Incerc sa sintetizez cele mai importante aspecte ,pe care multi le scapa din vedere chiar la achizitia masinilor,ce pot face diferenta intre a reusi sau nu inmatricularea in BG.Am vazut ca mai exista ceva pe forum dar chiar si eu mi-am pierdut rabdarea sa citesc diluata informatia.
1.Esential este ca SERIA DE SASIU sa fie vizibila(in totalitate-fiecare cifra si fiecare litera).Aceasta serie de sasiu sa nu prezinte urme de interventie autorizata si sa fie identica cu cea din acte.In proportie de peste 70% din clienti nu verifica seria de sasiu la achizitia masinii(diverse motive).
2.A devenit din ce in ce mai importanta SERIA MOTORULUI.Inainte nu conta daca este si parca auzeam refrenul:"-Nema seria"....dar lucrurile s-au schimbat.Este bine sa verificati sa existe si sa fie vizibile.Si daca sunt si cele din acte este OK.
3.Fara folii pe geamuri.De nici un fel.
4.Fara inscriptionari pe masina.
5.Nu se trece cu parbriz crapat.
6.Se subintelege ca toate actele masinii trebuie sa fie OK.(specifice fiecarei tari de achizitie).Atentie ca in ITALIA este o moda se se vinda masini care sunt puse gaj la diverse banci.Pe actul de propietate este pusa o stampila care atesta acest lucru.
Ar mai fi de adaugat ca este rocomandat sa aveti copii xerox dupa actul de identitate(cartea de identitate) si dupa actele celor pe care vreti sa ii trece-ti pe procura.Este recomandabil sa pai aveti pe procura pe inca cineva apropiat...in caz de doamne fereste.
Mare atentie la cei care vor sa inmatriculeze masini pentru transport persoane.Bulgarii nu mai accepta masinile transformate de marfa in cele de persoane(chiar cu scaune originale si centuri).Azi un SPRINTER modificat cu 10+1 parca nu a primit decit ce avea in acte...2+1 cu toate ca avea geamuri,scaune ,centuri ,usa si bare de fixare....Si un Vito mixt de 5+1 a primit tot 2+1....Noroc ca nu se scrie acest lucru si in talon.
Actele sunt cu durata nelimitata si cu full option iar sistemul de vize nu mai exista sa poata sti cind,cum si in ce fel calatoreste lumea.
Atit timp cit Romania si Bulgaria vor fi in UE nu vom avea nici o problema.
Probleme ar putea sa apara cind una din cele 2 vor iesi din UE.
Si se pare ca BG va iesi mai repede din criza decit noi...Impreuna cu un coleg facusem un calcul si doar la DOBRICH intr-un an ,statul BG a incasat aproape 4,5-5 milioane de euro din inmatriculari.
NEWS:
La Bulgari :
1.Nu creste TVA-UL.
2.Cursul este la fel de 1 an de zile 100euro=194leva.
3.Nu se taie din pensii si din salarii.
4.Nu se dau oameni afara din servicii.
5.Lumea nu este disperata si isi vede cu calm de treaba.
Politia bulgara(citez maiorul din DOBRICH-seful politiei....multi dintre voi l-ati vazut live la treaba) nu are cunostinta de nici o actiune comuna cu politia romana,de nici un schimb de baze de date si de nimic ce circula prin presa noastra.
Repet: Atit timp cit masina are ITP ,asigurare+carte verde,taloane si stikere,nitul de siguranta la numarul din spate,procura legalizata si corespunde circulatiei rutiere NIMENI NU VA POATE FACE PROBLEME.Daca o face ...inseamna ABUZ.
Vor aparea intrebari privind inmatricularea masinilor din Romania in Bulgaria.Prin Urmare:
1.Se prezinta masina la vama cu : Carte identitate,Talon si Numere de inmatriculare....Trebuie sa fie propietarul sau sa aiba contracta sau procura.
2.Propietarul sa aiba copii xerox dupa aceste acte....se vor stampila de politia bulgara pentru ai servi la radiere.
3.Se inmatriculeaza masina in BG si se retin :numerele,talonul,cartea de identitate.Dupa o perioada de timp(1-2-3luni ) politia BG comunica politiei RO radierea masinii.
4.Pentru a fi scutiti de plata impozitului aiurea fostul propietar din RO se prezinta cu contract vinzare cumparare catre bulgar,copiile romanesti ale actelor stampilate de politia bulgara,copii dupa actele de BG (cele noi in urma inmatricularii) ale masinii si in mod normal masina se va radia din circulatie si de la fisc.Este foarte posibil ca la noi acest lucru simplu sa fie transformat in ceva extraordinar de complex(in urma indicatiilor de partid).
La bulgari nimic nu s-a schimbat...cred ca si cumparaturile le voi face de la ei ,in cel mai scurt timp.
Pe acte este trecut bulgarul.Pe toate actele.
Procura va da dreptul total de utilizare si reprezentare inclusiv dreptul de a ceda toate drepturile.
Contractul va consolideaza propietarea.
Impozitul pe masina il priveste numai pe statul bulgar.Daca ei considera ca nu este corect sa impoziteze pe cineva care are o masina pe numelel lui ...dar acea masina nu merge in BG....care ar fi problema?Noi suntem obisnuiti sa fim mulsi de bani si supra taxati pentru orice si atunci cind intilnim un caz de genul acesta ni se pare anormal....Dar de fapt starea de NORMALITATE o fac autoritatile bulgare.
Ca sa iti ridice talonul trebuie sa fii cu ceva in neregula:...Actele,Asigurarea,Itp-ul sau starea masinii sa fie in neregula.
In momentul in care sunt cu totul in regula si ar fi doar motive de directive as suna la 112 si as reclama un abuz ,plus ca nu i-as lasa sub nici o forma sa imi scoata numarul de pe spate.
Legal trebuie sa prezinti in original: Talonul masinii,itp-ul,cardul de asigurare,asigurarea+cartea verde si procura.(din toatea satea eu merg doar cu copia in copie) restul le am si in original si in copie la mine la toate cele 4 masini pe care le am la BG.
Daca te loveste cineva cu asig de BG te duci la asiguratorul lui pentru incheierea amiabila.
Aici pot sa apara probleme daca cel de BG are asigurarea la vreo firma fantoma care nu are corespondent in RO.
Pentru alte intrebari sau neclaritati in limita timpului ,va raspund cu mare placere aici sau pe PM.
1.Esential este ca SERIA DE SASIU sa fie vizibila(in totalitate-fiecare cifra si fiecare litera).Aceasta serie de sasiu sa nu prezinte urme de interventie autorizata si sa fie identica cu cea din acte.In proportie de peste 70% din clienti nu verifica seria de sasiu la achizitia masinii(diverse motive).
2.A devenit din ce in ce mai importanta SERIA MOTORULUI.Inainte nu conta daca este si parca auzeam refrenul:"-Nema seria"....dar lucrurile s-au schimbat.Este bine sa verificati sa existe si sa fie vizibile.Si daca sunt si cele din acte este OK.
3.Fara folii pe geamuri.De nici un fel.
4.Fara inscriptionari pe masina.
5.Nu se trece cu parbriz crapat.
6.Se subintelege ca toate actele masinii trebuie sa fie OK.(specifice fiecarei tari de achizitie).Atentie ca in ITALIA este o moda se se vinda masini care sunt puse gaj la diverse banci.Pe actul de propietate este pusa o stampila care atesta acest lucru.
Ar mai fi de adaugat ca este rocomandat sa aveti copii xerox dupa actul de identitate(cartea de identitate) si dupa actele celor pe care vreti sa ii trece-ti pe procura.Este recomandabil sa pai aveti pe procura pe inca cineva apropiat...in caz de doamne fereste.
Mare atentie la cei care vor sa inmatriculeze masini pentru transport persoane.Bulgarii nu mai accepta masinile transformate de marfa in cele de persoane(chiar cu scaune originale si centuri).Azi un SPRINTER modificat cu 10+1 parca nu a primit decit ce avea in acte...2+1 cu toate ca avea geamuri,scaune ,centuri ,usa si bare de fixare....Si un Vito mixt de 5+1 a primit tot 2+1....Noroc ca nu se scrie acest lucru si in talon.
Actele sunt cu durata nelimitata si cu full option iar sistemul de vize nu mai exista sa poata sti cind,cum si in ce fel calatoreste lumea.
Atit timp cit Romania si Bulgaria vor fi in UE nu vom avea nici o problema.
Probleme ar putea sa apara cind una din cele 2 vor iesi din UE.
Si se pare ca BG va iesi mai repede din criza decit noi...Impreuna cu un coleg facusem un calcul si doar la DOBRICH intr-un an ,statul BG a incasat aproape 4,5-5 milioane de euro din inmatriculari.
NEWS:
La Bulgari :
1.Nu creste TVA-UL.
2.Cursul este la fel de 1 an de zile 100euro=194leva.
3.Nu se taie din pensii si din salarii.
4.Nu se dau oameni afara din servicii.
5.Lumea nu este disperata si isi vede cu calm de treaba.
Politia bulgara(citez maiorul din DOBRICH-seful politiei....multi dintre voi l-ati vazut live la treaba) nu are cunostinta de nici o actiune comuna cu politia romana,de nici un schimb de baze de date si de nimic ce circula prin presa noastra.
Repet: Atit timp cit masina are ITP ,asigurare+carte verde,taloane si stikere,nitul de siguranta la numarul din spate,procura legalizata si corespunde circulatiei rutiere NIMENI NU VA POATE FACE PROBLEME.Daca o face ...inseamna ABUZ.
Vor aparea intrebari privind inmatricularea masinilor din Romania in Bulgaria.Prin Urmare:
1.Se prezinta masina la vama cu : Carte identitate,Talon si Numere de inmatriculare....Trebuie sa fie propietarul sau sa aiba contracta sau procura.
2.Propietarul sa aiba copii xerox dupa aceste acte....se vor stampila de politia bulgara pentru ai servi la radiere.
3.Se inmatriculeaza masina in BG si se retin :numerele,talonul,cartea de identitate.Dupa o perioada de timp(1-2-3luni ) politia BG comunica politiei RO radierea masinii.
4.Pentru a fi scutiti de plata impozitului aiurea fostul propietar din RO se prezinta cu contract vinzare cumparare catre bulgar,copiile romanesti ale actelor stampilate de politia bulgara,copii dupa actele de BG (cele noi in urma inmatricularii) ale masinii si in mod normal masina se va radia din circulatie si de la fisc.Este foarte posibil ca la noi acest lucru simplu sa fie transformat in ceva extraordinar de complex(in urma indicatiilor de partid).
La bulgari nimic nu s-a schimbat...cred ca si cumparaturile le voi face de la ei ,in cel mai scurt timp.
Pe acte este trecut bulgarul.Pe toate actele.
Procura va da dreptul total de utilizare si reprezentare inclusiv dreptul de a ceda toate drepturile.
Contractul va consolideaza propietarea.
Impozitul pe masina il priveste numai pe statul bulgar.Daca ei considera ca nu este corect sa impoziteze pe cineva care are o masina pe numelel lui ...dar acea masina nu merge in BG....care ar fi problema?Noi suntem obisnuiti sa fim mulsi de bani si supra taxati pentru orice si atunci cind intilnim un caz de genul acesta ni se pare anormal....Dar de fapt starea de NORMALITATE o fac autoritatile bulgare.
Ca sa iti ridice talonul trebuie sa fii cu ceva in neregula:...Actele,Asigurarea,Itp-ul sau starea masinii sa fie in neregula.
In momentul in care sunt cu totul in regula si ar fi doar motive de directive as suna la 112 si as reclama un abuz ,plus ca nu i-as lasa sub nici o forma sa imi scoata numarul de pe spate.
Legal trebuie sa prezinti in original: Talonul masinii,itp-ul,cardul de asigurare,asigurarea+cartea verde si procura.(din toatea satea eu merg doar cu copia in copie) restul le am si in original si in copie la mine la toate cele 4 masini pe care le am la BG.
Daca te loveste cineva cu asig de BG te duci la asiguratorul lui pentru incheierea amiabila.
Aici pot sa apara probleme daca cel de BG are asigurarea la vreo firma fantoma care nu are corespondent in RO.
Pentru alte intrebari sau neclaritati in limita timpului ,va raspund cu mare placere aici sau pe PM.
Comment