Buna seara.
Daca tot o sa stea masina pe dreapta vreo saptamana m-am apucat sa desfac jumatate de motor ca sa schimb furtunurile. Bineinteles ca m-am lovit cu capul de perete asa ca o sa am niste intrebari pentru cei mai priceputi ca mine. Pentru cine e interesat am facut niste poze cu ce am desfacut pana acum.
Pentru demontarea carcasei filtrului de aer e un tutorial pe youtube foarte usor de inteles. Nu va speriati ca e in spaniola, nici macar nu e nevoie de sunet.
Odata ce carcasa e demontata motorul ar trebui sa arate ca in poza 1. Deja unul din furtunuri se vede dar inca nu avem acces la ambele capete. Din ce am vazut proprietarul anterior a mai umblat prin zona (poate chiar le-a schimbat dar nu stiu cand) dar oricum cumparasem piesele ca sa le schimb. Desfaceti orice mufa, furtun sau ce mai credeti de cuviinta ca sa va fie mai usor.
Apoi trebuie desfacute suruburile din pozele 2 si 3 ca sa demontati galeria de admisie.
Acum e randul compresorului. Aici m-am lovit de primele probleme. Pentru suruburile de prindere a compresorului trebuie torx de 12 dar sub axul fuliei nu e loc de bagat tubulara+crichet. Poate trebuie o cheie torx gen inelara sau inelara cu cot, nu stiu. Ca sa pot sa-l desfac eu am scos 4 suruburi ( pozele 4 si 5) ca sa pot sa desfac sectiunea compresorului marcata cu patratul albastru in poza 5. La fel si doua suruburi torx 10 marcate cu rosu in aceeasi poza. Poate e o blasfemie dar atat m-a dus capul.
Povestea se intrerupe aici pentru ca nu m-am descurcat sa scot compresorul din locul lui. In partea din spate are un cot (culoarea rosie in poza 6) pe care nu pot sa-l scot pentru ca, asa cum e situatia acum, nu e loc de manevrat. Deasemeni parca sub compresor mai e ..."ceva" care ar trebui desfacut.
Daca e cineva dispus sa ma scoata din mizerie si sa-mi explice ce trebuie facut mai departe il rog sa o faca. Eventual, daca are rabdare sa-mi deseneze pe poze directiile in care trebuie tras/impins/rasucit ca sa priceapa si neuronul meu.
Sper sa nu trebuiasca sa umblu pe sub masina.
Alta intrebare ar fi : cu bateria scoasa cum fac sa deschid portbagajul ( am break) ca sa-mi fac viata mai usoara? Am scos acel dop de pe usa din dreptul incuietorii, am tras intr-o parte de carligul acela mic dar nu s-a deschis decat un pas. Mai e nevoie de o persoana sa traga din afara in acelasi timp?
Cam atat deocamdata, cred ca o sa va mai stresez si cu alte intrebari pe care le-am uitat acum.
Multumesc anticipat pt. ajutor.
Daca tot o sa stea masina pe dreapta vreo saptamana m-am apucat sa desfac jumatate de motor ca sa schimb furtunurile. Bineinteles ca m-am lovit cu capul de perete asa ca o sa am niste intrebari pentru cei mai priceputi ca mine. Pentru cine e interesat am facut niste poze cu ce am desfacut pana acum.
Pentru demontarea carcasei filtrului de aer e un tutorial pe youtube foarte usor de inteles. Nu va speriati ca e in spaniola, nici macar nu e nevoie de sunet.
Odata ce carcasa e demontata motorul ar trebui sa arate ca in poza 1. Deja unul din furtunuri se vede dar inca nu avem acces la ambele capete. Din ce am vazut proprietarul anterior a mai umblat prin zona (poate chiar le-a schimbat dar nu stiu cand) dar oricum cumparasem piesele ca sa le schimb. Desfaceti orice mufa, furtun sau ce mai credeti de cuviinta ca sa va fie mai usor.
Apoi trebuie desfacute suruburile din pozele 2 si 3 ca sa demontati galeria de admisie.
Acum e randul compresorului. Aici m-am lovit de primele probleme. Pentru suruburile de prindere a compresorului trebuie torx de 12 dar sub axul fuliei nu e loc de bagat tubulara+crichet. Poate trebuie o cheie torx gen inelara sau inelara cu cot, nu stiu. Ca sa pot sa-l desfac eu am scos 4 suruburi ( pozele 4 si 5) ca sa pot sa desfac sectiunea compresorului marcata cu patratul albastru in poza 5. La fel si doua suruburi torx 10 marcate cu rosu in aceeasi poza. Poate e o blasfemie dar atat m-a dus capul.
Povestea se intrerupe aici pentru ca nu m-am descurcat sa scot compresorul din locul lui. In partea din spate are un cot (culoarea rosie in poza 6) pe care nu pot sa-l scot pentru ca, asa cum e situatia acum, nu e loc de manevrat. Deasemeni parca sub compresor mai e ..."ceva" care ar trebui desfacut.
Daca e cineva dispus sa ma scoata din mizerie si sa-mi explice ce trebuie facut mai departe il rog sa o faca. Eventual, daca are rabdare sa-mi deseneze pe poze directiile in care trebuie tras/impins/rasucit ca sa priceapa si neuronul meu.
Sper sa nu trebuiasca sa umblu pe sub masina.
Alta intrebare ar fi : cu bateria scoasa cum fac sa deschid portbagajul ( am break) ca sa-mi fac viata mai usoara? Am scos acel dop de pe usa din dreptul incuietorii, am tras intr-o parte de carligul acela mic dar nu s-a deschis decat un pas. Mai e nevoie de o persoana sa traga din afara in acelasi timp?
Cam atat deocamdata, cred ca o sa va mai stresez si cu alte intrebari pe care le-am uitat acum.
Multumesc anticipat pt. ajutor.
Comment