Buna seara !
Cutiile 722.6 vin in doua versiuni de rapoarte:
Prima: I. 3.59 II. 2.19 III. 1.41 IV. 1.00 V. 0.83 R. 3.17 sau 1.93
A doua: I. 3.95 II. 2.42 III. 1.49 IV. 1.00 V. 0.83 R. 3.10 sau 1.90
Cu alte cuvinte, cea mai mare diferenta este de mai putin de o jumatate de unitate, mai precis 0.46. Si asta pe treapta unde oricum nu e asa important...
"Dimensiunea" unui pinion nu are nimic de-a face cu raportul pe care-l realizeaza, pentru ca exista module diferite de dantura. Sau pe intelesul tuturor, pe acelasi diametru de pinion poti avea de exemplu, 12, 15 sau 19 dinti.
Diferentele de performanta intre motorizari se compenseaza cu rapoarte diferite in diferentialele axiale, si nu altcumva. Si de motor omorat de o cutie automata eu inca n-am auzit...
In plus, convertoarele sunt si ele cu grad diferit de multiplicare al cuplului. In industria auto, aceasta valoare oscileaza intre 1.8 si 2.5, pe cand in aplicatiile marine aceasta valoare poate sa ajunga pana la 5.0.
Cand se face o conversie de la o cutie la alta, se recomanda a se utiliza convertorul dedicat pe cutia respectiva, plus, daca este cazul, electronica aferenta.
Daca potriveste fizic pe motor si este montata corect, "noua" combinatie cutie/convertor va functiona si pe masina cea "noua", daca au functionat corect pe masina donatoare.
Dragos
Cutiile 722.6 vin in doua versiuni de rapoarte:
Prima: I. 3.59 II. 2.19 III. 1.41 IV. 1.00 V. 0.83 R. 3.17 sau 1.93
A doua: I. 3.95 II. 2.42 III. 1.49 IV. 1.00 V. 0.83 R. 3.10 sau 1.90
Cu alte cuvinte, cea mai mare diferenta este de mai putin de o jumatate de unitate, mai precis 0.46. Si asta pe treapta unde oricum nu e asa important...
"Dimensiunea" unui pinion nu are nimic de-a face cu raportul pe care-l realizeaza, pentru ca exista module diferite de dantura. Sau pe intelesul tuturor, pe acelasi diametru de pinion poti avea de exemplu, 12, 15 sau 19 dinti.
Diferentele de performanta intre motorizari se compenseaza cu rapoarte diferite in diferentialele axiale, si nu altcumva. Si de motor omorat de o cutie automata eu inca n-am auzit...
In plus, convertoarele sunt si ele cu grad diferit de multiplicare al cuplului. In industria auto, aceasta valoare oscileaza intre 1.8 si 2.5, pe cand in aplicatiile marine aceasta valoare poate sa ajunga pana la 5.0.
Cand se face o conversie de la o cutie la alta, se recomanda a se utiliza convertorul dedicat pe cutia respectiva, plus, daca este cazul, electronica aferenta.
Daca potriveste fizic pe motor si este montata corect, "noua" combinatie cutie/convertor va functiona si pe masina cea "noua", daca au functionat corect pe masina donatoare.
Dragos
Comment