Buna ziua ,tuturor celor pasionati de mercedes,dar in special celor care doresc sau si-au achizitionat un A sau B classe cu CVT.
Aceste cutii de viteze, sunt un pic mai mult diferite fata de cele automate , in sensul ca nu mai avem atitea pinioane si pachete de discuri in interior, ci un "variator ",adica sunt" doua fulii "sa le spunem asa si o curea metalica .
Bine inteles ca principiul de functionare este la fel ca la cutiile automate , adica avem torqe converter, pompa de ulei , valve body (bloc hidraulic), numai ca pinioanele care ne ajutau la raportul treptelor au fost inlocuite de acest "variator" .
www.youtube.com/watch?v=8VYPsrOyIdw&feature=related
Pe acest site veti vedea ce se intimpla in interiorul unei cutii cu transmisie variabila.
In cazul modelelor A si B aceste cutii se comporta destul de bine , schimbarile sunt foate fine , de multe ori insesizabile parca ai fi cu metroul , un dezavantaj ar fi ca este un pic cam lenta , nu transfera cuplu rapid ca una manuala sau automata.
Intretinerea nu difera de o cutie automata , pot spune ca se face la fel , adica se schimba uleiul ,filtrul si garnitura la 60000 km.
Uleiul pentru o cutie cu transmisie variabila este alb-galbui si isi schimba culoarea in timpul functionarii cutiei ,adica se face un maro inchis spre negru.
Nivelul se verifica in P cu motorul pornit , joja cu care se verifica este o scula si nu are gradatii de min si max ci cifre de la 1 la 10.
Va pot spune ca sunt destul de controlate electronic ,softul fiind asemanator cu cel de pe modelele foarte avansate tehnic.
In cazul in care vreti sa le reparati sau aveti probleme la ele , este bine sa va ganditi de 2 ori inainte de a lua o decizie ,se pot repara la fel de bine ca cele automate , numai ca acest lucru trebuie facut de cineva care are idee despre cvt-uri .
Aceste cutii de viteze, sunt un pic mai mult diferite fata de cele automate , in sensul ca nu mai avem atitea pinioane si pachete de discuri in interior, ci un "variator ",adica sunt" doua fulii "sa le spunem asa si o curea metalica .
Bine inteles ca principiul de functionare este la fel ca la cutiile automate , adica avem torqe converter, pompa de ulei , valve body (bloc hidraulic), numai ca pinioanele care ne ajutau la raportul treptelor au fost inlocuite de acest "variator" .
www.youtube.com/watch?v=8VYPsrOyIdw&feature=related
Pe acest site veti vedea ce se intimpla in interiorul unei cutii cu transmisie variabila.
In cazul modelelor A si B aceste cutii se comporta destul de bine , schimbarile sunt foate fine , de multe ori insesizabile parca ai fi cu metroul , un dezavantaj ar fi ca este un pic cam lenta , nu transfera cuplu rapid ca una manuala sau automata.
Intretinerea nu difera de o cutie automata , pot spune ca se face la fel , adica se schimba uleiul ,filtrul si garnitura la 60000 km.
Uleiul pentru o cutie cu transmisie variabila este alb-galbui si isi schimba culoarea in timpul functionarii cutiei ,adica se face un maro inchis spre negru.
Nivelul se verifica in P cu motorul pornit , joja cu care se verifica este o scula si nu are gradatii de min si max ci cifre de la 1 la 10.
Va pot spune ca sunt destul de controlate electronic ,softul fiind asemanator cu cel de pe modelele foarte avansate tehnic.
In cazul in care vreti sa le reparati sau aveti probleme la ele , este bine sa va ganditi de 2 ori inainte de a lua o decizie ,se pot repara la fel de bine ca cele automate , numai ca acest lucru trebuie facut de cineva care are idee despre cvt-uri .
Comment