Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate ... See more
See more
See less

Alternator Sprinter

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Nare legatura stai linistit ! viata bateriei e data strict de calitatea executiei bateriei , ce se zice pe aici alternatoare mari mici etc is povesti !! deci ca sa priceapa toata lumea bateria e folosita doar pentru porniri si sustinerea unor consumatori instant restu face alternatorul , in practica nu exista consumator pe masina care sa absoarba 90 A instant si cumulat e foarte greu , Iar partea care no intelegi releul da drumul la curent atat cat este cerere ( sa zic asa ) el da curent cand motorul merge masinile de generatie mai veche ( fara injectie electronica ) merg si fara baterie toata treaba o face alternatorul ! concluzia bateria se foloseste doar la pornire si in unele cazuri la compensarea timpului de reactie al releului in rest munceste doar alternatorul dar acel alternator nu baga de nebun 90 -200 de amperi ca var praji masinile acel releu da 2-3-5 30 50 amperi cat e necesar la momentul respectiv ! rolul alternatorului de amperaj mai mare e acela de a face fata la mai multi consumatori fara sa fie suprasolicitat ( eficienta unui alternator la peste 80% din sarcina scade undeva la 60 % de acolo apare si consumul mai mare cand sunt multi consumatori si nu mai face fata un alternator mai mic ! toate cele bune va urez sper ca a priceput toata lumea cum e treaba cu alternatoarele !!

    Comment


    • #17
      Originally posted by ionut1410 View Post
      Nare legatura stai linistit ! viata bateriei e data strict de calitatea executiei bateriei , ce se zice pe aici alternatoare mari mici etc is povesti !! deci ca sa priceapa toata lumea bateria e folosita doar pentru porniri si sustinerea unor consumatori instant restu face alternatorul , in practica nu exista consumator pe masina care sa absoarba 90 A instant si cumulat e foarte greu , Iar partea care no intelegi releul da drumul la curent atat cat este cerere ( sa zic asa ) el da curent cand motorul merge masinile de generatie mai veche ( fara injectie electronica ) merg si fara baterie toata treaba o face alternatorul ! concluzia bateria se foloseste doar la pornire si in unele cazuri la compensarea timpului de reactie al releului in rest munceste doar alternatorul dar acel alternator nu baga de nebun 90 -200 de amperi ca var praji masinile acel releu da 2-3-5 30 50 amperi cat e necesar la momentul respectiv ! rolul alternatorului de amperaj mai mare e acela de a face fata la mai multi consumatori fara sa fie suprasolicitat ( eficienta unui alternator la peste 80% din sarcina scade undeva la 60 % de acolo apare si consumul mai mare cand sunt multi consumatori si nu mai face fata un alternator mai mic ! toate cele bune va urez sper ca a priceput toata lumea cum e treaba cu alternatoarele !!
      Colegule,puterea unui consumator se masoara in watt.Ceea ce la scoala primara cu totii am invatat ca un consumator de ?w(VA) absoarbe din sursa de alimentare atit volti(tensiune) cit si amperi(curent).Din legile fizicii deducem ca un motor electric conectat la o pompa hidraulica, folosit la obloanele hidraulice, de 2000 de Watt(VA) destinat a fi folosit in instalatii de 12 volti,la puterea maxima de lucru va absorbi(2000w=12voltix?amperi,rezultatul simplu prin regula de 3 simpla) aproximativ 160 amperi.Deci cum mult si bine s-a discutat despre alternatoare ,gresesti cind afirmi ca toata treaba o face alternatorul,bateria fiind folosita ca energie tampon.Releul alternator sa stii ca nu regleaza amperii (curentul)ci doar acei 13-14 volti care la rindul lor modifica cimpul electromagnetic produs de infasurarea de cupru a rotorului.Curentul,respectiv amperii provin din infasurarea (bobina) statorului care nu poate fi modificata decit prin inlocuirea dimensiunii in sectiune a sarmei de bobinei.Deci daca releul simte o baterie incarcata nu mai trimite acei13-14 volti la periile colectorului de pe rotor respectiv nu se mai genereaza curent si in acel moment incarcarea este 0.Un releu defect(scurtcircuitat)va trimite tensiune permanenta periilor,respectiv rotorului,si cimpul electromagnetic va fi maxim,ceea ce duce la saturarea bateriei, supraincarcare,chiar la distrugerea ei.Deci nu poate fi vorba de prajeli,decit in cazul defectiunilor.

      Comment


      • #18
        Bateria auto nu este proiectata pt.cicluri de descãrcare --incarcare,de aici cred ca rezulta si viațã mai scurta in cazul celor care au consumatori "de noapte" gen sirocou,fata de cei care folosesc bateria numai pt.pornire.

        Eu am luat Varta in speranțã ca va tine mai mult....pe viitor voi lua ceva mai ieftin ...durata de viațã e aceeași.

        Comment


        • #19
          Vesnica confuzie tensiune-curent
          Tensiunea este un parametru ce ține de generator/sursa de tensiune - alternatorul in cazul de fata, iar curentul este un parametru ce ține de consumator.

          Releul de incarcare regleaza tensiunea debitata de alternator.
          Curentul unui alternator se refera la curentul maxim ce poate fi debitat de acel alternator. Nu depinde de alternator cat va fi curentul in circuit, ci doar de consumator!

          Luand ca exemplu un alternator care scoate la iesire o tensiune de 14V si un bec de de 10W, curentul prin circuit va fi I=P/U=10W/14V=0,71A.

          Indiferent de puterea alternatorului si de curentul maxim de iesire, nu exista nici o posibilitate ca prin acel bec sa treaca mai mult de 0,71A.
          Singurul mod in care alternatorul ar putea influenta curentul de iesire ar fi modificarea tensiunii de iesire. Dar aceasta tensiune este fixa, fiind stabilita de circuitul de incarcare la o valoare in jur de 14V.

          Evident, daca un consumator cere un curent mai mare decat poate debita alternatorul, atunci curentul va fi limitat de posibilitatile alternatorului.

          Avand conectati aceeasi consumatori, un alternator de 200A nu va determina un consum de combustibil mai mare decat unul de 90A. Consumul de combustibil depinde doar de consumatorii electrici conectati la un moment dat, nu de curentul maxim ce poate fi debitat de alternator.

          Un alternator de 200A nu va incarca bateria mai repede si nici nu o va strica mai repede.

          Comment


          • #20
            Colegii Ionut1410 si paul_p , au dreptate .

            Discutia despre baterii si alternatoare a fost dezbatuta si pe alte topic-uri .

            Comment


            • #21
              Si colegul Daniel a spus acelasi lucru,chiar daca sustine altceva ,,Deci daca releul simte o baterie incarcata nu mai trimite acei 13-14 volti la periile colectorului de pe rotor respectiv nu se mai genereaza curent si in acel moment incarcarea este 0 ''.
              Consum mare de combustibil ai daca ,,incarci '' mult alternatorul,adica masina arata ca un pom de craciun asortat cu proiectoare,cruci,nea Jan,statie si alte accesorii must-have pe drumurile patriei.316-le meu are in dotare si o a doua baterie pentru sustinerea consumului stationar,care initial a fost tipul cu descarcare profunda (pentru aplicatii solare,eoliene),dar fara aport la pornire.

              Comment


              • #22
                Originally posted by florin.s View Post
                .......316-le meu are in dotare si o a doua baterie pentru sustinerea consumului stationar,care initial a fost tipul cu descarcare profunda (pentru aplicatii solare,eoliene),dar fara aport la pornire.
                Da mi si mie detalii mai multe despre bateria suplimentara,cum este legata la instalația mașinii,se încãrca odatã cu cealaltã,ce putere(Ah)avea cea originala,unde este montata...etc...????
                Mulțumesc.

                Ps:si eu mi am montat una suplimentara de aceea te întreb.

                Comment


                • #23
                  Eu,o am sub scaunul din dreapta, linga sirocou,pe care il alimenteaza exclusiv.E de 100 de Ah si are un releu ptr incarcare,releu care se conecteaza doar cind pornesc motorul.

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Amadeus34 View Post
                    Eu,o am sub scaunul din dreapta, linga sirocou,pe care il alimenteaza exclusiv.E de 100 de Ah si are un releu ptr incarcare,releu care se conecteaza doar cind pornesc motorul.
                    Bãnuiesc ca ai Sprinter fab.dupã 2006 ??

                    Comment


                    • #25
                      Nu,e din 2001.

                      Comment


                      • #26
                        Buna ideea cu baterie staționarã...dar sunt cam scumpe...dublu fata de una normala la aceeași capacitate.

                        Comment


                        • #27
                          La multi ani !
                          @cruiser,cred ca ti-am vazut de cateva ori masina in zona Big-ului (de,e galbena).Daca stai in cartier,sau ai drum si vrei sa vezi unde,ce si cum,da un telefon.

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by florin.s View Post
                            La multi ani !
                            @cruiser,cred ca ti-am vazut de cateva ori masina in zona Big-ului (de,e galbena).Daca stai in cartier,sau ai drum si vrei sa vezi unde,ce si cum,da un telefon.
                            Ok.merci.
                            Nu stau in Berceni.
                            Ma întrebam cu de încape sub scaun ,dar tu ai bancheta,eu am doar un scaun in dreapta.
                            Ma bãtea gândul sa îmi iau acel model de baterie ,dar sunt foarte scumpe.
                            Mulțumesc oricum pt.invitație.

                            Comment


                            • #29
                              Buna.Mi s-a aprins matrorul de la baterie si nu s-a stins pana nu am oprit motorul ,dupa ce am pornit motorul nu s-a mai aprins.Am ajuns acasa si am masurat incarcarea si este ok.
                              Ce credeti ca are ?sunt pe duca carbunii sau din cauza ca bateria nu e tocmai foarte buna.(adica am ramas in pana de cateva ori cu ea)

                              Comment


                              • #30
                                Verifica carbunii!
                                Toate literele lipsa le-am mâncat de foame. Toate greselile le-am facut cu rea intentie!

                                Comment

                                Working...
                                Logan | Dacia Logan |Anulare DPF