Originally posted by giorgio
Postul lui Giorgio de pe un alt topic, mi-a dat ideea sa deschid acest topic in care sa va spuneti parerea despre taxarea cilindreei si cat sunteti dispusi sa platiti impozit pt masina.
Desigur nu aducem in discutie cazul in care unii sau altii avem unii monstrii pe care nu i-am mai inregistrat la finante si astfel nu mai platim mici averi pt respectivele "fieratanii".
Eu de exemplu, as prefera o cilindree de maximum 2200cmc la nivelul actual al impozitelor (si al veniturilor curente). Hai sa spunem 2500cmc, iar la extrem 3000cmc daca as cumpara un SUV.
Bineinteles ideal este un motor de maxim 2000cmc.
Ca sa ne raportam la lumea MB, e interesant ca MB are motoare diesel CDI de 2000cmc insa le monteaza doar pe clasele A si B.
Pe mine de exemplu, m-ar impulsiona ca si potential client sa gasesc in oferta la clasa C un motor diesel CDI cu cilindreea de 2000cmc si cu o putere similara concurentei la aceeasi capacitate (ex VAG 2.0 TDI CR 140 CP, Subaru 2.0 boxer Diesel 150Cp, BMW 2.0d 170 CP (sau cat o mai fii avand). Parca si Renault avea un 2.0 dci de 175Cp.
In acelasi timp, observ o tendinta in curtea producatorilor de a iesi cu motoare de cilindree mica spre medie si supra-alimentate. Exemple, motoare de la VAG 1.4 TSI (turbina +/- compresor) in variante de 122CP, 140CP, 170CP, 1.8 TSI 160CP, 2.0 TFSI (170CP, 200CP, 220 sau chiar 260CP - S3). Apoi ceva Opel de 1.6 Turbo de vreo 170 CP, Peugeot-Bmw cu un 1.6 turbo de 160 de cp samd.
Chestiunea o vad in felul urmator. Taxandu-se puternic motoarele mari (de peste 3000cmc) un prezumtiv proprietar de masina veche si-ar putea pune problema ca acei bani pe care ii plateste drept impozit sa ii foloseasca ca asigurare CASCO la o masina mult mai noua (poate si mai performanta) dar de o cilindree mai mica (sa spunem un motor de 2l supra-alimentat).
Sistemul actual de impozitare nu e prea corect zic eu. Pt ca nu se taxeaza echitabil valoarea masinii.
Exemplu: un posesor de Ford Sierra diesel din 1989 (ratat) de 2,3 cilindree 64CP (care valoreaza 1500euro cu indulgenta) plateste mult mai mult impozit decat un posesor de E200 kompressor din 2008 184CP cu o cilindree de 1800cmc care sa spunem ca valoreaza 45000 euro. (Puteam sa dau si exemplul unui MB 240d dar nu vroiam sa folosesc expresia cobran ratat din motive lesne de inteles).
Mult mai judicios mi se pare sistemul de impozitare din Austria sau Franta in care platesti impozit pe caii putere. La fel si asigurare.
Ai cai putere o herghelie de peste 100CP...Plateste suma x impozit.
La fel...ai 200 CP...Bine atunci plateste la asigurarea obligatorie suma y pt ca esti periculos pe strada avand atatia cai putere sub cur...SAMD.
Ma opresc aici ca sa nu o lungesc prea mult...si va astept sa spuneti care e cilindreea care o considerati acceptabila in conditiile actuale de taxare si bineinteles care e parerea voastra despre sistemul actual si cum vedeti tendintele viitoare.
Comment