Salut,
Subsemnatul mi-am achizitionat o masina din Romania, cu motor destul de marisor.
Ma folosesc de urmatoarea "facilitate fiscala"
Pasi:
1. - am achizitionat masina si in secunda 2 am si declarat-o la fisc; practic ai si obligatia legala de a o declara. Intrucat si vanzatorul a scos-o din evidenta si a declarat ca tu ai achizitonat-o.
2. - intre timp a inceput restaurarea din temelii
3. - impozitul curge mai departe, dar va fi scadent la anul pentru anul in curs (practic un an de zile mergi gratis); similar taxe si impozite pentru societati comerciale daca ai; impozitele pentru luna in curs sunt scadente in luna viitoare. Idem Impozit auto. Anul viitor va fi scadent pentru anul in curs.
Eu in 2-3 luni imi propun sa obtin mentiunea in CIV - "VEHICUL ISTORIC" si cu ea vreau sa merg din nou la fisc pentru a obtine facilitatea la impozit.
Nu m-am interesat in detaliu, dar exista posibilitatea ca un numar de X luni sa-mi ia impozit normal, apoi diferenta pana la 12 luni sa fiu scutit.
Dar e posibil sa nu fie asa.
O sa ma interesez si eu.
Dar ca sa stau linistit am prevazut in proiect un an de impozit.
Eu mi-am desfacut masina in reprezentanta pana la metal. Practic acum mai este metalul pe ea si geamurile.
Am achzitionat-o in Ianuarie si cu putin noroc in 2-3 luni e la strada.
Repet - pana la metal, o poti urmari posturile mele. S-a lucrat printre picaturi, nu am pus presiune pe oameni. Intre timp a mai fost si epidemia COVID si chiar s-a subtiat ritmul.
Daca nu iti cumperi o "rugineala" sau o "cazatura accidentata", nu are cum sa dureze 3 ANI o restaurare, decat daca lucrezi tu personal sau nu gasesti piese, etc.
Tu vei achizitiona masina din UE, sa zicem.
Pe de o parte va trebui sa faci omologarea si apoi inca o vizita pentru mentiunea VEHICUL ISTORIC.
Intereseaza-te poate poti faci 2 operatiuni cu aceeasi vizita.
SFAT -
1) scoate-ti numerele rosii atunci cand este nevoie de probe mai lungi de drum dupa asamblarea inapoi si ca sa ajungi la RAR.
2) cu cat e mai veche masina, cu atat sunt piesele mai scumpe.
In cazul meu, W124 este lejer. Piese pe toate drumurile, oricand pot cumpara o epava donatoare si nu dau bugetul peste cap (nu a fost cazul, dar m-am gandit si la asta)
Dar am si experienta unei motocliclete care face 57 ani anul acesta si .... e deranj maxim !
Te-as sfatui sa mergi catre W140 in detrimentul W126.
Succes si spor in toate !
Subsemnatul mi-am achizitionat o masina din Romania, cu motor destul de marisor.
Ma folosesc de urmatoarea "facilitate fiscala"
Pasi:
1. - am achizitionat masina si in secunda 2 am si declarat-o la fisc; practic ai si obligatia legala de a o declara. Intrucat si vanzatorul a scos-o din evidenta si a declarat ca tu ai achizitonat-o.
2. - intre timp a inceput restaurarea din temelii
3. - impozitul curge mai departe, dar va fi scadent la anul pentru anul in curs (practic un an de zile mergi gratis); similar taxe si impozite pentru societati comerciale daca ai; impozitele pentru luna in curs sunt scadente in luna viitoare. Idem Impozit auto. Anul viitor va fi scadent pentru anul in curs.
Eu in 2-3 luni imi propun sa obtin mentiunea in CIV - "VEHICUL ISTORIC" si cu ea vreau sa merg din nou la fisc pentru a obtine facilitatea la impozit.
Nu m-am interesat in detaliu, dar exista posibilitatea ca un numar de X luni sa-mi ia impozit normal, apoi diferenta pana la 12 luni sa fiu scutit.
Dar e posibil sa nu fie asa.
O sa ma interesez si eu.
Dar ca sa stau linistit am prevazut in proiect un an de impozit.
Eu mi-am desfacut masina in reprezentanta pana la metal. Practic acum mai este metalul pe ea si geamurile.
Am achzitionat-o in Ianuarie si cu putin noroc in 2-3 luni e la strada.
Repet - pana la metal, o poti urmari posturile mele. S-a lucrat printre picaturi, nu am pus presiune pe oameni. Intre timp a mai fost si epidemia COVID si chiar s-a subtiat ritmul.
Daca nu iti cumperi o "rugineala" sau o "cazatura accidentata", nu are cum sa dureze 3 ANI o restaurare, decat daca lucrezi tu personal sau nu gasesti piese, etc.
Tu vei achizitiona masina din UE, sa zicem.
Pe de o parte va trebui sa faci omologarea si apoi inca o vizita pentru mentiunea VEHICUL ISTORIC.
Intereseaza-te poate poti faci 2 operatiuni cu aceeasi vizita.
SFAT -
1) scoate-ti numerele rosii atunci cand este nevoie de probe mai lungi de drum dupa asamblarea inapoi si ca sa ajungi la RAR.
2) cu cat e mai veche masina, cu atat sunt piesele mai scumpe.
In cazul meu, W124 este lejer. Piese pe toate drumurile, oricand pot cumpara o epava donatoare si nu dau bugetul peste cap (nu a fost cazul, dar m-am gandit si la asta)
Dar am si experienta unei motocliclete care face 57 ani anul acesta si .... e deranj maxim !
Te-as sfatui sa mergi catre W140 in detrimentul W126.
Succes si spor in toate !
Comment