Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Sprinter 308D, schimbat cutie

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sprinter 308D, schimbat cutie

    Salut,
    Am un 308CDI de 82 de cai, masina este f buna, insa am o nelamurire.
    La 100 km/h are 3000 rot/min, ceea ce nu imi place tinand cont ca fac transport international cu ea. Ma intereseaza sa imi spuneti ce se poate face, ce fel de cutie merge pusa ca sa se schimbe aceasta situatie, din cate am mai citit este o cutie de forta, ceea ce am eu acum.
    In ceea ce priveste puterea, i-am modificat softul si merge undeva la 105-110CP, ceea ce e super multumitor.
    O cutie in 6 trepte de pe modelul nou de sprinter se poate monta pe acesta???
    Daca da, as vrea cateva sfaturi....
    Daca nu, ce cutie e de ales, ca sa mearga cu 110 km/h si sa nu treaca de 2500 rot/min?


    Va multumesc

  • #2
    Cutie viteze

    Buna ziua !


    Cutia n-are nici o vina in problema ta, situatia vine de la raportul din grup, care este "de forta", pen' ca motorul tau, ca si al meu, sunt extrem de slabe.

    Cu un eventual grup mai "de viteza", masina nu va trage nici atat, ajungerea la suta aia la ora se va face cu un sfert de ora mai tarziu decat inainte, si poti uita de ultima treapta a cutiei la utilizarea normala, ca sa nu mai zic de "incarcat si la deal".

    Solutia este o masina cu un motor mai mare/mai puternic, care vine de la mama lui cu un grup mai lung, adica " de viteza". Si daca anul de fabricatie e mai recent, poate chiar si cu cutie cu sase trepte. Binenteles, totul se incadreaza la categoria "alti bani, alta distractie"...



    Dragos

    Comment


    • #3
      Salut.daca vrei am eu o cutie de pe 311.La 100 km/h ai cam 2200 2300 ture.Tio dau la pret bun.

      Comment


      • #4
        Buna ziua !


        Daca vorbim de un W901/902/903/904/905 cu OM611, 308CDI are cutia G20-5, iar 311CDI ar avea cutia G20-5 sau cutia G32-5.

        Diferentele intre rapoartele acestor cutii se rezuma la treptele 1,2 si 3, pe cand a patra si a cincea au rapoarte identice de la un tip de cutie la altul... Cu alte cuvinte, in ultimele doua trepte, motorul tau ar fi la fel de turat si cu cutia actuala, si cu cea a colegului Carlaniasi.

        Rapoartele in diferentiale sunt in schimb diferite de la o motorizare la alta:

        - 308 CDI vine cu 4.86 (34:7 marcat pe diferential)
        - 311 CDI si 313 CDI vin cu 4.11 (37:9 marcat pe diferential)
        - 313 CDI mai poate veni si cu 3.73, dar foarte rar.
        - 316 CDI vine cu 4.11 sau 3.73.

        Modelele mai noi de Sprinter (dupa 2006) difera putin. Cele cu cutii manuale cu sase trepte vin cu urmatoarele rapoarte:

        - 310 CDI vine cu 4.36
        - 313, 316, 319 CDI vin cu 3.92.


        Cauta o masina cu motorizare mai serioasa daca vrei turatie mai mica la o viteza mare...



        Dragos
        Last edited by Heavy D.; 06-01-2014, 12:31 PM.

        Comment


        • #5
          Cutia mea e g 32.
          Vad ca esti foarte documentat,poti sa-mi dai si mie ce cantitati de ulei vin la grup,cutie,etc si ce ulei pentru un sprinter w904 -412 din 1996?

          Comment


          • #6
            Uleiuri - tipuri si cantitati la 412 (904) din 1996

            Buna ziua !


            @Carlaniasi:


            Pentru G32 (711.6) ar fi nevoie de 2.2 - 2.5 litri de ulei 75W80, 75W85 sau 75W90 si daca se poate cu GL3+ pe bidon. Merge si 85W90 fara probleme. Mai jos se vad busoanele (galben de golire, albastru de umplere).

            Cutia 711.6 (G32) pe Sprinter.JPG

            Pentru motorul OM602 de 2.9 e nevoie de 9 - 9.5 litri de ulei 10W40, dar la nevoie merge si 5W30.

            Daca ai roti simple, in grup intra 1.5 litri de ulei 75W90. Daca scrie pe bidon "pentru angrenaje hipoide" e si mai bine. Daca nu, e bine si asa. Daca ai roti duble la puntea spate, 1.8 litri de ulei de acelasi tip.


            Duminica placuta !


            Dragos

            Comment


            • #7
              Eu iti pot spune ca am avut un 313 din 2005 si la 100km/h aveam maxim 2500 rot/min in a 5 a . Deci nu stiu cat de corect e ceea ce spui si anume ca treptelel 4 si 5 ar fi identice !
              Ai idee daca se poate pune cutie in 6 trepte de pe sprinterul nou pe cel vechi?

              Multumesc...
              Partea de putere a motorului am rezolvat o cu un soft, mai ramane de vazut ce cutie ii pot pune ca sa nu mai stea asa turat la 100km/h

              Comment


              • #8
                Cand nu ai cunostinte destule despre ce se intampla cu o transmisie de masina, nu e bine sa tragi concluzii din care sa se inteleaga ca nu esti, sa zicem, prea experimentat.

                Treaba cu cutiile sta exact cum am descris-o mai sus, difera doar valorile rapoartelor din grupuri. Si acum, putina matematica:

                - in configuratia actuala, masina ta are la 100km/h circa 3000rpm. retine ca ai raport de 4.86 in grup.

                - 313 CDI vine cu 4.11 in grup, adica doar cu 84.5% din valoarea grupui tau. Ca atare, si turatia in ultima treapta (care are aceeasi valoare de raport ca si la 308 CDI) va fi doar 84.5% din turatia atinsa de motorul tau in aceleasi conditii.

                Si acum, ia ghici cat face 84.5% din cele 3000rpm ale tale ? Te scutesc de efortul matematicii. Rezultatul este 2535rpm, adica ce ai vazut tu in bordul acelui 313CDI...

                Acum esti multumit, ai inteles ca treaba nu vine de la cutii ? Pana si o roata de alt diametru influenteaza turatia motorului la o viteza data, dar si vitezometrul te minte usor in acest caz, si daca nu stii ce ai de facut ca sa nu-ti dea cu virgula, te pierzi in stiinta ca tine in cutii...

                Deci, alta masina cu motorizare mai serioasa, ca un grup de 313CDI, iti va face masina puturoasa rau. Mai precis, cu 15.5% mai puturoasa ca acum...



                Dragos

                Comment


                • #9
                  G 32 e cutia care o am de vanzare!
                  Sau e tot g32 si pe 412?

                  Comment


                  • #10
                    711.6xx si 711.7xx sunt de intalnit pe Sprinterele din aceasta generatie si e denumirea celor de la Mercedes. G32 este denumirea producatorului cutiei, si anume GETRAG, si in acest caz este echivalentul cutiei 711-6xx.

                    Ambele cutii (711.6 si 711.7) au fost disponibile si cu volanta monobloc, si cu volante cu masa dubla, dar asta nu influenteaza tipul sau cantitatea de ulei necesare. Si de bagat mai mult ulei decat iese pe la busonul de umplere nu cred ca-ti va reusi...


                    Dragos

                    Comment


                    • #11
                      Esti foarte documentat Heavy D.Ce ulei pt cutie si diferential imi recomanzi pentru un sprinter 311 cdi din 2001 punte simpla.

                      Comment


                      • #12
                        @Heavy D. la fel si mie daca imi poti face o recomandare (marca si vascozitate) pentru cutie si cardan.MB Sprinter 211 CDI , 80KW, punte simpla bus din 2000.Multumesc anticipat!
                        Diagnoza (cu Star C3&C4SD) si reparatii Mercedes in Italia.

                        Comment


                        • #13
                          Buna ziua !


                          311CDI din 2001, respectiv 211CDI din 2000. La motoare, intre 5W30 si 10W40 merge orice, cam 10 - 11 litri.

                          La cutii, banuiesc ca nu aveti automate, deci merg pe ideea ca aveti manuale, si acolo merge seria 75Wxx sau 85Wxx. Acelasi tip si pentru sprint-shift, ca doar ambreiajul ar fi automatizat in acest caz.

                          Iar la grup tot ulei d-asta pentru angrenaje hipoide, seria ca si la cutiile manuale.


                          Die Mercedes-Benz Betriebsstoff-Vorschriften zeigen eine Übersicht der Anforderungen der im Fahrzeug benötigten Betriebsstoffe und der empfohlenen Produkte. Betriebsstoffe sind alle zum Betrieb eines Mercedes-Fahrzeugs / Aggregats erforderlichen Flüssigkeiten bzw. Schmiermittel z.B. Kraftstoff, Motoröl, Getriebeöl, ATF, Bremsflüssigkeit, Kühlmittel, Scheibenwaschmittel, etc.





                          Dragos
                          Last edited by Heavy D.; 06-04-2014, 14:28 PM.

                          Comment


                          • #14
                            In cv si grup baga castrol 80w90 sau epx90!
                            Toate literele lipsa le-am mâncat de foame. Toate greselile le-am facut cu rea intentie!

                            Comment


                            • #15
                              Mia dat un mecanic urmatorul ulei: Oleoblitz SAE 80W-90, API GL-3, ZF TE-ML 02.Il pot pune linistit in cutie si grup la mine?
                              Link: http://www.haistore.it/dettaglio.php...oSito=Haistore
                              Diagnoza (cu Star C3&C4SD) si reparatii Mercedes in Italia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF