Announcement

Collapse

Informatii si clarificari privind datele personale

Datele cu caracter personal pe care siteul Clubmercedes.ro le colecteaza pe Forum sunt descrise mai jos, impreuna cu scopul, modul si temeiul prelucrarii lor precum si durata pe care are loc stocarea si/sau prelucrarea. Aceste date nu sunt prelucrate in alte moduri decat cele mentionate, nu sunt folosite in scopuri de marketing, nu sunt comercializate si nu sunt transferate unor terti.

__________________________________________________ ________________________________


I. "Date necesare" - colectate la inregistrarea unui cont de membru:
Adresa de email, necesara pentru:
validarea contului
resetarea parolei, in cazul in care a fost uitata
transmitere notificari privind anumite evenimente intamplate pe Forum (optional, opt-in) - ex: reply intr-un topic urmarit, reply la un mesaj personal (PM)
comunicari ocazionale in scop informativ (non-marketing, non-comercial) din partea administratiei Forumului (optional, opt-in)
NU este afisata public pe Forum, iar ceilalti membri nu au acces la ea, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori)
Username, necesar pentru autentificare (login)
Este afisat public pe Forum, in dreptul postarilor/mesajelor scrise de membrul respectiv, pentru a putea facilita o discutie cursiva
Parola, necesara pentru autentificare (login)
NU este afisata nicaieri
NU este stocata intr-o forma citibila (plain text), ci numai in forma criptata
Motiv: fara aceste date nu este posibila crearea unui cont de membru, iar fara cont nu se poate participa la discutii.
Temei: interesul legitim.
Durata: pe toata durata existentei contului de membru
__________________________________________________ ________________________________


II. "Date optionale" - pe care membrii Forumului Clubmercedes au posibilitatea sa le introduca in contul propriu daca doresc:
Location - eliminat de tot, pentru ca in ciuda explicatiilor au aparut confuzii privind semnificatia si rolul acestui camp
Data nasterii
Hobby-uri (interests)
Model/marca si motorizarea masinii

Temei: consimtamantul (consent).
Durata: atat cat doreste persoana, datele pot fi introduse/modificate/sterse in orice moment direct din cont

Introducerea acestor date este pur optionala, iar accesul integral la toate serviciile oferite de Forumul Clubmercedes nu este conditionat in niciun fel de introducerea acestor date. Aceste date sunt prelucrate exclusiv pentru afisarea lor in pagina personala a contului (profil public - exemplu) care poate fi accesata de oricare alt membru inregistrat pe Forumul Clubmercedes(dar nu si de vizitatorii neautentificati-guest sau de crawlerii web precum Googlebot). Deasemenea, denumirile campurilor in care pot fi introduse aceste informatii sunt orientative, membrii nu au vreo obligatie sa le completeze cu acuratete.

Recomandam sa completati informatiile optionale numai daca doriti ca ceilalti membri ai Forumului sa le cunoasca. Pentru a ne asigura de acest fapt, toate datele optionale introduse pana la 18.05.2018 au fost sterse. Ele pot fi reintroduse daca membrii doresc acest lucru, luand in considerare cele mentionate mai sus.
__________________________________________________ _____________________________


III. "Date colectate automat" - pentru fiecare accesare a Forumului, indiferent daca e vorba de un vizitator autentificat (membru) sau neautentificat (guest):
Adresa IP
User-Agent: sir de caractere prin care aplicatia de web browsing se "recomanda" catre server (ex: Chrome)
HTTP Referer: pagina vizitata anterior celei curente
Aceste date NU sunt afisate in mod public pe Forum, membrii nu au acces la ele, nici macar cei din echipa de moderare (moderatori, supermoderatori).

Motiv: aceste date sunt colectate si procesate pentru indeplinirea unor obligatii legale (ex: cooperarea in investigatii ale autoritatilor, conform legii) sau pentru implementarea unor strategii de aparare impotriva unor atacuri informatice (ex: hacking, (D)DOS, crawling neautorizat)
Temei: obligatia legala, interesul legitim
Durata: 30 de zile in jurnalele de acces ale serverelor care gazduiesc Forumul Clubmercedes(webserver logs). Adresele IP sunt stocate si in baza de date a Forumului, pentru fiecare mesaj scris (permanent) si pentru sesiunile de autentificare (pana la expirarea lor sau invalidare prin log out).
See more
See less

Cuzineti MB Sprinter CDI-an 2002

Collapse
X
Collapse
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Cuzineti MB Sprinter CDI-an 2002

    Un fost detinator de cateva masini Sprinter modelul CDI,mi-a atras atentia ca la atingerea pragului de 400.000 km e bine sa schimb cuzinetii,preventiv,pt.a nu ajunge la faza in care s-ar putea invarti in locasul lor si atunci reparatia ar fi mult mai costisitoare.

    Va intreb si pe voi,posesori de Sprintere ce stiti despre acest fenomen,cat este de adevarat si daca exista ceva solutii care sa prelungeasca viata cuzinetilor(gen DuraLube+in mersul de zi cu zi)...dar si ce greseli putem face si care sa dauneze cuzinetilor.

    Stiu ca trebuie controlat filtrul de ulei,eu inca nu am ajuns la intervalul de schimb,dar o sa ma uit cand il schimb.

    Am cautat pe forum dar nu am gasit aceasta problema de schimb preventiv......doar cei care au schimbat deja.
    Multumesc.

  • #2
    Acest defect este cunoscur si recunoscut si de Mercedes Benz si la reprezentanta recomanda schimbarea pompei de ulei la 300 000 km.
    Parerea mea personala este ca ar fi foarte indicat un manometru ptr monitorizarea presiunii de ulei lucru vital la prevenirea acestui dezastru.

    Comment


    • #3
      Originally posted by luciandelaiasi View Post
      Acest defect este cunoscur si recunoscut si de Mercedes Benz si la reprezentanta recomanda schimbarea pompei de ulei la 300 000 km.
      Parerea mea personala este ca ar fi foarte indicat un manometru ptr monitorizarea presiunii de ulei lucru vital la prevenirea acestui dezastru.
      Ar fi ideal un ceas de presiune dar nu stiu daca si unde s-ar putea monta o sonda,ar merge chiar si modelul clasic de Dacia 1310.
      Banuiesc ca are undeva pe bloc o sonda de presiune a uleiului.

      Comment


      • #4
        Ca fost posesor si actual detinator de Cdi, cu ceva sute de mii pe modelele 313 si 316, declar ca imi dau doar cu parerea , asupra catorva sfaturi pentru lungirea vietii acestui motor :
        -ulei bun, de preferat la flacoane cat mai mici si de evitat recipiente gen 20,60 litri
        -schimbat cu sfintenie la 10000 km, evitand miturile gen 15,20,30000 km ca e generatie noua,economie,etc,etc
        -la fiecare schimb de ulei inspectat filtru si la aparitia a mai mult de 3-4 puncte(bucatele mici de pilitura) de span dat jos baia de ulei,nu e nevoie de dat motorul,inspectat si dupa caz schimbat cuzinetii.Sa dai jos preventiv la 400 si sa schimbi cuzinetii, de ce???Stiu masina cu 600 si alta cu 490 km, model 313 care nu prezinta gram de span in filtru.De ce sa-i schimbi???Parerea mea e ca niciodata in viata cuzinetul nu se da peste cap fara sa apare pilitura in motor ,implicit in filtru.Ca unii au patit asta peste noapte, nu inseamna ca motorul nu a dat semne,doar ca ei nu au stiut sa le vada.Anul trecut cand am avut eu problema asta, am descoperit cu surprindere ca din 4-5 meseriasi de Sprintere, unul singur stia povestea cu filtru de ulei,de la care am aflat si eu, inca unul auzise dar nu era asa convins, iar restul au concluzionat: vrajeli!!!!!
        -felul in care mergi cu masina,greutatea pe care o pui pe ea si felul in care tragi de motor
        -intretinerea periodica:filtre, de aer in general,sistemul de racire,curatarea radiatoarelor,mai ales cele care au si ac, sa fie desfacute periodic si curatate de mizeria dintre ele ,pentru a asigura o buna circulatie a aerului si implicit o buna racire
        Cam asta e parerea mea despre un mod bun de convietuire cu o astfel de lighioana pentru a fi total satisfacut de performantele ei .Stima
        Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
        Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
        Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
        SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
        https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl

        Comment


        • #5
          Multumesc pt.raspunsuri.
          O sa verific filtrul de ulei la primul schimb.
          Ulei eu folosesc numai Mobil Delvac 10W40,il schimb la 15.000 impreuna cu filtrul.
          Eu de unde iau uleiul au numai la butoi de 200 L,dar ii cunosc de ani de zile,de cand lucram pe camion,am vazut cand vine uleiul de la importator,nu am avut nici un fel de probleme.....la bidoane mici eu zic ca e cel mai usor de contrafacut.
          Filtre numai Mann si mai nou Mahle,altceva nu exista.
          De tras de masina aiurea nu se pune problema,nu vede peste 80 km/h doar in depasiri,dimineata 10-20 min de incalzire pe loc(in functie de anotimp)
          Schimbarea vitezelor o face automat minim 2300,maxim 3200(treptele 5 si 6 cu incarcatura maxima)
          Apa nu ridica peste 80 grade nici vara,AC nu am,acum iarna masca fata e 80% acoperita si tine si motorul cald+e ferit de mizerie mai ales pe vremea asta.
          Last edited by cruiser; 01-25-2014, 18:02 PM.

          Comment


          • #6
            Salut , Alexandru ( cruiser ) ! .

            La toate masinile pe care le-am avut , am eliminat indicatoarele luminoase de la presiune ulei si temperatura apa si am montat varianta cu ceasuri .

            1 - Ceas indicator temperatura apa .
            2 - Ceas indicator presiune ulei .
            3 - Ceas ampermetru .

            Referitor la dilema ta , eu asi monta un ceas indicator presiune ulei , varianta cu furtun de presiune , ca sa nu ai probleme cu calculatorul de bord .

            In acest fel , asi avea control in permanenta la presiunea uleiului indiferent de turatia motorului . Lucru vital pentru toate piesele in miscare ale motorului + cuzineti .

            Eu nu sunt adeptul folosirii de tratamente pentru ulei . Mai bine il schimb la 10 000 km .

            Test :

            Comment


            • #7
              Originally posted by nstoe View Post
              Salut , Alexandru ( cruiser ) ! .

              La toate masinile pe care le-am avut , am eliminat indicatoarele luminoase de la presiune ulei si temperatura apa si am montat varianta cu ceasuri .

              1 - Ceas indicator temperatura apa .
              2 - Ceas indicator presiune ulei .
              3 - Ceas ampermetru .

              Referitor la dilema ta , eu asi monta un ceas indicator presiune ulei , varianta cu furtun de presiune , ca sa nu ai probleme cu calculatorul de bord .

              In acest fel , asi avea control in permanenta la presiunea uleiului indiferent de turatia motorului . Lucru vital pentru toate piesele in miscare ale motorului + cuzineti .

              Eu nu sunt adeptul folosirii de tratamente pentru ulei . Mai bine il schimb la 10 000 km .

              Test :

              http://www.youtube.com/watch?v=i5P6qcAYmP0
              Salut.
              Merge ceas de presiune cu furtun,dar si mai bun ar fi electric cu sonda,furtunul daca se sparge pierzi tot uleiul,iar daca ar fi sa pui ceasul in bord ar trebui sa vii cu o conducta metalica pe sub bord....destul de complicat.
              Sonda si ceasul modelul de dacie veche se leaga simplu[+ prin contact,(-) la sasiu si firul care vine de la sonda}nu ar afecta calculatorul masinii....DAR !! cred ca ar trebui pus si sonda de presiune,lipsa ei sa nu dea vreo eroare in calculator.(exista o piesa,un "T" cu care cred ca s-ar putea face adaptarea)
              O sa studiez problema cand se mai imbunatateste vremea.

              Ceas temp.apa are din fabrica,iar pt.baterie am un voltmetru cu afisaj care intra la bricheta.
              Voltmetrul l-am luat de aicihttp://www.motociclism.ro/forum/inde...3?hl=voltmetru
              Nu stiu daca mai are baiatul,dar il pot intreba,daca sunt doritori.

              Comment


              • #8
                Daca esti sigur ca nu da vreo eroare in calculator si are loc , binenteles ca mai bine montezi un ceas indicator de presiune ulei cu semnal electric .
                Sonda si ceasul trebuie sa fie de acelasi producator pentru a fi perfect compatibili .

                Daca vei tine sub control valorile de presiune ulei si vei face corect schimburile de consumabile , iar motorul nu consuma oil , te mai gandesti daca umbli la cuzineti .

                Nu stiu la cati km oboseste un motor de Sprinter . Asa , daca ar fi vorba de preventie , putem face un RK intre 300 000 si 500 000 de km .

                Numai propietarul masinii decide .

                Bafta ! .

                Comment


                • #9
                  Am aruncat ieri o privire scurta pe la motorul de Sprinter si nu am vazut pe nicaieri vreo sonda de presiune pe blocul motor.
                  Stie careva daca exista(in bord nu am un bec rosu dedicat pt.presiune ulei)si mai ales unde ar fi acel senzor ????

                  Comment


                  • #10
                    Nu exista la CDI.Ca si montare suplimentara a unui manometru locul, ideal este la conducta de turbo.Se poate confectiona de catre un strungar in locul ,,surubului gaurit,,ce prinde conducta de presiune de ulei pe turbo un alt surub mai lung la care hexagonul de stringere sa fie mai mare si sa contina o gaura cu filetul necesar infiletarii senzorului suplimentar.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by daniel View Post
                      Nu exista la CDI.Ca si montare suplimentara a unui manometru locul, ideal este la conducta de turbo.Se poate confectiona de catre un strungar in locul ,,surubului gaurit,,ce prinde conducta de presiune de ulei pe turbo un alt surub mai lung la care hexagonul de stringere sa fie mai mare si sa contina o gaura cu filetul necesar infiletarii senzorului suplimentar.
                      Multumesc pt.informatie.
                      Suna destul de complicat toata treaba......

                      Comment


                      • #12
                        Colegii ,vedeti ca am deschis tot in categoria asta un topic unde este vorba si de manometru electronic pentru ulei.

                        Eu neaparat vreau sa montez unul din motive de siguranta.

                        Stiam de faza cu filtrul.Am 9000km in schimbul asta,dar in iarna asta nu mai fac inca 1000 cu masina ,asa ca la primavara urmeaza sa schimb uleiul.De obicei bagam castrol 5w40 la bidoane de 4L.

                        Am 378.000km vito 110cdi.
                        ____________________________________________

                        Comment


                        • #13
                          Am inspectat filtrul(taiat capetele si intins hartia,pt.ca alfel nu se vedea) si erau cateva puncte,extrem de mici,stralucitoare care cred ca ar fi gen pilitura.
                          O sa mai verific filtrul si la urmatorul schimb,dar pana atunci am o intrebare la cine a folosit:

                          SE MERITA pus aditiv in ulei,gen DuraLube...sau alte marci asemanatoare ca pret .... cele ieftine banuiesc ca nu fac absolut nimic.

                          Comment


                          • #14
                            Dura Lube am folosit pe vremea cand aparuse,2003, iar motorul in ziua de azi are in jur de 600000 neumblat in el,dar nu as putea spune ca datorita lui...Puneam un flacon la 70000 de km...Acum ar fi Metabond Gold,tratament de motor cu aceleas calitati si despre care am auzit pareri bune de la cunoscuti.Momentan nu folosesc nimic din aceste produse.Stima.
                            Mercedes Sprinter ( Stela ) 316 cdi , 2005,"fosta" !
                            Mercedes Sprinter (Steluta) 318 cdi, 2009,mariaj incheiat de curand.cu satisfactie!
                            Mercedes Sprinter (Blacky)319 cdi,2012 !
                            SC.Arm Logistics S.R.L Galati - Transport marfa Romania-Belgia 1,4 t,cu asigurare Cmr/Transport auto-moto pe platforma / Cristi Nazarov 0722525076 / arm_logistics@yahoo.com / nazarovcristi@gmail.com
                            https://www.facebook.com/pages/Trans...4975727?ref=hl

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Cristi Nazarov View Post
                              Dura Lube am folosit pe vremea cand aparuse,2003, iar motorul in ziua de azi are in jur de 600000 neumblat in el,dar nu as putea spune ca datorita lui...Puneam un flacon la 70000 de km...Acum ar fi Metabond Gold,tratament de motor cu aceleas calitati si despre care am auzit pareri bune de la cunoscuti.Momentan nu folosesc nimic din aceste produse.Stima.
                              Multumesc.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Logan | Dacia Logan |Anulare DPF