Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Turatia creste in trepte, pana la schimbarea vitezei ?

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Turatia creste in trepte, pana la schimbarea vitezei ?

    Salut. Am un A170CDI, 2001..

    Pornesc masina, o las sa se incalzeasca 2 - 3 minute, apoi pornesc, plecand de la 1200, 1300 turati pe minut. Deja dupa ce parcurg vreo 50 de metrii, turometrul mi se ridica in trepte, brusc, 1700 > 1900 > 2200 dupa care, la 2400, 2500 maxim.. imi intra in treapta superioara si scade la 1500.

    (obisnuiesc sa nu merg cu masina turata, sa o mentin sub 1800, cat pot..)

    Intrebare: E normal ca un diesel Mercedes sa se comporte asa, intre 2 trepte de viteza? Adica sa-mi urce brusc, asa, pe parcursul unei trepte?

  • #2
    Incearca sa nu mai mergi sub 1800 rpm! Bafta

    Comment


    • #3
      Salut!
      Cutia de viteze nu poate fi decat una automata, ma gandesc.
      Ulei, filtru schimbate?
      Ceea ce nu ma distruge ma face mai puternic!

      Comment


      • #4
        Originally posted by attosoft View Post
        Salut. Am un A170CDI, 2001..
        Pornesc masina, o las sa se incalzeasca 2 - 3 minute, apoi pornesc, plecand de la 1200, 1300 turati pe minut. Deja dupa ce parcurg vreo 50 de metrii, turometrul mi se ridica in trepte, brusc, 1700 > 1900 > 2200 dupa care, la 2400, 2500 maxim.. imi intra in treapta superioara si scade la 1500.

        (obisnuiesc sa nu merg cu masina turata, sa o mentin sub 1800, cat pot..)

        Intrebare: E normal ca un diesel Mercedes sa se comporte asa, intre 2 trepte de viteza? Adica sa-mi urce brusc, asa, pe parcursul unei trepte?
        1. Daca ai cutie automata este foarte normal. Vezi ca ai un buton W/S sau C/S amplasat langa schimbator. Pe W (winter) sau C (confort), vitezele se schimba la o turatie de 2300-2500, pe S (summer sau standard) la 2500-2700. Nu folosi secventialul decat in serpentine sau dealuri ori ptr. frana de motor.
        2. Daca nu ai cutie automata, ai o problema...
        Chiar imi place masinuta asta!

        Comment


        • #5
          Originally posted by fabart View Post
          Incearca sa nu mai mergi sub 1800 rpm! Bafta
          Masina e automata. Desi nu am gasit raspuns strict la aceasta problema (cu treptele bruste), acum s-a rezolvat.. cred. Ieri am chimbat rolele de la cureaua de alternator.. nu se mai aude nimic. Spui ca as merge cu mororul oprit..

          A-pro-pos: De ce sa nu merg sub 1800 de ture?

          Comment


          • #6
            Originally posted by attosoft View Post
            Masina e automata. Desi nu am gasit raspuns strict la aceasta problema (cu treptele bruste), acum s-a rezolvat.. cred. Ieri am chimbat rolele de la cureaua de alternator.. nu se mai aude nimic. Spui ca as merge cu mororul oprit..

            A-pro-pos: De ce sa nu merg sub 1800 de ture?
            Spune merci ca ai cutie automata!
            Cutia automata aplica exact cerintele producatorului motorului referitoare la schimbarea vitezelor. Acesta este unul din motivele pentru care motoarele de pe masinile cu cutii automate tin cel mai mult!
            Nu te crede mai destept decat proiectantul motorului. Nu vei fi..
            Apoi... cred ca-i imposibil sa mergi subturat asa cum vrei tu.
            Vrei sa schimbi vitezele dupa cum ai chef? I-ati masina cu cutie manuala!
            Chiar imi place masinuta asta!

            Comment


            • #7
              Originally posted by adip1962 View Post
              cred ca-i imposibil sa mergi subturat asa cum vrei tu.
              Ba e posibil. Cum? Simplu! De-ndata ce masina-mi trece intr-o viteza superioara, turometrul scade sub 1500... De aici, mentin acceleratia cat pot, eventual ridic la 1600, adica pe cat mai multa distanta.. Cand simt ca scade puterea, apas catre 1700.. si tot asa.. Si se mentine constant... Si crede-ma ca foarte rar merg cu peste 1800... (imediat cum vad ca ating 1800, accelerez sa-mi treaca in viteza superioara, si astfel revin la 1500..) Asta fac de cand am Mercedesul, de vreo doua luni..

              Si, inca odata, imi reafirm uimirea in legatura cu zgomotul foarte scazut al mororului, decat am schimbat rolele de la curea.. ( http://www.clubmercedes.ro/mercedes-...ri-t42582.html )
              Last edited by attosoft; 02-20-2015, 20:31 PM.

              Comment


              • #8
                Pai daca nu accelerezi ea nu trece intr o treapta inferioara ? ca nu inteleg, am mers si eu cu automata 1 luna de zile dar nici prin cap nu mi a trecut sa stau numa cu ochii pe turometru mai ales ca tot timpul esti conditionat de aglomeratia din trafic,mai franezi mai accelerezi. Eu cred ca de aia sunt automate sa nu mai ai grija vitezelor,turometrului...parerea mea,sunt elegant de condus,mi a fost mai greu cand am trecut inapoi pe manuala

                Comment


                • #9
                  Originally posted by colonelul View Post
                  Pai daca nu accelerezi ea nu trece intr o treapta inferioara ? ca nu inteleg, am mers si eu cu automata 1 luna de zile dar nici prin cap nu mi a trecut sa stau numa cu ochii pe turometru mai ales ca tot timpul esti conditionat de aglomeratia din trafic,mai franezi mai accelerezi. Eu cred ca de aia sunt automate sa nu mai ai grija vitezelor,turometrului...parerea mea,sunt elegant de condus,mi a fost mai greu cand am trecut inapoi pe manuala
                  Fiecare isi conduce masina cum vrea.
                  Teoretic, ce spune se poate cu conditia sa nu cobori prea jos cu turatia ca-i schimba automat viteza.
                  Dar... sa mergi subturat este o aroganta (ca sa nu spun altceva...)! Uleiul nu va mai avea presiunea teoretica si necesara constructiv, catalizatorul se va imbacsi, iar consumul va creste in timp. Daca motorul e turbo, va strica (in timp) si turbina.
                  Sincer, desi cutia implica un consum marit, nu m-as mai intoarce la una manuala. Mai ales in traficul din bucuresti.
                  PS. Doar cand am luat masina ma uitam la turometru sau in bord. Acum nu ma mai uit nici la vitezometru... Se... aude. In plus, cand cunosti o masina poti aproxima linistit viteza cu care mergi.
                  Chiar imi place masinuta asta!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by adip1962 View Post
                    .. cu conditia sa nu cobori prea jos cu turatia ca-i schimba automat viteza.
                    Nu vad cum ai putea merge subturat cu o cutie automata. Precum ai spus, ti-ar schimba automat viteza in treapta inferioara. La ceea ce ma refer este faptul de a nu depasi aiurea 1800, 1900, doar pentru ca ai vrea sa o iei in fata altuia, ori pentru ca ai fi vitezoman..

                    Comment


                    • #11
                      Pai aici era smecheria ca nu vad cum ai merge subturat/supraturat, eventual depinde de cit de adinc iti bagi piciorul in acceleratie si urci mai repede intr o treapta superioara, iar eu am inteles din primul tau post cum ca masina se accelereaza singura fara sa i dai gaz si automat intra intr o viteza superioara,adik daca o pui pe P motorul nu sta la 900rpm sau cit e normal,el are sa zicem 1400rpm,atunci e problema daca are ralanti ul mare,clar,dar din ce cauza nu ma pricep eu .

                      Comment


                      • #12
                        attosoft are dreptate.
                        Sa zicem ca esti in a 3-a. Daca mentii intre 1700-2300 rpm, ramai in viteza a 3-a. Daca apesi un pic mai mult acceleratia -> creste rpm -> schimba viteza.

                        Comment

                        Working...
                        Logan | Dacia Logan |Anulare DPF