De unde mai is si legendele astea cu diferentialul blocat pleaca intr-o parte si... Copii! Un diferential blocat sau autoblocant sau cu frecare limitata LSD va produce derapaje muuuult mai mari decat un diff liber. Derapajul se intampla numai daca e inclinata soseaua sau e virata masina. Altfel patinezi in linie dreapta. Si cu un diff open se pot invarti amandoua rotile deodata. La masini cu tr fata nu are importanta cum e pus motorul sau lungimea planetarelor. Torquesteer inseamna ca forta de tractiune induce o virare a rotilor, dar e din cauza incarcarii dinamice a rotii din exteriorul virajului, ceea ce-i da o alta forma cauciucului, cu mai multa aderenta la exterior. Se intampla si pe denivelari de genul drum inclinat lateral - celebrele fasii ondulate lasate de camioanele care trec pe aceleasi urme.
La mine la W116 plecarea ideala e cam asa.
Motorul blana, cutia pe N cand s-a plafonat turatia, inch in D. Dar la cutiile noi nu cred ca mai tine faza. Creapa ceva in ele. Si atunci in D cu frana apasata, accelerezi pana patineaza si exact in momentul in care incepe sa invarta lasi frana dar nu si gazul.
La mine la W116 plecarea ideala e cam asa.
Motorul blana, cutia pe N cand s-a plafonat turatia, inch in D. Dar la cutiile noi nu cred ca mai tine faza. Creapa ceva in ele. Si atunci in D cu frana apasata, accelerezi pana patineaza si exact in momentul in care incepe sa invarta lasi frana dar nu si gazul.
Comment