                  • #24
                    Termostaul de care discutam este unul mecqnic nu electronic . El este calibrat din fabrica sa se deschida la twmperatura de 90 in cazul meu si de 69 in alte cazuri . Doar senzorul de temperatura antigel comanda ventilatorul sau termocupla .Deci pot merge imprwuna la aceeasi temperatura daca masina este setata de fabrica sa faca asta.

                    Comment


                    • #25
                      Termostaul de care discutam este unul mecqnic nu electronic . El este calibrat din fabrica sa se deschida la twmperatura de 90 in cazul meu si de 69 in alte cazuri . Doar senzorul de temperatura antigel comanda ventilatorul sau termocupla .Deci pot merge impreuna la aceeasi temperatura daca masina este setata de fabrica sa faca asta.Nu ar avea nici o logica sa mearga separat la temperaturi separate. Atata timp cat amandoua lucreaza in acelasi scop racirea motorului.

                      Comment


                      • #26
                        Fiind singurul (probabil) de pe Forum, care are termostat "ciudat" am sa verific personal la ce temperatura porneste ventilatorul... Doar sa fie vreme mai buna (acum ploua marunt, mai cu ceva timp in urma ploua aproape torential, in reprize)...
                        W123 280E Blue Green Metallic

                        W126 280SE Champagne Metallic
                        W126 280SE Black Blue Metallic
                        W126 300SE Anthracite Grey Metallic
                        W126 500SE Nautical Blue Metallic
                        W126 500SE Midnight Dark Blue

                        W202 C180 T-Modell Tourmaline Green Metallic
                        W202 C220 CDI T-Modell Tourmaline Green Metallic

                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Jhonny9my View Post
                          Termostaul de care discutam este unul mecqnic nu electronic . El este calibrat din fabrica sa se deschida la twmperatura de 90 in cazul meu si de 69 in alte cazuri . Doar senzorul de temperatura antigel comanda ventilatorul sau termocupla .Deci pot merge impreuna la aceeasi temperatura daca masina este setata de fabrica sa faca asta.Nu ar avea nici o logica sa mearga separat la temperaturi separate. Atata timp cat amandoua lucreaza in acelasi scop racirea motorului.
                          Logica exista, numai ca...
                          Dupa ce termostatul deschide, lichidul intra in radiator, care radiator il raceste(fara vreun ventilator, ca asta stie sa faca radiatorul). In cazul in care radiatorul nu face fata(flux de aer prea mic prin el, temperatura mediului mare, etc) si temperatura lichidului urca periculos de mult, atunci porneste si ventilatorul(ventilatoarele), marind fluxul de aer prin radiator. Cam asa functioneaza un sistem de racire. Si logica tot p'aici se afla.
                          Toate cele bune!

                          Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

                          Comment


                          • #28
                            Foarte bine ai punctat dar niciodata ventilatorul nu va pornii daca termostatul este inchis pentru ca nu are ce racii daca termostatul este inchis . Cam asta e logica de aceea lucreaza impreuna si de aceea daca termostatul defect si blocat pe inchis duce la fierberea motorului . Nu se face recircularea prin radiator daca sta inchis .

                            Comment


                            • #29
                              Buna
                              Am schimbat la c180 kompresor w204 termostatul cu unu wahler deoarece am crezut ca este defect.
                              O perioadă a fost ok adică nu mai urca apa foarte repede, acum am văzut că iarăși a început să urce destul de repede..adică în max 2 km deja urca spre 80°.
                              Este posibil sa se fii defectat din nou termostatul ?..Adică în o lună și ceva de cand l am schimbat ..
                              Multumesc

                              Comment


                              • #30
                                Este foarte bine ca urca repede, sa nu sara de 90 de grade, atunci e problema sau can temp urca foarte greu.

                                Comment

                                Working...
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF