Maine facem "un cincinal" impreuna cu C180-ul... Acum mi-am adus aminte (dar a ajuns in tara in data de 22 sau chiar 23 Septembrie
)...
Azi a fost o vreme superba pe la noi, deci am dedicat aproape toata ziua unor "lucrari" la masina...
Operatia principala a fost montatul de jante "5 spoke", gume M+S... Nah, 7J nu prea se pupa cu 195... Trebuie minim 205 (dupa cum am mai zis). Dau destul de ciudat pe jante. Buza jantei e destul de expusa, garantat la prima bordura urcata va fi atinsa. In fine... in rest e totul OK. Nu am mers inca la viteze de autostrada cu ele (maine va fi "testul") dar in localitate ruleaza foarte bine si lin (desi exista un mic zgomot de rulaj datorita "crampoanelor", dar acesta e normal la astfel de anvelope).
Am mai revizuit si sistemul de inchidere centralizat. De la o vreme haionul si usa stanga spate nu se incuiau tot timpul de la inchiderea centralizata. Am banuit o "scurgere" de vacuum... La "pompita" de la usa dreapta spate am "scapari" de cand am luat masina, dar apare doar la descuiere... Am un alt mecanism complet luat in urma cu ceva timp dar nu am apucat sa-l montez datorita complexitatii lucrarilor care sunt necesare, pentru ca nu are actuator de vacuum ca la W126, separat, ca sa se poata schimba facil, are incorporat in mecanismul de inchidere/incuiere a usii, si nu se poate schimba decat daca tot mecanismul e demontat.
(inclusiv manerul exterior)
Nu a fost vorba totusi de o scurgere de vacuum la celelalte usi, a fost o blocare a tijelor si angrenajelor de actionare datorita colmatarii si solidificarii substantei de ungere a partilor culisante-rotative. Nu stiu ce unsoare a fost folosita, daca e OEM (are acum o culoare rosiatica si consistenta unui sapun nu foarte umed), dar cert e ca nu a mai fost buna deloc ca si gresant... Am observat ca doar cand vremea era calda nu aveam probleme cu inchiderea, dimineata la plecare la serviciu mereu imi faceau "figuri" si la deschidere (usa dreapta spate, cea cu scaparea de vacuum) dar mai ales la inchidere (usa stanga spate si haionul). Dupamasa, cand era cald, nu aveam nicio problema cu ele. Evident, unsoarea s-a incalzit si a devenit lubrifianta... la rece s-a solidificat si nu a mai permis culisarea tijelor si colaborat cu scaparea de vacum de la pompita de la usa dreapta spate sistemul nu mai facea "operatia" necesara din lipa de "putere". Acum mi-a fost clar de ce nu se mai incuiau! Am pus vaselina speciala ce folosim la CNC-uri, sper sa faca treaba buna!
Deocamdata totul e OK.
Daca tot am demontat tapiteria de pe haion am desfacut si intrerupatorul iluminatului de la portbagaj. De o vreme facea figuri, cand se aprindea lumina cu deschiderea haionului, cand nu. Surprinzator, zilele trecute a inceput sa functioneze perfect fara sa-i fi facut nimic. Am inceput sa am banuieli ca e ceva problema de contact. Adevarul e ca am schimbat intrerupatorul cu cel de pe "donatoare" imediat cand am trecut si celelalte piese pe masina mea, dar lumina tot intermitent functiona... Am demontat intrerupatorul si papucii erau oxidati. Ah, am zis: gata, aici e buba! Curatat, gresat si montat la loc! Surpriza!!! Nu mai functiona deloc! Nici macar cu intermitenta, ca pana acum... Am desfacut tot mecanismul (caracasa tija culisanta, arc, lamele de contact, tija), curatat, gresat, montat la loc... Pauza! Nu lumina! Am crezut ca daca nu merge cu intrerupatorul curatat, ar fi o problema de fire... Am legat pe direct (facand punte intre cei doi papuci) si lumina s-a aprins, deci sistemul e functional, problema fiind totusi la intrerupator. L-am desfacut din nou, verificat... observat o uzura la papucii care culiseaza pe 2 lamele, rectificat (am "largit" bucla ca sa aiba un contact mai "in forta"), montat la loc totul, pus intrerupatorul inapoi... Zero efect! Tot nu se aprindea lumina. Am desfacut din nou intrerupatorul si am observat ca papucii nu culisau pe lamele, fiind rasuciti in locasul lor, deci nu faceau contact. Cand am remontat intrerupatorul dupa operatia de cratare-gresare nu am introdus bine papucii in locas si nu putea face contact, chiar si tija de culisare mergand mai greu daca ar fi fost normal. Acum a fost totul clar, am remontat intrerupatorul, tija culiseaza lin si lumina se aprinde/stinge la actionarea intrerupatorului. Probabil ca functionarea intermitenta in ultima perioada s-a datorat umezelii din atmosfera, facand contact si "activand" intrerupatorul dupa ce cam toata vara nu a functionat.
Cu intrerupatorul am pierdut aproape mai mult timp decat cu tot sistemul de vacuum, incluzand aici si demontarea unei fete de usa si a tapiteriei haion (evident, acesta era oricum necesar si pentru intrerupatoru haion).
Si dupa atatea "povesti", iata si cateva poze cu "rezultatul final". Pe parcursul lucrarilor nu am apucat sa fac poze, fiind prea "prins"!

Azi a fost o vreme superba pe la noi, deci am dedicat aproape toata ziua unor "lucrari" la masina...
Operatia principala a fost montatul de jante "5 spoke", gume M+S... Nah, 7J nu prea se pupa cu 195... Trebuie minim 205 (dupa cum am mai zis). Dau destul de ciudat pe jante. Buza jantei e destul de expusa, garantat la prima bordura urcata va fi atinsa. In fine... in rest e totul OK. Nu am mers inca la viteze de autostrada cu ele (maine va fi "testul") dar in localitate ruleaza foarte bine si lin (desi exista un mic zgomot de rulaj datorita "crampoanelor", dar acesta e normal la astfel de anvelope).
Am mai revizuit si sistemul de inchidere centralizat. De la o vreme haionul si usa stanga spate nu se incuiau tot timpul de la inchiderea centralizata. Am banuit o "scurgere" de vacuum... La "pompita" de la usa dreapta spate am "scapari" de cand am luat masina, dar apare doar la descuiere... Am un alt mecanism complet luat in urma cu ceva timp dar nu am apucat sa-l montez datorita complexitatii lucrarilor care sunt necesare, pentru ca nu are actuator de vacuum ca la W126, separat, ca sa se poata schimba facil, are incorporat in mecanismul de inchidere/incuiere a usii, si nu se poate schimba decat daca tot mecanismul e demontat.

Nu a fost vorba totusi de o scurgere de vacuum la celelalte usi, a fost o blocare a tijelor si angrenajelor de actionare datorita colmatarii si solidificarii substantei de ungere a partilor culisante-rotative. Nu stiu ce unsoare a fost folosita, daca e OEM (are acum o culoare rosiatica si consistenta unui sapun nu foarte umed), dar cert e ca nu a mai fost buna deloc ca si gresant... Am observat ca doar cand vremea era calda nu aveam probleme cu inchiderea, dimineata la plecare la serviciu mereu imi faceau "figuri" si la deschidere (usa dreapta spate, cea cu scaparea de vacuum) dar mai ales la inchidere (usa stanga spate si haionul). Dupamasa, cand era cald, nu aveam nicio problema cu ele. Evident, unsoarea s-a incalzit si a devenit lubrifianta... la rece s-a solidificat si nu a mai permis culisarea tijelor si colaborat cu scaparea de vacum de la pompita de la usa dreapta spate sistemul nu mai facea "operatia" necesara din lipa de "putere". Acum mi-a fost clar de ce nu se mai incuiau! Am pus vaselina speciala ce folosim la CNC-uri, sper sa faca treaba buna!

Daca tot am demontat tapiteria de pe haion am desfacut si intrerupatorul iluminatului de la portbagaj. De o vreme facea figuri, cand se aprindea lumina cu deschiderea haionului, cand nu. Surprinzator, zilele trecute a inceput sa functioneze perfect fara sa-i fi facut nimic. Am inceput sa am banuieli ca e ceva problema de contact. Adevarul e ca am schimbat intrerupatorul cu cel de pe "donatoare" imediat cand am trecut si celelalte piese pe masina mea, dar lumina tot intermitent functiona... Am demontat intrerupatorul si papucii erau oxidati. Ah, am zis: gata, aici e buba! Curatat, gresat si montat la loc! Surpriza!!! Nu mai functiona deloc! Nici macar cu intermitenta, ca pana acum... Am desfacut tot mecanismul (caracasa tija culisanta, arc, lamele de contact, tija), curatat, gresat, montat la loc... Pauza! Nu lumina! Am crezut ca daca nu merge cu intrerupatorul curatat, ar fi o problema de fire... Am legat pe direct (facand punte intre cei doi papuci) si lumina s-a aprins, deci sistemul e functional, problema fiind totusi la intrerupator. L-am desfacut din nou, verificat... observat o uzura la papucii care culiseaza pe 2 lamele, rectificat (am "largit" bucla ca sa aiba un contact mai "in forta"), montat la loc totul, pus intrerupatorul inapoi... Zero efect! Tot nu se aprindea lumina. Am desfacut din nou intrerupatorul si am observat ca papucii nu culisau pe lamele, fiind rasuciti in locasul lor, deci nu faceau contact. Cand am remontat intrerupatorul dupa operatia de cratare-gresare nu am introdus bine papucii in locas si nu putea face contact, chiar si tija de culisare mergand mai greu daca ar fi fost normal. Acum a fost totul clar, am remontat intrerupatorul, tija culiseaza lin si lumina se aprinde/stinge la actionarea intrerupatorului. Probabil ca functionarea intermitenta in ultima perioada s-a datorat umezelii din atmosfera, facand contact si "activand" intrerupatorul dupa ce cam toata vara nu a functionat.

Cu intrerupatorul am pierdut aproape mai mult timp decat cu tot sistemul de vacuum, incluzand aici si demontarea unei fete de usa si a tapiteriei haion (evident, acesta era oricum necesar si pentru intrerupatoru haion).
Si dupa atatea "povesti", iata si cateva poze cu "rezultatul final". Pe parcursul lucrarilor nu am apucat sa fac poze, fiind prea "prins"!
Comment