Am intampinat probleme de o perioada destul de indelungata la incalzire si am banuit ca este vorba despre termostat! Nu imi urca temperatura la lichidul de racire peste 80 de grade decat vara si numai in trafic de oras.
Am decis ca nu mai aman operatia de schimbare a termostatului mai ales ca deja se racise suficient temperatura exterioara ca sa ma faca sa-mi fie putin frig in masina! La trafic in afara orasului temperatura ajungea cu greu peste 50 de grade iar caldura introdusa in interiorul masinii era insuficienta pentru incalzirea ei!
Am comandat un termostat BEHR dupa un studiu superficial al pietei in cea ce priveste ofertele si am decis ca pretul de 63 de lei nu este mult comparativ cu 40 sau 43 de lei cerut pentru unele produse de ceva firme anonime pentru mine.
Operatia de schimbare:
1)-in prealabil este recomandat sa se utilizeze un spray degripant

2)-se desfac cele 3 suruburi de la carcasa termostatului

3)-eventual este nevoie si de demontarea furtunului pentru a avea acces la surubul din partea aceea

4)-se scoate termostatul vechi si se monteaza cel nou

A se vedea starea in care se afla vechiul termostat (cred ca este cel initial al masinii sau un termostat original Mercedes pentru ca avea stantat emblema MB si codul pe ea) , respectiv diferenta dintre cel vechi si cel nou:

Acum temperatura sta mereu la 87 de grade (temperatura de deschidere specificata in descrierea tehnica a termostatului ) si in aproximativ 5 minute ajunge la regimul optim de incalzire a interiorului la o temperatura exterioara de circa 7-9 grade Celsius!

Recomand tuturor care au probleme cu incalzirea sa faca aceasta operatie.Nu este nici costisitoare si nici foarte complicata iar rezultatul este imediat!
Am decis ca nu mai aman operatia de schimbare a termostatului mai ales ca deja se racise suficient temperatura exterioara ca sa ma faca sa-mi fie putin frig in masina! La trafic in afara orasului temperatura ajungea cu greu peste 50 de grade iar caldura introdusa in interiorul masinii era insuficienta pentru incalzirea ei!
Am comandat un termostat BEHR dupa un studiu superficial al pietei in cea ce priveste ofertele si am decis ca pretul de 63 de lei nu este mult comparativ cu 40 sau 43 de lei cerut pentru unele produse de ceva firme anonime pentru mine.
Operatia de schimbare:
1)-in prealabil este recomandat sa se utilizeze un spray degripant

2)-se desfac cele 3 suruburi de la carcasa termostatului

3)-eventual este nevoie si de demontarea furtunului pentru a avea acces la surubul din partea aceea

4)-se scoate termostatul vechi si se monteaza cel nou

A se vedea starea in care se afla vechiul termostat (cred ca este cel initial al masinii sau un termostat original Mercedes pentru ca avea stantat emblema MB si codul pe ea) , respectiv diferenta dintre cel vechi si cel nou:

Acum temperatura sta mereu la 87 de grade (temperatura de deschidere specificata in descrierea tehnica a termostatului ) si in aproximativ 5 minute ajunge la regimul optim de incalzire a interiorului la o temperatura exterioara de circa 7-9 grade Celsius!

Recomand tuturor care au probleme cu incalzirea sa faca aceasta operatie.Nu este nici costisitoare si nici foarte complicata iar rezultatul este imediat!
Comment