Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Cutiile de viteze automate

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 0 (0 members and 0 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Buna.Se poate schimba TOT uleiul din c.v. automata in conditiile in care convertizorul de cuplu nu are buson de golire?(Am verificat si nu are)

    Comment


    • Buna ziua!Detin un mercedes w210 320 cdi,an fabricatie 2001.Se poate face upgrade la cutie cu alt soft?
      Am vazut ca w203 cu acelasi tip de cutie 722.6 foloseste soft de 7g-tronic!
      O zi buna!

      Comment


      • Originally posted by mercedes4ever4u View Post
        Buna ziua!Detin un mercedes w210 320 cdi,an fabricatie 2001.Se poate face upgrade la cutie cu alt soft?
        Am vazut ca w203 cu acelasi tip de cutie 722.6 foloseste soft de 7g-tronic!
        O zi buna!
        Daca ai citit pe undeva pe-aici, probabil era doar un mod de exprimare. De vazut este aproape imposibil sa fi vazut, 7G-ul este o cu totul alta generatie (electronic vorbind ) decat 722.6.

        722.6, in cateva cazuri permite update de software, in nici un caz upgrade.
        http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


        www.mbretrofit.ro

        Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

        Comment


        • Buna ziua CL600.
          M-am exprimat gresit!
          Se poate face update de software la o cutie 722.6 cu soft de cutie 7G-tronic?
          O zi buna!

          Comment


          • Un mic ajutor daca poate sa mil dea cineva la un viano 2005 2,2 cdi automatic ? Am schimbat motoru si dupa ce am pornito cutia a inceput sa scoata un marait in momentu cand este pe p si n si in d si r nu mai face .Specific ca cutia mergea foarte bine inainte sa-mi cada motoru . Un singur aspect vreau sa mentionez ca in momentu cand iam montat cutia inapoi la valva de la racirea uleiului de la cutie mi sa stricat filetu si iam facut o reductie .In momentu cand am desfacut valva ca so curat de spanu care sa format de la reductie nu esea si din greseala ia cazut toate din ea si nu sunt sigur daca leam pus la loc la fel cum era. Intrebarea mea este acum poate sa fie asta cauza sau alceva ? Orcum am comandat alta da vine in 5 zile si nu mai am rabdare sa stiu daca astai cauza . Multumesc celor care vor sa ma ajute cun sfat sau au mai intalnit aceast fenomen

            Comment


            • Buna seara.
              Am nevoie de ajutor pt ciudata cutie 722.5
              In primul rand pierde ulei pe la mufa asa ca intreb care este nivelul de ulei pe joja in mm/cm?
              Am un W210 E300 TD care sare din viteza uneori. A inceput acum cateva luni sarea rar, la curbe cu denivelari, dar acum sare dupa functionarea in sarcina sau la la atingerea turatiei maxime cu treapta a 3-a ~110km/h. Nu mai intra in viteza decat daca opresti masina pe loc, apoi functioneaza ok. Azi prima data a ramas intr-a 3-a, am oprit si cand sa plec nu tragea, asa mi-am dat seama ca e in 3, apoi punand selectorul pe 2 sau 1, nici o reactie. E de-ala cum "trebe" D<<4-3-2-1
              De cateva ori la plecarea de pe loc N-D, cupleaza, motorul intra in sarcina dar sare imediat, asta mai rar.
              La toate problemele trebuie oprita masina, selectorul in N si apoi functioneaza.
              Masina e din '99 km360000 serie sasiu WDB 210.025.1A.897.168
              BENZ G, altceva ce ?

              Comment


              • Buna seara tuturor!Sunt nou pe forum si ca de obicei,membrii noi au mereu o problema si doresc a fi ajutati.Mi-as dori sa pot spune ca sunt fericitul posesor al unui e320 w211 7g-tronic 2007 (mai mult nu va pot spune pt ca nu cunosc mare lucru despre mercedes momentan)dar nu e asa ...pentru ca dupa o revizie la reprezentanta Mercedes Sv unde am efectuat schimb de ulei filtre si ce mai era necesar,mi s-a spus ca a fost gasita o eroare de la cutia de viteze legata de convertizor sau grup hidraulic-ziceau ei si ca ar fi inceputul sfarsitului,,,dupa care au spus ca e posibil sa fie doar un senzor deranjat de änumite lucruri"?!!si sa-si fi revenit etc.Am fost intrebat daca am sesizat trepidatii la anumite viteze sau huruit(20-40;60-80.parca si anumite turatii)evident am negat acest lucru pt ca masinua mergea ceas.Astazi am avut un drum spre Iasi iar la intoarcere am observat,mergand constant cu vreo 80km/h ca masina nu se mai accelereaza,ramanea undeva intre 1000-2000 de turatii indiferent ca mergeam cu 140km/h sau cu 60km/h,dupa cativa km parcursi la oprire intr-o parcare cand am redus viteza pe la 20km/h a inceput sa tremure foarte tare dupa care motorul masinii s-a oprit ca si cum as fi mers cu o masina cu cutie manuala as fi franat pana la oprire fara a apasa ambreiajul.Dupa ce am pornit din nou motorul,masina mergea exemplar din nou dar dupa vreo 30 de km acceeasi problema doar ca acum motorul se tura si peste 2000de turatii dar la cutia nu mai schimba cum trebuie,dupa putina turatie,la mers constant nu mai schimba intr-o treapta superioara pt a-mi scadea turatia si la stationare aceeasi promblema cu oprirea motorului in drive singura ca si cum nu as fi apasat ambreiajul.
                Am observat ca sunt dintre voi foarte priceputi intr-ale mercedesului si mai ales in cazul cutiilor automate.Imi doresc foarte mult sa achizitonez aceasta masina a fost intretinuta exemplar,cunosc istoricul,pot spune ca m-am indragostit,dar imi este frica de aceste probleme.
                Mentionez ca uleiul in cutie a fost schimbat la 60.000km iar acum masina are 100.000 la reprezentanta mi s-a recomandat sa-l schimb dar am vazut cateva cazuri aici pe forum in care unii au schimbat uleiul si s-au ales in schimb cu o cutie praf.
                Recomandati-mi va rog un specialist un service adevarat sa-mi rezolve problema si sa-mi schimb uleiul in cutie,daca este cazul ajung si la Bucuresti fara probleme numai sa am o grantie.Am incercat astazi sa dau de userul"Automaticul"dar nu am reusit.Va rog ajutati-ma! 0742333703-Robert

                Comment


                • Originally posted by masterobert View Post
                  Buna seara tuturor!Sunt nou pe forum si ca de obicei,membrii noi au mereu o problema si doresc a fi ajutati.Mi-as dori sa pot spune ca sunt fericitul posesor al unui e320 w211 7g-tronic 2007 (mai mult nu va pot spune pt ca nu cunosc mare lucru despre mercedes momentan)dar nu e asa ...pentru ca dupa o revizie la reprezentanta Mercedes Sv unde am efectuat schimb de ulei filtre si ce mai era necesar,mi s-a spus ca a fost gasita o eroare de la cutia de viteze legata de convertizor sau grup hidraulic-ziceau ei si ca ar fi inceputul sfarsitului,,,dupa care au spus ca e posibil sa fie doar un senzor deranjat de änumite lucruri"?!!si sa-si fi revenit etc.Am fost intrebat daca am sesizat trepidatii la anumite viteze sau huruit(20-40;60-80.parca si anumite turatii)evident am negat acest lucru pt ca masinua mergea ceas.Astazi am avut un drum spre Iasi iar la intoarcere am observat,mergand constant cu vreo 80km/h ca masina nu se mai accelereaza,ramanea undeva intre 1000-2000 de turatii indiferent ca mergeam cu 140km/h sau cu 60km/h,dupa cativa km parcursi la oprire intr-o parcare cand am redus viteza pe la 20km/h a inceput sa tremure foarte tare dupa care motorul masinii s-a oprit ca si cum as fi mers cu o masina cu cutie manuala as fi franat pana la oprire fara a apasa ambreiajul.Dupa ce am pornit din nou motorul,masina mergea exemplar din nou dar dupa vreo 30 de km acceeasi problema doar ca acum motorul se tura si peste 2000de turatii dar la cutia nu mai schimba cum trebuie,dupa putina turatie,la mers constant nu mai schimba intr-o treapta superioara pt a-mi scadea turatia si la stationare aceeasi promblema cu oprirea motorului in drive singura ca si cum nu as fi apasat ambreiajul.
                  Am observat ca sunt dintre voi foarte priceputi intr-ale mercedesului si mai ales in cazul cutiilor automate.Imi doresc foarte mult sa achizitonez aceasta masina a fost intretinuta exemplar,cunosc istoricul,pot spune ca m-am indragostit,dar imi este frica de aceste probleme.
                  Mentionez ca uleiul in cutie a fost schimbat la 60.000km iar acum masina are 100.000 la reprezentanta mi s-a recomandat sa-l schimb dar am vazut cateva cazuri aici pe forum in care unii au schimbat uleiul si s-au ales in schimb cu o cutie praf.
                  Recomandati-mi va rog un specialist un service adevarat sa-mi rezolve problema si sa-mi schimb uleiul in cutie,daca este cazul ajung si la Bucuresti fara probleme numai sa am o grantie.Am incercat astazi sa dau de userul"Automaticul"dar nu am reusit.Va rog ajutati-ma! 0742333703-Robert
                  Pare ca tehnicianul de la MB SV a avut dreptate.
                  Eu zic sa te intorci la el si sa stabiliti impreuna daca masina mai poate merge in siguranta sau nu.
                  http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                  www.mbretrofit.ro

                  Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                  Comment


                  • Buna seara!

                    In urma achizitiei primului meu Mercedes automat(w211,2002,e220 cdi),vin,bineinteles daca nu deranjez cu niste mici intrebari:

                    Dimineata cand e motorul rece,am mici socuri in cutie,dar si termostatul stricat.Sa aiba acesta vreo influenta?
                    Pot scapa de aceste socuri daca accelerez masina putin mai tare,dar nu excesiv.Sa astept cateva secunde pana ajunge tot uleiul in circuit?
                    Multumesc!

                    Comment


                    • probleme ml 270 cdi an 2004

                      Am si eu o problema cu masina, cateodata in mers se aude o pocnitura dupa care masina ori nu mai schimba viteza ( banuiesc ca ramane in a doua ), ori pierde din putere, trage greu si nu merge trecuta nici pe manuala. Mentionez ca am schimbat uleiul de la cutie si furtunul de la intercooler. Multumesc frumos

                      Comment


                      • Buna seara, am un c 200, w203, 2000 benzina, kompressor, cutie automata, 163 cp, serie WDB2030451A288979, rugamintea mea este sa imi spuneti ce fel de cutie am, cati litri de ulei intra in ea (schimb ulei), ce fel de ulei si unde ma indrumati sa il fac? (in nici un caz reprezentanta) thx.

                        Comment


                        • probleme cutie ml 270 cdi

                          Originally posted by automaticul View Post
                          Buna ziua , pentru toata lumea in special pentru cei care au automobile cu,cutie automata si cele cu transmisie variabila(CVT).
                          Am observat, ca se fac multe confuzii si greseli legate de cutiile de viteze automate, poate si pentru ca sunt destul de complexe si un pic mai greu de intretinut .
                          Pot spune ca sunt deosebite si foarte usor de condus , se pot face foarte multe lucruri cu o cutie automata , de exemplu : poti merge iarna fara probleme, poti face frana de motor, poti tracta pe altcineva sau sa tragi o rulota dupa tine , poti participa la curse de strada(liniute), si asa mai departe.
                          Voi vorbi despre cutii automate in general , dar cu precadere despre cele de Mercedes, care se pare ne dau mari batai de cap si se fac multe confuzii.
                          As dori ca cei care fac referire la masinile lor sa scrie primele sase cifre din seria de caroserie, asa vom reusi sa identificam seria de cutie, care o are fiecare si atunci vom exclude confuziile legate de “ce cutie am eu pe masina”.
                          Cutia 722.4 s-a montat pe modelele mai vechi de Mercedes 124 126 ,201, 202 , 140,si are 4 viteze , adica 1-2-3-4+lock-up clutch sau priza directa , cutia este in itregime hidraulica ,adica toate comenzile in interior se fac hydraulic ,si aici ma refer la schimbarile treptelor de viteza ,dar nu trebuie neglijat acel cablu, de KICKDOWN care are un rol foarte important in buna functionare a cutiei ,daca acest cablu nu este reglat corect , pot apare o serie de probleme care va v-a da batai de cap,mai avem si un modulator vacuumatic care si el are un rol destul de important in buna functionare a cutiei
                          Cutia 722.5 s-a montat pe unele modele de Mercedes, 124 coupe si are 5 viteze 1-2-3-4-5 +lock-up fclutch sau priza directa , este un pic diferita de cea cu 4 viteze dar sistemul de comanda al vitezelor este mixt , adica 1-4 hidraulic 4-5 si lock-up clutch electric cu ajutorul unui solenoid (electromagnet),
                          Si in cazul acestui model de cutie avem cablul de kickdown si modulator vacuumatic care impreuna ajuta la buna functionare a cutiei.
                          Trebuie sa precizez ca in cazul acelui modulator vacuumatic este o procedura destul de complexa pentru a regla presiunea la care trebuie sa lucreze cutia , mai trebuie sa spun ca fiecare serie de cutie are reglajul ei adica nu toate cutiile se regleaza la fel (vorbesc despre presiune) .
                          Cutia 722.6 s-a montat pe foarte multe modele de Mercedes si are 4 viteze 1-2-3-4 +lock-up clutch sau priza directa , este o cutie comandata electric in totalitate este mai avansata ca tehnologie si destul de fiabila daca ai grija de ea .
                          Cutia 722.7 s-a montat pe A classe si are 4 viteze 1-2-3-4 +lock-up clutch , este comandata electric in totalitate si este fiabila dar destul de complexa in interior, ma refer la modul de reparatie a aceste cutii, fara scule adecvate este destul de greu sa o poti repara.
                          Cutia 722.8 sau transmisie continua variabila (CVT) s-a montat pe modele noi de A si B classe destul de fiabila , practica , foarte buna pentru doamne care sunt la inceput de meserie dar si pentru domni, in ceea ce priveste reparatia acestei cutii pentru cine nu stie sa nu se bage pentru ca altfel o strica de tot, intretinerea acestei cutii se face la fel ca la celelalte cutii automate, adica uleiul se schimba la fel numai ca uleiul nu se prea potriveste ca la celelalte cutii.
                          Cutia 722.9 sau 7 G-TRONC si are 7 trepte 1-2-3-4-5-6-7 lock-up clutch este aplicat de la viteza 1 si este controlat electronic in functie de cuplu motor ,este o cutie de generatie noua care da multe batai de cap , de ce , pentru ca este controlata in totalitate electronic iar schimbarile tin cont de cele mai mici amanunte .
                          Ti sa precizez ca aparatul cu care se schimba uleiul la acest model de cutie nu se poate folosi si la alte modele, nu faceti confuzie intre aparatele cu care se face flash (spalat)in cutie si cele cu care se pune ulei in cutie.
                          Nu sunt aparate care sa scoata uleiul din cutie ci aparate cu care speli cutia in interior (se foloseste in Statele Unite si Canada)
                          In ceea ce priveste schimbul de ulei la toate cutiile de viteze automate numarul de km nu este fix se poate schimba in functie de necesitati , nu se poate compara o masina care face 10000 de km pe an in afara orasului cu una care face acelasi numar de km in oras ( a calculat cineva orele de functionare a unei masini in oras).
                          Cum am mai spus la inceput se poate merge cu o cutie automata foarte bine in orice conditii , cam tot ce poti face cu una manuala sau mai mult , pot spune ca se conduc foarte usor ,numai cu un picior(nu cu doua cum am mai intilnit) , problema se pune cand schimbi din D in R si invers masina trebuie sa se opreasca de tot , altfel risti sa se strice si nu cred ca va place acest lucru, cand stai la semafor mai mult timp sa in alte cazuri este bine sa pui cutia pe N pentru economie de combustibil, si cind este foarte cald afara pentru racirea uleiului din cutie, alt lucru important in lungirea vietii unei cutii, il reprezinta racirea uleiului din cutie, la care nimeni nu se gindeste , una dintre cauzele pentru care se defecteaza o cutie este supraincalzirea uleiului din cutie.
                          Cred ca vor fi voci care stiu de toate , le pot spune ca nici nu au idée ce inseamna o cutie de viteze automata.
                          O seara buna.
                          Am si eu o problema cu masina, cateodata in mers se aude o pocnitura dupa care masina nu mai schimba viteza ( banuiesc ca ramane in a doua ) si pierde din putere, trage greu si nu merge trecuta nici pe manuala. Mentionez ca am schimbat uleiul de la cutie si furtunul de la intercooler. Multumesc frumos
                          Last edited by Brezy; 11-05-2013, 23:15 PM.

                          Comment


                          • Probleme cutie ml 270 cdi

                            Originally posted by Brezy View Post
                            Am si eu o problema cu masina, cateodata in mers se aude o pocnitura dupa care masina nu mai schimba viteza ( banuiesc ca ramane in a doua ) si pierde din putere, trage greu si nu merge trecuta nici pe manuala. Mentionez ca am schimbat uleiul de la cutie si furtunul de la intercooler. Multumesc frumos
                            .
                            Am gasit problemele dar va rog sa-mi spuna si mie cineva cat costa si de unde as putea sa le iau mai ieftin ( nu doresc piese second-hand ).
                            Problemele sunt : P240D - modulul de control al cutiei de transfer/pozitia cutiei de transfer si P2203 - senzorul de turatie nr. 3.
                            Si inca o intrebare : modulul de control al cutiei de transfer/pozitia cutiei de transfer este mechatronicul cutie automate sau este calculatorul cutiei automate?

                            Comment


                            • Buna seara, am si eu o intrebare,care poate e asemnatoare cu problema dl-ului Brezy detin un C class w204 C200 kompressor din 2007, cutie automata, astazi mai pe dupa masa si pentru prima data am sesizat un comportament ciudat la cutia de viteza a fost un fel de pucnitura, iar mai spre seara a mai fost de 2-3 ori si s-a blocat cutia, mergea pe o singura treapta si nu mai schimba, nici nu mai trecea de pe S pe C sau M, am oprit masina si am repornit-o si-a revenit pentru putin timp, dupa care iar acelasi lucru, am reoprit-o si repornit-o dar degeaba, ramane blocata pe o singura treapta, masina merge dar nu schimba viteze, si cand schimb de pe D pe R sau P se aude iar aceea pucnitura. imi puteti spune dupa pararea dvs ce poate sa aiba? daca e ceva grav sau e ceva simplu de reparat? multumesc frumos.

                              Comment


                              • Originally posted by khalilawwad View Post
                                Buna seara, am si eu o intrebare,care poate e asemnatoare cu problema dl-ului Brezy detin un C class w204 C200 kompressor din 2007, cutie automata, astazi mai pe dupa masa si pentru prima data am sesizat un comportament ciudat la cutia de viteza a fost un fel de pucnitura, iar mai spre seara a mai fost de 2-3 ori si s-a blocat cutia, mergea pe o singura treapta si nu mai schimba, nici nu mai trecea de pe S pe C sau M, am oprit masina si am repornit-o si-a revenit pentru putin timp, dupa care iar acelasi lucru, am reoprit-o si repornit-o dar degeaba, ramane blocata pe o singura treapta, masina merge dar nu schimba viteze, si cand schimb de pe D pe R sau P se aude iar aceea pucnitura. imi puteti spune dupa pararea dvs ce poate sa aiba? daca e ceva grav sau e ceva simplu de reparat? multumesc frumos.
                                Daca se blocheaza in viteza 2 atunci poate fi un defect electric la fel ca la colegul de mai sus. Daca la demontare nu se regaseste span excesiv si daca nu se constata altceva, se recomanda schimbarea placii electrice cat mai repede posibil avand in vedere faptul ca atunci cand intra in avarie smuciturile pot afecta iremediabil convertizorul si/ sau mecanismele planetare.
                                http://www.clubmercedes.ro/announcement.php?f=34


                                www.mbretrofit.ro

                                Mercedes - Perhaps the only car on earth that doesn't aspire to be anything but itself.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF