Tot cautand pe net sa invat cat mai multe despre noua mea masina, am mai gasit una. Uleiul din compresor se schimba si el!
Un lucru trebuie sa-l facem clar de la inceput si anume discutam terminologia.
Mercedes spune despre cutiile de viteza, compresor, etc.. ca uleiul din ele este "for lifetime", pe viata. Avem tendinta sa credem ca e bun pe vecie, dar nu exista ulei sa nu se degradeze in timp si sa-si piarda proprietatile.Cand ei se refera la "viata" iau in considerare timpul de utilizare aproximativ pana cand masina iese din garantie si hai putin peste. Daca dorim sa lungim viata masinii noastre trebuie sa schimbam uleiurile prin ea. Bun, pana aici am clarificat.
Eu credeam ca acel compresor (Kompressor) este uns cu uleiul din motor (ca o turbina), ei bine nu! Acel compresor are in el un ulei. Din mai multi care au discutat schimbarea lui pe forumuri din alte tari, au spus toti ca miroasea a caine mort cand l-au schimbat si era negru, deci, cam trebuie sa-l schimbam si noi mai ales ca W203 are cativa ani pe piata si pun pariu ca nimeni nu l-a schimbat inainte (cel putin in cazul meu).
Uleiul recomandat este: Eaton Supercharger Oil (Rotor Type pentru M111 si M271: 3 Lobe - M45) iar cantitatea necesara 110ml! (Am facut conversia din 3.7 fl oz).
Partea proasta este ca procedura este destul de complicata si trebuiesc demontate foarte multe de pe masinaca sa ajungi la el. Mai departe se demonteaza chiar compresorul si apoi se deschide carcasa lui. In tutorialul pe care l-am vazut (cautati pe youtube: mercedes w203 supercharger oil change #Eaton) era ceva chinuiala, ceva chinuiala care mie imi ia cheful sa-mi bag labele acolo.
Am masini din 2004, am inceput cu Dacii, stiu ceva mecanica ca pentru fiecare om dar pur si simplu mi s-a luat.
Vreau sa stiu daca avem colegi pe forum care si-au schimbat uleiul, daca da, ce ulei au folosit pentru schimb si unde l-au schimbat (service, etc.) La fel m-ar interesa si pretul manoperei. Nu stiu cate ore tehnice intra, o sa ma uit in Autodata si sper sa gasesc informatii.
Daca avem amatori de schimbat uleiul din supercharger (compresor) postati aici sa ne organizam putin, eventual ne "combinam" la comanda de ulei (n-am gasit in tara pe net, doar afara) pentru ca vine la bidonele de 1L iar noi avem nevoie fiecare de 110 ml si-i pacat sa se iroseasca.
Salutare si craciun fericit tuturor.
Un lucru trebuie sa-l facem clar de la inceput si anume discutam terminologia.
Mercedes spune despre cutiile de viteza, compresor, etc.. ca uleiul din ele este "for lifetime", pe viata. Avem tendinta sa credem ca e bun pe vecie, dar nu exista ulei sa nu se degradeze in timp si sa-si piarda proprietatile.Cand ei se refera la "viata" iau in considerare timpul de utilizare aproximativ pana cand masina iese din garantie si hai putin peste. Daca dorim sa lungim viata masinii noastre trebuie sa schimbam uleiurile prin ea. Bun, pana aici am clarificat.
Eu credeam ca acel compresor (Kompressor) este uns cu uleiul din motor (ca o turbina), ei bine nu! Acel compresor are in el un ulei. Din mai multi care au discutat schimbarea lui pe forumuri din alte tari, au spus toti ca miroasea a caine mort cand l-au schimbat si era negru, deci, cam trebuie sa-l schimbam si noi mai ales ca W203 are cativa ani pe piata si pun pariu ca nimeni nu l-a schimbat inainte (cel putin in cazul meu).
Uleiul recomandat este: Eaton Supercharger Oil (Rotor Type pentru M111 si M271: 3 Lobe - M45) iar cantitatea necesara 110ml! (Am facut conversia din 3.7 fl oz).
Partea proasta este ca procedura este destul de complicata si trebuiesc demontate foarte multe de pe masinaca sa ajungi la el. Mai departe se demonteaza chiar compresorul si apoi se deschide carcasa lui. In tutorialul pe care l-am vazut (cautati pe youtube: mercedes w203 supercharger oil change #Eaton) era ceva chinuiala, ceva chinuiala care mie imi ia cheful sa-mi bag labele acolo.
Am masini din 2004, am inceput cu Dacii, stiu ceva mecanica ca pentru fiecare om dar pur si simplu mi s-a luat.
Vreau sa stiu daca avem colegi pe forum care si-au schimbat uleiul, daca da, ce ulei au folosit pentru schimb si unde l-au schimbat (service, etc.) La fel m-ar interesa si pretul manoperei. Nu stiu cate ore tehnice intra, o sa ma uit in Autodata si sper sa gasesc informatii.
Daca avem amatori de schimbat uleiul din supercharger (compresor) postati aici sa ne organizam putin, eventual ne "combinam" la comanda de ulei (n-am gasit in tara pe net, doar afara) pentru ca vine la bidonele de 1L iar noi avem nevoie fiecare de 110 ml si-i pacat sa se iroseasca.
Salutare si craciun fericit tuturor.
Comment