Avand in vedere ca am fost baiat cuminte a venit Mos Craciun mai devreme pe la mine cu o timonerie completa pentru cutia de viteza originala.Avand in vedere ca la noi in oras e o problema cu a gasi un loc liber la un service si programarile ,la cei priceputi, sunt la 1-2 saptamani am decis sa o schimb singur.Apoi timoneria mea cea veche am donat-o unui prieten caruia i-am si schimbat-o pe masina.Avand in vedere experienta capatata la cele 2 operatiuni m-am gandit sa scriu aici cum decurge aceasta si ce ar trebui stiut cand vreti sa va apucati de ea,mai ales ca prin aceasta se pot rezolva si alte probleme.O sa pun si poze ca sa vedeti despre ce e vorba mai exact.
1.Se demonteaza panoul central care sustine butoanele aferente,gen ASR, inchidere,etc.Se incepe cu glisiera de acte,din dreapta in spatele careia gasiti primul surub.Pentru el aveti nevoie de torx de 25.Apoi scoateti usor mansonul de la schimbator si sub el veti gasi in stanga tot un surub cu torx de 25.Apoi scoateti cutia de plastic de deasupra scrumierei si in spatele ei veti gasi stanga-dreapta 2 suruburi tot de 25.Atentie,pentru cei ce au in acel loc tahograf au nevoie de 2 cheii speciale pentru al scoate.Trageti usor apoi de tot panoul incepand din ce parte doriti pentru ca mai este prins doar in niste clipsuri de plastic.Butoanele de pe el,gen Asr trebuie intai trase in afara,desfacute din mufa si impinsa apoi mufa in spate pentru ca butonul nu trece prin capac si riscati sa-l rupeti.Deasemenea butoanele au 2 clame de plastic sus-jos ce trebuie impinse pe rand cu mana altfel riscati sa se rupa plasticul in jurul lui si apoi sa nu mai stea butonul la locul lui.Indepartati apoi tot panoul pentru a avea front de lucru.
2.Demontati cele 2 suruburi de 13 si trageti spre voi de tot ansamblu cu maneta pentru ca acesta se va elibera,avand in partea de jos 2 urechi in care intra de sus in jos in momentul montarii.
3.Intoarceti presul de cauciuc ce acopera tot planseul pedalier pentru a avea acces la desfacutul pieselor urmatoare.Partea de jos a bordului e formata din 2 parti stanga - dreapta de plastic, ce se imbina jos la mijlocul bordului.Are un surub in partea stanga,in dreptul pedalei de acceleratie prins in podea si o clema de plastic in dreapta si una sus deasupra ei.Scoateti surubul apoi eliberati clemele de plastic dupa care trageti de ea spre stanga pentru a o scoate cu totul.Apoi veti gasi o patina metalica ce prinde cablurile de la timonerie cu 2 suruburi cu torx de 30.Desfaceti acele surubiri si eliberati patina.
4.Intrati sub masina,pe partea soferului,nu e nevoie sa fie ridicata sau pe groapa,e loc suficient pe plan drept.Dupa ce identificati cele 2 sufe,trageti pe rand de ele sa le scoateti din canalele in care sunt prinse fiecare.Apoi pentru eliberarea finala cu o surubelnita faceti parghie si scoateti clipsurile de plastic (e vorba de piesa din capul sufei care se prinde pe parghia cutiei de viteze si care nu stiu exact cum ii spune) de pe parghia cutiei.
5.Iesiti afara si trageti tot ansamblu in sus pana se elibereaza tot.
La montaj ,retineti,sufa neagra vine montata jos iar cea alba sus, cea neagra fiind pentru viteze 1,2 etc, cea alba e cea care face cursa stanga dreapta.
Daca va cumparati piesa noua trebuie sa urmariti urmatoarele:
sufele vin separat si se monteaza cea alba in dreapta si cea neagra in stanga asta uitandu-va la piesa din partea din spate.Pentru siguranta va uitati la cea demontata.
-sufele se fixeaza in schimbator cu 2 sigurante metalice ce se demonteaza de pe piesa veche
Pentru a nu va chinui mult apoi la reglaj semnati cu un marker pe sufele vechi pozitia clipsurilor de plastic si apoi desfacatile.In functie de distanta de acolo le montati pe cele noi si astel cand veti termina nu o sa va chinuiti cu reglajul vitezelor.
La montaj e bine sa ungeti cu vaselina sau cu un spray toata timoneria metalica ,fixa de pe cutia de viteze.Astfel nu veti avea probleme cu aceasta mult si bine.E bine de facut asta si ca intretinere chiar daca nu aveti probleme aparente cu maneta de viteze.Toata operatiunea se poate face de unul singur neavand nevoie de nimeni.Daca urmati pasii acestia nu aveti nevoie de ajutor eu rezilvand singur.
De stiut: pentru cei care au probleme gen sarit din viteza 1 la pornire,intrat greu viteze spate sau 5, nu va luati dupa prima recomandare a mecanicilor: desfa cutia ca e stricata, ca dati bani degeaba !!!!!Problema se rezolva din acel clips de la sufa neagra care are uzura sau a fost fortat si a sarit de la locul lui.Se desface acel clips de pe sufa si se regleaza inainte inapoi in functie de nevoie.Cand sare din viteza 1 trebuie tras cativa milimetri sufa afara din clips.
Daca mai sunt intrebari raspund cu mare placere la telefon sau aici,asta cand sunt acasa.
Incerc sa atasez si pozele exact in ordinea pasilor expusi Stima.
PS: daca mai apar si greseli de scris rog sa fiu iertat ca o fost scrisoarea lunga si ziua de munca plina, cu 2 timonerii de schimbat.
1.Se demonteaza panoul central care sustine butoanele aferente,gen ASR, inchidere,etc.Se incepe cu glisiera de acte,din dreapta in spatele careia gasiti primul surub.Pentru el aveti nevoie de torx de 25.Apoi scoateti usor mansonul de la schimbator si sub el veti gasi in stanga tot un surub cu torx de 25.Apoi scoateti cutia de plastic de deasupra scrumierei si in spatele ei veti gasi stanga-dreapta 2 suruburi tot de 25.Atentie,pentru cei ce au in acel loc tahograf au nevoie de 2 cheii speciale pentru al scoate.Trageti usor apoi de tot panoul incepand din ce parte doriti pentru ca mai este prins doar in niste clipsuri de plastic.Butoanele de pe el,gen Asr trebuie intai trase in afara,desfacute din mufa si impinsa apoi mufa in spate pentru ca butonul nu trece prin capac si riscati sa-l rupeti.Deasemenea butoanele au 2 clame de plastic sus-jos ce trebuie impinse pe rand cu mana altfel riscati sa se rupa plasticul in jurul lui si apoi sa nu mai stea butonul la locul lui.Indepartati apoi tot panoul pentru a avea front de lucru.
2.Demontati cele 2 suruburi de 13 si trageti spre voi de tot ansamblu cu maneta pentru ca acesta se va elibera,avand in partea de jos 2 urechi in care intra de sus in jos in momentul montarii.
3.Intoarceti presul de cauciuc ce acopera tot planseul pedalier pentru a avea acces la desfacutul pieselor urmatoare.Partea de jos a bordului e formata din 2 parti stanga - dreapta de plastic, ce se imbina jos la mijlocul bordului.Are un surub in partea stanga,in dreptul pedalei de acceleratie prins in podea si o clema de plastic in dreapta si una sus deasupra ei.Scoateti surubul apoi eliberati clemele de plastic dupa care trageti de ea spre stanga pentru a o scoate cu totul.Apoi veti gasi o patina metalica ce prinde cablurile de la timonerie cu 2 suruburi cu torx de 30.Desfaceti acele surubiri si eliberati patina.
4.Intrati sub masina,pe partea soferului,nu e nevoie sa fie ridicata sau pe groapa,e loc suficient pe plan drept.Dupa ce identificati cele 2 sufe,trageti pe rand de ele sa le scoateti din canalele in care sunt prinse fiecare.Apoi pentru eliberarea finala cu o surubelnita faceti parghie si scoateti clipsurile de plastic (e vorba de piesa din capul sufei care se prinde pe parghia cutiei de viteze si care nu stiu exact cum ii spune) de pe parghia cutiei.
5.Iesiti afara si trageti tot ansamblu in sus pana se elibereaza tot.
La montaj ,retineti,sufa neagra vine montata jos iar cea alba sus, cea neagra fiind pentru viteze 1,2 etc, cea alba e cea care face cursa stanga dreapta.
Daca va cumparati piesa noua trebuie sa urmariti urmatoarele:
sufele vin separat si se monteaza cea alba in dreapta si cea neagra in stanga asta uitandu-va la piesa din partea din spate.Pentru siguranta va uitati la cea demontata.
-sufele se fixeaza in schimbator cu 2 sigurante metalice ce se demonteaza de pe piesa veche
Pentru a nu va chinui mult apoi la reglaj semnati cu un marker pe sufele vechi pozitia clipsurilor de plastic si apoi desfacatile.In functie de distanta de acolo le montati pe cele noi si astel cand veti termina nu o sa va chinuiti cu reglajul vitezelor.
La montaj e bine sa ungeti cu vaselina sau cu un spray toata timoneria metalica ,fixa de pe cutia de viteze.Astfel nu veti avea probleme cu aceasta mult si bine.E bine de facut asta si ca intretinere chiar daca nu aveti probleme aparente cu maneta de viteze.Toata operatiunea se poate face de unul singur neavand nevoie de nimeni.Daca urmati pasii acestia nu aveti nevoie de ajutor eu rezilvand singur.
De stiut: pentru cei care au probleme gen sarit din viteza 1 la pornire,intrat greu viteze spate sau 5, nu va luati dupa prima recomandare a mecanicilor: desfa cutia ca e stricata, ca dati bani degeaba !!!!!Problema se rezolva din acel clips de la sufa neagra care are uzura sau a fost fortat si a sarit de la locul lui.Se desface acel clips de pe sufa si se regleaza inainte inapoi in functie de nevoie.Cand sare din viteza 1 trebuie tras cativa milimetri sufa afara din clips.
Daca mai sunt intrebari raspund cu mare placere la telefon sau aici,asta cand sunt acasa.
Incerc sa atasez si pozele exact in ordinea pasilor expusi Stima.
PS: daca mai apar si greseli de scris rog sa fiu iertat ca o fost scrisoarea lunga si ziua de munca plina, cu 2 timonerii de schimbat.
Comment