Buna, deschid acest topic intrucat am cutreierat netul in lung si in lat si pe site-uri franceze si pe site-uri ruse cautand un tutorial sau un video despre cu se face schimbul de ulei pentru cutia 722.9... 7G-tronic.
Sa va zic ca aceasta cutie nu are joja de nivel cred ca este inutil, stiti deja, dar atunci cum se masoara nivelul de ulei?
la temperatura de 45°C?
ce se intampla la acea temperatura?
de ce nu la 30° sau la 80°?
mai exact cum ne dam seama daca este nivelul bun sau nu?
O sa incerc sa descriu cronologia efectuarii schimbului de ulei.
1. se desface busonul de scurgere - o cantitate de ulei se scurge
2. cu ajutorul unei surubelnite se percuteaza (prin interiorul orificiului de scurgere) palnia (nu stiu cum exact se numeste aceasta piesa in romana) situata imediat deasupra busonului, in interiorul carterului (ea serveste drept nivel de ulei, dar in ce masura vedem mai tarziu), se mai scurge o cantitate de ulei
3. se indeparteaza carterul cutiei
4. se analizeaza magnetii din carter, stare lor si depunerile de pe ei + se curata carterul si magnetii
5. se schimba gartnitura carterului si a busonului de scurgere, palnia, filtrul din cutie si eventual suruburile de prindere ale carterului intrucat sunt din magneziu si risca sa se strice la un cuplu de strangere prea mare, normal el este de 8Nm daca nu ma insel
6. se instaleaza carterul la locul sau
7. cu ajutorul unei pompe (in cazul de fata manuale) se injecteaza o cantitate de ulei de 5l
8. se porneste motorul (piciorul pe frana) se schimba vitezele succesiv P R N D D N R P cam 3 sec pentru fiecare
9. si apoi apelez la cunostintele voastre pentru a-mi da un sfat cum fac nivelul
caci :
tipul care mi-a schimbat uleiul exact pe pasii enumerati mai sus, nu a tinut cont de temperatura, a lasat ulei sa se scurga orientandu-se dupa jetul de scurgere, adica la inceput jetul de ulei curgea drept si fara fluctuatii, apoi a inceput sa devieze, uleiul se scurgea cu fluctuatii (n-am gasit explicatie mai buna) cam vre-o 300ml s-au scurs astfel.
Mie nu prea imi convine aceasta maniera de schimb de ulei, caci ulei din convertisor a ramas acelasi (aceasta neavand buson de scurgere) deci lucrul a fost facut pe jumatate.
Ma intereseaza sa fac o clatire a cutiei cum face tipul din acest video http://www.youtube.com/watch?v=tAYEozocvJM
insa el o face pentru o cutie 722.6, ma intreb daca acelasi principiu nu se aplica si in cazul cutiei 722.9.
Va rog sa-mi raspundeti la intrebarea cum se face nivelul de ulei la cutia 722.9
si daca poate fi aplicata procedura din video-ul de mai sus pentru 722.9
Sa va zic ca aceasta cutie nu are joja de nivel cred ca este inutil, stiti deja, dar atunci cum se masoara nivelul de ulei?
la temperatura de 45°C?
ce se intampla la acea temperatura?
de ce nu la 30° sau la 80°?
mai exact cum ne dam seama daca este nivelul bun sau nu?
O sa incerc sa descriu cronologia efectuarii schimbului de ulei.
1. se desface busonul de scurgere - o cantitate de ulei se scurge
2. cu ajutorul unei surubelnite se percuteaza (prin interiorul orificiului de scurgere) palnia (nu stiu cum exact se numeste aceasta piesa in romana) situata imediat deasupra busonului, in interiorul carterului (ea serveste drept nivel de ulei, dar in ce masura vedem mai tarziu), se mai scurge o cantitate de ulei
3. se indeparteaza carterul cutiei
4. se analizeaza magnetii din carter, stare lor si depunerile de pe ei + se curata carterul si magnetii
5. se schimba gartnitura carterului si a busonului de scurgere, palnia, filtrul din cutie si eventual suruburile de prindere ale carterului intrucat sunt din magneziu si risca sa se strice la un cuplu de strangere prea mare, normal el este de 8Nm daca nu ma insel
6. se instaleaza carterul la locul sau
7. cu ajutorul unei pompe (in cazul de fata manuale) se injecteaza o cantitate de ulei de 5l
8. se porneste motorul (piciorul pe frana) se schimba vitezele succesiv P R N D D N R P cam 3 sec pentru fiecare
9. si apoi apelez la cunostintele voastre pentru a-mi da un sfat cum fac nivelul
caci :
tipul care mi-a schimbat uleiul exact pe pasii enumerati mai sus, nu a tinut cont de temperatura, a lasat ulei sa se scurga orientandu-se dupa jetul de scurgere, adica la inceput jetul de ulei curgea drept si fara fluctuatii, apoi a inceput sa devieze, uleiul se scurgea cu fluctuatii (n-am gasit explicatie mai buna) cam vre-o 300ml s-au scurs astfel.
Mie nu prea imi convine aceasta maniera de schimb de ulei, caci ulei din convertisor a ramas acelasi (aceasta neavand buson de scurgere) deci lucrul a fost facut pe jumatate.
Ma intereseaza sa fac o clatire a cutiei cum face tipul din acest video http://www.youtube.com/watch?v=tAYEozocvJM
insa el o face pentru o cutie 722.6, ma intreb daca acelasi principiu nu se aplica si in cazul cutiei 722.9.
Va rog sa-mi raspundeti la intrebarea cum se face nivelul de ulei la cutia 722.9
si daca poate fi aplicata procedura din video-ul de mai sus pentru 722.9
Comment