Salutare tuturor,
Vito al meu are o mica suferinta si nu ii dau de cap de ceva timp.
Cu vreo 30 mii km in urma am sesizat o mica vibratie, incepe ca o vibratie marunta si apoi se transforma intr-un joc scadat fata/spate) in jurul turatiei de 1700-1900 rpm, indiferent de viteza in care se afla, cutia fiind automata (4+1 trepte). Vibratia a evoluat in timp incet-incet dar sigur. Nu face decat la cald ! La mersul cu motorul rece merge excelent. Dar dupa ce se incalzeste apare acea vibratie enervanta in jurul turatiei mai sus mentionate. O trec mai rapid peste turatia respectiva si tace, dar nu e in regula cu vibratia respectiva ,cred eu. Am studiat cu atentie tampoanele de motor si cel de dedesubt( cel de torsiune din suportul prin care trece planetara din dreapta) si am observat ca atunci cand schimb din R in D trecand prin N , tot ansamblul motor se misca foarte tare( fata/spate cate 2 cm) iar bucsa de dedesubt are joc de aprox 10 mm fata spate. Nu se vad rupte tampoanele de motor si nici cel de mijloc, dar par foarte moi si prea elastice. Am schimbat prima oara tot ce inseamna suport de tobe, dar nici o diferenta. Acum am luat tamponul din mijloc( nu l-am schimbat inca), comandat pe original MB dar pare la fel de moale de nou. Asa de ,,flescaite'' sunt tampoanele la Vito de fel?
Intre timp am facut si injectoarele, care aveau niste valori astronomice , si toata lumea spunea ca de acolo am vibratia. Imi e rusine sa va spun cat m-a costat reparatia, ca sa constat ca apoi in afara de mersul mult mai linistit al motorului( fara fum, pornire excelenta, consum mic,etc) nu am scapat de vibratia obsedanta dintre viteze. Mentiuni speciale ar fi de facut:
- cutia schimba impecabil.
- uleiul este verificat( atat ca si culoare, nivel, etc)
- masina ruleaza impecabil indiferent de regimul de viteza, sarcina,etc.
- daca se doreste demaraj agresiv sau kickdown, totul perfect, foarte nervoasa de te baga in scaun.
- nu patineaza in pante, nu smuceste, nu da socuri la schimbare.
- nu are alte trepidatii legate de rulmenti, roti dezechilibrate( poti lua mainile de pe volan la 150-160 km/h)
- a rulat preponderent pe autostrazi afara din tara, fara incidente majore, si o intretinere periodica si sezoniera facuta ca la carte.
Cand a fost de schimbat ceva la ea am schimbat in mare parte doar cu piese de origine buna( placute frana, uleiuri, filtre, compresor aer ,etc.)
Acum se banuieste ca ar fi convertizorul din cutie ( la doar 240 mii km) lucru care ma cam pune pe ganduri. Daca dau si o palarie de bani pe convertizor si manopera si constat apoi ca nu era asta si era un lucru marunt....
Poate ma ajutati voi cu ceva sfaturi in privinta suportilor de motor , pe care le banuiesc eu. Ati patit vreodata asa ceva?
Eu nu prea sunt familiarizat cu zgomotele si vibratiile la Mercedesuri cu motoare transversale, celelalte pe care le am avand toate motoarele longitudinale, la care am schimbat intr-adevar suporti de motor( din aceia cu ulei in interior) cand a fost nevoie dar parca nu ,,hatzanau'' asa de rau. Poate si pentru faptul ca celelalte sunt benzinare.
Am cautat pe toate forumurile , inclusiv pe cele internationale, si vibratia convertizorului este descrisa altfel decat am eu, sau conform obiceiului, dupa rezolvarea problemei nimeni nu mai scrie de unde a fost cauza.
Orice sfat sau sugestie imi este de folos ,mai ales daca vine din experientele dumneavoastra anterioare.
Stima tuturor.
Vito al meu are o mica suferinta si nu ii dau de cap de ceva timp.
Cu vreo 30 mii km in urma am sesizat o mica vibratie, incepe ca o vibratie marunta si apoi se transforma intr-un joc scadat fata/spate) in jurul turatiei de 1700-1900 rpm, indiferent de viteza in care se afla, cutia fiind automata (4+1 trepte). Vibratia a evoluat in timp incet-incet dar sigur. Nu face decat la cald ! La mersul cu motorul rece merge excelent. Dar dupa ce se incalzeste apare acea vibratie enervanta in jurul turatiei mai sus mentionate. O trec mai rapid peste turatia respectiva si tace, dar nu e in regula cu vibratia respectiva ,cred eu. Am studiat cu atentie tampoanele de motor si cel de dedesubt( cel de torsiune din suportul prin care trece planetara din dreapta) si am observat ca atunci cand schimb din R in D trecand prin N , tot ansamblul motor se misca foarte tare( fata/spate cate 2 cm) iar bucsa de dedesubt are joc de aprox 10 mm fata spate. Nu se vad rupte tampoanele de motor si nici cel de mijloc, dar par foarte moi si prea elastice. Am schimbat prima oara tot ce inseamna suport de tobe, dar nici o diferenta. Acum am luat tamponul din mijloc( nu l-am schimbat inca), comandat pe original MB dar pare la fel de moale de nou. Asa de ,,flescaite'' sunt tampoanele la Vito de fel?
Intre timp am facut si injectoarele, care aveau niste valori astronomice , si toata lumea spunea ca de acolo am vibratia. Imi e rusine sa va spun cat m-a costat reparatia, ca sa constat ca apoi in afara de mersul mult mai linistit al motorului( fara fum, pornire excelenta, consum mic,etc) nu am scapat de vibratia obsedanta dintre viteze. Mentiuni speciale ar fi de facut:
- cutia schimba impecabil.
- uleiul este verificat( atat ca si culoare, nivel, etc)
- masina ruleaza impecabil indiferent de regimul de viteza, sarcina,etc.
- daca se doreste demaraj agresiv sau kickdown, totul perfect, foarte nervoasa de te baga in scaun.
- nu patineaza in pante, nu smuceste, nu da socuri la schimbare.
- nu are alte trepidatii legate de rulmenti, roti dezechilibrate( poti lua mainile de pe volan la 150-160 km/h)
- a rulat preponderent pe autostrazi afara din tara, fara incidente majore, si o intretinere periodica si sezoniera facuta ca la carte.
Cand a fost de schimbat ceva la ea am schimbat in mare parte doar cu piese de origine buna( placute frana, uleiuri, filtre, compresor aer ,etc.)
Acum se banuieste ca ar fi convertizorul din cutie ( la doar 240 mii km) lucru care ma cam pune pe ganduri. Daca dau si o palarie de bani pe convertizor si manopera si constat apoi ca nu era asta si era un lucru marunt....
Poate ma ajutati voi cu ceva sfaturi in privinta suportilor de motor , pe care le banuiesc eu. Ati patit vreodata asa ceva?
Eu nu prea sunt familiarizat cu zgomotele si vibratiile la Mercedesuri cu motoare transversale, celelalte pe care le am avand toate motoarele longitudinale, la care am schimbat intr-adevar suporti de motor( din aceia cu ulei in interior) cand a fost nevoie dar parca nu ,,hatzanau'' asa de rau. Poate si pentru faptul ca celelalte sunt benzinare.
Am cautat pe toate forumurile , inclusiv pe cele internationale, si vibratia convertizorului este descrisa altfel decat am eu, sau conform obiceiului, dupa rezolvarea problemei nimeni nu mai scrie de unde a fost cauza.
Orice sfat sau sugestie imi este de folos ,mai ales daca vine din experientele dumneavoastra anterioare.
Stima tuturor.
Comment